Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Renault Arkana

Το νέο Renault Arkana, το SUV με την κουπέ αισθητική και την υβριδική τεχνολογία κυκλοφορεί στην Ελλάδα και το οδηγούμε για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Renault Arkana

Το νέο Renault Arkana, το SUV με την κουπέ αισθητική και την υβριδική τεχνολογία κυκλοφορεί στην Ελλάδα και το οδηγούμε για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Τα SUV αποτελούν κυρίαρχη τάση στην αγορά αυτοκινήτου. Αυτό δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να το καταλάβεις, αφού αρκεί μια ματιά στους δρόμους για να το διαπιστώσεις. Πουλάνε σαν φρέσκο ψωμί και αυτό οι κατασκευαστές το γνωρίζουν καλά. Τόσο, που δεν αρκούνται μόνο σε απλές σχεδιαστικά εκτελέσεις των SUV, αλλά προχωράνε ένα βήμα παραπέρα προσφέροντας τώρα και μοντέλα του είδους με προσέγγιση coupe.

Σε αυτή τη φιλοσοφία βασίζεται και το νέο Renault Arkana, το οποίο αν και «νέο» στη δική μας αγορά, μετράει ήδη δύο χρόνια ζωής σε αυτή της Ρωσίας. Βλέπετε, αρχικά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για τη συγκεκριμένη αγορά, χωρίς να υπάρχει στα πλάνα η ευρύτερη αγορά της Ευρώπης. Ωστόσο, η επιτυχία του μοντέλου, έβαλε σε δεύτερες σκέψεις τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρείας, που αποφάσισαν να διευρύνουν το αγοραστικό του πεδίο.

Έτσι, σήμερα, το Renault Arkana πατάει τους τροχούς του και στους ελληνικούς δρόμους, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι ξεχωρίζει. Η κουπέ αισθητική, ήταν γνώρισμα των premium SUV μοντέλων, τουλάχιστον μέχρι τώρα, τη στιγμή που η Renault έρχεται να αλλάξει το χάρτη και να προσφέρει ένα ελκυστικό σε εμφάνιση, χορταστικό σε διαστάσεις και με πλούσια τεχνολογία SUV, σε τιμή που… πατάει στη γη.

Χορταστικές διαστάσεις

Η κεκλιμένη στο τελείωμά της οροφή του χαρίζει πόντους σε αισθητική και το κάνει να δείχνει -στις φωτογραφίες τουλάχιστον- πιο μικρό απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι. Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί η γνωστή από το Captur και Clio πλατφόρμα CMF-B, η οποία όμως με τις απαραίτητες τροποποιήσεις έχει φτάσει να προσφέρει στο Arkana συνολικό μήκος 4.598 χιλ. και μεταξονίου 2.720 χιλ.

Σχεδιαστικά, διαθέτει στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας της Renault. Τα φωτιστικά σώματα με σχήμα «C» ξεχωρίζουν στο εμπρός μέρος και μαζί με το μεγάλο σήμα στην εισαγωγή του αέρα θυμίζει Captur. Τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι ποδιές εμπρός και πίσω, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Το πιο δυνατό σημείο του όμως είναι το προφίλ.

Εκεί που η οροφή πρωταγωνιστεί, με την έντονη κλίση στο τελείωμά της, που κάνει τα πίσω παράθυρα πιο μικρά και την πέμπτη πόρτα πιο μεγάλη. Η τελευταία ενσωματώνει μια μικρή αεροτομή, ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα που συνδέονται μεταξύ τους με μια φωτεινή λωρίδα δίνουν μια μοναδική εικόνα στο Arkana.

Γνώριμη εικόνα…

Στο εσωτερικό του Arkana η εικόνα είναι περισσότερο γνώριμη από αυτή που συναντάμε στο εξωτερικό του. Και το διαπιστώνεις άμεσα αν έχεις μπει σε Clio ή Captur. Αρκετά είναι τα στοιχεία που δανείζεται από τα αδελφά μοντέλα, τόσο σχεδιαστικά όσο και ποιοτικά, με συνδυασμό μαλακών πλαστικών στα πιο εμφανή σημεία και πιο σκληρά λίγο πιο χαμηλά. Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι τοποθετημένη κάθετα στο κέντρο του ταμπλό και με διάσταση 7 ή 9,3 ιντσών κερδίζει τις εντυπώσεις. Στον πίνακα οργάνων η έγχρωμη οθόνη πληροφοριών έχει τρεις διαστάσεις, 4, 7 ή 10,2 (η μεγαλύτερη μόνο με παραγγελία).

Το πλάτος στο εσωτερικό είναι 1.439 χιλ. εμπρός και 1.453 χιλ. πίσω. Στην πράξη εμπρός ο χώρος δεν είναι άπλετος, με οδηγό και συνοδηγό να έρχονται πιο κοντά απ’ όσο ίσως θα ήθελαν σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Πίσω, ο «αέρας» για τα πόδια δημιουργεί θετικές εντυπώσεις και σε κάνει να νιώθεις άνετα. Οι επιβαίνοντες κάθονται ψηλά, με την οροφή, λόγω σχήματος να πλησιάζει αρκετά κοντά στο κεφάλι τους. Καμία ανησυχία όμως δεν προκύπτει όσον αφορά τους χώρους για μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, αφού το Arkana έχει στο εσωτερικό του θήκες με όγκο 26,2 λίτρων.

Ο χώρος αποσκευών έχει κανονικό σχήμα, που βοηθάει στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων και όγκο που φτάνει τα 513 λίτρα στη mild hybrid έκδοση και περιορίζεται ελαφρώς στα 480 λίτρα, όσον αφορά στην υβριδική.

Από ψηλά…

Το Arkana στέκεται 20 εκατοστά ψηλά από το έδαφος. Καθαρή απόσταση που θα ζήλευαν ακόμα και καθαρόαιμες εκτός δρόμου προτάσεις. Και να φανταστείτε ότι παρά τη μεγάλη απόσταση από την άσφαλτο το γαλλικό SUV δεν έχει καμία πρόθεση να φύγει μακριά της, αφού στη γκάμα του δεν έχει τετρακίνητη έκδοση. Η μετάδοση περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς και στις δύο εκδόσεις που είναι διαθέσιμο.

Το ρόλο της βασικής και πιο προσιτής, με τιμή από 25.290 ευρώ, έχει η 1.3 TCe MHEV, δηλαδή με ήπια υβριδική τεχνολογία με σύστημα 12V. Αυτό βελτιώνει τη λειτουργία του συστήματος Stop & Start και φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, κάτι που σύμφωνα με τον κατασκευαστή πετυχαίνει σε ποσοστό 8% και 8,5% αντίστοιχα.

Κάτω από το μανδύα…

Η απόδοση του Renault Arkana 1.3 TCe MEHV είναι 140 ίπποι και 260 Nm με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 5,8 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 132 γρ./χλμ. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Στο δρόμο διαπιστώνεις ότι δεν σου λείπει η δύναμη, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων – με το οποίο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά το Arkana 1.3 TCe – να συμβάλει στην άνεση, αλλά να παρουσιάζεται μερικές φορές διστακτικό, όταν οι απαιτήσεις αυξάνονται. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ωστόσο η εντύπωση που σχηματίσαμε από την πρώτη σύντομη οδηγική επαφή με το Arkana είναι ότι η άνεση δεν βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα που γνωρίζουμε από τα Clio και Captur.

Με περισσότερη τεχνολογία και πιο οικολογικό προφίλ έρχεται η υβριδική έκδοση E-TECH, αφού παρέχει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο, όταν οι συνθήκες του επιτρέπουν να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά. Δεν μπαίνει στην πρίζα, ούτε έχει μεγάλη μπαταρία (1,2 kWh) για να μιλάμε για ηλεκτρική αυτονομία. Αλλά το σύστημα αξιοποιεί το μέγιστο των δυνατοτήτων του προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Έτσι, σύμφωνα με τη Renault, το Arkana E-TECH έχει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

Το E-TECH σύνολο αποδίδει 145 ίππους, έχοντας για βάση έναν ατμοσφαιρικό βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 91 ίππων, που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες,  έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator). Για την μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, που διαθέτει τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και δύο για τον ηλεκτρικό.

Το νέο Renault Arkana είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 25.290 ευρώ για την έκδοση 1.3 TCe MEHV και 29.390 ευρώ για την υβριδική E-TECH. Αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου γαλλικού SUV μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!