50 χρόνια Subaru Leone: Η αρχή της τετρακίνησης για τα station wagon!

To μικρομεσαίο Leone, μετά την Ιαπωνία δοκίμασε την τύχη του και στην Ευρώπη

50 χρόνια Subaru Leone: Η αρχή της τετρακίνησης για τα station wagon!

To μικρομεσαίο Leone, μετά την Ιαπωνία δοκίμασε την τύχη του και στην Ευρώπη

Η ειδική στα μικρά αυτοκίνητα, κατασκευάστρια εταιρεία Subaru παρουσίασε τον Ιούνιο του 1971 το πρώτο μικρομεσαίο της, το Leone, το οποίο μετά από την ιαπωνική αγορά, δοκίμασε την τύχη του και στην Ευρώπη. Πέρα από τους εύστροφους και αποδοτικούς boxer κινητήρες του, αλλά και τη μοντέρνα προσθιοκίνητη διάταξη, ακολούθησε στη συνέχεια η μεγάλη -για την εποχή- έκπληξη, το Leone Station Wagon, στο οποίο η δύναμη του κινητήρα μεταδιδόταν σε όλους τους τροχούς, κάτι που γινόταν για πρώτη φορά στην κατηγορία!

Με τη μηχανικά εμπλεκόμενη τετρακίνηση μέσω “dog-clutch” συμπλέκτη και το γεμάτο ταμπεραμέντο τετρακύλινδρο boxer των 1,4 λίτρων, το Leone προκάλεσε στις ορεινές περιοχές της Ιαπωνίας… έκρηξη ζήτησης, καθιερώθηκε γρήγορα σε πολλές αγορές του εξωτερικού και, στην ουσία, έδωσε το σύνθημα για το ξεκίνημα της εποχής των τετρακίνητων I.X. αυτοκινήτων. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη ακριβώς κατηγορία η Subaru κατέχει μέχρι και σήμερα τη θέση του πιο δημοφιλή κατασκευαστή στον κόσμο με περισσότερα από 19,3 εκατομμύρια πωλήσεις τετρακίνητων οχημάτων.

Το μήκους μόνο 4,0 μέτρων Subaru με το ιταλικό όνομα (leone = λέων) ήταν ένας πρωτοπόρος στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο οποίος μετέδωσε ένα πνεύμα αισιοδοξίας από κάθε άποψη στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Και αντί να κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά τη νέα σειρά του μοντέλου ως sedan, όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, οι Ιάπωνες παρουσίασαν ένα εξεζητημένο coupé με όλα τα σπορτίφ αξεσουάρ, όπως τέσσερα δισκόφρενα, πρόσθετους προβολείς ή ένα roll cage για αγώνες. Το Leone απέδειξε επίσης τις σπορ και αξιόπιστες ικανότητές του στις διαδρομές των ράλλυ. Ειδικά το 1977 όταν τερμάτισε τέταρτο στην τετρακίνητη κατηγορία στο Μαραθώνιο ράλλυ των 30.000 χιλιομέτρων από το Λονδίνο στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας.

Πάνω απ ‘όλα, όμως, το Leone ως station wagon έκανε την τετρακίνηση κοινωνικά αποδεκτή και έθεσε τις βάσεις για την καθιέρωση της Subaru ως τετρακίνητης μάρκας. Και με τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, το… πολυπρόσωπο Leone έγινε σύντομα φίλος των -από hobby- αθλητών και των οικογενειών.

Με τον κατά το διαμήκη άξονα τοποθετημένο boxer ως βασικό κινητήρα, το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι χαρακτηριστικό της μάρκας μέχρι σήμερα, τοποθετήθηκε σε μια γραμμή κατά μήκος του κεντρικού άξονα του οχήματος. Η συγκεκριμένη ειδική τεχνολογία 4×4 της Subaru ήταν σύντομα διαθέσιμη όχι μόνο στο Leone Station Wagon, αλλά και σε sedan, σε sport coupé και αργότερα σε SUV και crossover. Ενώ, αρχικά, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς μπορούσε να επιλεχθεί μέσω του σχετικού επιλογέα, από το 1985 υπάρχει ως «μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση».

Το “Symmetrical AWD” έγινε εμπορικό σήμα της Subaru και διευρύνεται τακτικά. Το 1991 ακολούθησε μια μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής, στη συνέχεια το πρόγραμμα διατήρησης της σταθερότητας VDC (1998), το σύστημα διαχείρισης της τετρακίνησης “X-Mode” (2014) και σήμερα στο Subaru Forester μια διπλή διαχείριση τετρακίνησης X-Mode με δεύτερη λειτουργία για καλύτερη πρόσφυση σε πιο δύσκολα εδάφη, όπως το βαθύ χιόνι. Σε συνδυασμό με το σύστημα προνοητικά λειτουργούσας υποβοήθησης “Eyesight”, η μόνιμη τετρακίνηση είναι αναπόσπαστο μέρος της διαδρομής, που οδηγεί προς το όραμα ασφαλείας της Subaru, σύμφωνα με το οποίο, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, κανείς δε θα σκοτωθεί ή θα τραυματιστεί σοβαρά σε ένα νέο Subaru.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!