H ιστορία της Auto Union είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Audi όπως την ξέρουμε σήμερα. Η πορεία της συγχώνευσης τεσσάρων διαφορετικών εταιρειών κατασκευής αυτοκινήτων ήταν αυτή που τελικά δημιούργησε την Audi και, σε βάθος χρόνου, πολλά αξιομνημόνευτα και μοναδικά αυτοκίνητα.
Για να μπορέσουμε να δούμε ολόκληρη την ιστορία πρέπει να γυρίσουμε πίσω, στις 29 Ιουνίου 1932. Εκείνη την ημέρα ιδρύεται η Auto Union AG, μετά τη συγχώνευση τεσσάρων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών: των Audi, Horch, DKW και Wanderer.
To λογότυπο που επέλεξαν για να μπορέσουν να δείξουν την ένωσή τους ήταν 4 κρίκοι, οι οποίοι περιπλέκονταν μεταξύ τους, ενώ στο κέντρο αναγραφόταν το όνομα «Auto Union». Αυτό το λογότυπο έχει επιβιώσει, με μικρές αλλαγές ως και σήμερα, στην Audi.
H Auto Union AG ξεκίνησε να λειτουργεί και ένα αγωνιστικό τμήμα και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930 συμμετείχε σε αγώνες GP, ενώ ένα από αυτά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σημείωσε και το ρεκόρ υψηλότερης ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο, φτάνοντας τα 432.7 χλμ./ώρα. Το ρεκόρ αυτό έσπασε μόλις πριν 7 χρόνια, το 2017!
Ωστόσο, η έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου έβαλε τέλος στα φιλόδοξα σχέδια της Auto Union AG, καθώς το εργοστάσιό της βομβαρδίστηκε και έπαψε να υφίσταται ως εταιρεία. Κάπως έτσι θα μπορούσε να τελειώσει και η ιστορία της Auto Union. Όμως ορισμένοι πρώην εργαζόμενοι της Auto Union AG κατάφεραν να εντοπίσουν το 1945 μια αποθήκη με διάφορα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων της εταιρείας και αποφάσισαν να συνεχίσουν την παραγωγή τους και να κρατήσουν τα όσα αυτοκίνητα της Auto Union βρίσκονταν στον δρόμο, σε λειτουργία.
Έτσι, στις 3 Σεπτεμβρίου του 1949, στο Ingolstadt της Γερμανίας, ιδρύθηκε η Auto Union GmbH και ξεκίνησε την παραγωγή ανταλλακτικών, αλλά και ενός νέου οχήματος: το DKW F89 Schnelllaster. Επρόκειτο για ένα Van, το οποίο βασιζόταν σε προπολεμικά σχέδια και κινούταν από έναν 2χρονο δικύλινδρο κινητήρα.
Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, η εταιρεία παρήγαγε το δεύτερό της όχημα, μια μοτοσυκλέτα ονόματι DKW RT 125. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα παραγόταν και προπολεμικά, ενώ κινούταν από έναν δίχρονο κινητήρα 4,75 ίππων. Για να ξεχωρίσει από εκδόσεις που παραγόντουσαν στο Ανατολικό Γερμανικό μπλοκ, οι μηχανές που παράγονταν στο Ingolstadt είχαν το όνομα RT 125W.
Για περίπου δέκα χρόνια, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στο κέντρο του Ingolstadt και το εργοστάσιο του Dusseldorf ήταν το κέντρο της Auto Union GmbH, έως ότου χτίστηκε ένα νέο εργοστάσιο για λόγους χωρητικότητας. Στις 21 Αυγούστου του 1959 ξεκίνησε η παραγωγή του προσιτού μικρομεσαίου αυτοκινήτου DKW Junior, το οποίο, μετά τη διακοπή της παραγωγής του DKW RT 125W το 1957, σηματοδότησε τη μόνιμη εστίαση της Auto Union GmbH στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων.
Το 1964 η Volkswagen κατάφερε να αποκτήσει τα δικαιώματα της Auto Union GmbH, καθώς και το εργοστάσιο στο Ingolstadt. Έναν χρόνο αργότερα η Auto Union μετονομάζεται σε Audi, ενώ το 1969 συγχωνεύεται με την NSU, δημιουργώντας την Audi NSU Auto Union AG. Το 1985 η εταιρεία απέκτησε και την τελική της μορφή, ως Audi AG.
Μέσα στα χρόνια η Audi χάραξε το όνομά της στο αυτοκινητιστικό στερέωμα και κατάφερε να εδραιωθεί ως μια από τις 3 μεγαλύτερες μάρκες Γερμανικών πολυτελών αυτοκινήτων, μαζί με την BMW και την Mercedes-Benz. Και όλα ξεκίνησαν μία ημέρα σαν σήμερα, 75 χρόνια πριν, στο Ingolstadt της Γερμανίας.