Με τις νέες BMW M2, M3 Touring και ΧΜ εντός κι εκτός της πίστας των Σερρών

Το BMW M Driving Experience αποτέλεσε το ιδανικό luna park ενηλίκων για δυναμικές οδηγικές στιγμές με τη νέα BMW M2 στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και με τις M3 Touring και ΧΜ σε πέριξ στριφτερές διαδρομές.

Με τις νέες BMW M2, M3 Touring και ΧΜ εντός κι εκτός της πίστας των Σερρών

Το BMW M Driving Experience αποτέλεσε το ιδανικό luna park ενηλίκων για δυναμικές οδηγικές στιγμές με τη νέα BMW M2 στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και με τις M3 Touring και ΧΜ σε πέριξ στριφτερές διαδρομές.

BMW M Driving Experience: Φυσικά ο λόγος γίνεται για ένα τριήμερο event που διοργανώνεται από την BMW Group Hellas και υπενθυμίζει κάθε χρόνο την δυναμική των επίκαιρων μοντέλων της Βαυαρικής εταιρείας.

Η εκδήλωση, εκτός από εν δυνάμει πελάτες της εταιρείας περιλαμβάνει και δημοσιογράφους, οπότε με την πρόσκληση στα χέρια βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με προορισμό την Θεσσαλονίκη. Από εκεί, τα 83 χιλιόμετρα μέχρι τις Σέρρες θύμιζαν μονοήμερη σχολική εκδρομή με πούλμαν.

Η άφιξη στο αυτοκινητοδρόμιο σήμανε αυτόματα λήξη στο «καλαμπούρι challenge» και μετά το καλωσόρισμα, ο καθένας αναλάμβανε το ρόλο του. Οι άνθρωποι της BMW συντόνιζαν την παρουσίαση και οι εκπαιδευτές το οδηγικό σκέλος εντός και εκτός πίστας. Ευτυχώς ο καιρός ήταν σύμμαχος της καλής διάθεσης που επικρατούσε, σε αντίθεση με το τι γινόταν (δυστυχώς) την ίδια ώρα σε Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Αττική.

Το οδηγικό μενού περιλάμβανε μεταξύ άλλων το τιμόνι της ντίβας M2, που ξεδίπλωνε το ταλέντο της σε πίστα και drift δοκιμασίες, ενώ σε ένα ορεινό στροφιλίκι  – σκέτο οδηγικό και φωτογραφικό χάρμα, η M3 Touring και η θηριώδης plug-in hybrid XM θα την συνόδευαν ως partners στο διαχρονικό ταλέντο της BMW σε δρόμο με στροφές.

Παρόντες και οι Red Bull Driftbrothers, τουλάχιστον με 50% εκπροσώπηση, με την μιά εκ των δύο εξωπραγματικών Μ4 των 1.040 ίππων να προσφέρει θέαμα, ήχο και καπνισμένο λάστιχο σε ένα drift parkour που είχε στηθεί για την περίσταση.

50 χρόνια M Division

Οι νεότερες υλοποιήσεις του M Division είναι γνωστό ότι περιλαμβάνουν και μοτοσυκλέτες όπως οι Μ 1000 R, το «γυμνό» των 210 ίππων και η Μ 1000 RR SuperSport των 212 ίππων. Ειδικά για την τελευταία, τα Winglet από ανθρακονήματα αυξάνουν την πίεση επαφής του μπροστινού τροχού κατά έως και 6,3 κιλά ακόμη και σε κεκλιμένη θέση, ενώ φροντίζουν για Downforce 22,6 κιλών στα 300 χλμ/ώρα.

Η μικρή παρένθεση πληροφοριών για τα δίτροχα κοσμήματα της M Division που ήταν διαθέσιμα στην εκδήλωση κλείνει εδώ, ενώ όλη αυτή η Μ γειτονιά ήταν μια καλή αφορμή να θυμηθούμε εν τάχει την ιστορία πίσω από την υπόθεση που χρονολογείται από το 1972 με 35 άτομα προσωπικό, οι οποίοι ήδη το 1988 είχαν φτάσει τους 400.

Χαρακτηριστική, η γνωστή τριχρωμία με το κόκκινο να προκύπτει από την πιθανότητα συμφωνίας με την TEXACO, κάτι που τσάκισε στην πορεία, αλλά έμεινε ως χρώμα να συνοδεύει το γαλάζιο της BMW και το μωβ αναμεσά τους. Χρώμα που προκύπτει από την ένωση των δύο προηγούμενων, κάτι βέβαια που μετετράπη σε σκούρο μπλε στην εξέλιξή του έως σήμερα.

Τότε, η συνταγή της επιτυχίας οποιασδήποτε γρήγορης BMW έβγαινε από το τμήμα “M”, ξεκινούσε με εφαρμογή υλικών κορυφαίας τεχνολογίας που έφτανε την μηχανολογία σε ανώτατο επίπεδο, ενώ στην εξέλιξή του ως τις μέρες μας, το M Division παντρεύτηκε με την αεροδυναμική, τα ηλεκτρονικά και την ψηφιακή τεχνολογία που στο πάντρεμά τους απογείωσαν τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις τους ένα βήμα πριν χαρακτηριστούν εξωτικές.

Οι κατασκευές τους ποτέ δεν “πούλησαν” κάτι παραπάνω από αυτό που είναι, αλλά αν και αυτοκίνητα με κτηνώδη δύναμη, οδηγούνται με καθημερινή ευκολία και όταν πρέπει μπορούν να εκδηλώσουν τον ατόφιο σπορ χαρακτήρα τους. Μια υπόθεση που για τους Βαυαρούς θεωρείται συνταγή που κερδίζει και δεν αλλάζει .

 

Η νέα BMW M2

Σκληροπυρηνικές επιδόσεις M, με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 460 ίππων. Διαθέσιμη και με το προαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όμως για την περίσταση της εκδήλωσης με το στάνταρ 8άρι M Steptronic να αναλαμβάνει έργο. Το ντεμπούτο της νέας BMW M2 έγινε περίπου ένα χρόνο πριν στη χρονιά εορτασμού της 50ης επετείου του τμήματος BMW M και συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ compact μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της BMW 2002 turbo.

Η ταχύτερη έκδοση της νέας σειράς 2 Coupe είναι αναμφισβήτητα ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους διατηρήθηκε στην πισωκίνητη πλατφόρμα CLAR της BMW, που χρησιμοποιούν οι M3 και M4. Η σπορ εμφάνιση της νέας BMW M2 διαμορφώνεται από τις compact διαστάσεις, τις εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες και τα σχεδιαστικά στοιχεία “M”. Σε μήκος είναι κατά 214 mm μικρότερη από την BMW M4 Coupe και το μεταξόνιό της είναι κατά 110 mm κοντύτερο. Την ίδια στιγμή, το πλάτος του οχήματος και τα μετατρόχια υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της νέας BMW σειράς 2 Coupe.

Η εμφάνιση είναι σύμφωνη με το επιθετικό στήσιμο της προηγούμενης M2, χάρη στα έντονα φουσκώματα των τροχών που αντικατοπτρίζουν την αύξηση του πλάτους των τροχών κατά 49 χιλ. εμπρός και 18 χιλ. πίσω σε σχέση με την κανονική σειρά 2 Coupe, που ταιριάζει, σύμφωνα με την BMW, με τα στοιχεία της μεγαλύτερης M4 Coupe.

Η μεγάλη, χωρίς πλαίσιο μάσκα με τις οριζόντιες μπάρες της, συνδυάζεται από κάτω με τρεις εισαγωγές αέρα ορθογώνιας σχεδίασης και brutal αισθητικής. Παρόμοια επιθετική εξωστρέφια χαρακτηρίζει και το πίσω μέρος, όπου οι τετραπλές απολήξεις των εξατμίσεων συνδυάζονται με διαχύτη, αιχμηρή έκφραση του προφυλακτήρα στις άκρες του και μια διακριτική πτέρυγα στο καπό του χώρου αποσκευών.

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται το υπερτροφοδοτούμενο εργοστάσιο παραγωγής 460 ίππων και 550 Nm ροπής. Ένας 6κύλινδρος 3λιτρος βενζινοκινητήρας 3,0 λίτρων γνωστός από την τρέχουσα M3, αλλά επαναρυθμισμένος ώστε να αποδίδει 50 λιγότερους μεν από τη μεγαλύτερη M, νούμερο που παρόλα αυτά είναι κατά 90 ίππους περισσότεροι από την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης M2.

Oλοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 200 χλμ./ώρα σε 13,5 δευτερόλεπτα (αυτόματο). Η μέγιστη ταχύτητα της νέας BMW M2 (ηλεκτρονικά περιορισμένη) είναι 250 χλμ./ώρα και για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις επιδόσεις της, το πλαίσιο διαθέτει πρόσθετη στρεπτική ακαμψία, το διαφορικό είναι ενεργό με υπογραφή M φυσικά, η ανάρτηση προσφέρει προσαρμοζόμενες επιλογές και τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν ρύθμιση πίστας που επιτρέπει την απενεργοποίηση όλων των βοηθημάτων οδήγησης.

Η 2η γενιά του compact σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων υπόσχεται και υλοποιεί ανόθευτες οδηγικές σπορ στιγμές πίσω από το τιμόνι. Αρκεί βέβαια να βρίσκεσαι στο ελεγχόμενο περιβάλλον μια πίστας που μπορείς με ασφάλεια να εισπράξεις τα δεδομένα της. Με τον Mr. Driving Academy, Θωμά Παπαπάσχο, πιστοποιημένο εκπαιδευτή της BMW σε ρόλο πλοηγού και την δική μας M2 ακριβώς πίσω του στην έναρξη της ημέρας, όλα κυλούν ρολόι.

Η M3 του πλοηγού βγάζει κέφι στις γραμμές της, ακολουθεί δυνατό ρυθμό, σχεδόν αγωνιστικό και δείχνει το πάτημα που η “δική μας” M2 αλλά και οι άλλες δυο του γκρούπ μας, ακολουθούν. Η M2 δείχνει φτιαγμένη για να γυρνάει με τις ώρες σε περιβάλλον πίστας και οι “Σέρρες” είναι χάρμα οδηγικό για ένα πολιτικό αυτοκίνητο με αγωνιστικό DNA όπως η BMW που οδηγούμε.

Λίγο αργότερα ο πλοηγός απέσπασε τα εύσημα από το γκρούπ γιατί δεν μας κράτησε σε χαμηλό τέμπο και ο λόγος όπως μας εξήγησε ήταν ότι ακολουθήσαμε πιστά τις οδηγίες ώστε να μην κάνει κοιλιά η διαδικασία, ούτε να διαπιστωθεί κίνδυνος τόσο για την ασφάλεια οχημάτων όσο και ανθρώπων που βρίσκονταν την στιγμή εκείνη στην πίστα.

Οι οδηγίες μας προέτρεπαν να επιλέξουμε το Μ1 από το τιμόνι που είναι ρυθμισμένο στο Sport και μετά το Μ2 που είναι ρυθμισμένο στο Sport+. Να μην κολλάμε στον προπορευόμενο, αλλά και μην τον αφήνουμε να απομακρυνθεί. Σε κάθε περίπτωση η αμεσότητα της M2 ήταν απολαυστική και φαντάζομαι αποτελεσματική σε χρόνους.

Κανείς δεν ασχολήθηκε με χρονόμετρα βέβαια – άλλωστε βρισκόμασταν σε οδήγηση παρουσίασης και όχι σε  track day. Αυτό όμως που άφησε σαν γεύση η M2, είναι ότι νιώθει σπίτι της σε ένα σιρκουί και το μόνο που σου ζητάει σε πρώτη φάση, είναι καύσιμα και λάστιχα. Το κέφι αναλαμβάνει η ίδια να στο απογειώσει!

On the road

Λίγο μετά τα καμώματά της Μ2 στο drift park που είχε στηθεί ώστε να πάρει ο κάθε ενδιαφερόμενος εικόνα και αίσθηση από την δυνατότητα 10 επίπεδων προσαρμογής του ελέγχου πρόσφυσης αρκεί να μείνεις στο γκάζι, να ασχοληθείς μόνο με το τιμόνι και να γίνεις drifterman, το καραβάνι βγαίνει στο δρόμο.

Για την M2 τα πράγματα λίγο πολύ γνωστά – θα επιστρέψουμε άλλωστε με έξτρα εντυπώσεις όταν θα παραλάβουμε το αυτοκίνητο εντός έδρας για δοκιμή. Τα νέα “κοπέλια” της οδηγικής μας παρέας ήταν η M3 Touring, η πρακτικότερη εκδοχή της sedan και η θηριώδης σε εικόνα, διαστάσεις και χώρους BMW XM.

Η M3 Touring είναι ένα αυτοκίνητο που πολλοί ερωτεύτηκαν με το πρόσχημα ότι αποκτάς ένα και μοναδικό, που εξυπηρετεί και την οικογένεια. Τώρα, ποια οικογένεια θα θέλει να νιώθει διαδρομές με το στομάχι να παίζει με τα ‘g’, δυσκολεύομαι να σκεφτώ, η ουσία όμως είναι ότι πράγματι μπορεί να προσφέρει τον ‘Dr. Jekyll & Mr. Hyde’ σε πακέτο του ενός.

Η πρώτη BMW M3 Touring στην ιστορία συνδυάζει αυθεντική αγωνιστική αίσθηση με έναν πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα και ευρύτερα οφέλη σε επίπεδο πρακτικότητας. Η τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης εστιάζει πλήρως στις εθιστικές επιδόσεις και συνδυάζει τους 510 ίππους του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και σύστημα τετρακίνησης M xDrive.

Το ευέλικτο εσωτερικό της πρώτης BMW M3 Touring προσδίδει στην κατασκευή ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, προσφέροντας νέο πεδίο για να βιώσει κάποιος τις τυπικές επιδόσεις Μ σε καθημερινή βάση. Το νέο BMW iDrive που περιλαμβάνει κυρτή οθόνη BMW Curved Display φέρνει στην καμπίνα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο ελέγχου/λειτουργίας και συνδεσιμότητας και όλα αυτά συντελούν σε ένα ολοκληρωτικά σπορ χαρακτήρα που διαπρέπει σε δρόμο και ανάγκες του επιβατικού κοινού του.

Το πρόγραμμα κλείνει με την εξωπραγματική BMW XM, ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που ως Sports Activity Vehicle (SAV) στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, υπόσχεται να φέρει αυτή την απαράμιλλη αίσθηση M σε νέα target groups και αγορές.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα 4,4 λίτρων και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, συνδυασμός που χαρίζει στην BMW XM μία συναρπαστική, δυναμική αίσθηση. Είναι εντυπωσιακό πως ένα τόσο θηριώδες αυτοκίνητο βολεύεται, ελίσσεται και διακτινίζεται σε επαρχιακό στροφιλίκι. Η ΧΜ δεν χρειάζεται τις ευθείες για να σε εντυπωσιάσει!

Οι 653 ίπποι προκύπτουν ως αποτέλεσμα των 489 θερμικών και 197 ηλεκτρικών ίππων με τον ηλεκτροκινητήρα να ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Η ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID αποδίδει μέγιστη συνολική ροπή 800 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 650 Nm σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 280 Nm).

Το cockpit και τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με στόχο τη δυναμική οδήγηση, χωρίς να σημαίνει ότι η αριστοκρατική προσοχή πιάστηκε στον ύπνο. Η γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας, τα υλικά υψηλής ποιότητας και η πολυτελής σχεδίαση μεταμορφώνουν στο σύνολο το σαλόνι της BMW XM σε ένα αποκλειστικό M Lounge.

Μέχρι να την ξαναζήσουμε όμως για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κρατάμε την ευελιξία και την αμεσότητα επαγγελματία χορευτή που δεν σπαταλά χρόνο και μέτρα, την ώρα που εκφράζεται μέσα από την τέχνη του. Στην προκειμένη περίπτωση, την οδήγηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!