Τα καύσιμα των μονοθεσίων της Formula 1 αποτελούν ένα από τα καλύτερα φυλασσόμενα μυστικά του σπορ. Όλοι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος έχουν έναν αφιερωμένο τεχνικό συνεργάτη που προμηθεύει καύσιμα και λιπαντικά τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ενισχύουν την απόδοση του εκάστοτε υβριδικού V6, που ξεπερνά τους 1.000 ίππους.
Στην περίπτωση της ομάδας της Mercedes, η Petronas (από τη Μαλαισία) αναλαμβάνει αυτό το ρόλο, με τα καύσιμα Primax, τα οποία εξατομικεύονται σε πολύ υψηλό βαθμό. Η Petronas εξετάζει τα βασικά συστατικά και επιλέγει τα καλύτερα, και διαμορφώνει επίσης την προθετική χημεία του καυσίμου και έχει μία διαδικασία επιλογής για αυτήν, ώστε να ρυθμίζει τις ιδιότητες του προϊόντος.
Τα υλικά από τα οποία αποτελούνται οι υδρογονάνθρακες του καυσίμου είναι τα ίδια με αυτά των πρατηρίων, αλλά οι αναλογίες τους είναι διαφορετικές. Ένα μονοθέσιο F1 μπορεί να λειτουργήσει με απλά καύσιμα εμπορίου -όχι όμως με την ίδια απόδοση. Εάν όμως τοποθετούσαμε τα καύσιμα της F1 σε ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής, ο κινητήρας θα αστοχούσε πολύ σύντομα!
Στο βίντεο περιγράφεται και το ταξίδι του καυσίμου, το οποίο συλλέγεται από την κυψέλη μέσω μίας αντλίας χαμηλής πίεσης. Στη συνέχεια, περνά μέσω από μία δεύτερη αντλία που ανεβάζει την πίεση στα επίπεδα που απαιτούνται για τον ψεκασμό. Ακολουθεί η διοχέτευση στην πολλαπλή εισαγωγή, και στη συνέχεια στα μπεκ ψεκασμού που βρίσκονται εντός των 6 κυλινδροκεφαλών του κινητήρα.
Tα καύσιμα ψεκάζονται στο θάλαμο καύσης με περίπλοκο τρόπο, που έχει μελετηθεί αεροδυναμικά για να επιτυγχάνει τη μέγιστη ανάφλεξη. Η Petronas μεταφέρει σε κάθε πίστα ένα εργαστήριο στο οποίο εργάζονται τεχνικοί της, οι οποίοι πραγματοποιούν εκατοντάδες ελέγχους σε καύσιμα και λιπαντικά, για να διασφαλίζουν ότι πληρούν τους κανονισμούς και λαμβάνουν ενδείξεις επίσης για την υγεία των κινητήρων και των κιβωτίων, μέσα από ρινίσματα μετάλλου που ενδέχεται να βρεθούν στα δείγματα.
Μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητες των ομάδων είναι να εφοδιάζουν το μονοθέσιο πάντα με τη σωστή ποσότητα καυσίμου για κάθε εφόρμηση στην πίστα, καθώς 10 επιπλέον κιλά καυσίμου ισοδυναμούν κατά μέσο όρο με 0,3 δλ. απώλεια χρόνου στο γύρο. Τις περισσότερες φορές, τα μονοθέσια εκκινούν με φορτίο καυσίμου το οποίο είναι χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται για να κινηθεί στο όριο ο οδηγός καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ορισμένες φορές, οι ομάδες θα ποντάρουν στην παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον αγώνα και θα ανεφοδιάσουν με λιγότερα καύσιμα το μονοθέσιο, για να είναι πιο ελαφρύ στην εκκίνηση. Αν το SC δεν έρθει, ο οδηγός θα είναι αναγκασμένος να κάνει lift & coast, δηλαδή να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης, εκμεταλλευόμενος την οπισθέλκουσα (έως και 1 G) για να επιβραδύνει το μονοθέσιο εξοικονομώντας παράλληλα καύσιμα.
Στην F1, τα καύσιμα μετρούνται σε κιλά και όχι σε λίτρα, διότι ο όγκος τους μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία στην οποία βρίσκονται και στο παρελθόν είχαν εμφανιστεί προσπάθειες ψύξης του καυσίμου για αυτό το λόγο. Η ροή καυσίμου στη Formula 1 είναι περιορισμένη σε 100 κιλά ανά ώρα, ή 30 γραμμάρια ανά δευτερόλεπτο.
Η αποδοτικότητα είναι το παν, δηλαδή να καταφέρει η ομάδα να εκμεταλλευτεί το μεγαλύτερο ποσοστό ενέργειας από το καύσιμο. Οι σύγχρονες μονάδες ισχύος της Formula 1 έχουν θερμική απόδοση που ξεπερνά το 50% (σε σχέση με το 30% ενός κορυφαίου αυτοκινήτου παραγωγής), δηλαδή εκμεταλλεύονται πάνω από το μισό της ενέργειας που περιέχει το καύσιμο που καταναλώνουν.
Με τη νέα γενιά μονάδων ισχύος που θα παρουσιαστούν στη Formula 1 από το 2026, θα γίνει υποχρεωτική και η χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων, είτε πρόκειται για συνθετικά ή βιοκαύσιμα. Έτσι, το σπορ θα αποτελέσει πλατφόρμα εξέλιξης των προϊόντων των προμηθευτών καυσίμων.
Η Mercedes HPP, το τμήμα μονάδων ισχύος F1 της γερμανικής εταιρείας, σε συνεργασία με την Petronas, παρέχει μονάδες ισχύος σε 4 από τις 10 ομάδες της Formula 1. Πέραν από την εργοστασιακή ομάδα, τους γερμανικούς V6 χρησιμοποιούν οι McLaren, Williams και Aston Martin, την οποία από το 2026 θα αντικαταστήσει η Alpine ως πελάτης.