To Dacia Duster δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς βρίσκεται μαζί μας από το 2010. Από τότε, το ρουμανικό SUV έχει γίνει ένα success story καταφέρνοντας να κερδίσει το αγοραστικό κοινό, καθώς εστιάζει στην ουσία και διακρίνεται για την προσιτή του τιμή.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου και μάλιστα, στην έκδοση με τον κινητήρα υγραερίου, η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από άποψης εξοικονόμησης χρημάτων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών.
Πιστή στη φιλοσοφία παραγωγής αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, χρησιμοποιώντας ήδη υπάρχοντα εξαρτήματα, η ρουμανική εταιρεία (θυγατρική μάρκα του Ομίλου Renault από το 1999) προσφέρει σε αυτή την περίπτωση ένα ολοκληρωμένο πακέτο στην κατηγορία C-SUV, στην ελκυστική τιμή των 25.190 ευρώ για την έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με μεταλλικό χρώμα, η οποία ήταν εφοδιασμένη και με το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού Extreme. Σημειώστε πως η βασική έκδοση ξεκινά από 22.580 ευρώ!
Ωστόσο, τα οικονομικά οφέλη που προσφέρει το Dacia Duster που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, επεκτείνονται πολύ πέραν του αρχικού κόστους απόκτησής του, καθώς στο χώρο που κανονικά θα βρισκόταν η ρεζέρβα, είναι τοποθετημένο ένα ρεζερβουάρ υγραερίου (LPG), το οποίο αποτελεί πολύ φθηνότερο καύσιμο από την αμόλυβδη βενζίνη.
Με αυτό τον τρόπο, το Duster εξασφαλίζει πέραν από το χαμηλό κόστος αγοράς και τη διατήρηση του κόστους μετακίνησης σε χαμηλό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Παρότι το Duster διακρίνεται για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του στην τετρακίνητη έκδοση, στην προκειμένη περίπτωση, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα.
Πρώτη εικόνα
- Εξαιρετικά τονισμένοι θόλοι τροχών
- Νέα μάσκα και LED φωτιστικά σώματα
- Μαύρες ζάντες αλουμινίου και μπάρες οροφής
Με την ανανέωση που δέχθηκε στο μέσο της ζωής της δεύτερης γενιάς του, το Duster υιοθέτησε μία πιο επιθετική και ελκυστική όψη. Στο κέντρο της ανασχεδιασμένης γρίλιας που βελτιώνει την αεροδυναμική, φιγουράρει το νέο έμβλημα της Dacia με τα γράμματα DC, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι στάνταρ LED και υιοθετούν το σχήμα Υ, μοτίβο που συναντάται και στα πίσω φώτα, καθώς και στις μαύρες ζάντες αλουμινίου 17″.
Πτυχώσεις στο καπό και κεραία πτερύγιο στο πίσω μέρος της οροφής το κάνουν πιο ελκυστικό από τους προγόνους του, ενώ χρωματικές αντιθέσεις στα καλύμματα των ηλεκτρικά αναδιπλούμενων εξωτερικών καθρεπτών και στο κάτω μέρος της μάσκας εμπρός και πίσω αποτελούν ευχάριστες πινελιές.
Μαύρα πλαστικά τονίζουν ακόμη περισσότερο τους διογκωμένους θόλους τροχών, ενώ οι μπάρες οροφής με το σήμα Duster υπογραμμίζουν τον SUV χαρακτήρα και προσδίδουν πιο επιβλητική στάση, η οποία τονίζεται από την απόσταση από το έδαφος 217 χλστ. Ευφάνταστα διακοσμητικά μοτίβα στη μαύρη δεύτερη κολώνα δίνουν χαρακτήρα και πετυχαίνουν ένα τελικό αποτέλεσμα που κάνει την εμφάνιση να έχει προχωρήσει πολύ πέραν ενός budget αυτοκινήτου.
Εσωτερικός κόσμος
- Μεγάλος χώρος αποσκευών 478 λτ.
- Ταπέτα από καουτσούκ για εύκολο πλύσιμο
- Οθόνη αφής 8” για το infotainment
Η χρωματική αντίθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, γύρω από τους μοντέρνους αεραγωγούς του κλιματισμού και το πλαίσιο του επιλογέα ταχυτήτων. Στην πλειονότητα των επιφανειών υπάρχουν σκληρά πλαστικά, εστιασμένα στην αντοχή, εκτός από το κεντρικό συρόμενο υποβραχιόνιο και αυτά στις εμπρός θύρες.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη 8″ του – πολύ βασικού – συστήματος infotainment, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του οποίου είναι το γεγονός ότι έχει τη δυνατότητα να συνδέεται ασύρματα με κινητήα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα πλοήγησης, ενώ υπάρχουν και χειριστήρια για τον κλιματισμό, με ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο τους. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο με μία μονόχρωμη ψηφιακή ένδειξη στο μέσο.
Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα σύστημα πολλαπλής θέασης περιβάλλοντα χώρου με τέσσερις κάμερες, αισθητήρες στάθμευσης, cruise control, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, προειδοποίηση τυφλού σημείου, είσοδο χωρίς κλειδί και μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Με το τιμόνι να ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά, γίνεται πιο εύκολη η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, η οποία ακόμα και στην πιο χαμηλή ρύθμιση, είναι τοποθετημένη ψηλά.
Αν και το τριάκτινο τιμόνι είναι πολλαπλών λειτουργιών, η ένταση του ηχοσυστήματος μπορεί να ρυθμιστεί είτε από τα χειριστήρια αφής αριστερά από την οθόνη infotainment ή από ένα τρίτο μοχλό πίσω από το τιμόνι (ομολογουμένως πολύ βολικά τοποθετημένο χαμηλά δεξιά), που συνήθως σε άλλα μοντέλα χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του cruise control, οι ρυθμίσεις του οποίου, βρίσκονται στο… τιμόνι.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων, που δεν έχει κεντρικό υποβραχιόνιο, ο χώρος για το κεφάλι είναι πλούσιος, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο και με το χώρο στα γόνατα, όπου άτομα με ύψος του 1,80 μ. θα στριμωχθούν λίγο. Ωστόσο, το πλάτος είναι αρκετό για να χωρέσουν τρεις ενήλικες χωρίς μεγάλη δυσκολία.
Υπάρχουν δύο θύρες USB για τους πίσω επιβάτες και τρίτο προσκέφαλο στη μεσαία θέση της πίσω σειράς καθισμάτων, η οποία όμως αν είναι ανυψωμένη περιορίζει πολύ την ορατότητα από το πίσω τζάμι. Ο χώρος αποσκευών όμως είναι εξαιρετικά ευρύχωρος, με 478 λίτρα, τα οποία επεκτείνονται σε 1.628 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Επειδή το ρεζερβουάρ υγραερίου καταλαμβάνει το χώρο της ρεζέρβας, προσφέρεται κιτ επισκευής ελαστικού. Τα ταπέτα από καουτσούκ πλένονται εύκολα και προστατεύουν την εργοστασιακή μοκέτα από το να λερωθεί από λάσπες, ενώ διαθέτουν ευφάνταστο μοτίβο, παρόμοιο με αυτό της δεύτερης κολόνας.
Οδηγικός χαρακτήρας
- Επιλογή καυσίμου με δύο ρεζερβουάρ 50 και 49 λίτρων
- Ανάρτηση εστιασμένη στην άνεση
- Κινητήρας τούρμπο 1 λίτρου με απόδοση 100 ίππων
Οι 100 ίπποι και τα 170 Nm ροπής του τούρμπο κινητήρα LPG χωρητικότητας ενός λίτρου, είναι επαρκή για να κινήσουν με άνεση το Duster, αλλά δε θα πρέπει να περιμένετε επιδόσεις που… κόβουν την ανάσα. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 13,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 168 χλμ. Άλλωστε, στόχος σε αυτή την περίπτωση δεν είναι οι επιδόσεις, αλλά η οικονομία καυσίμου. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση LPG παραμένει με ευκολία κάτω των 10 λτ./100 χλμ.
Οι πρώτες σχέσεις του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου είναι κοντές, γεγονός που κάνει τον εύστροφο κινητήρα να ανεβάζει σ.α.λ. σχεδόν άμεσα, ωστόσο η 6η είναι καθαρά overdrive, για να διατηρεί χαμηλά τις στροφές και να εξοικονομεί καύσιμο. Εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της λειτουργίας Eco. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση.
Η ανάρτηση είναι επικεντρωμένη στην άνεση και το αμάξωμα παίρνει αρκετή κλίση στις στροφές, ωστόσο δίνει την αίσθηση ενός στιβαρού αυτοκινήτου. Διαθέτει ημιάκαμπτο πίσω άξονα και διάταξη τύπου MacPherson εμπρός. Με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ των δύο διαφορετικών ρεζερβουάρ καυσίμου (βενζίνης χωρητικότητας 50 λίτρων και υγραερίου 49 λίτρων), αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι με τη βενζίνη πέφτουν ελαφρώς οι επιδόσεις.
Τελικά;
Με συμφέρουσα τιμή που ξεκινά από 22.580 ευρώ και εγγυημένα χαμηλότερο κόστος καυσίμου, το Dacia Duster αποτελεί μία πολύ οικονομική λύση με πλούσιο εξοπλισμό, που εξασφαλίζει χαμηλές δαπάνες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Αυτά και μόνο είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να σας κάνουν να το επιλέξετε, καθώς στα βασικά σημεία, δεν έχει πολλά να ζηλέψει από πιο ακριβά μοντέλα C-SUV. Δεν προσφέρει υψηλές επιδόσεις, και εστιάζει στην πρακτικότητα αντί για την πολυτέλεια στο εσωτερικό, και παράλληλα είναι στιβαρό, τόσο στην αίσθηση, όσο και από άποψη αισθητικής.