Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia

Η Alfa Romeo Giulia αναβαθμίζεται αισθητική και τεχνολογικά, παραμένοντας εξαιρετική οδηγικά.

Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia

Η Alfa Romeo Giulia αναβαθμίζεται αισθητική και τεχνολογικά, παραμένοντας εξαιρετική οδηγικά.

Η Alfa Romeo Giulia έκανε πρεμιέρα το 2016 και από τότε έχει περάσει από κάποιες μικρές ανανεώσεις, όταν οι ανταγωνιστές έχουν παρουσιάσει και νέα μοντέλα. Σήμερα, σε αυτή την ανανέωση έχει να παρουσιάσει περισσότερα από κάθε άλλη φορά.

Η βάση παραμένει ίδια, με την πλατφόρμα Giorgio να είναι η πλατφόρμα στην οποία πατάει και κάτω από το καπό υπάρχει ο ζωηρός 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων με απόδοση 280 ίππων. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, που στέλνει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, στην έκδοση Q4, που είναι αυτή που οδηγούμε σε αυτή την περίπτωση, ενώ θα διατίθεται και με τη μετάδοση στους πίσω τροχούς.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές επικεντρώνονται στην εμφάνιση και την τεχνολογία, με την ίδια κομψή σχεδίαση της Giulia να ενισχύεται διακριτικά με νέους προβολείς full matrix LED, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της Tonale. Επίσης, υπάρχουν κάποιες ήπιες αλλαγές και στα πίσω φωτιστικά σώματα.

Περνώντας στο εσωτερικό βρίσκεις περισσότερες αλλαγές, με τη Giulia να αποκτά ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πρόκειται για μια μονάδα 12,3 ιντσών, με δυνατότητα εξατομίκευσης της προβολής, με τις διαθέσιμες λειτουργίες να είναι οι Evolve, Relaxed και Heritage. Στην πρώτη περίπτωση το στροφόμετρο και το ταχύμετρο βρίσκονται εκατέρωθεν μιας κεντρικής ένδειξης.

Η λειτουργία Relaxed μειώνει δραστικά το επίπεδο πληροφοριών που φτάνουν στα μάτια του οδηγού, προσφέροντας μιας πιο ξεκούραστη εμφάνιση. Η λειτουργία Heritage έχει πιο ρετρό αισθητική, με στοιχεία από μοντέλα του παρελθόντος της ιταλικής μάρκας. Αναμφίβολα η τεχνολογία αυτή βελτιώνει τη Giulia, αλλά τη φέρνει απλώς στο επίπεδο που ο ανταγωνισμός της βρίσκεται εδώ και χρόνια.

Η κεντρική οθόνη 8,8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων φαίνεται ελαφρώς ξεπερασμένη, οπότε, ίσως είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς τη συνδεσιμότητα Apple CarPlay ή Android Auto, ανάλογα με τη συσκευή.

Η καμπίνα παραμένει σπορ όπως τη γνωρίζουν όσοι έχουν επαφή με το μοντέλο, με την αντιληπτή ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται να είναι καλή. Τα μεγάλα αλουμινένια paddles αλλαγών ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι είναι υπέροχα και σε προκαλούν να πάρεις τον έλεγχο του κιβωτίου στα χέρια σου.

Εδώ είναι που η Alfa υπερέχει, με τη δυναμικά χαρακτηριστικά της να την κάνουν ξεχωριστή όσο ποτέ. Η τετρακίνητη έκδοση Q4, που δοκιμάζουμε, επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, με την πισωκίνητη εκδοχή να ολοκληρώνει αυτή τη διαδικασία σε 5,7 δλ., χρόνος που είναι και πάλι αρκετά καλός. Ο κινητήρας στροφάρει ωραία, με τη δύναμη να είναι παρούσα κάθε στιγμή, προσφέροντας αξιόλογη ευελιξία, αλλά και έναν απολαυστικό ήχο.

Δείτε τις τιμές των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio στην Ελλάδα

Οι εκδόσεις Competizione διαθέτουν προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, που μπορεί να γίνουν πιο άνετα, προσφέροντας καλή ποιότητα στο δρόμο, με την οδική συμπεριφορά της Giulia να είναι ευχάριστη και να παραμένει ατού και η σταθερά του μοντέλου της Alfa.

Στην πιο σπορ ρύθμιση ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλός και τα σπορ καθίσματα, με την καλή πλευρική στήριξη, αλλά όχι την ανάλογη άνεση, συγκρατούν το σώμα στη θέση του, επιτρέποντας στον οδηγό να ασχοληθεί απερίσπαστος με την οδήγηση. Όπως πάντα, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και ταιριάζει με το στήσιμο της Giulia, με το σύνολο να είναι πραγματικά διασκεδαστικό στο δρόμο, με αξιοσημείωτη ευελιξία, χάρη στο σχετικά χαμηλό βάρος του των 1.545 κιλών (1.429 κιλά η πισωκίνητη έκδοση), που επιτυγχάνεται με χρήση αλουμινίου στο καπό, στις πόρτες και στα εμπρός φτερά.

Η κορυφαία έκδοση Competizione διαθέτει επίσης, αποκλειστικό ματ γρι χρώμα, κόκκινες δαγκάνες φρένων και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, σε σκούρο χρώμα.

Μαζί με τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη η οποία έχει παραμείνει ως είχε στο εσωτερικό, υπάρχει επίσης ηχοσύστημα Harman Kardon, επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου, αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του αυτοκινήτου, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πολλές προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού και συστήματα ασφάλειας, κάμερα οπισθοπορείας και γενικά όλος ο εξοπλισμός που θα περίμενε κάποιος από ένα κορυφαίο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, αυτοί παραμένουν αμετάβλητοι, αφού οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ίδιες, με τους χώρους πίσω να είναι καλοί, αν και όχι οι καλύτεροι της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το χώρο αποσκευών με όγκο 480 λίτρων.

Συμπέρασμα

Η Giulia παραμένει ένα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο και παρά το γεγονός ότι οι αναβαθμίσεις που έγιναν σ’ αυτή τη φάση πρόσθεσαν μια δόση στιλ, η δυναμική πλευρά του είναι αυτή που κυριαρχεί στην γενική εμπειρία που προσφέρει. Η προσθήκη του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη, αλλά το σύστημα πολυμέσων δείχνει κάπως ξεπερασμένο, ειδικά απέναντι σε μοντέλα αυτής της άκρως ανταγωνιστικής κατηγορίας.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!