Peugeot 205: 40 χρόνια μετά

Ένας από τους θρύλους της αυτοκίνησης και σίγουρα ένα κορυφαίο μοντέλο για την Peugeot, το 205, σήμερα συμπλήρωσε τα 40 χρόνια ζωής.

Peugeot 205: 40 χρόνια μετά

Ένας από τους θρύλους της αυτοκίνησης και σίγουρα ένα κορυφαίο μοντέλο για την Peugeot, το 205, σήμερα συμπλήρωσε τα 40 χρόνια ζωής.

Ήταν 24 Φεβρουαρίου του 1983 όταν η Peugeot έκανε την πρεμιέρα ενός μοντέλου, που ίσως και η ίδια δεν περίμενε ότι θα έχει τόσο μεγάλη απήχηση στο κοινό και τόσο μεγάλη επιτυχία. Αυτό ήταν το 205, το μοντέλο με το οποίο η γαλλική φίρμα πέρασε στη νέα εποχή της, σημειώνοντας επιτυχίες σε όλους τους τομείς. Από την αγορά, μέχρι τους αγώνες.

Την ιδέα του 205 είχε ο Jean Boillot, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Peugeot κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Μέσα από μια δύσκολη εποχή για τη γαλλική εταιρεία, σκέφτηκε τη δημιουργία ενός αυτοκίνητο μικρού σε διαστάσεις, αλλά να μην είναι αποκλειστικά αυτοκίνητο πόλης.

Ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων, που θα πρόσφερε άνεση, τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής. Ευρύχωρο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά παράλληλα και προσιτό.

Παρά τις σχέσεις με το στούντιο Pininfarina, η σχεδίαση του 205 έγινε εκ των έσω, από ομάδα της εταιρείας. Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε, όπως φάνηκε, με το 205 να ξεχωρίζει και να δείχνει το δρόμο, κληροδοτώντας στοιχεία του στα μελλοντικά Peugeot. O Pininfarina τελικά είχε εμπλοκή στο 205, σχεδιάζοντας λίγο αργότερα την ανοιχτή εκδοχή του. Εκτός αυτής το γαλλικό μοντέλο κυκλοφόρησε και γρήγορες εκδόσεις, με κινητήρες έως 200 ίππους και έχοντας ως αφετηρία τους 45 ίππους.

Το 1998, μετά από μια μακρά και πλούσια καριέρα 15 ετών, και την παραγωγή να έχει φτάσει τις 5.278.050 μονάδες, το Peugeot 205 σταμάτησε να παράγεται. Στο μυαλό των φανατικών του αυτοκινήτου, θα παραμείνει για πάντα ο «ιερός αριθμός» της Peugeot, αυτός που έβαλε τα θεμέλια μιας σειράς εξαιρετικά επιτυχημένων αυτοκινήτων πόλης, όπως είναι το 206, το 207, και το 208 του σήμερα.

Σημαντικές ημερομηνίες για το PEUGEOT 205

24 Φεβρουαρίου 1983: Λανσάρεται η 5θυρη έκδοση του PEUGEOT 205

1984: λανσάρισμα της 3θυρης έκδοσης του PEUGEOT 205 και της έκδοσης PEUGEOT 205 GTI 1.6 με τους 105ίππους, προωθείται η πρώτη νίκη του PEUGEOT 205 Turbo 16, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (στον αγώνα της Φιλανδίας)

1985: το PEUGEOT 205 Turbo 16 στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής (με οδηγό τον Timo Salonen), από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Mulhouse βγαίνει το εκατομμυριοστό PEUGEOT 205

1986: λανσάρεται το PEUGEOT 205 Cabriolet, οι εκδόσεις GTI με 115 και 130ίππους, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κατακτά ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με οδηγό το Juha Kankkunen, αυτή τη φορά.

1987: το PEUGEOT 205 διαθέτει νέο ταμπλό, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κερδίζει τον αγώνα Paris-Dakar

1988: λανσάρεται η έκδοση PEUGEOT 205 Rallye, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κερδίζει για δεύτερη φορά το Paris-Dakar

1989: παρουσιάζεται η έκδοση PEUGEOT 205 Roland Garros

1990: με ελαφρό ‘restyling’ (φλας, πίσω φώτα…), παρουσιάζεται το PEUGEOT 205 Diesel Turbo (78ίπποι)

1993: τερματίζεται η παραγωγή του PEUGEOT 205 GTI

1995: τερματίζεται η παραγωγή του PEUGEOT 205 Cabriolet

1998: το PEUGEOT 205 αντικαθίσταται από το PEUGEOT 206

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!