Το νέο BMW CE 02 παρουσιάστηκε 2 χρόνια μετά το λανσάρισμα του ιδιαίτερου CE 04 και θεωρείται ένα από τα cool ηλεκτρικά και fun-to-drive scooter της αγοράς. Η γερμανική φίρμα δίνει τον χαρακτηρισμό του eParkourer, δηλαδή έναν «φίλο» που βρίσκεται κοντά σου στη νέα τάση της κινητηκότητας σε δύο τροχούς.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο που εξυπηρετεί στους δρόμους της πόλης, κάνοντας παράλληλα τη διαδρομή απολαυστική.
To BMW CE 02 είναι ευέλικτο, πρακτικό, με ιδιαίτερη σχεδίαση (βλέπετε ακολουθεί τα χνάρια του μεγαλύτερου αδερφού), ενώ δεν λέει όχι σε οποιοδήποτε τερέν και αν θέλετε να κινηθείτε.
BMW CE 02 για όλους
Το BMW CE 02 διατίθεται σε δύο διαφορετικές αποδόσεις και ο λόγος είναι απλούστατος. Το target group του είναι κυρίως οι νέοι, πιο συγκεκριμένα, οι… πολύ νέοι. Επομένως, για αναβάτες ηλικίας 16 ετών η λύση είναι η έκδοση 4 kW (5 ίπποι), η οποία περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 45 χλμ./ώρα. Η ίδια έκδοση μπορεί να οδηγηθεί και από αυτούς που δεν έχουν δίπλωμα μοτοσικλέτας, αλλά μόνο δίπλωμα αυτοκινήτου.
Το βάρος του είναι 119 κιλά, το ύψος της σέλας μόλις 75 εκατοστά και η αυτονομία που προσφέρει είναι 45 χιλιόμετρα όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη. Όσον αφορά τη φόρτιση, μπορεί να γίνει σε απλή πρίζα (μέσω του καλωδίου που είναι στον στάνταρ εξοπλισμό) και μπορεί να φτάσει από το 20% στο 80% σε 1 ώρα και 25 λεπτά.
Από στην άλλη, έχουμε την πιο ισχυρή βερσιόν του CE 02 με απόδοση 11 kW (15 ίπποι) και 55 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση, που είναι και το μοντέλο που δοκιμάσαμε, η μέγιστη ταχύτητα είναι 95 χλμ./ώρα (είδαμε και κάτι παραπάνω) και η αυτονομία του μπορεί να αγγίξει τα 90 χιλιόμετρα. Η φόρτιση στο σπίτι γίνεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά για το 20-80%, ενώ με ταχυφορτισή 1,5 kW (διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό της έκδοσης highland) ο χρόνος μειώνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά. Το βάρος του είναι 132 κιλά, ωστόσο η αίσθηση είναι πως «χάνεται» όταν επιταχύνεις.
Αυτό που αναφέρει η BMW ότι δεν πρόκεται για ακόμα ένα… ηλεκτρικό scooter, αλλά για ένα eParkourer. Κάτι που γίνεται πιο αντιληπτό όταν κάθεται κανείς επάνω στο CE 02 και πιέζει τη «μίζα». Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ενεργοποιείται, ενημερώνοντας τον αναβάτη ότι είναι «ready» για να ξεκινήσει.
Η μικρή οθόνη TFT 3,5 ιντσών είναι αρκετή για να απεικονίσει όλα τα βασικά στοιχεία. Επιπρόσθετα, υπάρχει βάση για smartphone, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το BMW Motorrad Connected και να αποτελέσει την επέκταση του… πίνακα οργάνων ή να έχετε τη δυνατότητα ελέγχου εξ’αποστάσεων της κατάστασης του CE 02. Ακόμα, υπάρχει και υποδοχή USB-C για να μπορείτε να φορτίζετε την κινητή σας συσκευή.
Βολτάρουμε με το eParkourer
Ξεκινήσαμε λοιπόν και από τα πρώτα λεπτά είχαμε την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα «δεμένο» ηλεκτρικό scooter. Η προαιρετική σέλα στην οποία καθόμασταν ήταν, αφενός πιο μαλακή και αφετέρου ελάχιστα πιο ψηλή. Η άμεση ροπή είναι κάτι που χρειάζεται κάποια εξοικείωση, εάν δεν έχετε ξαναοδηγήσει ηλεκτρικό δίκυκλο.
Το ατσάλινο πλαίσιο με την αρκετά αποδοτική ανάρτηση κάνει τη διαδρομή ευχάριστη και απολαυστική. Όσο για τα φαρδιά ελαστικά, βρίσκουν πρόσφυση σχεδόν σε όλα τα τερέν, ακόμα και όταν χρειάστηκε να αυξήσουμε αρκετά την κλίση σε μία κλειστή στροφή.
Φυσικά λίγο πριν ξεκινήσουμε την… ηλεκτρική μας περιήγηση στους δρόμους του Cascais, ενημερωθήκαμε από τους ανθρώπους της BMW, ότι το ABS λειτουργεί μόνο στον εμπρός τροχό. Τι το’θελαν; Όχι γιατί με… φόβισαν, αλλά επειδή το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού παραπέμπει σε αρκετά παιχνιδίσματα του παρελθόντος… Ωστόσο, κατάφερα να μείνω πιστός στο γράμμα του νόμου.
Προγράμματα οδήγησης
Σημαντικές διαφορές στα προγράμματα οδήγησης δεν παρατηρήσαμε, εκτός από το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Τα Flow και Surf, που είναι στάνταρ, μπορούμε να τα αντιστοιχίσουμε στα Eco και Normal αντίστοιχα ενός αυτοκινήτου. Υπάρχει η λειτουργία «Flash» διαθέσιμη ως σπορ προσθήκη στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού highline και ως γνήσιο αξεσουάρ της BMW Motorrad.
Το «δικό» μας CE 02 παρέμεινε «κλειδωμένο» στο τελευταίο πρόγραμμα οδήγησης καθ’όλη τη διαδρομή. Η απόκλιση στην ονομαστική αυτονομία ήταν σχετικά μικρή – βέβαια οι υπερβολές… πληρώνονται.
Με πόσο;
Πηγαίνοντας στο ταμείο, το BMW CE 02 ξεκινάει από 7.800 ευρώ χωρίς την επιδότηση και αφορά την έκδοση με τα 4 kW. Αναφορικά με την έκδοση 11 kW, η τιμή αυξάνεται στα 8.850 ευρώ, ενώ με το όφελος της επιδότησης μειώνεται στα 7.550 ευρώ.
Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, η οδηγική εμπειρία έχει σημασία και με το eParkourer η fun και cool αίσθηση είναι ο απόηχος που απομένει μετά το πέρας κάθε βόλτας. Ναι, η τιμή σε κάποιους μπορεί να φανεί αλμυρή, αλλά αυτό το ευχάριστο συναίσθημα δύσκολα θα το βρεις σε ένα «άψυχο» δίκυκλο…