Ήταν 22 Μαΐου 1930 όταν, στην οδό Trapani στο Τορίνο, ο Battista «Pinin» Farina, δέκατο από έντεκα παιδιά, αποχωρίζεται τα αδέλφια του και ιδρύει την Società Anonima Carrozzeria Pinin Farina, δημιουργό και κατασκευαστή χειροποίητων αμαξωμάτων ειδικού σχεδιασμού, ή μοντέλων περιορισμένης παραγωγής.
Μία από τις πρώτες διαφημίσεις της εταιρείας αναφέρει ότι αναλαμβάνει την κατασκευή «αυτοκινήτων πολυτελείας και υπερπολυτελείας», τα οποία προορίζονταν για βασιλείς (όπως η Lancia Dilambda spider-cabriolet για τη βασίλισσα της Ρουμανίας), διπλωμάτες, ηθοποιούς και τους πρώτους πλούσιους Άραβες και σεΐχηδες της Μέσης Ανατολής.
- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Η μοντέρνα αισθητική, η αεροδυναμική και η ελαφρότητα είναι τα χαρακτηριστικά στα οποία επικεντρώθηκε η εταιρεία. Με την έλευση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Pinin Farina καταστρέφεται, για να ξαναρχίσει τη δραστηριότητά της μετά την παύση πυρός, παρουσιάζοντας μία Lancia Aprilia Bilux.
Η ηττημένη στον Πόλεμο Ιταλία, δεν προσκλήθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, αλλά ο Pinin και ο γιος του Sergio πάρκαραν μπροστά από το Grand Palais μια Alfa Romeo 6C 2500 S και μια Lancia Aprilia Cabriolet, με μεγάλη επιτυχία.
Το 1947 ο Pinin Farina σχεδιάζει και δημιουργεί την Cisitalia 202, ένα πανέμορφο κουπέ που σήμερα βρίσκεται στο MoMa (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης) ως το απόλυτο επίτευγμα του σχεδιασμού αυτοκινήτων.
Ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή του Pinin Farina συνέβη το 1951, όταν συνάντησε τον Enzo Ferrari. Η συνάντηση αυτή σηματοδότησε την αρχή μιας συνεργασίας που θα διαρκούσε πάνω από 50 χρόνια. Μεταξύ όλων των Ferrari που σχεδίασε ο Pininfarina, αξίζει να αναφερθεί η 250 GT SWB berlinetta του 1959, μια επιτυχημένη σύνθεση κομψότητας και σπορ χαρακτήρα που άρεσε πολύ τόσο στον Ferrari, όσο και στον μηχανολόγο Sergio Pininfarina.
Το 1961, το όνομα της εταιρείας γίνεται Pininfarina, ενώνοντας τα δύο ονόματα σε μία λέξη. Το 1966 θα φύγει από τη ζωή ο Battista «Pinin» Farina και την προεδρία θα αναλάβει ο γιος του Sergio. Εκείνη τη χρονιά, στην Έκθεση της Γενεύης παρουσιάζεται η Alfa Romeo 1600 Spider Duetto, με το παρατσούκλι «Osso di seppia» (κόκαλο σουπιάς) λόγω του φευγαλέου και στρογγυλεμένου πίσω μέρους της, η οποία θα γίνει ο διάσημος συμπρωταγωνιστής του Dustin Hoffman στην περίφημη ταινία «Ο Πρωτάρης» (The Graduate).
Ακολουθεί και παρουσιάζεται στην Έκθεση του Τορίνο (επίσης το 1966) άλλο ένα μεγάλο αυτοκίνητο, το Fiat 124 Sport Spider. Το 1972 εγκαινιάστηκε η αεροδυναμική σήραγγα στην έδρα του Grugliasco, μία από τις ελάχιστες στον κόσμο με απίστευτα καινοτόμο τεχνολογία. Δέκα χρόνια αργότερα ξεκίνησε η κατασκευή του Κέντρου Μελετών και Ερευνών στο Cambiano.
Το 1986, δημιουργούνται τα εργοστάσια του Cambiano και του San Giorgio Canavese και στην Έκθεση Παρισιού, παρουσιάζεται η Cadillac Allanté, για την οποία η Pininfarina στέλνει μέσω της Alitalia, από το αεροδρόμιο του Caselle στο Detroit των ΗΠΑ τα έτοιμα αμαξώματα.
Το 1995, ο Sergio θα λάβει το βραβείο Compasso d’Oro για την καριέρα του, το οποίο ο πατέρας του, Pinin, είχε κερδίσει 40 χρόνια νωρίτερα. Ο Sergio ήταν επίσης Πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών του Τορίνο από το 1978 έως το 1984, Βουλευτής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (1979-1988) και Πρόεδρος της Confindustria (1988-1992), τη συνομοσπονδία ιταλικής βιομηχανίας.
Στην περίοδο μεταξύ 1992 και 1994 εμφανίζονται η Ferrari 456 GT, το Fiat Coupé και το Peugeot 306 Cabriolet. Από το 1996 προστίθενται η Lancia Kappa Station Wagon και το Peugeot 406 Coupé, σχεδιασμένο και εξελιγμένο εξ ολοκλήρου από την Pininfarina. Το γαλλικό αυτοκίνητο αποσπά ευρεία αναγνώριση και βραβεία, μεταξύ των οποίων, το 1997, το «ομορφότερο Coupé του κόσμου» και το «Car Design Award».
Στη δεκαετία του 2000, η Pininfarina είναι έτσι σε θέση να αναλάβει την ευθύνη της πλήρους δημιουργίας ενός προϊόντος «με το κλειδί στο χέρι» ή φάσεων της διαδικασίας κατασκευής. Η διεθνής επέκταση της εταιρείας συνεχίστηκε με την κοινοπραξία με τη σουηδική Volvo Cars-Pininfarina Sverige AB, με την ανάπτυξη και παραγωγή των ανοιχτών Volvo νέας γενιάς, όπως το C70.
Το 2005 γιορτάζονται τα 75 χρόνια από την ίδρυσή της. Η Pininfarina συνεχίζει να συνεργάζεται με τη Ferrari και, μετά από περίπου 50 χρόνια, ξαναρχίζει να συνεργάζεται με τη Maserati: υπογράφει την υπέροχη Quattroporte και στην Έκθεση της Γενεύης, παρουσιάζει το πρωτότυπο Birdcage 75th, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ίδια τη Maserati και τη Motorola, κερδίζοντας το βραβείο «Best Concept».
Στη συνέχεια ιδρύθηκε ένα κέντρο μηχανολογίας στην Καζαμπλάνκα και εντείνονται οι επαφές με την Κίνα. Αναπτύσσεται επίσης ο τομέας του βιομηχανικού σχεδιασμού, του οποίου υπεύθυνος γίνεται ο Paolo, ο νεότερος γιος του Sergio. Στις 12 Μαΐου 2006, ο Andrea Pininfarina (ο πρωτότοκος γιος του Sergio) διορίζεται πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο αδελφός του Paolo αντιπρόεδρος και ο πατέρας τους Sergio επίτιμος πρόεδρος.
Στη συνέχεια, για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες που διεξήχθησαν το 2006 στο Τορίνο, η Pininfarina σχεδιάζει την ολυμπιακή δάδα. Την παραμονή της πρεμιέρας του «one-off» Hyperion στο Pebble Beach, στις 7 Αυγούστου 2008, ενώ κατευθυνόταν στο γραφείο του με τη Vespa του, ο Andrea Pininfarina έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα.
Έτσι, ο αδελφός του Paolo έγινε πρόεδρος. Το 2010, η Pininfarina γιόρτασε τα 80 της χρόνια με την spider «2uettottanta» με βάση την Alfa Romeo, ενώ η δέσμευσή της στην «αειφορία» συνεχίστηκε με τα ηλεκτρικά «Nido EV» και «Cambiano».
Τον Ιούλιο του 2012, ο Sergio Pininfarina, ο οποίος λίγα χρόνια νωρίτερα είχε διοριστεί ισόβιος γερουσιαστής, πεθαίνει στο Τορίνο. Στις αρχές Μαρτίου του 2015, στην Έκθεση της Γενεύης εκτέθηκε το supercar «Sergio», μια σύγχρονη εκδοχή μίας διθέσιας «barchetta», κατασκευασμένης σε μόλις 6 αντίτυπα, το καθένα αξίας 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Paolo Pininfarina επανέφερε την «Sergio» για να γιορτάσει τα 85 χρόνια της εταιρείας και να τιμήσει τη μνήμη του πατέρα του. Πέρυσι, δυστυχώς, ο Paolo Pininfarina έφυγε πρόωρα από τη ζωή, και τη θέση του στην προεδρία ανέλαβε η Lucia Morselli.
Φέτος, η Pininfarina γιόρτασε την 95η επέτειό της με πολλές εκδηλώσεις, μία από τις οποίες ήταν αποκλειστικά αφιερωμένη στους δύο τροχούς: «Design and Performance in Motion: Shaping Two-Wheel Aerodynamics», μια ευκαιρία εξερεύνησει το ρόλο της αεροδυναμικής στις μοτοσυκλέτες και τα ποδήλατα μέσω της συνεργασίας με πρωτοποριακές εταιρείες.
Αυτή ήταν μία από τις πολλές περιπτώσεις στις οποίες η Pininfarina, στα 95 της χρόνια, αποδεικνύει ότι βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα και είναι ανοιχτή στο μέλλον, με το βλέμμα στραμμένο στην ελαφρότητα και την αεροδυναμική, όπως ακριβώς στην αρχή της ιστορίας της.










