Δεν είναι κάθε μέρα που ένας οδηγός κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 με την ομάδα της Ferrari. Ωστόσο, όταν στο περυσινό Grand Prix Σαουδικής Αραβίας ο Carlos Sainz έπρεπε να υποβληθεί σε επέμβαση σκωληκοειδίτιδας εσπευσμένα, η Scuderia επέλεξε να εμπιστευτεί τον 18χρονο τότε Oliver Bearman για την αποστολή.
O Βρετανός έβγαλε την ιταλική ομάδα ασπροπρόσωπη, καθώς κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση, με ένα μονοθέσιο που δεν είχε οδηγήσει ξανά, χωρίς να διαπράξει λάθη, ενώ είχε την πίεση των Lando Norris και Lewis Hamilton, τους οποίους όμως διατήρησε σε απόσταση ασφαλείας. Παράλληλα, η Haas του έδινε ευκαιρίες σε δοκιμές και ανακοίνωσε ότι θα του διαθέσει το ένα εκ των δύο αγωνιστικών της cockpit για το 2025 στις αρχές Ιουλίου.
Συνεπώς, όταν ο Kevin Magnussen είδε πέρυσι τους βαθμούς ποινής να φτάνουν το όριο αποκλεισμού πριν από το GP Αζερμπαϊτζάν, ο Bearman είχε μια δεύτερη ευκαιρία να αγωνιστεί στη Formula 1. Σε τελείως διαφορετικές συνθήκες και διαφορετικής ανταγωνιστικότητας μονοθέσιο, ήταν ταχύτερος από τον Nico Hulkenberg στις κατατακτήριες δοκιμές και τερμάτισε στη 10η θέση, για να σημειώσει ένα μοναδικό ρεκόρ στην F1: έγινε ο πρώτος οδηγός που έχει σημειώσει βαθμούς με δύο διαφορετικές ομάδες στις δύο πρώτες συμμετοχές του σε Grand Prix.
Όλα αυτά δείχνουν την ταχύτητα που έχει ο Ollie, όπως τον φωνάζουν, αλλά ο Ayao Komatsu, o Ιάπωνας επικεφαλής της Haas, τονίζει ότι είναι επίσης πολύ ώριμος: «Έχει το πιο σημαντικό πράγμα, την ταχύτητα. Αλλά όσον αφορά την κατανόηση της ευρύτερης εικόνας, είναι εντυπωσιακός, επειδή είναι τόσο νέος. Καταλαβαίνει πώς μπορεί να συνεισφέρει στη συνολική εικόνα, κάτι που δεν συμβαίνει με όλους τους νέους οδηγούς».
«Στην πραγματικότητα δεν τον αντιμετωπίζουμε ως πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό. Έχει τόσο ώριμο κεφάλι στους ώμους του και μπορεί να προσφέρει πολλά με το νεαρό της ηλικίας του. Φυσικά, έχει εκτεθεί και στην πλευρά της Ferrari, οπότε μαθαίνει πολλά πολύ γρήγορα και μας πιέζει, υποδεικνύοντας τι πρέπει να βελτιώσουμε ως ομάδα, αλλά με τον σωστό τρόπο».
Ο Bearman ξεκίνησε να αγωνίζεται στα καρτ το 2013, σε ηλικία 8 ετών. Ήταν 2ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Super 1 στην κατηγορία Cadet το 2016 και το 2017 και επίσης κέρδισε το Kartmasters Βρετανικό Grand Prix το 2017. Το 2019 κέρδισε τον Διεθνή Τελικό του IAME, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και το Χειμερινό Κύπελλο. Επανέλαβε τις δύο τελευταίες επιτυχίες το 2020 στην κατηγορία X30 Senior του IAME.
To 2020 έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνες μονοθεσίων, συμμετέχοντας στο Γερμανικό και το Ιταλικό Πρωτάθλημα Formula 4. Σε αμφότερα κέρδισε από έναν αγώνα και βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας με την ομάδας της US Racing. Το 2021 κατέκτησε τον τίτλο τόσο του Γερμανικού, όσο και του πολύ ανταγωνιστικού Ιταλικού Πρωταθλήματος Formula 4 (με ένα σερί 7 νικών), με την ολλανδική ομάδα της Van Amersfoort.
Έπειτα από αυτή την επιτυχία, η Ferrari τον προσκάλεσε να γίνει μέλος της Ακαδημίας νέων οδηγών του Maranello. Αυτό του έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει το 2022 στο Πρωτάθλημα Formula 3 της FIA με την κορυφαία ομάδα της Prema. Ολοκλήρωσε τη σεζόν 3ος στη βαθμολογία (με μία νίκη), μόλις 7 βαθμούς πίσω από τον Πρωταθλητή.
Το 2023, έκανε το βήμα στη Formula 2 και παρότι ήταν 6ος στην τελική βαθμολογία της σεζόν, κατέκτησε 4 νίκες. Μόνο ένας οδηγός είχε περισσότερες εκείνη τη χρονιά. Το 2024 η Prema (όπου ήταν team-mate του Andrea Kimi Antonelli) δυσκολεύτηκε με το μονοθέσιο νέων προδιαγραφών και ο Bearman κατέληξε 12ος στη βαθμολογία, αλλά με 3 νίκες.
Τον Οκτώβριο του 2023 ο Bearman οδήγησε μονοθέσιο της F1 για πρώτη φορά στη ζωή του και το 2024 η Ferrari του εμπιστεύτηκε στους μισούς αγώνες τη θέση του εφεδρικού οδηγού, δίπλα στον πολύ πιο έμπειρο Antonio Giovinazzi. Έτσι, παρουσιάστηκε η ευκαιρία για το ντεμπούτο του στην F1 με τη Scuderia που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου. Αν η πορεία του στην F1 με τη Haas είναι καλή, δεν αποκλείεται μία μέρα να τον δούμε να αγωνίζεται ξανά για τη Ferrari.
O Bearman θα αγωνίζεται με τον αριθμό 87 στην F1, επειδή έχει γεννηθεί στις 8 Μαΐου του 2005 και ο αδερφός του Thomas (που θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 4 φέτος) έχει γενέθλια στις 7 του μηνός. Επίσης, είναι ο αριθμός που χρησιμοποιούσε σε αγώνες ο πατέρας του, David Bearman (CEO της Aventum Group), ο οποίος έγινε πλούσιος στο χώρο των ασφαλίσεων.