Οδηγούμε το νέο Renault Arkana

Μπορεί το όμορφο αμάξωμα του κουπέ SUV να δώσει στο Renault Arkana, που έρχεται στην Ελλάδα προς το τέλος του 2021, το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στην κατηγορία του; Πάμε να μάθουμε…

Οδηγούμε το νέο Renault Arkana

Μπορεί το όμορφο αμάξωμα του κουπέ SUV να δώσει στο Renault Arkana, που έρχεται στην Ελλάδα προς το τέλος του 2021, το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στην κατηγορία του; Πάμε να μάθουμε…

Μπορεί ακόμα η κατηγορία των κουπέ SUV να αποτελεί σχετικά μικρό κομμάτι της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων, ωστόσο αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Κατά κύριο λόγο απαρτίζεται από premium γερμανικές μάρκες, αλλά αυτό αλλάζει χάρη στη Renault. Υποδεχθείτε το Arkana, ένα πιο προσιτό μοντέλο στα πρότυπα των BMW X4 και Mercedes-Benz GLC Coupe.

Ίδιο, αλλά… διαφορετικό

Αν το όνομα σας ακούγεται σχετικά γνωστό, είναι επειδή η Renault το πουλάει εδώ και περίπου δυο χρόνια στην αγορά της Ρωσίας. Αλλά, ενώ η έκδοση που οδηγούμε μοιάζει οπτικά, τα δύο αυτοκίνητα στην πράξη δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση.

Μπερδευτήκατε; Οι αγοραστές στη δυτική Ευρώπη έχουν άλλες απαιτήσεις. Συστήματα ασφάλειας και αποδοτικότητα θα πρέπει να είναι σε υψηλότερα επίπεδα εδώ, για παράδειγμα και η τετρακίνηση δεν αποτελεί ζωτικής σημασίας απαίτηση στην κατηγορία, όπως συμβαίνει στη Ρωσία.

Έτσι, ενώ όσον αφορά στο «original» Arkana ο πιο κοντινός συγγενής στον Όμιλο Renault είναι στην πράξη το Dacia Duster, το μοντέλο που έχουμε εμείς στα χέρια μας βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, που χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, από το νέο Clio και το Captur. Ωστόσο, εδώ σε αυτό το μοντέλο είναι επιμηκυμένη, με το Arkana να είναι ελαφρώς πιο μακρύ από το Kadjar, το οικογενειακό crossover της Renault. Επίσης, έχουν σχεδόν το ίδιο πλάτος, ενώ η χαμηλότερη οροφή το φέρνει σε ύψος δίπλα στο Captur.

Κορυφαία ασφάλεια

Η πλατφόρμα CMF-B φέρνει αρκετά πλεονεκτήματα. Αρχικά, διαθέτει μεγαλύτερη λίστα συστημάτων ασφάλειας. Μεταξύ άλλων διαθέτει, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, διατήρηση λωρίδας και προειδοποίηση για ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, συστήματα που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και συνέβαλαν στην κορυφαία διάκριση στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού ασφάλειας Euro NCAP, που απέσπασε πέντε αστέρια.

Επίσης έχει πιο πολυτελές εσωτερικό, με καλύτερη τεχνολογία. Όλα τα Arkana ακόμα και στη βασική τους έκδοση, εξοπλίζονται με οθόνη αφής κάθετα τοποθετημένη 9,3 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας. Δείχνει εξαιρετικό, φορτώνει γρήγορα και είναι εύκολο στη χρήση. Είναι ανάμεσα στα καλύτερα συστήματα που μπορείς να βρεις ανάμεσα σε… όχι premium εταιρείες.

Φουλ του υβριδικού

Ωστόσο, το σπουδαιότερο θετικό είναι η δυνατότητα εφοδιασμού του με υβριδικούς κινητήρες, με ολόκληρη τη γκάμα του Arkana να είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Η γκάμα ξεκινάει με τον τούρμπο 1.3 βενζίνης με 140 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V . Αυτό ανακτά ενέργεια, η οποία σε άλλη περίπτωση θα χάνονταν και την αποθηκεύει σε μια μικρή μπαταρία η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Κατόπιν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα που παρέχει 20 Nm ροπής για την υποβοήθηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, οι εκδόσεις MHEV, αναμένεται να αποτελέσουν μόνο το ένα τρίτο των πωλήσεων του Arkana, με τις φουλ υβριδικές εκδόσεις, όπως αυτή που οδηγούμε εδώ, να προσελκύουν διπλάσιο ενδιαφέρον. Χρησιμοποιεί σχεδόν το ίδιο σύνολο που έχουμε δει στα Clio και Captur. Έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, αμφότεροι ενσωματωμένοι σε μια μονάδα που περιλαμβάνει και το -χωρίς συμπλέκτη- 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Μια μπαταρία 1,2 kWh (τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών) παρέχει ενέργεια στους κινητήρες και φορτίζεται από την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης.

Με χαμηλή κατανάλωση

Καθώς οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν σε διαφορετικούς χρόνους -ο μεγαλύτερος από τους δύο δίνει κίνηση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ ο δεύτερος, λειτουργεί υποβοηθητικά, παρέχοντας επιπλέον ροπή εν κινήσει- η Renault υπόσχεται απρόσκοπτη επιτάχυνση και αποδοτικότητα ανάλογη ενός κινητήρα πετρελαίου.

Στη διαδρομή της δοκιμής μας, με μεγάλους ανοιχτούς δρόμου και επαρχιακούς, που δεν είναι οι πιο κολακευτικοί για υβριδικά σύνολα, το Arkana σημείωσε την εντυπωσιακή κατανάλωση των 5,3 λτ./100 χλμ. Μέσα στην πόλη αναμένεται να τα καταφέρνει καλύτερα, αφού θα κάνει περισσότερα χιλιόμετρα κάνοντας χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Λιγότερο εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις. Μικρές αλλαγές, τόσο στον θερμικό κινητήρα, όσο και στον ηλεκτρικό, ανέβασαν την απόδοση, από τους 140 ίππους που είναι στο Clio, στους 145, στην περίπτωση του Arkana.Αυτό μπορεί να είναι ένα καλό νούμερο για ένα supermini, αλλά πραγματικά δεν είναι αρκετό για ένα οικογενειακό SUV, πόσο μάλλον όταν αφορά το Arkana, το οποίο με την αισθητική του αφήνει υποσχέσεις για κάτι πιο σπορ.

Άνετο, αλλά όχι γρήγορο

Πίσω από το τιμόνι του νιώθεις ότι είναι αργό. Η υβριδική έκδοση επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και ενώ είναι αρκετά ομαλό σε λειτουργία, συχνά διακόπτει την ηρεμία ένας βρυχηθμός από το θερμικό κινητήρα που ανεβάζει στροφές στην προσπάθειά του να δώσει δύναμη. Η πιο ελαφριά έκδοση mild hybrid είναι ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη στη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα.

Αν και το Arkana δεν προσφέρει την «κοφτερή» οδική συμπεριφορά μιας BMW X4 με το παρόμοιο τύπο αμαξώματος, είναι αρκετά καλό στην οδήγηση. Η ρύθμιση είναι ελαφρώς πιο σφιχτή από αυτή που γνωρίζουμε από τα άλλα πρόσφατα μοντέλα της Renault, αλλά πέρα από κάποιες άτσαλες αντιδράσεις στις χαμηλές ταχύτητες, παραμένει, σε γενικές γραμμές, άνετο. Στην περίπτωση που ο κινητήρας δεν έχει υψηλές στροφές, είναι και ήσυχο επίσης.

Ευτυχώς οι περιορισμοί είναι λιγότεροι όσον αφορά την πρακτικότητα. Παρά το σχήμα του, το Arkana προσφέρει παρόμοιο με το Kadjar χώρο για τα πόδια. Ο «αέρας» για το κεφάλι είναι πιο λιγότερος, αλλά και πάλι είναι καλός. Στην πράξη είναι 2 χιλ. μεγαλύτερος από αυτόν που έχει το μικρότερο, αλλά ευρύχωρο Captur.

Ο χώρος αποσκευών είναι ρηχός και έχει όγκο 480 λίτρα, με την τιμή αυτή να γίνεται 513 στη mild hybrid έκδοση.

Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις

Η Renault δέχεται ήδη προ-παραγγελίες για το Arkana, με τις κανονικές παραγγελίες να ξεκινούν από τον Ιούλιο και τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τον Αύγουστο. Οι τιμές ξεκινούν από £25.300 (29.474 €) στη Μεγάλη Βρετανία για την έκδοση MHEV, ενώ η φουλ υβριδική στοιχίζει £1.000 (1.165 €) περισσότερο.

Αυτές οι τιμές αφορούν την έκδοση Iconic, την πρώτη από τις τρεις διαθέσιμες. Πάνω από αυτή βρίσκονται οι S-Edition και R.S. Line με κάθε μία από αυτές να έχει διαφορά £2.300 (2.680 €) όσον αφορά την τιμή.

Η κορυφαία έκδοση R.S. Line, η οποία αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής, με πωλήσεις που θα αναλογούν στις μισές του Arkana. Αυτή η έκδοση εξοπλίζεται με ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, διαφορετικές εξωτερικές λεπτομέρειες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν πιο σπορ καθίσματα με καλύτερη στήριξη για το σώμα, απομιμήσεις carbon στο ταμπλό και ατμοσφαιρικός φωτισμός.

Συμπέρασμα

Έχει πολλά ελκυστικά πράγματα το Renault Arkana. Το ωραίο αμάξωμα με την κουπέ αισθητική και τα SUV χαρακτηριστικά, -το οποίο μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε μεγάλες premium μάρκες- έχει ακόμα μεγάλους χώρους, ενώ έχει και καλή ποιότητα και κατασκευή στο εσωτερικό του, ένα έξυπνο σύστημα πολυμέσων και καλά επίπεδα εξοπλισμού, όλα αυτά σε ανταγωνιστική τιμή. Αν μπορείτε να θυσιάζοντας τις επιδόσεις για την αποδοτικότητα, τότε το Arkana είναι ένα ελκυστικό πακέτο στο σύνολό του.

Φωτογραφίες: Renault/Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!