Οδηγούμε το πρωτότυπο Hyundai Ioniq 6

Μια πρώτη γεύση, πίσω από το τιμόνι της πρωτότυπης εκδοχής του νέου Hyundai Ioniq 6 με το έντονο στιλ, μας δείχνει ότι έχουμε πολλά να περιμένουμε από αυτό.

Οδηγούμε το πρωτότυπο Hyundai Ioniq 6

Μια πρώτη γεύση, πίσω από το τιμόνι της πρωτότυπης εκδοχής του νέου Hyundai Ioniq 6 με το έντονο στιλ, μας δείχνει ότι έχουμε πολλά να περιμένουμε από αυτό.

Η βάση για τη δημιουργία του νεότερου ηλεκτρικού μοντέλου της Hyundai, το Ioniq 6 δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της κορεατικής μάρκας, στην οποία πατάει και το Ioniq 5, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022, αλλά και το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το Auto Express.

Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το μοντέλο έχει κάτι παραπάνω από κάποια κοινά στοιχεία με το Ioniq 5, κάτι που διαπιστώσαμε όταν βγήκαμε στους δρόμους κοντά στη βάση του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Hyundai, στο Namyang της Νότιας Κορέας προκειμένου να πραγματοποιήσουμε μια πρώτη δοκιμή πίσω από το τιμόνι του, σε ένα μοντέλο προ-παραγωγής.

Οι καμπύλες στο σχήμα του (όπως αποδίδονται από τον SangYup Lee) έχουν στοιχεία από το Audi TT, τη Mercedes-Benz CLA ή ακόμα και λίγο από την Porsche 911, υπό κάποιες γωνίες. Είναι πιο αεροδυναμικό από το Ioniq 5, αλλά δεν είναι τόσο χαμηλό όσο φαίνεται. Το πακέτο μπαταριών είναι τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα, ανεβάζοντας τις θέσεις στο εσωτερικό και κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στη θέση οδήγησης, ενώ δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία για το χώρο για το κεφάλι, που ίσως να έχεις βλέποντας το σχήμα.

Στην πραγματικότητα ο διαθέσιμος εσωτερικός χώρος αποτελεί μία από τις πολλές ευχάριστες εκπλήξεις που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι τεράστιος, όπως και αυτός για το κεφάλι τους, με τα καθίσματα να είναι ιδιαίτερα άνετα. Με μια πρώτη ματιά ο όγκος του χώρου αποσκευών δεν φαίνεται τόσο μεγάλος, αν και δεν υπάρχει ακόμα επίσημη μέτρηση.

Ένα αυτοκίνητο δοκιμής είχε κάμερες στη θέση των κλασικών εξωτερικών καθρεπτών. Πολλοί δυνητικοί ιδιοκτήτες ίσως να είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις οθόνες αυτές που δίνουν εικόνα για τα δρώμενα πίσω, αλλά όπως αποδείχθηκε λειτουργεί πολύ καλά, με καθαρή εικόνα, στο σημείο όπου θα ήταν οι συμβατικοί καθρέπτες. Στην πραγματικότητα, ίσως να μετανιώσεις αν επιλέξεις τους παραδοσιακούς καθρέπτες, αφού οι γωνίες στο ταμπλό, εκεί όπου στην περίπτωση των οθονών, φιλοξενούνται οι οθόνες, μένουν κενές, δημιουργώντας μια περίεργη εικόνα στο ταμπλό.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό συνδυάζει το εξαιρετικό σύστημα δύο οθονών του Ioniq 5, όπου οι οθόνες οδηγού και infotainment συγχωνεύονται σε μία, με έξυπνα χαρακτηριστικά, όπως ένα ντουλαπάκι που γλιστράει έξω και σου προσφέρει μια επίπεδη επιφάνεια για να ακουμπήσεις τα πράγματά σου. Την εικόνα ολοκληρώνουν τα έξυπνα φωτιζόμενα πάνελ των θυρών.

Για χάρη της σχεδίασης και προκειμένου να διατηρηθούν τα πάνελ λεπτά, οι διακόπτες των παραθύρων έχουν μετακομίσει στην κεντρική κονσόλα. Αλλά ακόμα και σε αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο η ποιότητα φαίνεται εντυπωσιακή, όπως εξάλλου και ο τρόπος που κινείται στο δρόμο.

Το «αυτοκίνητό μας» ήταν στην έκδοση των 77,4 kWh με αυτονομία που ξεπερνάει τα Tesla και αγγίζει τα 610 χιλιόμετρα και χρόνο για τα 0-100 χλμ./ώρα 5,1 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, για να πετύχεις τη μέγιστη αυτονομία πρέπει να χρησιμοποιήσεις το πρόγραμμα Eco, που σημαίνει ότι θα έχεις λιγότερη απόκριση στο γκάζι. Παραλίγο, σε κάποιες περιπτώσεις να αιφνιδιαστούμε, οδηγώντας με το συγκεκριμένο πρόγραμμα και περιμένοντας να επιταχύνει πιο γρήγορα από όσο τελικά έκανε. Το πρόγραμμα Normal αποκαθιστά τα πράγματα, επαναφέροντας την «απόλαυση» που έχουμε συνηθίσει από το Ioniq 5.

Στην πράξη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οδηγικά το νέο Ioniq 6 μοιάζει αρκετά με το Ioniq 5. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως και η ποιότητα κύλισης, αν και είναι πιο ήπιο στις αντιδράσεις του σε σχέση με το Ioniq 5 και ίσως είναι ακόμα καλύτερο με τους τροχούς των 18 ιντσών, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές.

Αν έχεις τη διάθεση να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη δύναμη και να απολαύσεις δρόμους με στροφές, είναι σίγουρο ότι δεν θα απογοητευτείς με αυτό το Ioniq 6. Και αυτό σίγουρα αποτελεί καλό οιωνό για την πιθανή σπορ έκδοση με τα διακριτικά N.

Το τιμόνι επίσης έχει σωστό βάρος και ακόμα καλύτερο στο πρόγραμμα Sport, ενώ αποδεικνύεται και ραφιναρισμένο στις υψηλές ταχύτητες και παρά το έντονο καμουφλάζ του. Η καλή ορατότητα ήταν μια ακόμα έκπληξη, δεδομένης της κυρτής οροφής πίσω.

Άρα, συνοπτικά, τα νέα είναι καλά για τους επίδοξους αγοραστές του Ioniq 6, αφού πέρα των παραπάνω, ακόμα και η τιμή του αναμένεται να είναι κοντά σε αυτή του Ioniq 5. Αν σε έπεισε και ενδιαφέρεσαι να το αποκτήσεις, αν κινηθείς γρήγορα σε επίπεδο παραγγελίας, ίσως προλάβεις να παραλάβεις του αυτοκίνητό σου μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.

Συμπέρασμα

Η πρώτη σύντομη δοκιμή του νέου πρωτότυπου ακόμα Hyundai Ioniq 6, μας αποκαλύπτει ότι έχουμε πολλά να περιμένουμε από αυτό το ξεχωριστό μοντέλο. Είναι εξαιρετικά ευρύχωρο στο εσωτερικό του, καλοφτιαγμένο και άνετο και επιπλέον σου χαρίζει ένα χαμόγελο κατά τη συμβίωση μαζί του. Θα μπορούσε να είναι ένας ακόμα νικητής βραβείου; Είναι βέβαιο ότι το παιχνίδι των ηλεκτρικών οχημάτων προχωράει γρήγορα, αλλά το Ioniq 6 σίγουρα δείχνει ότι έχει μεγάλη απήχηση.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!