Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron με αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ.

Πρώτη οδηγική επαφή πίσω από το τιμόνι του αμιγώς ηλεκτρικού Audi Q4 e-tron

Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron με αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ.

Πρώτη οδηγική επαφή πίσω από το τιμόνι του αμιγώς ηλεκτρικού Audi Q4 e-tron

Αν έχετε αμφιβολίες για τη σοβαρότητα που αντιμετωπίζει η Audi τον εξηλεκτρισμό, το νέο Q4 e-tron δεν είναι μόνο το τέταρτο νέο μοντέλο στη γκάμα των ηλεκτρικών, αλλά αναμένεται να γίνει το δεύτερο στην κατάταξη των πωλήσεων, μετά το A3.

Τοποθετείται στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών και SUV και όσον αφορά το μέγεθος, μπαίνει ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Q3 και Q5.

Επίσης, είναι το πρώτο Audi που βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, που μοιράζεται με τα ID.3 και ID.4, Skoda Enyaq και το επερχόμενο Cupra Born. Αλλά έχει… άρωμα Audi, με εξελιγμένη τεχνολογία και ποιότητα στο εσωτερικό, αλλά και σχεδίαση που το ανεβάζει ένα σκαλί πιο πάνω από τον ανταγωνισμό.

Το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι το βασικό Q4 e-tron, αλλά μια πιο κομψή, 18 χιλ. πιο χαμηλή έκδοση Sportback θα ακολουθήσει σύντομα.

Με φιλοσοφία… Audi

Τα συνηθισμένα σχεδιαστικά στοιχεία της Audi περιλαμβάνονται, από την ευμεγέθη μάσκα με τη μονοκόμματη σχεδίαση, τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, το αιχμηρό πλαϊνό και τα κομψά LED φώτα που διατρέχουν όλο το πλάτος του πίσω μέρους που δίνουν μια εντυπωσιακή νότα ανάβοντας όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο στο σκοτάδι.

Με ύψος 1.632 χιλ. δείχνει λίγο… κοντόχοντρο, με τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών στη Sport έκδοση (το δικό μας είχε τους έξτρα τροχούς των 20 ιντσών) που είναι τοποθετημένοι όσο πιο μακριά στις γωνίες του αμαξώματος, αλλά και το κοφτό ψηλό εμπρός μέρος να προσδίδουν στη δυναμική του αυτοκινήτου.

Πηγαίνοντας πιο πάνω, από την έκδοση Sport στις S-Line και Edition 1, προστίθεται λίγο πιο δυναμική εμφάνιση, με μεγαλύτερους τροχούς 20 ή 21 ιντσών και πιο εντυπωσιακή τεχνολογία στα φωτιστικά σώματα. Αλλά, όποια έκδοση και αν επιλέξετε, αυτό το αυτοκίνητο είναι μεγάλο με έντονο παρουσιαστικό.

Έξυπνα σχεδιασμένο

Όταν ανοίξεις την πόρτα ανακαλύπτεις ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό, με την κεντρική οθόνη να είναι στραμμένη προς το οδηγό και το μικρό επιλογέα των ταχυτήτων να είναι τοποθετημένος σε ένα κομμάτι του ταμπλό που προεξέχει και «αιωρείται», απελευθερώνοντας χώρο από κάτω του.

Η σχεδίασή του είναι μινιμαλιστική, έχοντας ως στόχο να κάνει την καμπίνα των επιβατών να δείχνει όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρη.

Το τιμόνι είναι μικρό, με κοφτό κάτω μέρος, είναι πλήρες και όσον αφορά τα χειριστήρια αφής. Το σύστημα πολυμέσων είναι το γνωστό Audi MMI, το οποίο υπερέχει του λιγότερου εύκολου συστήματος της Volkswagen, ενώ έχει και ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Μαλακά υλικά εξαιρετικά στην υφή, ντύνουν όλο το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ και εν γένει η ποιότητα είναι αρκετά καλή.

Η ορατότητα είναι επίσης καλή, με τους χρηστικούς μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες και τη χαμηλή γραμμή του αμαξώματος να εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή περιμετρική αντίληψη του χώρου.

Ευρύχωρο και άνετο

Χάρη στην επίπεδη «ηλεκτρική» πλατφόρμα, υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χώρος απ’ ότι σε ένα αυτοκίνητο ίδιου μεγέθους με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα, ενώ έχουν και μεγάλες «τσέπες» για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Συνολικά ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 520 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του διπλού πατώματος για τα καλώδια φόρτισης, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.490 λίτρα, που είναι περίπου ίδια με αυτή του Q5.

Όπως και με τα άλλα μοντέλα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB, υπάρχει η επιλογή μεγέθους μπαταρίας, αλλά και της μετάδοσης, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς.

Για όλα τα γούστα

Η πιο προσιτή έκδοση του Q4 e-tron είναι η «35» με την μπαταρία των 52 kWh και τον κινητήρα των 170 ίππων, με μέγιστη αυτονομία 335 χιλιομέτρων.

Πιο πάνω, στην έκδοση «40», όπως αυτή της δοκιμής μας, η μπαταρία είναι 77 kWh και ο κινητήρας αποδίδει 204 ίππους, με την ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 510 χιλιόμετρα.

Η κορυφαία έκδοση του Q4 είναι η «50» με quattro σύστημα τετρακίνησης, την ίδια μπαταρία 77 kWh, αλλά αυτονομία που φτάνει τα 480 χιλιόμετρα, ενώ με την απόδοση που ανεβαίνει στους 299 ίππους επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, έναντι των 8,5 δλ. που χρειάζεται η έκδοση «40».

Το «δικό μας» 40 e-tron είναι πιθανότατα η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση της γκάμας του μοντέλου. Ωστόσο, πλήρως φορτισμένο, δεν έφτασε κοντά στα 509 χιλιόμετρα αυτονομίας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Παρόλα αυτά ήταν πάνω από τα 435 χιλιόμετρα, με την αποδοτικότητά του να είναι εντυπωσιακή και την πρόβλεψη να φαίνεται ρεαλιστική. Με τον ταχυφορτιστή 125 kWh μπορείς να ανακτήσεις 80 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.

Η καλύτερη επιλογή…

Το «40» είναι ευχάριστο στην οδήγηση, παρέχοντας αυτή την χαρακτηριστική εκρηκτική επιτάχυνση των ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, καλύτερα απ’ ότι μπορεί να κάνει οποιοδήποτε Tesla, αν και το «αυτοκίνητό μας» είχε την έξτρα ανάρτηση που ελέγχει τη λειτουργία των αμορτισέρ. Ακόμα και με το πρόγραμμα Sport, στο Drive Select, έχει καλή ποιότητα κύλισης, με το βάρος των μπαταριών να τραβάει το αυτοκίνητο κάτω και την ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων να δουλεύει για να κρατάει τις ισορροπίες.

Το νέο τιμόνι κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο σπορ απ’ όσο είναι, αν και το χαμηλό κέντρο βάρους περιορίζει την υποστροφή. Το «αυτοκίνητό μας» ήταν εξοπλισμένο και με paddles πίσω από το τιμόνι για τον έλεγχο της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ή εναλλακτικά μπορείτε να αφήσετε τα πάντα να γίνουν αυτόματα με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Αλλά, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο, είναι το πόσο άνετο, ήσυχο και εύκολο είναι στην οδήγηση το Q4 e-tron. Είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, με έξυπνη τεχνολογία, εκλεπτυσμένο στιλ και φιλοσοφία, που του επιτρέπουν να δικαιολογεί την premium… τιμή του.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ AUDI Q4 e-tron ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Συμπέρασμα

Το Q4 είναι ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό και ένα από τα καλύτερα μοντέλα που έχει προκύψει από την πλατφόρμα MEB. Δίνει απάντηση στα ζητήματα που αφορούν την άνεση στο δρόμο, την ποιότητα κατασκευής και συστήματα πολυμέσων που συναντάμε στα μοντέλα της οικογένειας ID, με ένα ελκυστικό πακέτο που έχει αξιόλογη πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!