Οδηγούμε το νέο Citroen C5 X 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Citroen C5 X, έρχεται να προσθέσει στη μοντέρνα σχεδίαση και την πλούσια τεχνολογία της έκδοσης Plug-in hybrid, ακόμα περισσότερη άνεση και πρακτικότητα, σε ένα πακέτο πιο προσιτό.

Οδηγούμε το νέο Citroen C5 X 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Citroen C5 X, έρχεται να προσθέσει στη μοντέρνα σχεδίαση και την πλούσια τεχνολογία της έκδοσης Plug-in hybrid, ακόμα περισσότερη άνεση και πρακτικότητα, σε ένα πακέτο πιο προσιτό.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το νέο Citroen C5 X -στην έκδοση Plug-in hybrid- ήταν θετικές, καθώς το γαλλικό μοντέλο καταφέρνει να προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό, άνεσης, χώρων, αποδοτικότητας και αξίας. Αυτή είναι η εισαγωγική έκδοση, αμιγώς βενζινοκίνητη, που είναι πιο προσιτή και μάλιστα σε ένα πιο πρακτικό πακέτο, όσον αφορά τους χώρους.

Εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα turbo 1.2 PureTech με 130 ίππους, που μπορεί να μην ακούγονται αρκετοί, αν αναλογιστείς το μέγεθος του αυτοκινήτου. Ωστόσο, με 230 Nm ροπής και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, με την ομαλή λειτουργία, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις για τα δεδομένα ενός τόσο μεγάλου αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα, αλλά στην πράξη η πίεση δεν είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο C5 X για να πάρεις τον καλύτερο εαυτό του. Αρέσκεται σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, πιο ήπια προσέγγιση, αξιοποιώντας την πλούσια ροπή του κινητήρα που είναι διαθέσιμη από χαμηλά και χαρίζει στο αυτοκίνητο μια μοναδική αίσθηση… ηρεμίας, που δύσκολα θα βρεις στον ανταγωνισμό.

Μέρος αυτής -της ηρεμίας- οφείλεται στον κινητήρα, ο οποίος είναι ραφιναρισμένος και μόνο όταν ανεβάσεις στο όριο τις στροφές του γίνεται πιο θορυβώδης, αλλά ακόμα μεγαλύτερο αποδίδεται στο πλαίσιο και στον τρόπο που πατάει στο δρόμο αυτό το Citroen.

Η βενζινοκίνητη έκδοση -αυτή της δοκιμής μας- δεν διαθέτει την ενεργή ανάρτηση που έχουν οι Plug-in hybrid εκδοχή του μοντέλου, η οποία διαθέτει σύστημα που «σαρώνει» το δρόμο εμπρός από το αυτοκίνητο και ρυθμίζει ανάλογα τα αμορτισέρ για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες. Εδώ, η έκδοση PureTech διαθέτει τα έξυπνα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushion, μια καινοτομία της Citroen, που χρησιμοποιεί τεχνολογία για να εξομαλύνει τις αντιδράσεις των αμορτισέρ στο άνοιγμα και κλείσιμο, προσφέροντας υψηλού επιπέδου άνεση.

Δεν είναι τόσο βελούδινη ή ανάλογα ομαλή, όσο η ενεργή, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο. Ωστόσο, κάνει εξαιρετική δουλειά, προσφέροντας ένα μίγμα άνεσης και συμπεριφοράς, με χαρακτηριστική φινέτσα σε όλες τις αντιδράσεις της.

Μέσα στην πόλη και με χαμηλές ταχύτητες κάποιες έντονες κακοτεχνίες θα τις καταλάβεις, αλλά και πάλι δεν δημιουργούν πρόβλημα στην άνεση, αφού τα αμορτισέρ λειτουργούν αποτελεσματικά όσον αφορά την απόσβεση που προσφέρουν. Σε υψηλότερες ταχύτητες το πλαίσιο του C5 X προσφέρει αξιόλογη άνεση, που είναι πολύ κοντά σε αυτή της έκδοσης Plug-in hybrid, αφού αμφότερα δείχνουν να ακολουθούν με συνέπεια τις ρυθμίσεις τους.

Το αυξημένο ύψος του C5 X του δίνει αυτή την ιδιαίτερη αισθητική, αλλά και μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση επίσης, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι σε όχι και τόσο ομαλούς δρόμους με στροφές. Ωστόσο, αυτό δεν επηρεάζει σε καμία των περιπτώσεων τη σταθερότητα του αυτοκινήτου, που διακρίνεται για την ασφάλεια που προσφέρει.

Αυτό του δίνει μια premium αίσθηση, η οποία υποστηρίζεται και από τα καλά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του. Η νέα οθόνη αφής 12 ιντσών είναι ένα από τα δυνατά σημεία της Citroen και συνδυάζεται με μια ακόμα ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων. Επιπλέον, υπάρχει δέρμα, ατμοσφαιρικός φωτισμός LED και μερικές μεταλλικές διακοσμητικές λεπτομέρειες σε κάποια σημεία, που χαρίζουν μια αριστοκρατική αύρα στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, όσον αφορά την εργονομία, σε αυτή συμβάλουν και τα φυσικά χειριστήρια του κλιματιστικού, που παρέχουν ευκολότερη πρόσβαση, από ότι αν ήταν ενσωματωμένα μέσα στην οθόνη.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ασύρματη φόρτιση smartphone, τελευταία τεχνολογία συνδεσιμότητας, δορυφορική πλοήγηση, διζωνικό κλιματισμό, πολλά συστήματα υποστήριξης οδηγού και ασφάλειας, καθώς και ένα ηχοσύστημα με 8 ηχεία και πολλές θύρες USB για φόρτιση συσκευών. Επίσης, προσφέρει άπλετο χώρο για τους επιβαίνοντες, εμπρός και πίσω, αλλά και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.

Σημαντικό προβάδισμα έναντι της αδελφή έκδοση Plug-in hybrid, παίρνει το αμιγώς βενζινοκίνητο C5 X, στο χώρο αποσκευών, όπου με 545 λίτρα το αφήνει πίσω, με 485 λίτρα, λόγω των μπαταριών του. Επιπλέον, οι μοχλοί στο χώρο αποσκευών που απελευθερώνουν τις πλάτες των πίσω καθισμάτων για να αναδιπλωθούν, συμβάλουν στην άνεση, ενώ παράλληλα, ο όγκος διευρύνεται στα 1.640 λίτρα.

Συμπέρασμα

Αυτή η βενζινοκίνητη 1.2 PureTech έκδοση του C5 X, μπορεί να χάνει λίγο από την άνεση που προσφέρει η Plug-in hybrid εκδοχή του μοντέλου, αλλά κερδίζει σε άλλους τομείς, όπως η πρακτικότητα και ο μεγαλύτερος όγκος του χώρου αποσκευών, αλλά και τη χαμηλότερη τιμή, δεδομένου και του καλού επιπέδου εξοπλισμού του και των χώρων που προσφέρει. Με ισχυρότερη τεχνολογία από ποτέ από τη Citroen, καθώς και μοναδική σχεδίαση που δεν επηρεάζει την πρακτικότητα, το Citroen C5 X είναι μια «δυνατή» επιλογή στην κατηγορία των οικογενειακών, που απευθύνεται και σε αυτούς που δεν θέλουν ένα SUV.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!