Είναι γεγονός ότι τα ανοιχτά αυτοκίνητα αρέσουν, τόσο σε εμάς τους Έλληνες, όσο και στους Βρετανούς, όπως γράφει ο συνάδελφός μας του Auto Express. Και μάλιστα παρά τον άστατο καιρό που συχνά και απρόσμενα γυρίζει σε κακοκαιρία, το κοινό που αγαπάει τα roadster αυτοκίνητα και του αρέσει να ανοίγει τον οροφή, είναι μεγάλο. Ειδικά τώρα που ο καιρός φτιάχνει, με την άνοιξη να έχει μπει για τα καλά, είναι η καλύτερη στιγμή για δοκιμή του ανανεωμένου Mazda MX-5 στην προσιτή του έκδοση με τον 1.5 κινητήρα.
Οι αλλαγές σε αυτή τη φάση της ζωής του μοντέλου δεν είναι εκτεταμένες, αλλά το παλιό ρητό που λέει «αν δεν χαλάσει δεν το αλλάζεις» ισχύει με το παραπάνω εδώ. Η Mazda έχει προσθέσει το σύστημα που ονομάζει Kinematic Posture Control, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει καλύτερη σταθερότητα στις στροφές, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει την ανόθευτη αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αυτό το επιτυγχάνει με ένα «τσίμπημα» στο φρένο του εσωτερικού τροχού, που βοηθάει στην ευστάθεια, αλλά και στο στρίψιμο.
Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να αντιληφθείς ότι το σύστημα λειτουργεί. Η πιο ήπια ρύθμιση αυτής της έκδοσης 1.5 μεταφράζεται σε αισθητές κλίσεις, ειδικά σε πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης, αλλά σου δίνει την αίσθηση ότι το πλαίσιο είναι πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, στις κακοτεχνίες μέσα στη στροφή ή όταν πιέζεται.
Το τιμόνι είναι άμεσο και έχει σωστό βάρος, ενώ η οδική συμπεριφορά μπορεί να περιγραφεί με μια λέξη, συμμετοχική. Οι έντονες κακοτεχνίες δεν περνάνε στο εσωτερικό από τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, παρά τις νιώθεις ελάχιστα με τη μορφή μιας κίνησης του σώματος πάνω στο κάθισμα, ενώ το αμάξωμα σου περνάει μια μικρή… ελαστικότητα.
Στην πραγματικότητα εκτιμούμαι το γεγονός ότι η Mazda δεν το έχει κάνει τόσο σφιχτό, επειδή αυτό δίνει μια παραπάνω επικοινωνία ανάμεσα σε οδηγό και πλαίσιο, με το τελευταίο να μεταφέρει με σαφήνεια τα επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει, αλλά και πότε πλησιάζει το όριό του, το οποίο έρχεται ήπια. Είναι εύκολο να το οδηγήσεις γρήγορα και απολαυστικά, ειδικά με την οροφή κατεβασμένη, η οποία σε αυτή την έκδοση που είναι υφασμάτινη, κατεβαίνει χειροκίνητα και με μεγάλη ευκολία.
Με 132 ίππους και 152 Nm ροπής, τα οποία αποδίδονται στις υψηλές σχετικά στροφές, στις 4.500 σ.α.λ., ο κινητήρας το MX-5 απαιτεί δουλειά, αλλά συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που προσφέρει τέτοια θετική αίσθηση που το κάνει τη διαδικασία παιχνίδι. Με βάρος όμως μόλις 1.107 κιλά είναι εντυπωσιακά γρήγορο, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα. Ο ήχος και οι κραδασμοί από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε συνδυασμό με τον άνεμο στα μαλλιά σου, το κάνουν να μοιάζει ακόμα πιο γρήγορο.
Όσον αφορά την ανανεωμένη έκδοση, αντιπροσωπεύει την ιαπωνική φιλοσοφία για συνεχή βελτίωση και ενώ το ρυθμιζόμενο σε απόσταση τιμόνι βοηθάει στην εύρεση καλής θέσης οδήγησης στην μικρή καμπίνα, η οποία μετά από επτά χρόνια που βρίσκεται το ΜΧ-5 στην αγορά, αρχίζει να δείχνει την ηλικία της.
Αυτό δεν οφείλεται στην ποιότητα, αφού σε κάθε περίπτωση είναι αποδεκτή και εξάλλου κρατάει χαμηλά το κόστος προκειμένου να είναι προσιτό το ανοιχτό ιαπωνικό μοντέλο, αλλά από την άλλη θα περιμέναμε σε αυτή την ανανέωση να έχει προστεθεί το σύστημα πολυμέσων από το αδελφό Mazda3 ή το νέο CX-5.
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι καλό, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης, Apple CarPlay, Anroid Auto, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, κλιματισμό και αυτόματα φώτα LED. Τέλος, η πρακτικότητα δεν είναι το δυνατό του σημείο. Ακόμη και ως διθέσιο, ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 130 λίτρα.
Συμπέρασμα
Οι διακριτικές αναβαθμίσεις του Mazda MX-5 το διατηρήσει ελκυστικό σε μια ολοένα και πιο μικρή ειδική κατηγορία. Αλλά αυτή τη στιγμή το Mazda παίζει μπάλα μόνο του, προσφέροντας γλυκιά βελτιωμένη δυναμική οδική συμπεριφορά, μηχανικά μέρη με… προσωπικότητα και μια πραγματικά απολαυστική ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά, που απολαμβάνεις στο δρόμο. Ωστόσο, το σύστημα πολυμέσων στο εσωτερικό του μαρτυρά την ηλικία του.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Φωτογραφίες: Auto Express
Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος