Οδηγούμε στην Αττική το νέο Volkswagen Transporter

Η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Αττική επιλέχθηκε για τη διεθνή παρουσίαση του νεότερου Volkswagen Transporter που κλείνει 75 χρόνια ιστορίας και η πρώτη γνωριμία είναι εδώ

Οδηγούμε στην Αττική το νέο Volkswagen Transporter

Η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Αττική επιλέχθηκε για τη διεθνή παρουσίαση του νεότερου Volkswagen Transporter που κλείνει 75 χρόνια ιστορίας και η πρώτη γνωριμία είναι εδώ

Volkswagen Transporter: Σχεδόν όλο το Φεβρουάριο και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου, η Αττική και ιδιαιτέρως το νοτιότερο παραλιακό κομμάτι της γεμίζει από λευκά, κόκκινα, μπλε και λευκά Transporter με Γερμανικές πινακίδες, που βολτάρουν με εκπροσώπους του τύπου από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Μια υπόθεση 5 εβδομάδων με την Volkswagen να επιλέγει τη χώρα μας για την παρουσίαση της 7ης γενιάς Transporter, με το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου να αποτελεί την βάση της παρουσίασης και το ορμητήριο των αυτοκινήτων προς τα test drives.

Με 75 χρόνια ιστορίας στην πλάτη του το Transporter, από τα πρώτα T1 του 1950, υπήρξε πρωτοπόρος και δημιουργός μιας κατηγορίας. Με το προσωνύμιο Bulli, το T1, ήταν το επαγγελματικό όχημα από το οποίο ξεκίνησαν όλα για την γερμανική εταιρεία. Προήλθε από το Volkswagen Beetle και ήταν το πρώτο μέλος της οικογένειας Volkswagen Transporter.

Το T1, ως σύνδεση με το εμβληματικό Volkswagen(Beetle), διέθετε φυσικά τον αερόψυκτο κινητήρα boxer τοποθετημένο πίσω και ένα χωρισμένο στα δυο παρμπρίζ(γνωστό ως «split screen»). Γνώρισε εντυπωσιακή διάρκεια ζωής(17 ετών) και εξελίχθηκε με διάφορες βελτιώσεις στην πορεία του μέχρι την επόμενη γενιά του, το T2. Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι η Volkswagen είχε εξασφαλίσει την εμφάνιση του πρωτότοκου για στατική παρουσία εντός της αίθουσας που έγινε η παρουσίαση του νέου μοντέλου. Και για κερασάκι μας κέρασε και ρομαντική βόλτα με την επιβατική βερσιόν του, έτσι για να θυμηθούμε πως ξεκίνησαν όλα. Για την ιστορία και οι 6 γενιές που προηγήθηκαν ήταν διαθέσιμες για βόλτα με τις τρεις πρώτες για συνοδήγηση και τις επόμενες για οδήγηση.

Volkswagen Transporter (3)

Νέα εποχή Transporter

Ο πρωτοπόρος λοιπόν στα ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά πορεύεται με τον τίτλο του κορυφαίου σε πωλήσεις οχήματος του είδους του και ως σημείο αναφοράς στον κόσμο του, δεν θα μπορούσε να καθίσει στα αυγά του.

Προσφέρεται σε βερσιόν που αναζητά ο επαγγελματικός κλάδος όπως panel van για μεταφορά εμπορευμάτων δίχως παράθυρα πίσω, panel van plus με καθίσματα στη δεύτερη σειρά, crewbus για μεταφορά επιβατών, αλλά και dropside διπλοκάμπινο με ανοιχτή καρότσα και μακρύ μεταξόνιο. Ανήκει στην γκάμα Bulli που περιλαμβάνει τρεις σειρές προϊόντων: τα Transporter/Caravelle, Multivan/California και τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo.

Volkswagen Transporter (14)

H επιβατική Caravelle, αναβαθμίζει τον εσωτερικό διάκοσμο με ποιοτικότερες επενδύσεις, υλικά και παροχές, ενώ για υψηλότερο επίπεδο πολυτέλειας αναβαθμίζεται σε Style. Φυσικά και θα υπάρξει και έκδοση California που θα δίνει μια ολοκληρωμένη campervan επιλογή με πτυσσόμενη οροφή, κρεβάτια για τέσσερις, κουζίνα, ψυγείο, χημική τουαλέτα και ντουζιέρα, αλλά και άλλες κατασκηνωτικές ευκολίες που δύσκολα χωρούν σε σύντομη περιγραφή.

Οι ενδιαφερόμενοι των επαγγελματικών εκδόσεων έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο ύψη οροφής και μήκη μεταξονίου ενώ μπορούν να ενσωματώσουν από δύο έως έξι καθίσματα. Αντίστοιχα στις εκδόσεις Kombi τα καθίσματα είναι από πέντε έως εννιά, στην Caravelle οκτώ ή εννιά, και στην dropside αποκλειστικά έξι.

Η βασική έκδοση έχει μήκος 5.050 χιλιοστά και μεταξόνιο 3.100 χιλιοστά, το οποίο είναι αυξημένο κατά 146 χιλιοστά και 97 χιλιοστά αντίστοιχα σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ αν μιλάμε για την έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο των 3.500 χιλιοστών, το μήκος εκπροσωπείται από τα 5.450 χιλιοστά. Ο χώρος φόρτωσης είναι αντίστοιχα 5,8 και 9 κυβικά μέτρα.

Η 7η γενιά έρχεται απόλυτα εναρμονισμένη στην εποχή της και με συνέργειες που ωφελούν και το εργοστάσιο και τον επαγγελματία – ιδιοκτήτη. Μια συνδυασμένη δράση μεταξύ Volkswagen και Ford προκύπτει και στο νέο Transporter, που μοιράζεται πλατφόρμα και μέρος μηχανικών μερών και κινητήρων με το Transit Custom.

Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, το νέο Transporter θα είναι διαθέσιμο με 2λιτρο TDI(σε εκδόσεις 110, 150 και 170 ίππων). Η μικρή βερσιόν ιπποδύναμης έρχεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο με την ενδιάμεση να έχει και την επιλογή για 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ στην ισχυρότερη το τελευταίο είναι αποκλειστικότητα. Υπάρχει φυσικά και επιλογή τετρακίνησης 4Motion για τις δυο δυνατότερες εκδόσεις.

Volkswagen Transporter (8)

Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει το κεφάλαιό της για το Transporter με τρείς ηλεκτροκινητήρες 136, 218 και 286 ίππων. Με μετάδοση κιβωτίου μιας σχέσης στον πίσω άξονα και μπαταρία «καθαρής» χωρητικότητας 64 kWh, προσφέρει αυτονομία έως 357 χλμ.. είναι για την ώρα διαθέσιμες στην γκάμα του Transporter.

Μελλοντικά θα υπάρξει και μια ακόμα έκδοση μικρότερης ιπποδύναμης(115 PS) και μπαταρίας κυρίως για αστική χρήση (π.χ. τροφοδοσία καταστημάτων στο βαθύ κέντρο των πόλεων).

Volkswagen Transporter (11)

Για την plug-in hybrid έκδοση με τον 2.5άρη βενζίνης που μέσω CVT κιβωτίου αποδίδει  232 ίππους (για μια ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ.), θα χρειαστεί να περιμένουμε ένα χρόνο περίπου από την στιγμή της παρουσίασης, με δεδομένο ότι θα είναι διαθέσιμο το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Φορτώστε εντυπώσεις

Κομψή και η εικόνα για τα δεδομένα της κλάσης του, ακολουθεί τον δικό του σχεδιαστικό δρόμο με διακριτικό πάντρεμα της έμπνευσης που του δίνει το φρέσκο ρετρομοντέρνο ID. Buzz και οι έξι γενιές που προηγήθηκαν. Καθαρές γραμμές χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες επικρατούν, με τους μοντέρνους LED προβολείς εμπρός και τα  ακροβολισμένα φώτα LED πίσω να κερδίζουν στην λεπτομέρεια την ματιά.

Στο εσωτερικό η κατάσταση είναι εμφανώς δημιουργικότερη, με σύγχρονη οπτική και αναμενόμενη ευρυχωρία είτε στην καμπίνα που προορίζεται για επιβάτες είτε σε χώρο φόρτωσης. Φυσικά ο ζωτικός χώρος που υποδέχεται τον οδηγό, τον συνοδηγό, ενδεχομένως και τον ενδιάμεσο αν μιλάμε για ενιαίο πάγκο συνεπιβατών, προσφέρει εικόνα εστιασμένη σε απλοποιημένες διαδικασίες καθημερινότητας, αλλά σίγουρα είναι επίκαιρη και μοντέρνα.

Volkswagen Transporter (29)

Στην καμπίνα υπάρχει πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών. Και οι δύο οθόνες είναι στον βασικό εξοπλισμό όλης της γκάμας, μαζί με την ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone Apple CarPlay και Android Auto, τους προβολείς LED, το σύστημα εκκίνησης keyless και ένα πλήρες ρεπερτόριο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών είναι η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Volkswagen Transporter (23)

Το χειροκίνητο χειρόφρενο έδωσε την θέση του σε έναν ηλεκτρονικό διακόπτη, ο οποίος ελευθερώνει χώρο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Το σύστημα infotainment είναι πλήρως συνδεδεμένο με το Volkswagen We, απλοποιώντας κάθε ανάγκη διασύνδεσης, επικοινωνίας, ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας έτσι όπως θα έκανε κανείς σε οποιοδήποτε σύγχρονο αυτοκίνητο.

Στο Caravelle μάλιστα που βρίσκεται σε premium προθάλαμο, η μεταφορική αίσθηση, η εικόνα του εσωτερικού και η ησυχία μετακίνησης που προσφέρει η αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, είναι ακόμα πιο ευχάριστη και πορεύεται αγκαζέ με την άρτια εικόνα συμπεριφοράς που περιμένεις από ένα σύγχρονο Van.

Volkswagen Transporter (24)

Σε γενικές γραμμές για το νέο Transporter κρατάς ότι οι κλίσεις στις στροφές είναι υπαρκτές, αλλά δεν επηρεάζουν, η κατευθυντικότητα και η συμπεριφορά παραμένει επιπέδου επιβατικού Volkswagen παρά τις διαστάσεις. Ταξιδεύει σβέλτα, στρίβει και φρενάρει απρόσμενα αποτελεσματικά με προσφορά πληροφορίας για τα τεκτενόμενα και βέβαια δεν σπαταλά υγρά καύσιμα ή ενεργειακό απόθεμα κιλοβατώρων, χωρίς λόγο.

Και όλα αυτά με την αμφιθεατρική, αλλά πολύ καλή θέση οδήγησης που σε πείθει ότι τα χιλιόμετρα μαζί του δεν θα σε κουράσουν και δεν θα σε κάνουν να βαρεθείς, ακόμα και αν πρέπει να είσαι πίσω από το τιμόνι για ώρες – σε πάσης φύσεως διαδρομές.

Volkswagen Transporter (25)

Transporter, πόσο και πότε;

Το νέο Volkswagen Transporter θα είναι διαθέσιμο από τέλη Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου στην ελληνική αγορά με τιμή από € 38.800 (panel van, κοντό μεταξόνιο, 2.0 TDI 110 PS). Το αμιγώς ηλεκτρικό Van με τους 136 ίππους έχει εναρκτήρια λιανική τιμή τα € 53.000, ενώ το επιβατικό Caravelle, που θα είναι στην χώρα μας από τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου, κοστίζει από € 53.500 με τον turbodiesel των 110 ίππων και από € 61.000 ευρώ στην βάση των ηλεκτρικών εκδόσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!