Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Ελλάδα (+ τιμές)

Με σημαντικές βελτιώσεις στην άνεση, την τεχνολογία, την ασφάλεια αλλά και διαφορετική ονομασία, το νέο Subaru Crosstrek είναι ο αντικαταστάτης του XV και δηλώνει έτοιμο για περιπέτειες επί παντός εδάφους.

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Ελλάδα (+ τιμές)

Με σημαντικές βελτιώσεις στην άνεση, την τεχνολογία, την ασφάλεια αλλά και διαφορετική ονομασία, το νέο Subaru Crosstrek είναι ο αντικαταστάτης του XV και δηλώνει έτοιμο για περιπέτειες επί παντός εδάφους.

To νέο Subaru Crosstrek πάτησε τους τροχούς του για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για να πάρουμε μία πρώτη γεύση σε εγχώριους δρόμους, στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίασης του μοντέλου από την Πλειάδες Motors, αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Subaru στη χώρα μας.

Όπως αναφέρεται στην πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο στην παγκόσμια παρουσίασή του στη Βιέννη, η Subaru υιοθετεί τη νέα ονομασία Crosstrek για την τρίτη γενιά του XV.

Η Subaru είναι γνωστή για την οδηγοκεντρική προσέγγισή της και την εστίαση στην απόλαυση της οδήγησης επί παντός εδάφους, χωρίς περιορισμούς. Ελάχιστα μοντέλα της έχουν κυκλοφορήσει στη σύγχρονη ιστορία της χωρίς να έχουν τετρακίνηση. Η εταιρεία είναι επίσης γνωστή για την ευλαβικά… ιαπωνική προσοχή στη λεπτομέρεια. Το C-SUV που προτάσσει η Subaru είναι σκληροτράχηλο και ανθεκτικό, υποσχόμενο εξερευνήσεις χωρίς περιορισμούς, και ταυτόχρονα εξαιρετικά άνετο στο οδικό δίκτυο.

Στην προηγούμενη μορφή του, ως XV, το Crosstrek αποτελούσε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην ελληνική αγορά εδώ και μία δεκαετία, όντας μάλιστα η πιο επιτυχημένη πρόταση της μάρκας. Το νέο μοντέλο θα γίνει ο πυρήνας για την επόμενη γενιά αυτοκινήτων της Subaru, που αναμένεται να παρουσιάσει 8 νέα αυτοκίνητα έως το 2028.

Επιπλέον, το 40% των μοντέλων που θα έρθουν έως το 2030 θα είναι ηλεκτροκίνητες ή υβριδικές προτάσεις. Η ιαπωνική εταιρεία θέλει να διευρύνει το προφίλ των πελατών της, και κάνει την αρχή με το Crosstrek, το οποίο όμως δε θα διατίθεται με τον κινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος αποτέλεσε το 55% των πωλήσεων του μοντέλου στην Ελλάδα το 2023.

Σπορ εικόνα

Οι αισθητικές αλλαγές στο Crosstrek εστιάζουν στη διαμόρφωση ενός ελαφρώς πιο σπορ χαρακτήρα, με αλλαγές στη μάσκα, η οποία ενσωματώνει πιο λεπτά LED φωτιστικά σώματα. Διογκωμένα φτερά και τονισμένα πλευρικά προστατευτικά γύρω από τους θόλους των τροχών υπογραμμίζουν τη σκληροτράχηλη φύση του.

Το υπερυψωμένο καπό με αιχμηρές γραμμές δίνει έμφαση στα τονισμένα φτερά για μία πιο μοντέρνα εικόνα, στην οποία συμβάλλει και η γραμμή οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω, καθώς και τα πίσω φώτα σχήματος C.

Παρότι το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου (4,495 μ.) έχει μειωθεί κατά 5 χλστ., το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 χλστ., για να διαμορφωθεί στα 2,67 μ. Το πλάτος έχει διατηρηθεί στα 1,8 μ. και το συνολικό ύψος με τις μπάρες οροφής έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. στα 1,6 μ.

Τα εμπρός και πίσω προστατευτικά έχουν διαμόρφωση που ανυψώνεται στα άκρα, για να διευρυνθούν οι εκτός δρόμου δυνατότητες, κάτι που αποδεικνύεται εμπράκτως από την ευρύτατη γωνία διαφυγής 30,1 μοιρών στο πίσω μέρος, και την απόσταση 22 εκατοστών από το έδαφος.

Επίσης, έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία της πλατφόρμας SGP (Subaru Global Platform) κατά 15%, και έχει ενισχυθεί σε διάφορα σημεία για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών, με την προσθήκη ενός υποπλαισίου στο εμπρός τμήμα.

Εστίαση στην άνεση

Εντός της καμπίνας, κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής 11,6” με προσανατολισμό πορτρέτου, για το σύστημα infotainment, το οποίο με την αναβάθμιση λογισμικού που έχει δεχθεί, φέρνει για πρώτη φορά ασύρματη σύνδεση μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων διαθέτει μία κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων TFT. Η κεντρική κονσόλα έχει γίνει πιο πρακτική και ο επιλογέας κίνησης έχει μεταφερθεί πιο κοντά στον οδηγό. Στον τομέα της ασφάλειας, έχει προστεθεί και 9ος αερόσακος (πλαϊνός οδηγού).

Τα εμπρός καθίσματα έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με πανεπιστημιακή ιατρική σχολή, για να μειώνουν τις ταλαντώσεις το επάνω μέρος του σώματος και περιορίζουν την κίνηση του κεφαλιού έως και 44%, για μία πολύ πιο άνετη εμπειρία με λιγότερη κούραση, και ενοχλήσεις στην πλάτη και στον αυχένα κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε στη διαδρομή μας από Αθήνα προς τη Νεμέα και πίσω.

Τον τομέα της άνεσης ενισχύει και η επιπλέον ηχομόνωση στην οροφή και το δάπεδο, αν και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες δημιουργούν αεροδυναμικούς θορύβους στον αυτοκινητόδρομο.

Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με διαφορετική διαμόρφωση δαπέδου και αεραγωγών (εμπρός και πίσω), για τη μείωση των αναταράξεων. Η ευρεία γωνία ανοίγματος των πίσω θυρών διευκολύνει την πρόσβαση στα ευρύχωρα πίσω καθίσματα, ενώ θα θέλαμε κάτι παραπάνω από το χώρο αποσκευών 328 λίτρων, που έχει παραμείνει αμετάβλητος συγκριτικά με το XV.

e-Boxer

Η καρδιά του Crosstrek είναι ο 2λιτρος ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας οριζόντιας διάταξης e-Boxer που είναι συνυφασμένος με την ιστορία της ιαπωνικής μάρκας όσο και η τετρακίνηση. Αποδίδει 136 ίππους και 182 Nm ροπής, χωρίς να συνυπολογίζονται οι 16,7 ίπποι (και 66 Nm ροπής) του ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος στο οποίο παραπέμπει το «e» στην ονομασία του.

H διάταξη που έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει η Subaru αποτελεί μία μέση λύση μεταξύ ήπια υβριδικής και full hybrid λύσης, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια για περιορισμένη απόσταση.

Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 198 χλμ./ώρα, ενώ το βελτιωμένο κιβώτιο CVT Lineatronic με ενεργή κατανομή ροπής σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα, κατευνάζουν τη… δίψα του boxer κινητήρα για καύσιμο, με την επίσημη τιμή μέσης κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 7,7 λτ./100 χλμ. Με εξαίρεση το γνώριμο συνεχές μουγκρητό του CVT σε έντονη επιτάχυνση, ο ήχος του κινητήρα δε διαταράσσει συχνά την ηρεμία της καμπίνας.

Συμπεριφορά

Εκεί που εξέχει το Crosstrek είναι η προσαρμοστικότητα σε κάθε συνθήκη. Η ανάρτηση (ανεξάρτητη τύπου MacPherson εμπρός, με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα), αποσβένει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να λείπει η δυναμικότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ παρέχει την απαιτούμενη πρόσφυση σε ανομοιόμορφα εδάφη.

Ενώ Crosstrek δεν πρόκειται να ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του, το περίφημο σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης θα διατηρήσει το αυτοκίνητο στη γραμμή του στις στροφές, με μία μικρή τάση υποστροφής να εμφανίζεται στη μεγάλη πίεση.

Σε αυτό συμβάλλει και η προσεγμένη κατανομή βαρών που πλησιάζει το 50:50. Προς όφελος του οδηγού λειτουργεί και η καινούργια ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου, που μειώνει την αρχική αντίσταση του τιμονιού, γεγονός που του δίνει ελαφριά αίσθηση, αλλά παράλληλα ελαχιστοποιεί την καθυστέρηση απόκρισης.

Η λειτουργία του συστήματος X-Mode, που αναλαμβάνει τον έλεγχο κινητήρα, κιβωτίου, τετρακίνησης και φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε όλες επιφάνειες, ενεργοποιείται πλέον και στην όπισθεν (στα μοντέλα υψηλότερων προδιαγραφών), για να «ξεκολλήσετε» με περισσότερη ευκολία από οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση σε αφιλόξενα εδάφη. Τo X-Mode διαθέτει δύο λειτουργίες, μια για χιόνι/χώμα και μια για βαθύ χιόνι/λάσπη.

Τεχνολογία

Η 4η γενιά της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού EyeSight έχει ενισχυθεί με την προσθήκη εμπρός ρανταρ και νέας στερεοσκοπικής κάμερας με μεγαλύτερο εύρος αναγνώρισης. Η ευρυγώνια μονοκάμερα (που αναγνωρίζει επιπλέον μοτοσυκλέτες και πεζούς) έχει ακόμη ευρύτερο πεδίο, ενώ προστέθηκε ένας ηλεκτρικός ενισχυτής φρένων για ταχύτερο έλεγχο της πέδησης.

Το EyeSight διαθέτει 14 λειτουργίες, με 4 υπάρχουσες, 3 βελτιωμένες και 7 καινούργιες, όπως αυτόματο σύστημα πέδησης για αποφυγή πρόσκρουσης, αυτόνομο σύστημα διεύθυνσης σε έκτακτη ανάγκη, αναγνώριση οδικών σημάτων, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και ανίχνευση του βλέμματος και της κούρασης του οδηγού.

Τιμές και εκδόσεις

Το Crosstrek διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, με τη βασική Style να εκκινεί από τα 41.945 ευρώ, φέροντας ζάντες 17”, «έξυπνο» κλειδί, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και διζωνικό κλιματισμό, οι ρυθμίσεις του οποίου γίνονται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής.

Στην έκδοση Style Xtra, που ξεκινά από τα 43.945 €, η διάμετρος των τροχών αυξάνεται στις 18”, ενώ προστίθενται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, η λειτουργία του X-Mode στην οπισθοπορεία, και αυτόματη διαχείριση υψηλής σκάλας φωτισμού.

H ανώτερη έκδοση Premium διαθέτη ηλεκτρικά συρόμενη γυάλινη οροφή, premium ηχοσύστημα και δερμάτινα καθίσματα και ξεκινά από 45.970 €. Το Subaru Crosstrek είναι διαθέσιμο σε 9 χρώματα, τρία εκ των οποίων είναι καινούργια: το έντονο Oasis Blue Pearl, το Offshore Blue Metallic και το πορτοκαλί Sun Blaze Pearl.

Ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά που προσφέρει η Subaru είναι η –μεταβιβάσιμη8ετής εγγύηση με απεριόριστο αριθμό χιλιομέτρων, η οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για ιδιοκτήτες που καλύπτουν καθημερινά πολύ μεγάλες αποστάσεις.

Συμπέρασμα

Το Subaru Crosstrek θα αποτελέσει ένα πιστό, σκληροτράχηλο και ικανότατο σύντροφο ακόμη και σε εξορμήσεις πέραν των ορίων του οδικού δικτύου, εξασφαλίζοντας παράλληλα απόλυτη άνεση για τις καθημερινές μετακινήσεις. Μπορεί να «παίξει» και στα δύο πεδία με χαρακτηριστική άνεση, παρέχοντας άμεση απόκριση στις εντολές ανεξαρτήτως συνθηκών. Παράλληλα, εκτεταμένη μελέτη έχει γίνει στη βελτίωση της άνεσης που παρέχουν τα καθίσματα και τη μείωση της καταπόνησης του άνω μέρους του σώματος, με πραγματικά αισθητά αποτελέσματα.

Η νέα γενιά φέρνει και πλούσιες αναβαθμίσεις στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, καθώς και ενισχυμένο πλαίσιο. Ο e-Boxer κινητήρας τιμά την παράδοση της Subaru, όπως και η άρτια τετρακίνηση, αλλά οι επιδόσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στα πιο δυνατά σημεία του Crosstrek. Εντούτοις, η 8ετής εγγύησης με απεριόριστα χλμ. δείχνει το βαθμό στον οποίο η Subaru εμπιστεύεται την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα των κατασκευών της.

Subaru Crosstrek

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!