Οδηγούμε την Porsche Taycan Cross Turismo

Το πιο πρακτικό αμάξωμα της Porsche Taycan Cross Turismo, χαρίζει επιπλέον χρηστικότητα στη γκάμα του εκπληκτικού ηλεκτρικού μοντέλου

Οδηγούμε την Porsche Taycan Cross Turismo

Το πιο πρακτικό αμάξωμα της Porsche Taycan Cross Turismo, χαρίζει επιπλέον χρηστικότητα στη γκάμα του εκπληκτικού ηλεκτρικού μοντέλου

H Porsche Taycan Turbo Cross Turismo επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα. Ενώ έχουμε δει άλλα μοντέλα estate -όπως για παράδειγμα η Mercedes-AMG E 63- να κάνουν παρόμοιους χρόνους νωρίτερα από την Porsche, εδώ, σε αυτή την περίπτωση η επιτάχυνση είναι πιο εντυπωσιακή.

Ίσως είναι αυτή η αποσύνδεση μεταξύ αυτής της εκπληκτικής επιτάχυνσης και του ήχου που τη συνοδεύει, -που μοιάζει περισσότερο με απόκοσμο βουητό- ή το γεγονός ότι η άμεση επιτάχυνση από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (απόδοσης 680 ίππων σε λειτουργεία overboost) που μπορούν να κολλήσουν το κεφάλι στο κάθισμα, όπως πολλά supercars δεν μπορούν να κάνουν. Η επιτάχυνση της Taycan είναι εντελώς άγρια.

Όλα αυτά είναι αλήθεια όσον αφορά την Taycan, αλλά σε αυτή η έκδοση Cross Turismo εισάγει μερικές βασικές διαφορές όσον αφορά τη συμβίωση μαζί της και τον τρόπο που οδηγείται αυτή η ναυαρχίδα της Porsche. Το πιο προφανές αφορά την αισθητική της, με το αμάξωμα shooting brake, όπως και στην Panamera Sport Turismo, να διακρίνεται για την επιμηκυμένη γραμμή της οροφής προς τα πίσω, για χάρη της πρακτικότητας.

Πρακτικότερη

Όπως υποστηρίζει η Porsche, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον 47 χιλ. όσον αφορά το ύψος και σε σχέση με την απλή έκδοση του μοντέλου, κάτι που θα εκτιμήσουν οι επιβάτες με ύψος πάνω από 1,8 μ. Ωστόσο, ο χώρος για τα πόδια δεν έχει βελτιωθεί και παρά, τον χαριτωμένο, όπως ακούγεται «χώρο στάθμευσης των ποδιών» που έχει δημιουργηθεί από τη μείωση του όγκου των μπαταριών που βρίσκεται σε αυτό το σημείο του αυτοκινήτου, το σημείο παραμένει στενό για αυτούς που έχουν μεγάλα πόδια.

Ο χώρος αποσκευών, ωστόσο, έχει βελτιωθεί. Η Turbo Cross Turismo προσφέρει 405 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, όταν η αντίστοιχη τιμή της απλής Turbo είναι 366 λίτρα. Το άλλο πλεονέκτημα είναι ότι τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν δημιουργώντας επίπεδο χώρο που φτάνει τα 1.171 λίτρα.

Με πιο περιπετειώδη χαρακτηριστικά

Πίσω και στο πλάι, οι σχεδιαστές της Porsche έχουν διαφοροποιήσει της Cross Turismo, με ένα εκτός δρόμου πακέτο. Αυτό περιλαμβάνει κάποια έξτρα πλαστικά προστατευτικά που αγκαλιάζουν τα φτερά, αλλά και περιμετρικά, χαμηλά το αμάξωμα, ενώ εμπρός και πίσω έχουν τοποθετήσει ασημί πάνελ που βρίσκουμε σε αμιγώς off road κατασκευές. Η στάνταρ αερανάρτηση χαρίζει στην Cross Turismo επιπλέον 30 χιλ. καθαρή απόσταση από το έδαφος ή 20 χιλ. χωρίς το προαιρετικό πακέτο.

Μπορεί να είναι ψηλότερη από την Taycan, αλλά η Cross Turismo διατηρεί το υψηλό επίπεδο ακρίβειας και εμπλοκής του οδηγού, που κανένα άλλο ηλεκτρικό μοντέλο δεν μπορεί να πλησιάσει. Η ακρίβεια και το «μάζεμα» με το τιμόνι του εμπρός μέρους στη στροφή είναι ανάλογο ενός hot-hatch. Ακόμα και υπό φορτίο, το χαμηλό κέντρο βάρους (πλεονέκτημα που προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα) της επιτρέπει να διαχειρίζεται το μεγάλο βάρος των 2,3 τόνων του αμαξώματος (η Cross Turismo ζυγίζει μόλις 15 κιλά περισσότερα από την Taycan) με αξιοζήλευτη ισορροπία.

Με σπορ γονίδια

Το κράτημα και η πρόσφυση είναι εντυπωσιακά, ενώ και το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένο. Το τιμόνι είναι ακριβές και καλά ζυγισμένο, ενώ και το πάτημα διαδραματίζει το ρόλο του επίσης. Ακόμα και στην πιο σφιχτή της ρύθμιση Sport Plus, μπορεί να χαρακτηριστεί στην χειρότερη των περιπτώσεων, ως σφιχτή, αλλά όχι σκληρή.

Ποτέ δεν θα αντιδράσει άτσαλα, ακόμα όταν έρχεται αντιμέτωπη με έντονες κακοτεχνίες. Ούτε θα κάνει το κεφάλι σου… κουδουνίστρα, σε δύσκολους δρόμους. Σε κάθε περίπτωση, σε ένα βρετανικό δρόμο, όπου έγινε η δοκιμή, ταιριάζει περισσότερο η πιο ήπια ρύθμιση των αμορτισέρ, που επιτρέπει στην Taycan να ρέει χωρίς όμως να πλέει.

Η αυτονομία δεν έχει επηρεαστεί από τι αλλαγές. Επίσημα η Turbo αγγίζει σχεδόν τα 400 χιλιόμετρα με τη μπαταρία των 93,4 kWh και ακόμα με ενθουσιώδη οδήγηση, που έχει και κίνηση σε εθνικό δίκτυο, το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεπέρασε τα 350 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Συμπέρασμα

Η Porsche Taycan έχει ήδη διακριθεί ως το καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της αγοράς και τώρα, προσφέροντας σχεδόν την ίδια εμπειρία, στην έκδοση Cross Turismo είναι διαθέσιμη με επιπλέον στοιχεία χρηστικότητας, αλλά ελάχιστα υψηλότερη τιμή.

Αυτή η νέα έκδοση είναι ωραία φτιαγμένη, εξαιρετικά γρήγορη, αλλά και άνετη και η γρήγορη φόρτιση την καθιστά εύκολη και στην καθημερινότητα. Ομολογουμένως είναι ακριβή, αλλά η Porsche έχει αποδείξει εμφατικά μάλιστα, ότι σε ένα ηλεκτρικό μέλλον, είναι ικανή να προσφέρει μοντέλα που θα συνεχίζουν να συναρπάζουν οδηγικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!