Η νέα τεχνολογία V2G για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η τεχνολογία V2G, παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο.

Η νέα τεχνολογία V2G για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η τεχνολογία V2G, παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία V2G (Vehicle-To-Grid), θα αποτελέσει το επόμενο βήμα για την ηλεκτροκίνηση, καθώς μπορεί να μεταφέρει την ενέργεια από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το δίκτυο, εκμεταλλευόμενη μέρος της ενέργειας στις μπαταρίες. Παράλληλα, μπορεί να τροφοδοτήσει με αντίστοιχη ενέργεια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα σπίτι ή οποιονδήποτε άλλον ηλεκτρικό αποδέκτη, δίνοντας σημαντικές λύσεις.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τη δυνατότητα αμφίδρομης ηλεκτρικής ενέργειας τόσο από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το δίκτυο όσο και από το δίκτυο προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η τεχνολογία εντάσσεται στις δυνατότητες των έξυπνων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να τροφοδοτεί το αυτοκίνητό του γεμίζοντας τις μπαταρίες του με ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες μικρής ζήτησης και να την επιστρέφει σε ώρες αιχμής, κερδίζοντας την υπεραξία.

Εκτιμώμενο κέρδος έως 1200 ευρώ

Σύμφωνα με αντίστοιχη μελέτη στην Ελβετία (της εταιρείας διαχείρισης ενέργειας Eaton), το εκτιμώμενο κέρδος ενός ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν αποφασίσει να εκμεταλλεύεται καθημερινά την τεχνολογία V2G, αγγίζει κατά μέσο όρο τα 1.200 ευρώ. Η μελέτη στηριζόταν στις τότε τιμές πώλησης και αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σήμερα, που τα πράγματα στην ενέργεια είναι διαφορετικά, ο μέσος όρος κέρδους σαφώς είναι μεγαλύτερος. Μία παρόμοια μελέτη που έγινε το 2019 στη Νορβηγία έδειξε ότι το κέρδος του ιδιοκτήτη άγγιζε κατά μέσο όρο τα 1.900 ευρώ.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία V2G, είναι πιθανόν να διαδοθεί τα επόμενα χρόνια, δίνοντας μία άμεση λύση, προς όφελος του περιβάλλοντος, της ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 η τεχνολογία V2G θα διαδοθεί σε μεγάλο βαθμό και θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα στηρίζουν το εκάστοτε δίκτυο των χωρών. Και όλα αυτά όταν υπολογίζεται ότι οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια σε λίγα χρόνια θα είναι τεράστιες.

Ήδη πολλά δίκτυα στο πλαίσιο της εξέλιξης παίρνουν ως δεδομένο αυτήν την παροχή. Την ίδια στιγμή που οι τεχνολογίες των έξυπνων δικτύων βρίσκονται σε ανοδική πορεία, δεν μπορεί να αγνοηθεί από του παρόχους σε όλον τον κόσμο μία τέτοια παροχή, που ουσιαστικά, θα βοηθήσει την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους μεγάλης ζήτησης.

Εμπόδια

Είναι γεγονός ότι, προς το παρόν, τα εμπόδια για τη διάδοση της τεχνολογίας ποικίλλουν. Πρέπει να υπάρξει το ανάλογο νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, να εξαπλωθούν τα έξυπνα δίκτυα και να μπορούν να στηρίζουν τις εφαρμογές παραμετροποίησης για την αμφίδρομη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να παρέχουν την τεχνολογία σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ οι μπαταρίες θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίζουν τη σύγχρονη αυτή τεχνολογία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει ένα κατάλληλο λογισμικό που θα εποπτεύει όλη τη διαδικασία και θα παραμετροποιεί τα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εκάστοτε οδηγού.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!