Η Nissan βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης των Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδήγησης (ADAS) από τη δεκαετία του 1990 και το πιο σημαντικό, διασφαλίζοντας ότι αυτά τα συστήματα θα είναι προσιτά σε όλους. Οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη ενός μέλλοντος βιώσιμης κινητικότητας.
Αυτές οι τεχνολογίες, όπως το ADAS της Nissan, έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά το ανθρώπινο λάθος και τον κίνδυνο ατυχημάτων, καθιστώντας τους δρόμους ασφαλέστερους και αποδοτικότερους. Επιπλέον, το ADAS μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένες εκπομπές και ένα καθαρότερο περιβάλλον.
Στόχος της Nissan είναι να συμβάλει σε αυτή τη θετική αλλαγή μέσω της συνεχούς έρευνας και ανάπτυξης της τεχνολογίας ADAS. Αυτός είναι ένας βασικός πυλώνας του Nissan Ambition 2030 που επικεντρώνεται στο να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη, καθαρότερη και πιο προσιτή.
Πολλές από τις τεχνολογίες στο ADAS έχουν εισαχθεί για πρώτη φορά στον κόσμο. Αυτή είναι η περίπτωση του Lane Keep Support το 2001 ή του Around View Monitor, το 2007. Με τα χρόνια, πολλές από αυτές τις τεχνολογίες έχουν κάνει την εμπειρία των οδηγών ασφαλέστερη και πιο άνετη.
Για παράδειγμα, το Intelligent Blind Spot Intervention, που παρουσιάστηκε το 2010, παρέχει στους οδηγούς ένα επιπλέον ζεύγος ματιών, όταν προσπερνούν στον αυτοκινητόδρομο, αποτρέποντας τις συγκρούσεις με άλλα οχήματα, κρυμμένα σε τυφλά σημεία. Επιπλέον, από το 2012, το Moving Object Detection χρησιμοποιεί τις κάμερες του οχήματος για να ανιχνεύει και να επισημαίνει τυχόν κινούμενα αντικείμενα που ενδέχεται να παρουσιαστούν, σε αργούς ελιγμούς, κατά τη στάθμευση.
Όλες αυτές οι τεχνολογίες έχουν ανοίξει το δρόμο για την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Το ProPilot Assist, ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης που διατίθενται στην αγορά, σχεδιάστηκε με στόχο τη μείωση του στρες των οδηγών σε αυτοκινητόδρομους, υπό ορισμένες συνθήκες.
Το ProPilot Assist βοηθά το αυτοκίνητο να ανιχνεύει την επιβράδυνση της κυκλοφορίας, τα εμπόδια που βρίσκονται μπροστά και να αλλάζει λωρίδα αναλόγως, παρέχοντας υποστήριξη σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμες λεπτομερείς πληροφορίες χάρτη.
Έχοντας υπόψη αυτά τα πλεονεκτήματα, η Nissan έχει συμμετάσχει στο έργο ServCity προκειμένου να μελετήσει πώς να δημιουργήσει μια υπηρεσία τύπου “Robotaxi” σε αστικές περιοχές και ποιες υποδομές θα χρειαζόταν για την υποστήριξή της. Το αυτόνομο όχημα ServCity, κατασκευασμένο πάνω στο αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Leaf, ολοκλήρωσε με επιτυχία διάφορες δοκιμές στο πραγματικό περιβάλλον του Smart Mobility Living Lab (SMLL) που εδρεύει στο Greenwich του Λονδίνου.
«Με το ServCity, μπορέσαμε να αναδείξουμε τις δυνατότητες του αμιγώς ηλεκτρικού Nissan Leaf και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον της αυτόνομης μετακίνησης», δήλωσε ο Bob Bateman, Project Manager της Nissan. «Η συμμετοχή μας σε αυτό το έργο ευθυγραμμίζεται με το όραμα Nissan Ambition 2030, για τη δημιουργία μιας πιο περιεκτικής εμπειρίας κινητικότητας για όλους. Η προώθηση της ικανότητας και της τεχνογνωσίας μας για αυτόνομη οδήγηση είναι κρίσιμης σημασίας για αυτήν την προσπάθεια και ερευνητικά έργα όπως το ServCity, είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη της τεχνολογίας».