Οδηγούμε το Cupra Leon 2.0 TSI 300 PS

Το νέο Cupra Leon μοιράζεται αρκετά μέρη με το Volkswagen Golf GTI Clubsport, όμως είναι πιο ιδιαίτερο αλλά και φθηνότερο

Οδηγούμε το Cupra Leon 2.0 TSI 300 PS

Το νέο Cupra Leon μοιράζεται αρκετά μέρη με το Volkswagen Golf GTI Clubsport, όμως είναι πιο ιδιαίτερο αλλά και φθηνότερο

Μπορεί το όνομά του να ξενίζει ορισμένους, όμως πέρα από αυτό το Cupra Leon με τους 300 ίππους είναι ένα άκρως ελκυστικό σπορ hatchback για ένα μεγάλο εύρος λόγων. Πρώτον, ουσιαστικά είναι το ίδιο μηχανικά αυτοκίνητο με το εξαιρετικό νέο Golf GTI Clubsport της Volkswagen. Χρησιμοποιεί ακριβώς τον ίδιο τετρακύλινδρο 2.0 turbo και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όμως προσφέρει στους ενδιαφερόμενους αγοραστές περισσότερο εξοπλισμό, τόσο ορατό όσο και αόρατο.

Δεύτερον, το πλαίσιο με την κίνηση στον εμπρός άξονα έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Cupra ώστε να προσφέρει μία σωστή ισορροπία ανάμεσα στα κρατήματα και την ποιότητα κύλισης. Κάτι που δεν συνέβαινε όταν το σπορ Leon έφερε το σήμα της SEAT (μητρικής εταιρείας της Cupra) ή στην περίπτωση του SUV Cupra Formentor.

Τρίτον, αν και η τολμηρή σχεδίασή του μπορεί να μην έχει… οικουμενική έγκριση (είναι κάτι που θα αποφασίσετε εσείς), το Leon δείχνει – και δίνει την αίσθηση – ως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Ορισμένες πάντως στιλιστικές λεπτομέρειες του Cupra, όπως το ματ χρώμα και τα σημεία στην απόχρωση του χαλκού, μπορεί να είναι υπερβολικές για κάποιους.

δοκιμή Cupra Leon

Τέταρτον, έχει εξαιρετικό εξοπλισμό για την τιμή του, προσφέροντας στοιχεία όπως το πλήρως ρυθμιζόμενο πλαίσιο και μία καμπίνα γεμάτη τεχνολογία και όμορφες πινελιές, σε τιμή κάτω από 40.000 ευρώ. Ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο Golf GTI Clubsport κοστίζει πολύ πάνω από αυτό το όριο, κάτι που λειτουργεί ξεκάθαρα υπέρ του Cupra Leon.

Πέρα όμως από την εμφάνιση, πρόκειται για ένα απροσδόκητα πολιτισμένο αυτοκίνητο κατά το βαρετό ταξίδι που θα χρειαστεί να κάνεις μέχρι να φθάσεις σε μία συναρπαστική διαδρομή.

Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η απόδοση που είναι ισχυρή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης και υπερτερεί ενός αντίστοιχου Volkswagen ή ανταγωνιστών με παραπλήσια τιμή.

Με τη γλώσσα των αριθμών, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 5,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 250 χλμ/ώρα. Την ίδια ώρα η μέση κατανάλωση στον κύκλο WLTP είναι 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 171 γρ/χλμ. Αριθμοί που είναι ανταγωνιστικοί, αλλά όχι και εξωπραγματικοί σε αυτό το ύψος τιμής.

Σημασία στην λεπτομέρεια

Τα σημεία πάντως όπου το Cupra Leon υπερτερεί των ανταγωνιστών του είναι αρκετά. Έχει εξαιρετικό ήχο, η απόκριση του γκαζιού στην πιο δυνατή έκδοση είναι… αιχμηρή, οι αλλαγές δείχνουν λίγο πιο γρήγορες από αυτές στο Volkswagen και δείχνει να αντιδρά πιο άμεσα όταν το θέλεις, έχεις όμως και πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι όταν δεν θέλεις να κινηθείς γρήγορα.

Σου δίνει την αίσθηση ότι οι μηχανικοί πέρασαν περισσότερη ώρα και προσπάθεια για τις τελικές ρυθμίσεις όλων των μερών του, τα οποία ουσιαστικά είναι τα ίδια με αυτά που θα βρεις στα άλλα καυτά hatchback του Volkswagen Group.

Και όλα αυτά πριν τονίσουμε την πιο επιβλητικής σχεδίασης καμπίνα, το πιο άμεσο σε λειτουργικότητα σύστημα πολυμέσων, τα πιο εύκολα σε χρήση συστήματα υποβοήθησης ή τον πλουσιότερο εξοπλισμό.

Όπως πάντως και το απλό Leon (και αρκετές εκδόσεις του Golf), η ποιότητα των υλικών δεν είναι κορυφαία σε ορισμένα σημεία, ακόμη και αν η στόχευση στο νέο Leon – με το σήμα της SEAT ή της Cupra – είναι να βελτιώσει την προσφερόμενη τεχνολογία.

Λόγω… τιμής και εξοπλισμού

Ένα σπορ hatch πρέπει να είναι καλό σε αρκετούς τομείς και καθώς είναι αποκλειστικά 5θυρο το Leon προσφέρει εύκολη πρόσβαση στις πίσω θέσεις αλλά και καλό επίπεδο άνεσης για τους πίσω επιβάτες. Είναι ελαφρώς πιο ευρύχωρο από το Ford Focus ST, αν και όχι τόσο άνετο όσο το Honda Civic Type R. Το σημαντικό όμως είναι ότι πληροί τις ελάχιστες προδιαγραφές πρακτικότητας που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με τη βοήθεια και του χώρου αποσκευών των 380 λίτρων.

Επιπλέον ευελιξία δίνει η λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό, στην οποία περιλαμβάνεται το ματ χρώμα του αυτοκινήτου οδική, καθώς και επιπλέον συστήματα ασφαλείας ή ψυχαγωγίας. Στην κορυφαία έκδοση προσφέρεται θερμαινόμενο και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ασύρματη φόρτιση κινητού και δερμάτινες επενδύσεις, σε τιμή χαμηλότερη από αυτή του λιγότερου καλά εξοπλισμένου Golf GTI Clubsport.

Αν αναζητάς ένα hot hatchback, σε καλή τιμή, γρήγορο και εξαιρετικό στην οδήγηση, τότε χάρη στα προτερήματά του σε όλους τους τομείς, το Cupra Leon με τους 300 ίππους δύσκολα χάνει. Ακόμη και από την πρόταση της Volkswagen.

Συμπέρασμα

Ακόμη και στην περίπτωση που η Cupra δεν σας πείθει ως ξεχωριστή μάρκα, τα αυτοκίνητά της έχουν λόγο υπόστασης. Και στην περίπτωση του Leon εντυπωσιάζουν. Όμορφο, γρήγορο, πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση και καλά εξοπλισμένο για την τιμή του, το Leon 2.0 TSI 300 PS είναι απλά ένα εξαιρετικό σπορ hatchback. Καλύτερο ακόμη και από το Golf GTI Clubsport, με το οποίο έχουν πολλά κοινά σημεία. Το Leon δείχνει να εστιάζει καλύτερα εκεί όπου χρειάζεται, χωρίς να είναι λιγότερο πολιτισμένο.

δοκιμή Cupra Leon

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!