Οδηγούμε στην Ιταλία τo τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe

Οδηγούμε την κορυφαία και ισχυρότερη έκδοση του best-seller της Jeep, που επιτέλους αποκτά την πολυπόθητη τετρακίνηση για να χωθεί στην περιπέτεια.

Οδηγούμε στην Ιταλία τo τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe

Οδηγούμε την κορυφαία και ισχυρότερη έκδοση του best-seller της Jeep, που επιτέλους αποκτά την πολυπόθητη τετρακίνηση για να χωθεί στην περιπέτεια.

Jeep Avenger 4xe: Το Avenger είναι το σημαντικότερο μοντέλο της τελευταίας 20ετίας για τη Jeep, καθώς εκτός από ένα ουσιώδες downsizing στα μοντέλα της εταιρείας αποτελεί και το πρώτο βήμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση.

Παρόλα αυτά, η Αμερικανική εταιρεία γνωρίζει καλά πως, για να έχει μια ισχυρή παρουσία στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV δεν αρκεί μόνο να δηλώνεις το παρόν στην ηλεκτροκίνηση.

Πρέπει να απλώσεις τις διαθέσιμες επιλογές προς το πιστό κοινό σου, αλλά και αυτό που θα γοητευτεί για πρώτη φορά να σε προτιμήσει. Η αξία του Avenger φάνηκε βέβαια από νωρίς, με την κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year 2023 στην Ευρώπη, ενώ η έκδοση με τον θερμικό κινητήρα συνέβαλε τα μέγιστα στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στον θεσμό “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα”.

Μια ευρεία γκάμα επιλογών σε κινητήρες, είναι απαραίτητη για αυτό και το Avenger εκτός από την φουλ ηλεκτροκίνητη έκδοση, απέκτησε βενζινοκίνητη, υβριδική και τώρα το παζλ συμπληρώνεται με μια έκδοση που αρμόζει στον Jeep χαρακτήρα.

Jeep Avenger 4xe (11)

Το μικρό περιπετειώδες Jeep

Για την περιπέτεια λοιπόν ή μάλλον για να μην μπλέξει κανείς σε οδηγικές «περιπέτειες» οδηγώντας ένα Jeep σε λόγγους, βουνά, ραχούλες, καλό είναι να έχει ανάστημα και περιμετρικές προστασίες, όμως ακόμα καλύτερο είναι να διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Οπτικά, το πιο αρματωμένο Avenger στη γκάμα αποκτά διακριτικά αλλά και ορατά στοιχεία που δηλώνουν την τετρακίνητη υπόστασή του.

Εκτός από το λογότυπο 4xe που επιβεβαιώνει την τετρακίνηση, ενδείξεις της έκδοσης λαμβάνει κανείς απο την περιμετρική προστασία, τις μεταλλικές ποδιές, τους νέους προφυλακτήρες με τα άβαφα μέρη τους να διαθέτουν αντιχαρακτική προστασία, τους ψηλότερα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης, τις ράγες οροφής, τον πίσω γάντζο ρυμούλκησης και τις νέες σκούρες ζάντες 17΄΄ με ελαστικά Mud + Snow (προαιρετικά All-Terrain).

Στο Avenger 4xe, η απόσταση από το έδαφος κερδίζει ύψος (210 mm) και φυσικά ωφελούνται οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (22-21-35 μοίρες αντίστοιχα), ενώ μπορεί να διασχίσει νερά βάθους 400 mm.

Jeep Avenger 4xe (23)

Η νέα έκδοση του πρώτου B-SUV της Jeep έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα και χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ. ισχύος 136 ίππων, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW (29 ίππους) έκαστος. Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως ακριβώς και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο πίσω σύστημα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω.

Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση αποφασίζει πότε η πρόσφυση είναι ελλιπής και πρέπει να λειτουργεί ο κάθε κινητήρας.

Ο στόχος του συστήματος είναι να εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο το πεδίο δράσης του Avenger στην αποστολή του προς την φύση. Η ιδανικά επιλεγμένη σχέση μετάδοσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ότι μπορούν να φτάσουν έως και 1.900 Nm στους πίσω τροχούς, ενώ το «Power Looping Technology» τροφοδοτεί απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια τον πίσω κινητήρα εάν χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Εν ολίγοις δεν χρειάζεται να ανησυχεί κανείς ότι θα μείνει από την λειτουργία του πίσω ηλεκτροκινητήρα, γιατί το σύστημα φροντίζει να φτάνει πάντα ενέργεια εκεί που την μετουσιώνει σε κίνηση.

Jeep Avenger 4xe (18)

Φυσικά για να τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας πίσω ανάμεσα στους τροχούς ο ημιάκαμπτος παίρνει θέση στο ράφι και στην θέση του τοποθετείται μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (Multilink).

Τα οφέλη είναι η ιδανική προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες, με bonus ποιοτικότερα δυναμικά χαρακτηριστικά – που συμβάλουν στην οδική συμπεριφορά συνολικά και φυσικά στην ποιότητα κύλισης.

Στην πράξη η μέγιστη συνδυασμένη απόδοση των 145 ίππων(230 Nm ροπή) από τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο και το 48V σύστημα, μπορούν να υποσχεθούν ζωηρές στιγμές και το Avenger 4xe φροντίζει για αυτές και τις υλοποιεί χωρίς τερτίπια.

Jeep Avenger 4xe (2)

Η πρώτη εικόνα από το εσωτερικό είναι γνώριμη από τα Avenger που ξέρουμε με τη διαφορά να κάνουν οι νέες επενδύσεις των καθισμάτων από ύφασμα που πλένεται και οι ασημί επιφάνειες στο ταμπλό.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ενεργό cruise control, αυτόματο κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, εσωτερικό καθρέφτη αυτόματης σκίασης, αυτόματους προβολείς (Full LED) και προεγκατεστημένη καλωδίωση κοτσαδόρου. Για την υποβοήθηση του οδηγού υπάρχουν μεταξύ άλλων αναγνώριση κόπωσης, αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ και σύστημα διατήρησης στην λωρίδα κίνησης.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” και το infotainment με οθόνη αφής επίσης 10,25” είναι στάνταρ σε όλα τα Avenger 4xe, όπως και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Παρόντα είναι επίσης τα συστήματα Selec-Terrain και Hill-Descent που ενισχύουν τον αυθεντικό χαρακτήρα Jeep και βοηθούν τον οδηγό στις δύσκολες διαδρομές.

Η ανάρτηση ταυτόχρονα ισορροπεί την σφιχτή άνεση με απουσία κλίσεων και σωστή αντιμετώπιση των ανωμαλιών σε επίπεδο άνεσης, ενώ στα συνολικά δεδομένα της εικόνας των δυναμικών χαρακτηριστικών του τετρακίνητου Avenger είναι μια καλή ποιότητα κύλισης για ταξιδιωτικές βλέψεις, η αποτελεσματικότητα των φρένων της και η overall ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο.

Jeep Avenger 4xe (30)

Σε κάθε περίπτωση το Avenger 4xe εξασφαλίζει σίγουρο και επικοινωνιακό πάτημα όπως διαπιστώσαμε στο επαρχιακό δίκτυο της Τοσκάνης, ενώ αν και απέχει από την κλασική μηχανική τετρακίνηση και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, αξιοποιεί τα νέα δεδομένα με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι το Avenger διατηρεί το 20% της συνολικής πρόωσης χωρίς οι εμπρός τροχοί να έχουν καθόλου πρόσφυση, ενώ σε ολισθηρά εδάφη μπορεί να σκαρφαλώνει σε κλίση ακόμα και 40%.

Στο χώμα και στην λάσπη για παράδειγμα ανταποκρίθηκε με ευκολία, χωρίς πρόβλημα ακόμα και όταν το ακινητοποιήσαμε στην ανηφορική λάσποδιαδρομή, ενώ τα διαθέσιμα προγράμματα (Auto, Snow, Sand & Mud, Sport) εξασφαλίζουν το σετάρισμα των ηλεκτρονικών στις ζητούμενες συνθήκες.

Σημασία έχει ότι ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ λειτουργίας, σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα η εμπλοκή της τετρακίνησης μπορεί είναι μόνιμη, ενώ από τα 30 έως τα 90 χλμ./ώρα εμπλέκεται όταν κρίνεται απαραίτητη με σκοπό τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης.

Καλοκαιράκι στα μέρη μας

Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει στην βάση το επίπεδο εξοπλισμού Upland με € 34.490, ενώ στο ταβάνι υπάρχει η ειδική έκδοση “The North Face” των €41.990 – θα παραχθεί μόνο σε 4.806 μονάδες, όσες και το υψόμετρο του Mont Blanc.

Παραγγελίες για το Avenger 4xe γίνονται ήδη δεκτές, ενώ από τις αρχές του καλοκαιριού οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να το βλέπουν από κοντά στο συνεργαζόμενο δίκτυο πωλήσεων της μάρκας. Όπως όλα τα μοντέλα της Jeep, το κορυφαίο Avenger καλύπτεται από 4ετή εγγύηση μηχανικών μερών και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια. Περισσότερες εντυπώσεις όταν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε ελληνικούς δρόμους.

Jeep Avenger 4xe (36)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!