Toyota: Η τρίτη γενιά κυψελών υδρογόνου θα μπει στην παραγωγή μετά το 2026

Το νέο σύστημα κυψελών υδρογόνου της Toyota θα αποκαλυφθεί επίσημα στις 19 Ιανουαρίου και υπόσχεται καλύτερη αυτονομία και διπλάσια αντοχή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Toyota: Η τρίτη γενιά κυψελών υδρογόνου θα μπει στην παραγωγή μετά το 2026

Το νέο σύστημα κυψελών υδρογόνου της Toyota θα αποκαλυφθεί επίσημα στις 19 Ιανουαρίου και υπόσχεται καλύτερη αυτονομία και διπλάσια αντοχή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι εξελίσσει και αναπτύσεει την τρίτη γενιά του συστήματος κυψελών καυσίμου, στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών της για την υλοποίηση μιας “κοινωνίας βασισμένη στο υδρογόνο”.

Το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του εμπορικού και επαγγελματικού τομέα και προσπαθεί να ανταγωνιστεί σε αντοχές τους αντίστοιχους συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες.

Η Toyota ασχολείται με την εξέλιξη συστημάτων που λειτουργούν με υδρογόνο για πάνω από 10 χρόνια, με τις προσπάθειες αυτές να μετουσιώνονται και σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής: το Mirai, το οποίο παρουσιάστηκε το 2014 και το 2020 πέρασε στην δεύτερη γενιά του. Παρότι πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο επί του παρόντος απευθύνεται σε μια περιορισμένη αγορά, λόγω και του μικρού δικτύου ανεφοδιασμού, πρόκειται για ένα επιτυχημένο πείραμα εφαρμογής της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου στην μαζική παραγωγή.

Εκτός από το Mirai, στην Ιαπωνία, η Toyota συνεργάστηκε με πολλούς εταίρους, ιδίως στο Τόκιο και τη Φουκουσίμα, για να εφαρμόσει αυτά τα συστήματα και στον εμπορικό – επαγγελματικό τομέα. Ως αποτέλεσμα, η τρίτη γενιά κυψελών υδρογόνου αναπτύχθηκε αξιοποιώντας τις εμπειρίες των πελατών και τις γνώσεις που προέκυψαν από τις δοκιμές των τελευταίων χρόνων.

Τα κύρια χαρακτηριστικά που υπόσχεται το νέο σύστημα είναι τα εξής:

  • Καλύτερες αντοχές – έως και δύο φορές – σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, επιτυγχάνοντας έτσι ανθεκτικότητα που μπορεί να συγκριθεί με τους πετρελαιοκινητήρες
  • Σχεδιασμός που απαιτεί ελάχιστη συντήρηση
  • Βελτίωση της αποδοτικότητας κατά 1,2x σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, επιτρέποντας έτσι 20% μεγαλύτερη αυτονομία
  • Σημαντική μείωση του κόστους κατασκευής μέσω καινοτομιών στον σχεδιασμό των κυψελών και στις διαδικασίες συναρμολόγησης.

Η τρίτη γενιά κυψελών υδρογόνου θα μπορεί να εγκατασταθεί σε διάφορα εμπορικά οχήματα, αλλά και επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ θα μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες συνθήκες, όπως σταθερές γεννήτριες, σιδηροδρομικές γραμμές και πλοία. Το πιο μικρό μέγεθος του συστήματος, τέλος, επιτρέπει την πιο εύκολη ενσωμάτωση σε διάφορα επαγγελματικά οχήματα.

Το σύστημα κυψελών υδρογόνου τρίτης γενιάς θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στην έκθεση H2 & FC EXPO (International Hydrogen & Fuel Cell Expo) στο Τόκιο της Ιαπωνίας. Η Toyota προγραμματίζει την εισαγωγή του στην παραγωγή, για αγορές κυρίως της Ιαπωνίας, της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας το νωρίτερο μετά το 2026.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!