Το Audi Q5 ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο πέρυσι για την γερμανική μάρκα – και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, με σχεδόν 300.000 πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι η 2η γενιά κυκλοφόρησε το 2016 και ανανεώθηκε για τελευταία φορά το 2020.
Τώρα όμως έφτασε η ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά του D-SUV, η οποία βασίζεται στην τεράστια επιτυχία των δύο πρώτων εκδόσεων. Φυσικά, δεν επιδιώκει να αλλάξει την επιτυχημένη συνταγή τους, αλλά να προσφέρει παραπάνω στυλ, περισσότερη τεχνολογία στο εσωτερικό και υβριδικά μοτέρ σε όλη τη γκάμα.
Tο Audi Q5, στην τετρακίνητη έκδοση με τον ήπια υβριδικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα TFSI 204 ίππων, με κατανάλωση 7,6-6,9 λ./100 χλμ. και αυτόματο κιβώτιο S tronic στο επίπεδο εξοπλισμού Progressive, ξεκινάει στην Ελλάδα από τα 69.980 ευρώ. Για την έκδοση με τον ήπια υβριδικό 2λιτρο diesel κινητήρα 204 ίππων (κατανάλωση 6,6-6,0 λ./100 χλμ.), κιβώτιο S tronic και τετρακίνηση, η τιμή είναι 71.980 ευρώ.
Κινητήρας, απόδοση και οδήγηση
Το Audi Q5 στην 3η του γενιά αξιοποιεί την νέα πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC), την οποία μοιράζεται με το A5, και η μάρκα ισχυρίζεται ότι πλέον: «επιτυγχάνει αξιοσημείωτη αύξηση της άνεσης» χάρη στη «βελτιστοποιημένη ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης».
Προς το παρόν ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα κατά πόσο ισχύει αυτός ο ισχυρισμός, καθώς η διεθνής παρουσίαση του αυτοκινήτου έγινε στην Ισπανία – όπου οι δρόμοι είναι γενικά πολύ πιο ομαλοί σε σχέση με τους δικούς μας. Επιπλέον, όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε ήταν εξοπλισμένα με την αερανάρτηση, η οποία υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Εκτός από την νέα πλατφόρμα, όλα τα κινητήρια σύνολα του Q5 διαθέτουν υβριδική υποβοήθηση κάποιου είδους. Οι κινητήρες TFSI και TDI των 2 λίτρων, καθώς και ο twin-turbo V6 των 3 λίτρων στο πιο «καυτό» SQ5, είναι όλοι εξοπλισμένοι με το τελευταίο σύστημα «MHEV plus» 48 volt της Audi.
Αυτό αξιοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 24 ίππων και 230 Nm ροπής και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 1,7 kWh. Το σύστημα δεν παρέχει μόνο μια μικρή ώθηση στην απόδοση και την αποδοτικότητα, αλλά επιτρέπει επίσης σύντομες περιόδους αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, ενώ μπορεί να ανακτήσει έως και 25kW ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Η τεχνολογία «MHEV plus» διαπρέπει στην πόλη, όταν το Q5 μπορεί να κινείται αθόρυβα με σβηστό κινητήρα και μπορεί να ξεγελάσει τον οδηγό, κάνοντάς τον μερικές φορές να νομίζει ότι οδηγεί ένα plug-in υβριδικό ή ακόμη και ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το σύστημα ανάκτησης ενέργεια μπορεί να επιβραδύνει επίσης σταδιακά το αυτοκίνητο, ωστόσο δεν προσφέρει τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ, όπως ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης του Q5 είναι εξαιρετικό στις χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, κάνοντας τους ελιγμούς του SUV -μήκους 4,7 μέτρων– ευκολότερους από ό,τι θα περίμενε κανείς. Τα τεράστια παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα προς τον δρόμο, ενώ το σύστημα καμερών 360 μοιρών –το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό- μπορεί να φανεί χρήσιμο σε δύσκολες καταστάσεις.
Το Audi Q5 επικεντρώνεται περισσότερο στην άνεση, παρά στην δυναμική οδήγηση. Οι οδηγοί που επιθυμούν το τελευταίο, μπορούν να στρέψουν την προσοχή του περισσότερο στην BMW X3. Το Q5 καταφέρνει να παραμείνει σταθερό στις στροφές και είναι προβλέψιμο ως επί το πλείστον. Όταν ωστόσο το αυτοκίνητο στρίβει αρκετά επιθετικά, το μπροστινό μέρος μπορεί να υποστρέψει και να φύγει από την γραμμή του, κάτι που συνέβη περισσότερες από μία φορές κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Σε υψηλότερες ταχύτητες, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης γίνεται πιο αργό και βοηθά το Q5 να έχει πιο στιβαρή αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο. Ο μόνος θόρυβος που μπαίνει στην καμπίνα προέρχεται από τα ελαστικά, ενώ η οδήγηση είναι πολύ άνετη, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψιν ότι τα αυτοκίνητα της δοκιμής διέθεταν την αερανάρτηση, κάτι που σίγουρα λειτούργησε υπέρ του Q5.
Ο εισαγωγικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας TFSI 2 λίτρων αποδίδει 204 ίππους και 340 Nm ροπής, που σύμφωνα με την Audi επιταχύνουν το Q5 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η επιτάχυνση στον πραγματικό κόσμο έχει πιο αργή αίσθηση και ο κινητήρας φαίνεται ότι ζορίζεται. Σε περιπτώσεις προσπέρασης, ο κινητήρας ακούγεται σε μεγάλο βαθμό, με τον θόρυβο να περιορίζεται όταν τελικά ανεβάσει ταχύτητα.
Κατά τη γνώμη μας, ο τετρακύλινδρος TDI των 2 λίτρων είναι πολύ καλύτερος κινητήρας για το Q5. Μπορεί να έχει τον ήχο ενός τυπικού πετρελαιοκινητήρα, ωστόσο δεν ζορίζεται τόσο πολύ, ενώ το ήπια υβριδικό σύστημα επιτρέπει την μετακίνηση εντός πόλης χωρίς να ακούγεται.
Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει επίσης 204 ίππους, αλλά η ροπή φτάνει πλέον τα 400 Nm. Ειδικά η ροπή στις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση, ενώ η επιπρόσθετη δύναμη κάνει το αυτοκίνητο να έχει πιο γρήγορη αίσθηση – παρά το γεγονός ότι, στα χαρτιά, ο πετρελαιοκινητήρας είναι 0,2 δευτερόλεπτα πιο αργός στο 0-100 χλμ./ώρα. Αμφότερα τα κινητήρια σύνολα συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που αλλάζει ταχύτητες ομαλά.
Ο πιο σπορ 3λιτρος, twin-turbo V6 στο SQ5 αποδίδει 367 ίππους και 550 Nm ροπής, επιταχύνοντας το μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα. Η παροχή ισχύος είναι ομαλή και η ροπή είναι αισθητή κατά την επιτάχυνση. Ωστόσο πιο εντυπωσιακός είναι ο ήχος του κινητήρα, ο οποίος, αφήνοντας το γκάζι, παράγει σκασίματα που ακούγονται ιδιαίτερα ευχάριστα.
Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων
Όλες οι εκδόσεις του Audi Q5 διαθέτουν υβριδική τεχνολογία. Προς το παρόν, πρόκειται μόνο για ήπια υβριδική υποβοήθηση, ωστόσο το πιο πρόσφατο σύστημα 48V «MHEV plus» της Audi επιτρέπει σύντομες διαδρομές αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης σε χαμηλές ταχύτητες – για παράδειγμα, εντός πόλης.
Η Audi αναφέρει ότι ο mild hybrid κινητήρας βενζίνης 2 λίτρων TFSI στο Q5 μπορεί να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου έως και τα 6 λίτρα/100 χλμ.. Κατά τη διάρκεια του διεθνούς λανσαρίσματος του αυτοκινήτου, με αρκετή οδήγηση σε γρήγορο, επαρχιακό δίκτυο με στροφές, σημειώθηκε μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χλμ..
Φυσικά, ο 2λιτρος ήπια υβριδικός κινητήρας TDI θα πρέπει να είναι πιο οικονομικός, με τη μάρκα να ισχυρίζεται ότι θα έχει μέσο όρο 5,2 λίτρα/100 χλμ.. Δεν έχουμε δοκιμάσει αυτή την έκδοση για αρκετή ώρα ώστε να λάβουμε μια πραγματική τιμή απόδοσης, αλλά ελπίζουμε ότι θα το κάνουμε σύντομα.
Η τελευταία επιλογή κινητήρα προς το παρόν, ο πιο σπορ 3λιτρος, twin-turbo V6 στο SQ5, υποτίθεται ότι θα καταναλώνει έως και 6,9 λίτρα/100 χλμ.. Ωστόσο μετά τη δοκιμή ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε 10,5 λίτρα/100 χλμ..
Σχεδιασμός, εσωτερικό και τεχνολογία
Το Audi Q5 έχει διατηρήσει την εκλεπτυσμένη, δυναμική αλλά και διακριτική εμφάνιση. Υπάρχουν νέες λεπτομέρειες σχεδίασης, όπως η φαρδιά μάσκα με το μονό πλαίσιο και το πρόσφατα ανανεωμένο σήμα με τους 4 δακτυλίους της μάρκας, καθώς και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED και δύο μεγάλοι αεραγωγοί σε κάθε πλευρά του προφυλακτήρα.
Στο πίσω μέρος, το Q5 διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα LED, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ένα τρίτο φως φρένων στην αεροτομή οροφής με λειτουργία «καθρέφτη», που σημαίνει ότι προβάλλει την δέσμη του στο πίσω παράθυρο, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ορατότητα. Τα μεγέθη των ζαντών αλουμινίου κυμαίνονται από 19 έως 21 ίντσες.
Το Q5 διαθέτει την ίδια εσωτερική σχεδίαση με τα συγγενή μοντέλα A5 sedan και estate. Στο επίκεντρο βρίσκεται το σύστημα το οποίο η Audi αποκαλεί «Digital Stage», ένα καμπυλωτό πάνελ που ενσωματώνει την οθόνη οδηγού Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών που υπάρχει σε κάθε μοντέλο.
Οι κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν επίσης μια ξεχωριστή οθόνη 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό, η οποία είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και επιτρέπει σε όποιον βρίσκεται στο κάθισμα να ελέγχει το infotainment χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Ποτέ δεν καταλάβαμε το νόημα μιας ξεχωριστής οθόνης για τον συνοδηγό και αυτή που συναντάμε στο Q5 δεν φαίνεται να επιτελεί κάποιον ουσιαστικό, χρηστικό σκοπό.
Τα εισαγωγικά μοντέλα διαθέτουν ένα στρογγυλό τιμόνι τεσσάρων ακτίνων με ασημί πινελιές, ενώ τα πιο αναβαθμισμένα μοντέλα αποκτούν ένα τριάκτινο σπορ τιμόνι. Αμφότερα δεν διαθέτουν φυσικούς διακόπτες, αλλά ένα πάνελ με κουμπιά αφής, τα οποία φαίνονται μεν κομψά και μοντέρνα, ωστόσο αποδείχθηκαν πολύ ενοχλητικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής, επειδή συχνά το ραδιόφωνο ενεργοποιούταν ξαφνικά μετά από ένα μόλις άγγιγμα του πάνελ.
Το εσωτερικό του Q5 φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό και premium, με καλαίσθητα υλικά στο ταμπλό και μια λωρίδα ατμοσφαιρικού φωτισμού, που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό και φτάνει ως και τις πόρτες. Μας άρεσε πολύ η κρεμ ταπετσαρία στο αυτοκίνητο δοκιμής, η οποία έκανε την καμπίνα να μοιάζει ακόμα πιο ευρύχωρη. Άλλα μοντέλα που οδηγήσαμε διέθεταν ταπετσαρία «Dinamica» και ύφασμα σε πολλές επιφάνειες. Κατασκευάζεται σε ποσοστό 50% από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, προσφέροντας την εμφάνιση και την αίσθηση του σουέτ.
Με μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά, θα παρατηρήσει κανείς γρήγορα την αυξημένη χρήση πλαστικών στο εσωτερικό του Q5, με ορισμένα από αυτά να μοιάζουν κατώτερα των περιστάσεων. Για παράδειγμα, υπάρχουν τρία ή τέσσερα διαφορετικά χρώματα και φινιρίσματα μόνο στις πόρτες. Το γυαλιστερό μαύρο πλαστικό στην κεντρική κονσόλα είναι πιθανό να μαζέψει σκόνη, δακτυλικά αποτυπώματα και γρατζουνιές. Συνολικά, όλα μοιάζουν γεροδεμένα, από τα φλας μέχρι την κεντρική κονσόλα, ωστόσο το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα μοντέλα και κατασκευαστές στις μέρες μας.
Δορυφορική πλοήγηση, στερεοφωνικό σύστημα και infotainment
Κάθε Q5 διαθέτει το Virtual Cockpit 11,9 ιντσών για τον οδηγό και την κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών, οι οποίες είναι αμφότερες πάνελ OLED υψηλής ανάλυσης, όπως οι καλύτερες τηλεοράσεις. Είναι απίστευτα ευκρινείς, ανταποκρίνονται άμεσα και εντυπωσιάζουν, κυρίως με τα εκπληκτικά επίπεδα μαύρων αποχρώσεων.
Το σύστημα infotainment τροφοδοτείται από το Android Automotive και μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις over-the-air από την Audi. Οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να προσθέσουν εφαρμογές όπως το YouTube και το Spotify, ενώ διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό είναι το ασύρματο Apple CarPlay και το Android Auto.
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά μενού με ρυθμίσεις για διάφορες λειτουργίες, μέχρι και για την «υπογραφή» των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω. Η πλοήγηση σε αυτά μπορεί να είναι ενοχλητική εν κινήσει, ωστόσο υπάρχουν κάποια κουμπιά συντόμευσης στην οθόνη, ενώ τα χειριστήρια του κλιματισμού εμφανίζονται μόνιμα στο κάτω μέρος της οθόνης αφής.
Υπάρχουν δύο κουμπιά συντομεύσεων στην κεντρική κονσόλα, το ένα για την εναλλαγή των λειτουργιών οδήγησης, ενώ το άλλο ανοίγει ένα ξεχωριστό μενού με διακόπτες για την απενεργοποίηση βασικών λειτουργιών υποβοήθησης του οδηγού.
Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι η οθόνη Virtual Cockpit Q5 δεν προσφέρει προβολή χάρτη σε πλήρη οθόνη, επειδή αυτό αποτελούσε ένα χαρακτηριστικό που ξεχώριζε στις οθόνες Virtual Cockpit της Audi. Η εταιρεία πιστεύει ότι η κεντρική οθόνη είναι πλέον αρκετά μεγάλη ώστε να μην χρειάζεται πια, ωστόσο θα ήταν ωραίο να εξακολουθούσε να υπάρχει αυτή η επιλογή.
Τέλος, όπως κάνουν πολλές μάρκες αυτές τις μέρες, η Audi έχει ενσωματώσει το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT στον ψηφιακό βοηθό «Hey Audi». Προφανώς μπορεί να εκτελέσει περίπου 800 διαφορετικές λειτουργίες, αν και, παρά τις πολλές προσπάθειες, μάθαμε ότι ένα πράγμα που δεν μπορεί να κάνει ο ψηφιακός βοηθός είναι να πει ποιες είναι αυτές οι λειτουργίες.
Χώρος αποσκευών, άνεση και πρακτικότητα
Το νέο Audi Q5 έχει πιο αθλητικό και σπορ σχεδιασμό σε σχέση τον προκάτοχό του, ωστόσο οι αγοραστές εξακολουθούν να έχουν την επιλογή ανάμεσα στο πιο παραδοσιακό, τετραγωνισμένο SUV ή το πιο κομψό αμάξωμα Sportback. Δοκιμάσαμε και τις δύο εκδόσεις, και όπως θα περίμενε κανείς, υπάρχει ελαφρώς λιγότερος χώρος για το κεφάλι στο πίσω μέρος του Q5 Sportback λόγω της coupe γραμμής οροφής του. Ωστόσο επιβάτες με ύψος γύρω στα δύο μέτρα θα είναι και πάλι πολύ άνετα.
Αν σκέφτεστε το Audi Q5 για το επόμενο οικογενειακό σας SUV, είναι σίγουρα αρκετά μεγάλο για να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες και όλες τις αποσκευές τους. Επιπλέον, αν έχετε μικρά παιδιά, υπάρχουν τρία σετ σημείων τοποθέτησης παιδικών καθισμάτων Isofix (ένα στο κάθισμα του συνοδηγού, άλλα δύο στην πίσω σειρά).
Το Audi Q5 μεγάλωσε ελαφρώς στην τελευταία του έκδοση. Είναι κατά 35 χιλιοστά μεγαλύτερο, με συνολικό μήκος 4.717 χιλιοστά, ενώ έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο 2.828 χιλιοστών. Το νέο μοντέλο είναι επίσης ελαφρώς φαρδύτερο στα 1.900 χιλιοστά, αλλά το ίδιο ψηλό με πριν (1.662 χιλιοστά).
Το Q5 προσφέρει ψηλή θέση οδήγησης, με πολλές δυνατότητες ρύθμισης τόσο για το κάθισμα του οδηγού όσο και για το τιμόνι. Τα καθίσματα είναι επίσης μεγάλα και πολύ άνετα, ενώ η καμπίνα στο σύνολό της είναι ευρύχωρη. Τα τεράστια παράθυρα βοηθούν σε αυτό, όπως και η χαμηλή κεντρική κονσόλα που διαθέτει επίσης ασύρματη φόρτιση, δύο μικρές ποτηροθήκες και ένα ζευγάρι θυρών φόρτισης USB-C.
O χώρος για τα πόδια είναι επαρκής για ενήλικες ύψους 1,80 μ. και ο χώρος για το κεφάλι είναι επίσης γενναιόδωρος. Ωστόσο, το φαρδύ τούνελ μετάδοσης κίνησης καταλαμβάνει πολύ χώρο για τα πόδια, πράγμα που σημαίνει ότι θα δυσκολευτείτε να τοποθετήσετε τρεις ενήλικες στην πίσω σειρά. Οι πίσω επιβάτες του Q5 έχουν τα δικά τους χειριστήρια κλιματισμού και θύρες φόρτισης USB-C, συμπεριλαμβανομένης μιας πρίζας 100W που είναι αρκετά ισχυρή για τη φόρτιση φορητών υπολογιστών.
Σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν ή να μετακινηθούν προς τα εμπρός, ανάλογα με το αν πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών ή στη χωρητικότητα των αποσκευών. Αν έχετε μια μικρή οικογένεια, τα δύο σετ σημείων τοποθέτησης παιδικών καθισμάτων Isofix στο πίσω μέρος έχουν μαύρα πλαστικά καλύμματα που καθιστούν εύκολη την πρόσβασή τους.
Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στο νέο Audi Q5, από 550 σε 520 λίτρα. Δεν υπάρχει χείλος στο κατώφλι του πορτμπαγκάζ, ενώ υπάρχει αρκετός χώρος κάτω από το δάπεδο για να αποθηκεύσετε την εταζέρα.
Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων γίνεται εύκολα, χρησιμοποιώντας τις χειρολαβές που βρίσκονται στο εσωτερικό του χώρου αποσκευών και αυτό επεκτείνει τη χωρητικότητα των αποσκευών στα 1.473 λίτρα, δημιουργώντας έτσι μια σχεδόν επίπεδη επιφάνεια για μεγαλύτερα αντικείμενα. Το Q5 Sportback δεν θυσιάζει πολύ χώρο, καθώς προσφέρει 515 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Αυτός επεκτείνεται σε 1.415 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ή σε 1.388 λίτρα στο SQ5.
Το Audi Q5 έχει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 2.595 κιλά, στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα. Η βενζινοκίνητη έκδοση TFSI και το SQ5 μπορούν να ρυμουλκήσουν μέχρι 2.400 κιλά.
Ασφάλεια και αξιοπιστία
Το Audi Q5 3ης γενιάς δεν έχει λάβει ακόμη βαθμολογία ασφάλειας από τους ειδικούς του κλάδου Euro NCAP, ωστόσο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα λάβει τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων, όπως και το προηγούμενο μοντέλο. Το νέο Audi A5, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μεσαίο SUV, έλαβε 5 αστέρια, όταν δοκιμάστηκε πέρυσι.
Βοηθάει το γεγονός ότι το Q5 διαθέτει μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας, όπως σύστημα κάμερας παρκαρίσματος 360 μοιρών, ρυθμιζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προηγμένο σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού και της κόπωσης.
Τελικά;
Αν αναζητάτε ένα άνετο, ευρύχωρο, γεμάτο τεχνολογία και με εκλεπτυσμένη εμφάνιση premium D-SUV, τότε το νέο Audi Q5 προσφέρει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα ήρεμο αυτοκίνητο στην οδήγηση και ιδανικό για μακρινά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η νέα υβριδική τεχνολογία το καθιστά επίσης κατάλληλο για οδήγηση και στο κέντρο της πόλης. Ωστόσο παρότι το εσωτερικό του φαίνεται υπέροχο, η ποιότητα θα μπορούσε να είναι καλύτερη σε ορισμένα σημεία και οι βασικοί ανταγωνιστές του είναι πιο πρακτικοί.
Προτιμούμε τον πετρελαιοκινητήρα συγκριτικά με τον θορυβώδη βενζινοκινητήρα που μειώνει τα κατά τα άλλα εντυπωσιακά επίπεδα φινέτσας του Q5. Ωστόσο, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις θα ενταχθούν στην γκάμα αργότερα μέσα στο 2025 και είναι πολύ πιθανό αυτές να γίνουν η κορυφαία μας επιλογή κινητήρα.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Νίκος Ναούμ