Οδηγούμε την BMW i4 στην Ελλάδα

Η BMW παντρεύει τη σπορ διάσταση των M εκδόσεων με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται στη νέα BMW i4. Την οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Οδηγούμε την BMW i4 στην Ελλάδα

Η BMW παντρεύει τη σπορ διάσταση των M εκδόσεων με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται στη νέα BMW i4. Την οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Η BMW παρουσίασε τη νέα i4 στην Ελλάδα, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τα διακριτικά του τμήματος M. Δεν στέκεται όμως μόνο εκεί, αφού πέρα από την έκδοση i4 M50 διαθέτει και την εισαγωγική i4 eDrive40, που μόνο ως βασική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Με αυτό το μοντέλο η BMW παρουσιάζει το μέλλον της στην κατηγορία των πολυτελών μεσαίων οχημάτων με 4θυρο αμάξωμα και κουπέ αισθητική. Συνδυάζει ποιότητα, πρακτικότητα, οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τεχνολογία σε ένα ελκυστικό πακέτο με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η νέα BMW i4 διατηρεί τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της Σειράς 4 Gran Coupe, επαυξάνοντας τη δυναμική του μοντέλου στις εκδόσεις M, με τα στοιχεία εκείνα που έχουμε συνηθίσει το τμήμα να προσφέρει. Εν γένει η i4 επιβάλλεται με το μακρύ της αμάξωμα των 4,8 μ. και το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9 μ. Δεν περνάει απαρατήρητη, με τη μεγάλη μάσκα, με τα τεράστια «νεφρά», χαρακτηριστικό όλων των σύγχρονων εκτελέσεων της BMW να κυριαρχούν.

ΣΕ αυτή την περίπτωση είναι κλειστά, αφού η ανάγκη για καλύτερη αεροδυναμική βρίσκει σύμμαχο της απουσία θερμικού κινητήρα που να απαιτεί ποσότητες αέρα για ψύξη. Με επιπλέον προσοχή στη λεπτομέρεια έχει επιτευχθεί ένα αεροδυναμικό αποτέλεσμα αναμενόμενο θα λέγαμε παρατηρώντας απλά οπτικά αυτή τη BMW, με το δείκτη οπισθέλκουσας να είναι Cd 0,24.

Κάτω από πάτωμα έχει τοποθετηθεί επιμελώς μια λεπτή μπαταρία ύψους 11 εκ. που δεν εισβάλει άκομψα στην καμπίνα των επιβατών, ενώ διατηρεί και το κέντρο βάρους χαμηλά και σε σύγκριση με τη Σειρά 3 είναι 5 εκ, πιο κάτω. Κάθεσαι όντως χαμηλά και νιώθεις καλά ζυγισμένο το θηριώδες αμάξωμα βάρους, σχεδόν 2,3 τόνων. Στην πράξη και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή, η eDrive40 που ζυγίζει 2.125 κιλά, έχει κατανομή βάρους ανάμεσα στο εμπρός και πίσω άξονα 45-55%, ενώ η πιο βαριά i4 M50 των 2.290 κιλών έχει ακόμα καλύτερη κατανομή με 48-52% αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό…

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων iDrive 8. Δύο μεγάλες οθόνες στη σειρά και ενωμένες με κλίση προς τον οδηγό συνθέτουν μια εικόνα hi tech. Η οθόνη του infotainment 14,9 ιντσών, ενώ αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Η κορυφαία τεχνολογία που προσφέρει η BMW σε αυτό το σύστημα περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας με τη βοήθεια σύνδεσης 5G και έναν «έξυπνο βοηθό». Τα γραφικά είναι πολύ καθαρά και το λογισμικό έχει εξαιρετική απόκριση, ωστόσο απουσία φυσικών χειριστηρίων είναι δύσκολη η περιήγηση μέσω των υπομενού ενώ οδηγείς.

Παρά την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα, ο οδηγός κάθεται χαμηλά έχοντας ωραία θέση και σπορ αίσθηση που ταιριάζει με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει άφθονο χώρο ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, τουλάχιστον όσον αφορά τα γόνατα, γιατί αυτό χαμηλά στα πόδια είναι περιορισμένος λόγω των μπαταριών. Αντίστοιχα, ελαφρώς μικρότερος, με 470 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών, μικρό το κακό όμως αν αναλογιστείς ότι εκεί κάτω βρίσκεται και ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Με σπορ προσανατολισμό

Η τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά χαρίζει στην i4 πλεονέκτημα στο δρόμο. Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους πατάει σωστά, επιδεικνύοντας αξιόλογη αμεσότητα στις κινήσεις της, παρά το μεγάλο βάρος της. Η M50 είναι σφιχτή και τη νιώθεις από την πρώτη επαφή μαζί της. Γέρνει ελάχιστα στις στροφές ή καλύτερα οι κλίσεις είναι ανεπαίσθητες και όταν πιέσεις διαπιστώνεις ότι φορτίζει και τους τέσσερις τροχούς που περνάει η κίνηση και όχι μόνο τον ένα εξωτερικό.

Η θηριώδης δύναμη περνάει ομαλά στο δρόμο, χωρίς τα δράματα που ίσως περιμένεις από τους 544 ίππους και τα 795 Nm ροπής που αποδίδει. Απαιτεί σεβασμό, όπως εξάλλου κάθε αυτοκίνητο αυτής της ισχύος, αλλά σχεδόν σε κάθε περίπτωση αποδεικνύεται φιλικότερη του αναμενομένου. Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ διαβάζουν το δρόμο και ανάλογα με την περίσταση ρυθμίζουν την απόσβεση. Πατάει σε τροχούς 20 ιντσών που συμβάλουν στην πρόσφυση, αλλά, τηρουμένων των αναλογιών, δεν επηρεάζουν αρνητικά την άνεση αρνητικά.

Ενδεικτικά των δυνατοτήτων της είναι τα εργοστασιακά νούμερα επιτάχυνσης, με την i4 M50 να θέλει μόλις 3,9 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 225 χλμ./ώρα. Από την άλλη με περισσότερη προσοχή μπορεί να καλύψει και μέχρι 521 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση.

Πιο φιλική σε στήσιμο και με περισσότερη διαδρομή από την ανάρτηση που θα εκτιμήσεις στους κακοστρωμένους εν γένει ελληνικούς δρόμους, είναι η eDrive40. Αυτή εφοδιάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 340 ίππων και 430 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στα 190 χλμ./ώρα. Η αυτονομία της… μικρής i4 eDrive40 είναι σημαντικά καλύτερη, φτάνοντας σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 590 χιλιόμετρα.

Σε βάζει στην πρίζα

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 84 kWh, με την ωφέλιμη να είναι 81 kWh και έχει δυνατότητα φόρτισης μέχρι 205 kW σε ρεύμα DC, ενώ σε AC είναι 11 kW. Σε ταχυφορτιστή μπορεί σε μόλις 10 λεπτά της ώρας να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 160 χιλιομέτρων όσον αφορά την eDrive40 και, λόγω κατανάλωσης, 140 χιλιομέτρων όσον αφορά την M50. Επίσης, κάνει το 10-80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ σε φορτιστή AC για πλήρη φόρτιση απαιτεί λιγότερο από 8,5 ώρες.

Η νέα BMW i4 είναι διαθέσιμη για παραγγελίες, με τις πρώτες να έχουν ήδη δοθεί στο Έλληνα εισαγωγέα και μάλιστα να είναι αρκετές. Ο χρόνος παράδοσης φτάνει τους έξι μήνες και με τα σημερινά δεδομένα θεωρείται αρκετά καλός, -σχεδόν ετοιμοπαράδοτες-. Ανάλογα καλή είναι και η τιμή τηρουμένων των αναλογιών, με την i4 eDrive40 να στοιχίζει 54.850 ευρώ και την i4 M50 69.750 ευρώ.

Φωτογραφίες: BMW Ελλάς

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!