Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes EQB

Η νέα Mercedes EQB είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της GLB και έχει αυτονομία 420 χιλιομέτρων

Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes EQB

Η νέα Mercedes EQB είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της GLB και έχει αυτονομία 420 χιλιομέτρων

Η Mercedes έχει πάρει στα σοβαρά την ηλεκτροκίνηση που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, παρουσιάζοντας αυτή την αμιγώς ηλεκτρική 7θέσια EQB, που ακολουθεί τη μικρότερη EQA. Φυσικά, αυτοκίνητα όπως η EQS και η EQE προσφέρουν πολυτέλεια στο άνω άκρο της γκάμας της εταιρείας, αλλά με το ανάλογο τίμημα, ενώ μοντέλα όπως η  EQB είναι πιο προσιτά.

Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το νέο αυτοκίνητο βασίζεται στο μοντέλο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης της GLB. Αλλά ξεχωρίζει στα επιμέρους σημεία όσον αφορά τη σχεδίαση, με τη μεγάλη μάσκα χωρίς εισαγωγές και τα πίσω ενιαία φωτιστικά σώματα, διαφοροποιούν τα δύο αυτοκίνητα και χαρακτηρίζουν την EQB ως ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Αυτές οι αλλαγές βοηθούν στη μείωση της αεροδυναμικής και στην αύξηση της αυτονομίας, αλλά περισσότερα σχετικά με αυτό το θέμα θα πούμε λίγο αργότερα.

Όπως και η GLB, έτσι και η EQB διαθέτει επτά θέσεις, με την τρίτη σειρά να εξακολουθεί να είναι στενή. Η πρόσβαση επίσης δεν είναι η ευκολότερη, με το σκαρφάλωμα μέσα από το άνοιγμα της πόρτας να είναι ευκολότερο για τα παιδιά, παρά για τους ενήλικες.

Ο χώρος στις μεσαίες θέσεις είναι εξαιρετικός, ωστόσο, με τις θέσεις της τρίτης σειράς καθισμάτων αναδιπλωμένες, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 465 λίτρα. Αν αναδιπλώσεις και τις δυο σειρές καθισμάτων τότε η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.610 λίτρα, άρα σε επίπεδο πρακτικότητας ικανοποιεί. Το κύριο ζήτημα είναι ότι λόγω του στενού πίσω χώρου στη τρίτη σειρά καθισμάτων της EQB, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείται ως 5θέσια και περιστασιακά ως 7θέσια, παρά ως ένα SUV με χώρους για επτά.

Υπάρχουν δύο επιλογές όσον αφορά τους κινητήρες, αμφότερα τροφοδοτούνται από μπαταρία 66,5 kWh. Η πρώτη έκδοση είναι η EQB 300 4MATIC, η οποία αποδίδει 228 ίππους από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Έτσι, επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ., ενώ η ανώτερη έκδοση EQB 350 4MATIC, απαιτεί για την ίδια διαδικασία 6,2 δλ., χάρη στην αυξημένη ισχύ που φτάνει τους 292 ίππους. Και στις δύο εκδόσεις η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Εδώ, οδηγούμε και τις δύο εκδόσεις και πιστεύουμε ότι η φθηνότερη έκδοση EQB 300 προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, με την άμεση ροπή να βοηθάει αυτό το τετραγωνισμένο SUV να κινείται με απόλυτα αξιοπρεπή ρυθμό.

Αν οι απόλυτες επιταχύνσεις και επιδόσεις δεν είναι τόσο σημαντικές, τότε μια έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς θα είναι διαθέσιμη την επόμενη χρονιά, προσφέροντας μάλιστα μεγαλύτερη αυτονομία. Έχετε υπόψη σας ότι και οι δύο εκδόσεις 4MATIC έχουν πιστοποιηθεί με το πρωτόκολλο WLTP με αυτονομία 420 χιλιομέτρων, η οποία σίγουρα είναι αξιόλογη.

Υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με 100 kW που σημαίνει ότι η EQB, όπως και η EQA, μπορεί να ανακτήσει μέχρι το 80% της ενέργειάς της μέσα σε 30 λεπτά της ώρας. Κάνοντας χρήση του ενσωματωμένου φορτιστή 11 kW, η φόρτιση στο σπίτι διαρκεί πέντε ώρες και 45 λεπτά.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να ανατροφοδοτήσει με ενέργεια την μπαταρία. Στην πιο ισχυρή ρύθμιση έχει δυνατή επιβράδυνση, που σημαίνει ότι μπορείς να οδηγήσεις και με ένα πεντάλ, δηλαδή μόνο το γκάζι.

Στο δρόμο η EQB είναι γρήγορη και ραφιναρισμένη, με καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το επιπλέον βάρος της μπαταρίας απαιτεί πιο ήπιες κινήσεις και χειρισμούς στο πλαίσιο και όχι κοφτές και απότομες. Αυτό σε ενθαρρύνει να κινηθείς πιο ήρεμα και με πιο χαλαρό τρόπο οδήγησης, που ταιριάζει απόλυτα με τη λογική της EQB.

Αν και η EQB έχει αρκετά δυνατή επιτάχυνση για 7θέσιο SUV, το σχετικά υψηλό βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο προστίθεται από το βάρος της μπαταρίας, η οποία βρίσκεται σχετικά ψηλά από το έδαφος, ακόμα και αν είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, επηρεάζει τη δυναμική συμπεριφορά της EQB. Ωστόσο, έχει καλή πρόσφυση χάρη στην κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, που μεταφράζεται και σε καλό κράτημα σε όλες τις συνθήκες.

Η τεχνολογία που βρίσκεται από κάτω αντικατοπτρίζεται στο εσωτερικό, το οποίο διαθέτει δύο φωτεινές ψηφιακές οθόνες με εξαιρετική ευκρίνεια. Αυτές αναβαθμίζουν την premium εικόνα της EQB, η οποία υποστηρίζεται επίσης από την καλή ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό.

Το σύστημα πολυμέσων είναι γνωστό από τα άλλα μοντέλα της Mercedes και λειτουργεί καλά, προσφέροντας πολλές λειτουργίες και καλή συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των Apple CarPlay και Android Auto. Το touchpad έχει καλή απόκριση, αλλά μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις την ίδια την οθόνη για να περιηγηθείς στο μενού ή να εισάγεις δεδομένα. Είναι ωραίο -σε κάθε περίπτωση- να έχεις επιλογές.

Οι τιμές της νέας Mercedes EQB αναμένεται να ανακοινωθούν, όσον αφορά την ελληνική αγορά, στις 24 Νοεμβρίου.

Συμπέρασμα

Η ηλεκτροκίνηση πραγματικά ταιριάζει στην EQB. Είναι ομαλή και εκλεπτυσμένη, αλλά επίσης και εκπληκτικά γρήγορη. Είναι αλήθεια ότι απαιτεί συμβιβασμούς όσον αφορά τους χώρους πίσω, αλλά η δυνατότητα επτά θέσεων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, αν και μάλλον θα πρέπει να πληρώσεις για αυτό το προνόμιο. Ωστόσο, με την αξιόλογη αυτονομία της, τις επιλογές φόρτισης και την τεχνολογία της, η EQB είναι μια ακόμα καλή πρόταση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τη Mercedes.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!