Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 το 2024 από την Stellantis

Ο πολυσυλλεκτικός όμιλος κάνει ένα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, υπογράφοντας συμφωνία με την Valeo για την προμήθεια των κρίσιμων για την συγκεκριμένη τεχνολογία, lidar.

Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 το 2024 από την Stellantis

Ο πολυσυλλεκτικός όμιλος κάνει ένα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, υπογράφοντας συμφωνία με την Valeo για την προμήθεια των κρίσιμων για την συγκεκριμένη τεχνολογία, lidar.

O όμιλος Stellantis ο οποίος, ως γνωστόν, στεγάζει 14 φίρμες ανακοίνωσε νέα συμφωνία με τον γάλλο προμηθευτή Valeo, προκειμένου να υλοποιήσει τα σχέδια του για την αυτόνομη οδήγηση τα οποία προβλέπουν την παραγωγή και τη διάθεση αυτοκινήτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 από το 2024.

Η συμφωνία ανάμεσα σε Stellantis και Valeo αφορά την προμήθεια των νέας, τρίτης γενιάς lidar των Γάλλων, Scala αν και προς το παρόν δεν αποκαλύπτονται οι οικονομικές λεπτομέρειες του deal ούτε και -κυριότερα- το ποια μοντέλα και ποιες φίρμες του ομίλου θα επωφεληθούν από την συγκεκριμένη τεχνολογία. Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει ο όμιλος Stellantis αλλά και όπως θα ήταν αναμενόμενα το lidar Scala τρίτης γενιάς θα αξιοποιηθούν από πολλά μοντέλα.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης, αξίζει να σημειωθεί ότι η εφοδιαζόμενη με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 Mercedes-Benz S-Class η οποία έγινε το πρώτο ευρωπαϊκό  αυτοκίνητο που μπορεί να αξιοποιήσει νόμιμα το σύστημα αυτόματου πιλότου στις γερμανικές Autobahn, επωφελείται από την ίδια τεχνολογία της Valeo αν και στην περίπτωση της γερμανικής μπερλίνας πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του.

Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που προσφέρει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, επί της ουσίας επιτρέπει στον οδηγό, υπό ορισμένες συνθήκες, να αποσύρει την προσοχή του από το δρόμο και να επιδοθεί σε άλλες δραστηριότητες όπως για παράδειγμα να ελέγξει τα mail του ή ακόμα και να παρακολουθήσει την αγαπημένη του σειρά με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα βρίσκεται πάντα σε ετοιμότητα να αναλάβει τον έλεγχο εφόσον του ζητηθεί από το σύστημα.

Για να γίνει αυτό εφικτό, η πλειονότητα των αυτοκινήτων που αξιώνουν την ικανότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 χρησιμοποιούν συνήθως ένα συνδυασμό από ραντάρ κάμερες και lidar προκειμένου να μπορούν να χαρτογραφούν το περιβάλλον γύρω τους με ύψιστη ακρίβεια και ταχύτητα.

Τα lidar συγκεκριμένα τα οποία αποτελούν αρκτικόλεξο των λέξεων Light Detection And Raging αξιοποιούν τεχνολογία laser δηλαδή μια πηγή παλμικού φωτός και στη συνέχεια με την βοήθεια ενός αισθητήρα-δέκτη, ενός βαθμονομημένου σαρωτή και του GPS ανιχνεύουν ουσιαστικά την αντανάκλαση του φωτός στην ύλη και κατ΄επέκταση την απόσταση από αυτήν, παρέχοντας μια εξαιρετικής ακρίβειας τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου.

Το πλεονέκτημα της τεχνολογίας lidar έναντι των καμερών και των συμβατικών ραντάρ είναι ότι ακριβώς λόγω της τεχνολογίας laser δεν επηρεάζεται από τυχόν διακυμάνσεις του φυσικού φωτός ούτε και δημιουργεί ασάφειες όπως συμβαίνει ενίοτε με τις κάμερες που παρουσιάζουν ευαισθησία στον τρόπο που το φυσικό φως αντανακλάται στην ύλη αλλά και από την ίδια την ύφη της ύλης, δημιουργώντας λανθασμένη «αντίληψη» στον επεξεργαστή που τροφοδοτείται από τα δεδομένα.

Η νέα γενιά lidar δια χειρός Valeo θα περάσει στην παραγωγή στο εργοστάσιο του προμηθευτή στο Μόναχο ενώ και σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσφέρει 12 φορές υψηλότερη ακρίβεια στην ανάλυση, τρεις φορές μεγαλύτερη εμβέλεια, έχοντας τη δυνατότητα να ανιχνεύει και να ταυτοποιεί αντικείμενα σε απόσταση που θα ξεπερνά τα 200 μέτρα ενώ βελτιωμένη θα είναι και η γωνία του βεληνεκούς του καθώς θα είναι διευρυμένη δυόμιση φορές σε σχέση με την τρέχουσα, δεύτερη γενιά του συστήματος.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!