Από τους έξι οδηγούς που υποτίθεται ότι θα διεξάγουν την πρώτη τους πλήρη σεζόν φέτος στη Formula 1, o Jack Doohan είναι αυτός για τον οποίο υπάρχουν ερωτηματικά αν θα ολοκληρώσει τη χρονιά στο cockpit της Alpine. Μόλις 22 ετών, ο Doohan αποτελεί εφεδρικό οδηγό τον οποίο η Alpine εξελίσσει τα τελευταία δύο χρόνια (από τότε που έχασε τον Oscar Piastri). Η γαλλική ομάδα δεσμεύτηκε ότι θα του προσφέρει το αγωνιστικό της cockpit το 2025 στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, καθώς η προσέγγιση του Carlos Sainz δεν οδήγησε πουθενά.
Ωστόσο, μέχρι τότε δεν είχε εμφανιστεί στο προσκήνιο ο Αργεντίνος Franco Colapinto, ο οποίος εντυπωσίασε με τις 9 εμφανίσεις του πέρυσι στη Williams τον εκτελεστικό σύμβουλο της Alpine, Flavio Briatore. Ο Ιταλός έσπευσε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Colapinto, πληρώνοντας αδρά τη Williams να τον αποδεσμεύσει για τα επόμενα χρόνια. Προς το παρόν, ο Colapinto είναι ο εφεδρικός οδηγός της γαλλικής ομάδας, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει πολύ σύντομα, αν ο Doohan δεν καταφέρει να εντυπωσιάσει την Alpine με τις επιδόσεις του.
O ίδιος δήλωσε πρόσφατα για την περίπτωση του Colapinto και τις φήμες αντικατάστασής του: «Μου είπαν ότι είναι εφεδρικός οδηγός. Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο αν είναι κάποιος μέσα στην ομάδα, έξω από την ομάδα, οποιοσδήποτε έχει καλές επιδόσεις, πάντα θα έχεις πίεση στους ώμους σου, επειδή είσαι σε ένα τόσο σκληρό άθλημα. Όποια πίεση κι αν υπάρχει, ανυπομονώ να την απολαύσω, να την ενστερνιστώ και να απολαύσω τη σεζόν μου στη Formula 1».
Σύμφωνα με τις φήμες, ο Doohan έχει υπογράψει συμβόλαιο το οποίο η Alpine έχει τη δυνατότητα να «σπάσει» έπειτα από μόλις 6 Grand Prix και το ένα εξ αυτών έχει ήδη παρέλθει, καθώς ο Briatore, για να αποδεσμεύσει τον Esteban Ocon στη Haas, ζήτησε από το Γάλλο να εκκενώσει το cockpit του για το φινάλε του 2024, το GP Άμπου Ντάμπι. Εκεί, ο Doohan έκανε ένα νωχελικό ντεμπούτο στη Formula 1, χωρίς να καταφέρει να εντυπωσιάσει, αφού ήταν τελευταίος στις κατατακτήριες δοκιμές και προτελευταίος μεταξύ αυτών που είδαν την καρό σημαία στον αγώνα.
Αγωνιστικές ρίζες
Αγωνιστικό αίμα κυλάει στις φλέβες του Doohan, που γεννήθηκε στη Χρυσή Ακτή του Queensland στις 20 Ιανουαρίου του 2003. Δεν θα μπορούσε να συμβαίνει αλλιώς με τον γιο του Mick Doohan, του αναβάτη που μονοπώλησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών κατακτώντας τον τίτλο πέντε συνεχόμενες φορές, από το 1994 έως το 1998. Αλλά ο επτάκις Πρωταθλητής της Formula 1, του Michael Schumacher ήταν αυτός που πήρε δώρο στον Jack Doohan το πρώτο του καρτ για τα Χριστούγεννα, όταν ήταν μόλις 3 ετών και αυτή είναι η πρώτη του μνήμη.
Κατέκτησε το Πρωτάθλημα Καρτ Αυστραλίας του 2015 και του 2016. Το 2017 ήταν 3ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Καρτ και 6ος στο Παγκόσμιο. Ο Doohan έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνες μονοθεσίων σε ηλικία 15 ετών στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 4, με την ομάδα Arden ως μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull, κατακτώντας 3 νίκες για να βρεθεί στην 5η θέση της τελικής βαθμολογίας του 2018, ενώ παράλληλα συμμετείχε σε επιλεγμένους αγώνες του Γερμανικού και του Ιταλικού Πρωταθλήματος με την Prema.
To 2019 συμμετείχε στο Ασιατικό Πρωτάθλημα Formula 3 με τη Hitech, την ομάδα που ίδρυσε ο νυν επικεφαλής της Alpine, Oliver Oakes, όπου κατέκτησε 5 νίκες σε 15 αγώνες και ολοκλήρωσε τη σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας, όπως και την επόμενη σεζόν (2019-2020), που το Πρωτάθλημα έγινε χειμερινό. Το 2019 συμμετείχε και στο Πρωτάθλημα Euroformula Open με την ομάδα του Kimi Raikkonen (Double R Racing) και ανέβηκε στο βάθρο 2 φορές.
Το 2020 είχε μία κακή πρώτη σεζόν στο Πρωτάθλημα Formula 3 της FIA, χωρίς να σημειώσει βαθμούς. Αυτή ήταν και η τελευταία του σεζόν με την υποστήριξη της Red Bull. Αλλά το 2021, με την ομάδα της Trident, βρέθηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας με 4 νίκες. Αυτό του εξασφάλισε μία θέση στην Ακαδημία της Alpine και έχοντας εμφανιστεί στα δύο τελευταία 2 αγωνιστικά τριήμερα της Formula 2 την προηγούμενη χρονιά, ο Αυστραλός έκανε μία πολύ καλή πρώτη σεζόν στην κατηγορία το 2022, κατακτώντας τρεις νίκες καθ’ οδόν προς την 6η θέση στην βαθμολογία.
Το 2023 κατέκτησε και πάλι τρεις νίκες στη Formula 2, αλλά ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 3η θέση του Πρωταθλήματος. Τα τελευταία δύο χρόνια έχει κάνει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών με παλαιότερα μονοθέσια F1, καθώς η Alpine τον προετοίμαζε για το ντεμπούτο του.
Προσωπικότητα
Ο Doohan, όταν του ζητήθηκε να περιγράψει τον εαυτό του με τρεις λέξεις δήλωσε: «Αθλητικός, θα ήθελα να πω αστείος, και συγκεντρωμένος». Σύμφωνα με τον ίδιο, ο πατέρας του δεν είπε ποτέ τίποτα για το γεγονός ότι ο Jack επέλεξε τους 4 αντί για τους 2 τροχούς. «Είμαι σίγουρος ότι μέσα του ήταν πολύ χαρούμενος που βρισκόμουν σε μια πολύ πιο ασφαλή οδό».
Για την άδεια οδήγησης του Μονακό, όπου διαμένει, ο Doohan αναγκάστηκε να δώσει εξετάσεις θεωρητικών τρεις φορές, καθώς οι ερωτήσεις ήταν αυτόματα μεταφρασμένες από τα Γαλλικά, και κάποιες λέξεις δεν ήταν αυτές που χρησιμοποιούνται κανονικά. Όσον αφορά τις μουσικές του ικανότητες, ο Doohan παίζει ντραμς. Αν μπορούσε να κάνει οποιοδήποτε επάγγελμα για μία ημέρα, αυτό θα ήταν του αστροναύτη. Ο καλύτερός του φίλος στα paddock είναι ο Νεοζηλανδός Liam Lawson, που φέτος θα αγωνίζεται στη Red Bull.
Ο Doohan θα αγωνίζεται στη Formula 1 με το Νο. 7, που χρησιμοποιούσε και ο Kimi Raikkonen. O Αυστραλός δήλώνει: «Οι περισσότεροι από τους αριθμούς που χρησιμοποιούσα μικρότερος είναι πιασμένοι. Το 7, ευτυχώς, ήταν ελεύθερο. Είναι ένας αριθμός με τον οποίο έτρεξα το 2019. Είμαι επίσης μεγάλος οπαδός των μονοψήφιων αριθμών. Η ιδανική επιλογή μου θα ήταν το Νο. 4, με το οποίο ο πατέρας μου κέρδισε το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1994, και αγωνίστηκα και εγώ το 2021, αλλά το 7 είναι εξίσου καλό».