Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi RS 3 Sportback

Το νέο Audi RS 3 των 400 ίππων προσφέρει την τέλεια μίξη ταχύτητας, άνεσης και χρηστικότητας

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi RS 3 Sportback

Το νέο Audi RS 3 των 400 ίππων προσφέρει την τέλεια μίξη ταχύτητας, άνεσης και χρηστικότητας

Όταν στον αυτοκινητικό τοπίο θα κυριαρχήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τότε θα υπάρχουν μερικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα μας λείψουν ιδιαίτερα. Ανάμεσα στους κορυφαίους, V12 και τους επίπεδους 6κύλινδρους με τον οξύ ήχο που συναντάμε σε supercar και GT μοντέλα, ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας του νέου Audi RS 3 Sportback, ένα από τα ισχυρότερα hot hatch που κατασκευάστηκαν ποτέ, σίγουρα θα αξίζει μια θέση σε αυτή τη λίστα. Η μέγιστη ισχύς στο νέο RS 3 φτάνει τους 400 ίππους, αλλά «έρχεται» νωρίτερα κατά 200 σ.α.λ. και αποδίδεται σταθερά στο σύνολό της μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. Η ροπή ανέβηκε κατά 20 Nm φτάνοντας τώρα τα 500 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 2.250 σ.α.λ. μέχρι τις 5.600 σ.α.λ.

Και ενώ η ισχύς του RS 3, πρακτικά είναι χαμηλότερη κατά 21 ίππους σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό, τη Mercedes-AMG A 45 S, αυτό που μετράει περισσότερο στα hot hatch είναι το 0-100 χλμ./ώρα και με 3,8 δλ. το Audi είναι ένα 0,1 δλ. πιο γρήγορο από την A-Class. Με το προαιρετικό πακέτο RS Performance η μέγιστη ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα. Ωστόσο, δεν είναι τα νούμερα που το κάνουν σπουδαίο, αλλά ο τρόπος που τα αποδίδει. Αυτή η 5κύλινδρη διάταξη βγάζει ένα μοναδικό ήχο και χαρακτήρα, που παρόμοιο δεν έχει κανένας από τους ανταγωνιστές.

Αν και το προηγούμενο RS 3 δεν είχε θέμα με τις επιδόσεις, δεν ήταν τόσο αιχμηρό σε σφιχτούς δρόμους με στροφές, εκεί όπου τα hot hatch διακρίνονται. Αυτή τη φορά η Audi παρουσιάζει μια πληθώρα νέων τεχνολογιών για να κάνει το νέο RS 3 το πιο προηγμένο στην ιστορία του μοντέλου. Η ανάρτηση του RS 3 είναι κυρίως κατά παραγγελία. Εμπρός συναντάμε ειδικά σημεία στήριξη της εμπρός ανάρτησης, πιο σφιχτά και χαμηλότερα ψαλίδια και πιο ισχυρό υποπλαίσιο.

Το κυνήγι των απόλυτων επιδόσεων περνάει μέσα και από τα ψαλίδια. Η άκρες τους έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχουν καλύτερη αεροδυναμική, έτσι ώστε να διαχέουν τον αέρα στα εμπρός δισκόφρενα για καλύτερη ψύξη. Προαιρετικά διαθέσιμα είναι κεραμικοί δίσκοι 380 χιλ. που εξοικονομούν 10 κιλά από τη μη αναρτώμενη μάζα, σε σχέση με τα στάνταρ φρένα των 375 χιλ.

Νέα, πιο ισχυρή βάση δίνει τη δυνατότητα μιας επιπλέον μοίρας αρνητικού κάμπερ εμπρός, ενώ υπάρχει μισή ακόμα μοίρα αρνητικού κάμπερ πίσω. Επίσης, πίσω υπάρχει ένα ενισχυμένο υποπλαίσιο και πιο παχιές αντιστρεπτικές δοκοί. Το ύψος της ανάρτησης είναι 10 χιλ. χαμηλότερο σε σχέση με το S3. Μεγαλύτεροι θόλοι φιλοξενούν τους φαρδύτερους τροχούς, ενώ πίσω ξεχωρίζουν οι δύο τεράστιες εξατμίσεις στις άκρες του νέου προφυλακτήρα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει όμως η πρεμιέρα του έξυπνου διαφορικού για την κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς. Αυτό το πολύδισκο σύστημα επιτρέπει στη ροπή να πάει στους πίσω τροχούς, ενώ σε δύσκολες συνθήκες -στις στροφές- ο εξωτερικός τροχός παίρνει περισσότερη ροπή προκειμένου να κρατήσει το αυτοκίνητο πιο κλειστά στην πορεία του. Επιπλέον, όσον αφορά τη δύναμη, μπορεί να τη στείλει στον εσωτερικό τροχό όταν αναγνωρίσει απώλεια πρόσφυσης, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ασφάλεια στην καθημερινότητα.

Αφήνοντας όλα στο πρόγραμμα comfort, το RS 3 είναι το ίδιο ευχάριστο όσο ένα απλό A3. Με την προσαρμοζόμενη ανάρτηση διαθέσιμη στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού, στην πιο ήπια ρύθμισή της προσφέρει τόσο καλή ποιότητα κύλισης που δύσκολα θα βρεις σε άλλα hot hatch. Εξερευνώντας τα πιο άγρια οδηγικά προφίλ το πράγμα φαίνεται να αποκτά λίγο περισσότερο ενδιαφέρον. Επιλέγοντας το dynamic, ο κινητήρας αποκτά νεύρο για πιο σπορ οδήγηση, ενισχύεται χαμηλά και γίνεται πιο αιχμηρός ψηλά, η ανάρτηση «διαβάζει» καλύτερα και ο ήχος των πέντε κυλίνδρων ακούγεται πιο αγριεμένος.

Αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά την επιρροή του Torque Splitter. Επιταχύνοντας για πρώτη φορά δυνατά σε κλειστές στροφές, εντυπωσιάζεσαι με τον τρόπο που στέλνει τη ροπή στον εξωτερικό τροχό. Αρχικά σε κάνει να νιώθεις ότι το αυτοκίνητο υπερστρέφει, κάτι που σε εξαναγκάζει (άσκοπα) να αφήσεις γκάζι και να διορθώσεις το τιμόνι. Αρχικά το νιώθεις λίγο αφύσικο, αλλά όσο το δουλεύεις διαπιστώνεις ότι προσφέρει στο αυτοκίνητο φοβερή πρόσφυση και ευελιξία.

Είναι τόσο καλό που μερικές φορές ξεπερνάει τις δυνατότητες του εμπρός άξονα. Αν και έτσι τα εμπρός ελαστικά είναι πιο φαρδιά από ποτέ, οι δυνάμεις που έχουν να διαχειριστούν είναι τόσο μεγάλες, που νιώθεις το εμπρός μέρος να ανοίγει προς τα έξω την πορεία του, με το πίσω μέρος να είναι αυτό που το μαζεύει προς το εσωτερικό της στροφής. Με πιο απλά λόγια, πρέπει να πιέσεις το γκάζι αρκετά νωρίτερα από όσο ίσως νομίζεις και να εμπιστευτείς ότι η «μαγεία» που πάει στους πίσω τροχούς θα δώσει τη λύση σε κάθε περίπτωση, κάτι που όμως απαιτεί δέσμευση. Είναι μια συναρπαστική πρόκληση που επιβραβεύει τον οδηγό του RS 3 περισσότερο από ότι έκαναν οι προκάτοχοί του.

Περιστασιακά, αυτή η περίεργη αίσθηση αποδίδεται μερικώς στο διαφορικό που έχει ρυθμιστεί ιδανικά να συνεργάζεται με τα εξαιρετικά ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R. Με τα semi-slick ελαστικά ήταν που το RS 3 έκανε το χρόνο 7 λεπτών 40,748 δλ. στο Nurburgring Nordshleife. Στην πίστα η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή και η ισορροπία είναι ακόμα καλύτερη, αλλά δυστυχώς, αυτά τα ελαστικά δεν θα είναι διαθέσιμα με το αυτοκίνητο σε όλες τις αγορές.

Σε ένα ασφαλές πάντως περιβάλλον, τα ελαστικά παίρνουν το απόλυτο από ένα άλλο στοιχείο του αυτοκινήτου που αφορά το Torque Splitter. Το RS Torqu Rear. Αυτή είναι μια επίσημη ονομασία του κοινού και πιο γνωστού σε αρκετούς drift mode, το οποίο σου επιτρέπει να κάνει τετρακίνητο drift. Η εμπειρία μας σε στεγνό οδόστρωμα μας έδειξε ότι σε αυτή την περίπτωση απαιτείται αρκετός χώρος για να το πετύχεις. Η Kosmocar-Audi θα ανακοινώσει τις τιμές πώλησης του νέου Audi RS 3 στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του έτους.

Συμπέρασμα

Με το νέο RS 3 η Audi δημιούργησε το πιο γρήγορο hot hatch που μπορείς να αγοράσεις. Ενώ η τεχνολογία κόβει από την αγνή οδηγική εμπειρία, είναι πιο εξελιγμένο από τις προηγούμενες γενιές του και οι αδιαπραγμάτευτες επιδόσεις του δεν αμφισβητούνται. Επιπλέον, αυτός ο 5κύλινδρος κινητήρας προσθέτει πραγματικό χαρακτήρα στο μοντέλο. Ελάχιστα αυτοκίνητα παραγωγής προσφέρουν τόσο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες και τα επίπεδα πρόσφυσης του δρόμου και παρά τις ικανότητές του αυτές παραμένει άνετο, ραφιναρισμένο και εύκολο στην καθημερινότητα.

Φωτογραφίες: Audi

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!