Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα Citroen C4 & C4X

Ανανέωση για τα Citroen C4 & C4X και ταξιδεύουμε μέχρι την Βαρκελώνη για γνωριμία και πρώτη οδηγική γεύση μαζί τους.

Οδηγούμε στην Ισπανία τα νέα Citroen C4 & C4X

Ανανέωση για τα Citroen C4 & C4X και ταξιδεύουμε μέχρι την Βαρκελώνη για γνωριμία και πρώτη οδηγική γεύση μαζί τους.

Citroen C4 & C4X: Στον πυρήνα μιας γενικότερης μικρομεσαίας κατηγορίας που ενσωματώνει το γνωστό δημοφιλές παρακλάδι των SUV/Crossover, η Citroen είναι καλά καταρτισμένη.

Με το C5 Aircross στο άνω άκρο της και μια έξυπνη τοποθέτηση του νέου C3 Aircross στην αυλόπορτα της κατηγορίας, δείχνει ότι έχει πιάσει τον παλμό της αγοράς, βασιζόμενη εύστοχα άλλωστε στην λογική της μάρκας, που εμπνέεται από την εποχή.

Για το μικρότερο από αυτά θα μιλήσουμε αργότερα μέσα στο μήνα, ενώ τώρα φτάνει η στιγμή που την επικαιρότητα απασχολεί η ανανέωση των C4 και C4X.

Οι μικρομεσαίες προτάσεις με στοιχεία Crossover που συνδυάζουν τη SUV λογική με Coupe σχεδίαση. Όλα τα μοντέρνα στοιχεία αναζήτησης της εποχής, παντρεμένα με τρόπο που κάθεται στο επίκεντρο μιας άκρως εμπορικής κατηγορίας.

Citroen C4 Hybride Max 026 resize

Ανάμεσα σε δυο συν έναν κόσμους

Αν σε ένα C5 Aircross απολαμβάνεις πολυμορφική ευρυχωρία σε SUV εκτέλεση, στην C4 βρίσκεσαι ανάμεσα σε τρεις υποθετικούς κόσμους. Αναμενόμενα των mainstream μικρομεσαίων, οπτικά των σπορ κουπέ Crossover και ουσιαστικά των επίκαιρων μοντέρνων C-SUV. Μια υπόθεση που ακολουθεί premium συνήθειες και εύστοχη ευρυχωρία, με την έξυπνη εκπροσώπηση της Citroen να δείχνει ότι έχει το πάνω χέρι στο κομμάτι της τοποθέτησης και του εντυπωσιασμού. Η βεντάλια της διαφορετικότητας άλλωστε στην κατηγορία C έχει ανοίξει για τα καλά και η Citroen ανέκαθεν είχε δημιουργικό κίνητρο να αποδείξει το όραμα για καινοτομία που την χαρακτηρίζει από τα γεννοφάσκια της.

Τώρα επαναπροσδιορίζει την παρουσία της με τις ανανεώσεις των C4 και C4X,  εμπλουτίζοντας παράλληλα το οπλοστάσιο τους με περισσότερα στοιχεία άνεσης και τεχνολογίας. Ειδικότερα ο επανασχεδιασμός επικεντρώθηκε στην πρόσοψη του αυτοκινήτου με όφελος μια ακόμα πιο μοντέρνα εικόνα. Η μάσκα και τα λεπτότερα φώτα LED έχουν αποκτήσει περισσότερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον στην παρουσία του αυτοκινήτου, ενώ το νέο σήμα της εταιρεία μέσα σε ένα κάθετο οβάλ δεσπόζει στην σχετικά κλειστή μάσκα.

Οι τριπλές φωτεινές υπογραφές των LED σε τρισδιάστατη εκτέλεση και οι λεπτομέρειες στους αεραγωγούς ανήκουν στα οπτικά bonus, ενώ πίσω οι αλλαγές έρχονται πιο διακριτικές στο C4X, το οποίο διατηρεί τη fastback σιλουέτα του, με το C4 να διατηρεί τις ρευστές και ισορροπημένες αεροδυναμικές γραμμές. Η ουσιαστικότερη διαφορά αφορά το μαύρο φόντο που πλαισιώνει τα νέα φώτα και αφήνει ένα ικανό χώρο στο κέντρο για την επωνυμία του κατασκευαστή.

Citroen C4 Hybride Max 036 resize

Στα ενδότερα διαπιστώνει κανείς μικρότερες αλλαγές, ξεχωρίζει μία νέα μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 7 ίντσες που με νέα γραφικά στην απεικόνιση αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Πλαισιώνεται από ένα έγχρωμο head up display, καθώς και από μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, με δυνατότητα ασύρματης διασύνδεσης τηλεφώνου. Το εσωτερικό διατηρεί την ευφυία της λιτής σχεδίασης, με καθαρές γραμμές και περιορισμό της υπερβολής. Κάτι που δίνει χαρακτήρα και κομψή αισθητική στο μικρομεσαίο Citroen, χωρίς να απέχει από την αρτιότητα της επιτυχίας.

Όλα τα οφέλη του προγράμματος Citroen Advanced Comfort είναι εδώ και προκύπτουν κυρίως χάρη στις 20 αναβαθμισμένες τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο του οδηγού, που περιλαμβάνουν σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενο cruise control with Stop&Go και κάμερες οπισθοπορείας και περιμετρικής θέασης. Στις καινοτομίες συγκαταλέγεται το γεγονός ότι ο προαιρετικός εξοπλισμός του πακέτου Connect Plus Pack, περιλαμβάνει πλέον τη δυνατότητα χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT) για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.

Βασικό σκέλος του προγράμματος η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, μια πατενταρισμένη από την γαλλική εταιρεία τεχνολογία που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση. Επιπροσθέτως τα κομψά στο μάτι καθίσματα Advanced Comfort, με τα +15 mm επιπλέον υλικού και το προσεγμένο σε πυκνότητα αφρώδες, αναλαμβάνουν να απορροφήσουν τις λεπτομέρειες που θα φτάσουν στο σώμα και να προσφέρουν μια εμπειρία άνεσης που ενισχύεται από ήσυχο περιβάλλον.

Το ζουμί της απόδοσης

Η υιοθέτηση των υβριδικών 48V συνόλων και η ταυτόχρονη κατάργηση των turbodiesel προηγήθηκε της ανανέωσης των μοντέλων και η γκάμα πλέον περιλαμβάνει ήπια υβριδικές εκδόσεις του γνωστού 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων με απόδοση 130 και 100 ίππων με 230 και 205 Nm ροπής αντίστοιχα, αμφότερες με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων- και 55 Nm ροπής. Σύμφωνα με την Citroen και οι δυο περιπτώσεις μπορούν υπό συνθήκες να υλοποιούν τις μισές διαδρομές εντός πόλης αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι που ρίχνει την κατανάλωση έως και 20%. Φυσικά υπάρχουν και δύο ηλεκτρικές εκδόσεις 110 kW (150 ίπποι) με μπαταρία 50 kWh και 115 kW (156 ίπποι) με μπαταρία 54 kWh, που προσφέρουν αυτονομία από 355 ως 415 χιλιόμετρα για το ë-C4 και από 360 έως 425 χιλιόμετρα για το ë-C4 X αντίστοιχα. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης 100 kW επιτρέπει την ανάκτηση του 80% της φόρτισης σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Citroen C4 Hybride Max 008 resize

Στις επαρχιακές διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης τόσο με την αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν όσο και με την υβριδική C4 διαπιστώσαμε ότι κύρια μέριμνα της Citroen είναι η αποτελεσματικότητα και η άνεση και λιγότερο ο εντυπωσιασμός από εκρηκτικές επιταχύνσεις. Και οι δυο περιπτώσεις παραμένουν γρήγορες στον βαθμό του ρεαλισμού, αυτό δηλαδή που αναζητά το ευρύτερο αγοραστικό κοινό την ίδια στιγμή που χαρακτηρίζονται από φιλικότητα και ασφάλεια σε συμπεριφορά.

Citroen C4 Hybride Max 013 resize

Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση που φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτίφ χαρακτήρας, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Λίγο η απόσταση από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στην γενναία διαδρομή των αναρτήσεων και οι κλίσεις γίνονται αισθητές, χωρίς ποτέ όμως να επηρεάζουν την συμπεριφορά. Στην υπερβολή αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά με έξυπνη παρεμβατικότητα. Εν ολίγοις το ESC δεν κόβει το ρυθμό, απλά σε προειδοποιεί και σε προστατεύει.

Citroen C4 Hybride Max 017 resize

Τελικά;

Με την ανανεωμένη C4 και C4X, οι διαχρονικές αξίες Citroen επιστρέφουν στην επικαιρότητα. Η ολιστική άνεση που προσφέρεται γενναιόδωρα και διαχρονικά στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της γαλλικής φίρμας, διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει, όπως η συνολική καινοτομία και η προσιτή ηλεκτροκίνηση. Και μέσα σε όλα αυτά καταφέρνει να προσφέρει τις μικρομεσαίες μοντέρνες C-SUV προτάσεις σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από τα από € 20.650(C4) και € 24.400 (C4X). Περισσότερα, στις εκθέσεις Citroen.

Citroen e╠Ι C4X Max 017 resize

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!