Οδηγούμε στην Ιταλία την τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα με εξηλεκτρισμένο τετρακίνητο υβριδικό πάτημα.

Οδηγούμε στην Ιταλία την τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα με εξηλεκτρισμένο τετρακίνητο υβριδικό πάτημα.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Κάτι έλειπε από την εξίσωση Junior της Alfa Romeo, αλλά η απουσία δεν θα κρατούσε για πολύ. Η Junior Ibrida Q4 ολοκληρώνει το λανσάρισμα του μοντέλου, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία σε 38 χώρες.

Μέσα σε λίγους μόλις μήνες μάλιστα από το λανσάρισμά της, έχει συγκεντρώσει πάνω από 27.000 παραγγελίες παγκοσμίως, εκ των οποίων ένα σημαντικό ποσοστό (19%) αφορά την ηλεκτρική έκδοση (BEV).

Στην γκάμα λοιπόν των premium B-SUV, η Μιλανέζικη φίρμα συμπληρώνει την τετρακίνητη Junior Ibrida Q4 που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών και τώρα είναι η στιγμή που το αυτοκίνητο παίρνει σάρκα και οστά για μια πρώτη οδηγική γεύση.

Με τα αυτοκίνητα παραταγμένα στο Centro Stile Alfa Romeo στο Τορίνο, το επίκαιρο αρχηγείο της εταιρείας που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο το ιταλικό design με την τεχνολογία, ξεκινούσε η βροχερή οδηγική ημέρα σαν να ήταν παραγγελία για να βιώσει κανείς τις αρετές της τετρακίνησης που μπορείς να απολαμβάνεις με μια Junior.

Alfa Romeo Junior στα Β-SUV και τετρακίνητη

Η νέα έκδοση του πρώτου B-SUV της ιταλικής μάρκας έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα, που περιλαμβάνει υβριδική έκδοση με 136 ίππων, αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους καθώς και την επίσης ηλεκτρική Veloce που έχει μηχανολογικές αναβαθμίσεις και 280 ίππους για απόλυτες επιδόσεις.

Junior Ibrida Q4 (21) resize

Η Junior Ibrida Q4 χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ. ισχύος 136 ίππων, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW (29 ίππους) έκαστος. Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως ακριβώς και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο πίσω σύστημα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση αποφασίζει πότε η πρόσφυση είναι ελλιπής και πρέπει να λειτουργεί ο κάθε κινητήρας.

Junior Ibrida Q4 (66) resize

Ο στόχος του συστήματος Q4 είναι να εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα να αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τη συμπεριφορά του πιο σπορ B-SUV της αγοράς.

Η ιδανικά επιλεγμένη σχέση μετάδοσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ότι μπορούν να φτάσουν έως και 1.900 Nm στους πίσω τροχούς, ενώ το «Power Looping Technology» τροφοδοτεί απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια τον πίσω κινητήρα εάν χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Εν ολίγοις δεν χρειάζεται να ανησυχεί κανείς ότι θα μείνει από την λειτουργία του πίσω ηλεκτροκινητήρα, γιατί το σύστημα φροντίζει να φτάνει πάντα ενέργεια εκεί που την μετουσιώνει σε κίνηση.

Junior Ibrida Q4 (1) resize

Νέο στην Junior Ibrida Q4 είναι και το πίσω σύστημα που διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων(Multilink), κάτι που επιτρέπει ιδανική προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες, με bonus ποιοτικότερα δυναμικά χαρακτηριστικά – που συμβάλουν στην οδική συμπεριφορά συνολικά και φυσικά στην ποιότητα κύλισης.

Junior Ibrida Q4 (29) resize

Σε σχέση με την υβριδική έκδοση που έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, το σύστημα DNA της τετρακίνητης Junior είναι εμπλουτισμένο με την επιλογή Q4 που ενεργοποιεί τον πίσω ηλεκτροκινητήρα έως τα 90 χλμ./ώρα και μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους, δίνοντας απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια.

Υπάρχει επίσης η επιλογή Natural που ενδείκνυται για την καθημερινή χρήση, η Dynamic που απελευθερώνει την μέγιστη ισχύ του συστήματος κίνησης καθώς και η Advanced Efficiency που θέτει σε προτεραιότητα την υψηλή αποδοτικότητα ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση.

Κατά τα άλλα παραμένει ταγμένη στον δυναμισμό, μια μονόδρομη επιλογή για αυτοκίνητο της Μιλανέζικης φίρμας που αρχικός στόχος είναι να κεντρίζει τη ματιά στο δρόμο, να γοητεύει και να ξεχωρίζει από οτιδήποτε κινείται δίπλα του.

Μπορούμε να πούμε ότι οπτικά πρωταγωνιστούν οι τροχοί 18″ με την σχεδίασή τους και συνολικά χωρίς μεταβολή στις διαστάσεις σε σχέση με μια κοινή Junior έχουμε να κάνουμε με ένα ελκυστικό και παραδοσιακά για Alfa Romeo δυναμικό κόμπακτ αυτοκίνητο, που κάνει ξεκάθαρο ότι προέρχεται από τον ιταλικό Βορρά.

Η πρώτη εικόνα από το εσωτερικό είναι γνώριμη από τις Junior που ξέρουμε με τα μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα να κλέβουν την παράσταση με την εικόνα τους και την αποτελεσματικότητα τους στην χρήση.

Έξτρα παροχή βέβαια για όσους τα επιλέξουν ενώ στα θετικά τους περιλαμβάνεται και μια έξυπνη εσοχή στην πλάτη για να δημιουργούν χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Σαν κεντρική ιδέα θυμάται κανείς για την Q4 τον μοντέρνο σχεδιασμό και την έντονη αύρα της ψηφιακής τεχνολογίας, που όλα αυτά βέβαια σερβίρονται με σπορ αισθητική και φυσικά έχουν επίκεντρο τον οδηγό.

Αν μπορούμε να πούμε ότι κάτι αλλάζει προκύπτει με μια σύγκριση στα τεχνικά χαρακτηριστικά μεταξύ απλής Ibrida και Q4 όπου οι αλλαγές στο πίσω μέρος (Multilink και ηλεκτρομοτέρ) έχουν επιβαρύνει την δεύτερη με επιπλέον βάρος κάτι που έχει συνέπειες και στον χώρο αποσκευών που έρχεται μειωμένος κατά 60 λτ. (340 λτ.)

Η Junior στα τέσσερα

Στην πράξη η Junior Ibrida Q4 ως τετρακίνητη και εξηλεκτρισμένη δείχνει ευπροσάρμοστη στις συνθήκες και στην διάθεση του οδηγού και υπόσχεται να διατηρεί ψηλά το οδηγικό λάβαρο για λογαριασμό μιας φίρμας που προσελκύει γοητευμένους της οδήγησης.

Μπορεί η νέα τάξη πραγμάτων να έχει δημιουργήσει αμφιβολίες στο απαιτητικό κοινό της, όμως ο εξηλεκτρισμός για τη Alfa Romeo, ευτυχώς, δεν είναι μια νερόβραστη διαδικαστική υπόθεση. Αντιθέτως διαθέτει ένα γρήγορο τιμόνι που περιμένεις απο μια σύγχρονη Alfa Romeo που θέλει να διατηρεί τις αξίες που καθιερώθηκε και ένα συνολικό στήσιμο που υποστηρίζει τους λόγο να την αποκτήσεις.

Junior Ibrida Q4 (54) resize

Φυσικά το παρών δίνει και το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με το επιθυμητό στυλ οδήγησης.

Η μέγιστη συνδυασμένη απόδοση των 145 ίππων(230 Nm ροπή) από τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο και το 48V σύστημα, μπορούν να υποσχεθούν ζωηρές στιγμές και η Junior φροντίζει για αυτές και τις υλοποιεί χωρίς τερτίπια. Τα 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και τα 9,1 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι εξαιρετικές τιμές όταν ξέρεις ότι συνοδεύονται και από χαμηλές καταναλώσεις (μέση κατασκευαστή: 5,2 – 5,3/100 χλμ.). H Junior Ibrida Q4 επιλέγει ένα ρεαλιστικό σερβίρισμα επιδόσεων, κάτι που συμβαίνει και με τον βαθμό αμεσότητας των ηλεκτροκινητήρων.

Junior Ibrida Q4 (23) resize

Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω βοηθούν τη συμπεριφορά στην συμμετοχικότητα και προσφέρουν τα ποιοτικά δυναμικά χαρακτηριστικά που αναζητά ο απαιτητικός. Η ουρά έχει την τάση να βοηθήσει στην τοποθέτηση, χωρίς βέβαια να πρωταγωνιστήσει ποτέ και να χαλάσει την συνολικά ουδέτερη συμπεριφορά, άλλωστε τα ηλεκτρονικά ευστάθειας θα βρίσκονται πάντα σε εγρήγορση στο καθήκον της ασφάλειας.

Η ανάρτηση ταυτόχρονα ισορροπεί την σφιχτή άνεση με απουσία κλίσεων και σωστή αντιμετώπιση των ανωμαλιών σε επίπεδο άνεσης, ενώ στα συνολικά δεδομένα της εικόνας των δυναμικών χαρακτηριστικών της Junior είναι μια καλή ποιότητα κύλισης για ταξιδιωτικές βλέψεις, η αποτελεσματικότητα των φρένων της και η overall ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο.

Σε κάθε περίπτωση η Junior Ibrida Q4 εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση όπως διαπιστώσαμε στον επαρχιακό δρόμου με βροχή, ενώ και στα μικρά τμήματα λασπωμένου χωματόδρομου ανταποκρίθηκε χωρίς πρόβλημα ακόμα και όταν το ακινητοποιήσαμε στην λάσπη.

Πότε με το καλό;

Στην Ελλάδα, η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 αναμένεται τον Ιούνιο, ωστόσο θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες άμεσα και με τιμή €36.500. Φυσικά με σημαντικά πλουσιότερο εξοπλισμό από την Junior Ibrida με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Για την ιστορία ο βασικός εξοπλισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Premium ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, body kit σε μαύρο χρώμα, εσωτερικό ατμοσφαιρικό εσωτερικό φωτισμό εμπρός, LED αφής πίσω, cargo flex kit, σκούρα πίσω κρύσταλλα, σύστημα πλοήγησης, εμπρός προβολείς LED Matrix Projector, εσωτερικό καθρέφτη με αυτόματη σκίαση, keyless, handsfree άνοιγμα χώρου αποσκευών, αυτόματα αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου, βάση ασύρματης φόρτισης Smartphone και + 2η θύρα USB, σύστημα ημι-αυτόνομου παρκαρίσματος, ενεργό cruise control με Lane Centering και Traffic Jam Assist, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 18″.

Περισσότερα όταν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε ελληνικούς δρόμους.

Junior Ibrida Q4 (9) resize

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!