Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai i10 έρχεται με τον ίδιο κινητήρα 1,2 λίτρων, ωστόσο η απόδοση μειώθηκε από 83 ίππους στους 79 ίππους. Μαζί με αυτούς και η κατανάλωση, ενώ συνεχίζει να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης εντός αστικού φόντου για τον σύγχρονο οδηγό.
Εξωτερική σχεδίαση
Η ανανεωμένη σχεδίαση του Hyundai i10 συνδυάζει την πρακτικότητα με τη σύγχρονη αισθητική, καθιστώντας το ελκυστικό σε ευρύτερο κοινό. Στο εμπρός μέρος, οι εκλεπτυσμένες γραμμές της μάσκας δίνουν έναν πιο σοβαρό και ώριμο χαρακτήρα, ενώ τα LED φώτα ημέρας ενισχύουν την τεχνολογική του εικόνα.
Το χαμηλότερο ύψος του προφυλακτήρα βοηθά στη δημιουργία μιας πιο σπορ αίσθησης, ενώ στα πλαϊνά συναντάμε πιο καθαρές γραμμές. Στο πίσω μέρος, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα πιο μοντέρνα φωτιστικά σώματα προσδίδουν στο i10 μια όμορφη αισθητική.
Το εύρος χρωμάτων και οι διαθέσιμες επιλογές ζαντών ενισχύουν την εξατομίκευση, ενώ η συνολική του εικόνα το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας του σε επίπεδο στυλ. Να σημειωθεί ότι η έκδοση N Line αναβαθμίζεται με επιπλέον πινελιές που κάνουν το μικρό μοντέλο πιο δυναμικό και σπορ.
Εσωτερικό και άνεση
Το εσωτερικό του Hyundai i10 σχεδιάστηκε με έμφαση στη λειτουργικότητα και την ευρυχωρία. Οι χώροι του, σε σχέση με τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις (μόλις 3,67 μέτρα μήκος), εντυπωσιάζουν με την άνεση που προσφέρουν, ενώ η εργονομία εξασφαλίζει ξεκούραστη χρήση ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι ανθεκτικές αλλά και ευχάριστες στην αφή, ενώ τα σχέδια τους σε 3D κυψελοειδές μοτίβο ενισχύουν τον μοντέρνο χαρακτήρα του εσωτερικού. Το ταμπλό διαθέτει κυρίως φυσικά κουμπιά, με το σύστημα infotainment να βρίσκεται σε κεντρική θέση για εύκολη πρόσβαση.
Εκεί που -πραγματικά- “λάμπει” το i10 είναι στον χώρο των πίσω καθισμάτων, όπου άνετα κάθονται δύο ενήλικες και μπορεί να φιλοξενήσει για μικρές αποστάσεις και έναν τρίτο. Ο χώρος αποσκευών, αν και δεν ξεπερνά τα 252 λίτρα, διαθέτει δυνατότητα επέκτασης με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, προσφέροντας ευελιξία για τις καθημερινές ανάγκες.
Τεχνολογία και εξοπλισμός
Η Hyundai έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη συμπερίληψη σύγχρονων τεχνολογιών στο i10, ανεβάζοντας τα στάνταρ της κατηγορίας. Η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα πρότυπα συνδεσιμότητας, όπως Apple CarPlay και Android Auto, κάνοντας την επικοινωνία με το smartphone εύκολη και ασφαλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η 8άρα οθόνη αφής είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Παράλληλα, το σύστημα κλιματισμού διαθέτει αυτόματο έλεγχο θερμοκρασίας, εξασφαλίζοντας ιδανικές συνθήκες εντός της καμπίνας.
Τα συστήματα ασφάλειας περιλαμβάνουν ακόμα και αισθητήρες σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας και αισθητήρων παρκαρίσματος διευκολύνει τους ελιγμούς σε στενούς χώρους, καθιστώντας το i10 εξαιρετικό για αστική χρήση.
Φυσικά δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στο BlueLink, που παρέχει πολλές online υπηρεσίες διευκόλυνσης, ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού (OTA) καθώς και live πληροφορίες τιμών καυσίμων. Τέλος, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 4,2 ιντσών προσδίδει μια ακόμα πινελιά τεχνολογίας σε αυτό που παρακολουθεί καθημερινά ο οδηγός.
Κινητήρας και απόδοση
Ο κινητήρας 1.2 λίτρων με 79 ίππους και 113 Nm ροπής αποδεικνύεται ιδανικός για αστική χρήση, παρέχοντας ομαλή και αξιόπιστη απόδοση. Η επιτάχυνση είναι προοδευτική, ενώ το 5άρι αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο συνεργάζεται με τον κινητήρα, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Εάν όμως αναζητά κανείς γρήγορη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 16,6 δλ.) σίγουρα δεν θα την έχει, ενώ κάθε φορά που αλλάζει η σχέση στο κιβώτιο η στιγμιαία αδράνεια φέρνει το σώμα σας μπροστά. Ο τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι να σηκώνετε ελάχιστα το πόδι από το γκάζι, λίγο πριν το αυτοματοποιημένο σύστημα του κιβωτίου ξεκινήσει τη διαδικασία σύμπλεξης-αποσύμπλεξης.
Η απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές όμως είναι ικανοποιητική, διευκολύνοντας την οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία ή ανηφορικές διαδρομές. Το i10 μπορεί να κινηθεί με αξιοπρέπεια και σε αυτοκινητοδρόμους, αν και οι πιο υψηλές ταχύτητες μπορεί να επηρεάσουν την ηχομόνωση. Ωστόσο, η γενική λειτουργία του κινητήρα παραμένει αθόρυβη και αποδοτική, καθιστώντας το ένα οικονομικό και αξιόπιστο μέσο μετακίνησης.
Οδική συμπεριφορά
Το Hyundai i10 αποδεικνύει ότι ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει άνεση και σταθερότητα στον δρόμο, χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ώστε να απορροφά αποτελεσματικά κραδασμούς από λακκούβες και ανωμαλίες, προσφέροντας μια ήρεμη διαδρομή τόσο σε αστικά περιβάλλοντα όσο και σε ημιαστικές διαδρομές. Το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ ο κύκλος στροφής είναι από τους μικρότερους στην κατηγορία (9,8 μέτρα), καθιστώντας το i10 ιδανικό για στενούς δρόμους και πολυσύχναστα σημεία.
Στον αυτοκινητόδρομο, το i10 αποπνέει σταθερότητα και ασφάλεια, αν και η ευαισθησία στους πλευρικούς ανέμους είναι εμφανής. Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή που αναφέρει το εργοστάσιο είναι μεταξύ 5,4 με 6,1 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, εμείς δεν είδαμε να ξεπερνάει τα 6,7 λτ./100 χλμ.
Συμπέρασμα
Το Hyundai i10, με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο, ανεβάζει τα στάνταρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Η προσεγμένη σχεδίαση, η τεχνολογική υπεροχή και η ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά το καθιστούν εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο και μοντέρνο όχημα πόλης. Η οικονομική του κατανάλωση, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό και την προσιτή τιμή του, το καθιστούν μια επένδυση που προσφέρει ανώτερη ποιότητα στην καθημερινότητα.
Αναλυτικότερα, το ανανεωμένο Hyundai i10 ξεκινάει από τα 16.290 ευρώ με τον 1.0 λτ. των 63 ίππων, ενώ 700 ευρώ επιπλέον κοστίζει με το αυτόματο κιβώτιο. Στην περίπτωση μας, το 1.2 λτ. των 79 ίππων στην έκδοση N Line και με μηχανικό κιβώτιο φτάνει τα 18.890 ευρώ. Όλα αυτά πλαισιώνονται από την εργοστασιακή εγγύηση των 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων.