Οδηγούμε στην Γαλλία το νέο Leapmotor B10

Το νέο B10 ήρθε να θρονιαστεί στα C-SUV ως εκπρόσωπος της Leapmotor και έχει έναν ρεαλιστικό τρόπο να σε πείσει για την αξία του.

Οδηγούμε στην Γαλλία το νέο Leapmotor B10

Το νέο B10 ήρθε να θρονιαστεί στα C-SUV ως εκπρόσωπος της Leapmotor και έχει έναν ρεαλιστικό τρόπο να σε πείσει για την αξία του.

Leapmotor B10: Και για όσους αναρωτιούνται τι εστί Leapmotor ή δεν έχουν εντρυφήσει στον καταιγισμό Κινεζικών προτάσεων και εταιρειών, μια σύντομη επανάληψη της οντότητας Leapmotor ποτέ δεν βλάπτει.

Η κινεζική ραγδαίως αναπτυσσόμενη εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 πορεύεται ήδη υπό την ομπρέλα του ομίλου Stellantis. Το 2023 η Stellantis, απέκτησε μερίδιο 20% στην εταιρεία, με στόχο την αποκλειστικότητα στην πώληση σε αγορές εκτός Κίνας και το Μάιο του 2024, εδραιώθηκε η Leapmotor International, μια κοινοπραξία με ποσοστά 51:49 υπέρ του ομίλου.

Έτσι, η Leapmotor βρίσκει άμεσα δίκτυο διανομής πανευρωπαϊκά σε χρόνο ταχύτερο των ομοεθνών ανταγωνιστών – ώστε να βάλει πλώρη για δυναμικό “μπάσιμο” στην αγορά. Ταυτόχρονα, ο όμιλος Stellantis αποκτά λόγο στην προχωρημένη τεχνολογία των Κινέζων, που ομολογουμένως έχουν το… μαχαίρι και το καρπούζι.

Leapmotor B10 (16)

Η μάρκα αναπτύσσεται τόσο ισχυρά που η παραγωγή έφτασε από τις 500.000 στις 1.000.000 μονάδες σε μόλις 343 ημέρες, διάστημα ρεκόρ για τις NEV (New Energy Vehicle) Startup μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας.

Η Leapmotor διατηρεί την πρώτη θέση στις πωλήσεις τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ για το ίδιο διάστημα θα συμπεριληφθεί στις λίστες “Fortune China 500”, “China’s Top 500 Private Enterprises” και “China’s Top 500 Manufacturing Enterprises”.

Στη σύντομη ενημέρωση περί Leapmotor λοιπόν οφείλουμε να πούμε ότι έχει κλείσει ήδη χρόνο στην χώρα μας μέσω του δικτύου της Italian Motion του Ομίλου Βασιλάκη, με το ντεμπούτο στην αγορά να περιλαμβάνει μέχρι πρότινος δυο επιλογές (Τ03 & C10) και πριν την είσοδο του 2026 να υποδέχεται και τρίτη.

Αμιγώς ηλεκτρικό Leapmotor Β10

 

Leapmotor B10 (7)

Τουλάχιστον για το λανσάρισμά του, το νέο C-SUV της Leapmotor θα είναι διαθέσιμο σε δυο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με την πιο προικισμένη σε μπαταρία να μπορεί να την επιλέξει κανείς σε δυο εξοπλιστικές επιλογές. Από την άνοιξη του 2026 η γκάμα θα αποκτήσει και REEV (Range Extender Electric Vehicle) έκδοση, ώστε το B10 να ευρύνει την στόχευσή του στην C-SUV πιάτσα.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του B10 θυμίζει αρκετά το μεγαλύτερο C10, με τις δυναμικές και κομψές γραμμές να το χαρακτηρίζουν ώστε να γίνεται αποδεκτό στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Τα φωτιστικά σώματα παραμένουν λεπτές φωτιζόμενες μπάρες τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ η C10 έμπνευση είναι εμφανής τόσο στις λεπτομέρειες όσο και στο σύνολο.

Με εμφανώς μικρότερο πίσω πρόβολο σε σχέση με το μεγαλύτερο SUV της εταιρίας και με μήκος 4,52 μ., πλάτος 1,89 και ύψος 1,66 μ., το μέγεθος του B10 υπόσχεται καλούς χώρους και πλασάρεται ως ιδανικός συνδυασμός κόμπακτ αμαξώματος και μεγάλης καμπίνας.

Αναμενόμενα σύγχρονη και η εικόνα του εσωτερικού που ακολουθεί σχεδιαστικά τον μοντέρνο δρόμο της απλότητας και της ουσίας, με ποιοτικά υλικά και συναρμολόγηση. O φωτεινός διάκοσμος είναι δεδομένος και τον οφείλει τόσο στην ανοιχτόχρωμη χρήση επενδύσεων, όσο και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τριγύρω. Απλότητα και ουσία που φυσικά δεν επηρεάζει αρνητικά τον εξοπλισμό του μικρομεσαίου C-SUV της Leapmotor, που έτσι κι αλλιώς έρχεται γενναιόδωρο, όσον αφορά τις ανέσεις αλλά και την ασφάλεια.

Στην αρχική έκδοση Life προβλέπεται ένα πλήρες πακέτο με 17 συστήματα υποβοήθησης, περιμετρικές κάμερες για 360ο θέαση, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με 12 ηχεία, γυάλινη οροφή (με συρόμενο σκιάδιο), ενώ στην πλουσιότερη Design κερδίζεις επιπλέον τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, τις επενδύσεις Eco leather και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα.

Leapmotor B10 (12)

Η οθόνη αφής 14,6 ιντσών στην κεντρική κονσόλα διαθέτει επεξεργαστή Snapdragon 8155 ώστε η εμπειρία χρήσης να είναι σχεδόν ίδια με ενός smartphone ενώ μια μικρότερη οθόνη 8,8 ιντσών πίσω από το τιμόνι αναλαμβάνει ρόλο πίνακα οργάνων.

Leapmotor B10 (8)

Το σύστημα πολυμέσων έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία συνδεσιμότητας (Android Auto και Apple CarPlay) με το νέο λειτουργικό Leap OS 4.0 Plus να συγκεντρώνει μέσω της οθόνης λειτουργίες που θα έβρισκες σε φυσικούς διακόπτες. Για παράδειγμα τους εξωτερικούς καθρέφτες, τον κλιματισμό και την ηλιοροφή πρέπει να τα αναζητήσεις σε ψηφιακό περιβάλλον και εδώ η εντυπωσιακή τεχνολογία μάλλον θυσιάζει το επίπεδο εργονομίας. Και δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την Leapmotor, αλλά βρίσκει εφαρμογή σε αρκετούς κατασκευαστές.

Η επίπεδη διαμόρφωση της πλατφόρμας Leap 3.5, εκτός από το χαμηλό κέντρο βάρους και την ισορροπημένη κατανομή 50:50 εμπρός – πίσω, διαπρέπει και χωροταξικά ώστε πέντε ενήλικες να βολευτούν χωρίς συμβιβασμούς.

Χάρη στο μεταξόνιο των 2,74 μ. οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι από τους μεγαλύτερους στα C-SUV, ενώ υπάρχουν 22 αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα που απογειώνουν την πρακτικότητα της καμπίνας.

Παράλληλα ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων μπορεί να μην συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους της κλάσης του, όμως επαρκεί για τις οικογενειακές ανάγκες και συμπληρωματικά υπάρχει ένα πρακτικό 25λιτρο frunk κάτω από το καπό.

Στην εποχή της πλατφόρμας LEAP 3.5

Στα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας LEAP 3.5 είναι ο περιορισμός της συνήθους καλωδίωσης που συναντάς σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Εδώ, όλα τα επιμέρους συστήματα ελέγχονται από έναν κεντρικό εγκέφαλο κάτι που περιορίζει κόστος και βάρος.

Leapmotor B10 (22)

Συν τοις άλλοις στα υπερ της διάταξης και το γεγονός ότι μπορεί μελλοντικά να υποστηρίξει συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Η μπαταρία έχει εξελιχθεί εσωτερικά από την εταιρεία, βασιζόμενη σε χημική σύσταση LFP, και τοποθετείται απευθείας στο πλαίσιο, χωρίς προστατευτικό κλωβό που θα είχε ανάγκη έξτρα χώρου και θα φόρτωνε και με επιπλέον βάρος.

Σε ό,τι αφορά την μπαταρία υπάρχουν δύο επιλογές: Η πρώτη έχει χωρητικότητα 56,2 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 361 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο WLTP ενώ η δεύτερη 67,1 kWh με αυτονομία 434 χιλιόμετρα.

Σε κάθε περίπτωση υποστηρίζεται φόρτιση ισχύος 11 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) καθώς και 168 kW στο συνεχές ρεύμα (DC), κάτι που ισοδυναμεί με φόρτιση της μπαταρίας από το 30 στο 80% της ενεργειακής χωρητικότητας σε 20 λεπτά.

Leapmotor B10 (2)

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας τοποθετημένος στον πίσω άξονα με ισχύ 218 ίππων και 240 Nm ροπής, που προσφέρει ρεαλιστικές επιδόσεις. Οι τελευταίες αποτυπώνονται από τα 8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα  και τα 170 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Συνολικά ποιοτική είναι και η πληροφόρηση, όπως και η ηχομόνωση και κύλιση. Στην πόλη θα εκτιμήσεις το κόψιμο του τιμονιού και την συνολική άνεση της ανάρτησης, καθώς και την περιφερειακή ορατότητα.

Leapmotor B10 (24)

Η ισορροπημένη κατανομή βάρους και το σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω υπόσχονται οδηγικά ευχάριστες στιγμές κάτι που διαπιστώνεις άμεσα κατά την οδήγηση σε πιο σβέλτο ρυθμό. Για την ρύθμιση της ανάρτησης στην ευρωπαϊκή έκδοση η Stellantis έβαλε το χεράκι της επιστρατεύοντας το πεδίο δοκιμών της Alfa Romeo, στο Μπαλόκο και το αποτέλεσμα βγήκε υπερ του C-SUV της Leapmotor.

Leapmotor B10 (11)

Στην Ελλάδα το Leapmotor Β10 αναμένεται πριν κλείσει το 2025, μέσα από επιλεγμένα σημεία του δικτύου της Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT, Jeep). Οι τιμές αν και δεν έχουν ανακοινωθεί – σε κάποιες αγορές θα ξεκινάει κάτω από τα 30.000 ευρώ – υπολογίζονται να είναι ανταγωνιστικές ώστε να δικαιολογεί την value for money φιλοσοφία της κινεζικής εταιρείας.

Leapmotor B10 (20)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!