Citroen e–C4 X: Για τη Citroen, ο όρος Crossover σημαίνει μια διασταύρωση πολλών κατηγοριών, αλλά και μια μίξη πολλών χρήσεων που ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες και επιθυμίες του απαιτητικού σύγχρονου οδηγού.
Ζητούμενα στην περίπτωση, η ψηλή θέση οδήγησης και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος ανάλογη των επίκαιρων SUV, το κομψό αλλά και ιδιαίτερα αεροδυναμικό αμάξωμα και το μακρύ μεταξόνιο που θα απελευθερώσει συνθήκες για μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών.
Η απάντηση της Citroen στον SUV υπερπληθυσμό προκύπτει δημιουργικά και στην περίπτωση C4 X, πέρα από τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής ενός 100% ηλεκτρικού e-C4X.
Πρώτη εικόνα
- Σχεδιαστικά στοιχεία από Crossover/SUV, hatchback, sedan και coupe
- Μήκος 4,6 μέτρα με κεκλιμένη ράχη, χωρίς 5η πόρτα
- Υπερυψωμένο από το έδαφος, αλλά με συνολικό ύψος 1.525 χιλ.
Με την πρώτη ματιά δείχνει ότι τσιμπολογάει χαρακτηριστικά από πολλές κατηγορίες. Στρογγυλοκάθεται στη μικρομεσαία κατηγορία, προσφέρει στοιχεία Crossover και συνδυάζει τη SUV λογική με coupe σχεδίαση. Ενσωματώνει δηλαδή όλα τα μοντέρνα στοιχεία αναζήτησης στην εποχή του και τα παντρεύει με τρόπο που κάθεται στο επίκεντρο μιας άκρως εμπορικής κατηγορίας. Συνδυάζει τους δυο κόσμους, των mainstream μικρομεσαίων και των επίκαιρων C-SUV, ακολουθεί premium συνήθειες και sedan ευρυχωρία ανώτερης κλάσης και γενικότερα, δείχνει να έχει το πάνω χέρι στο κομμάτι της τοποθέτησης και του εντυπωσιασμού.
Καταφέρνει να γίνει πόλος έλξης σε επίπεδο θέασης. Έρχεται με ψαγμένο στις λεπτομέρειες design και η ρευστή σιλουέτα, αντανακλά την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα. Δείχνει δυναμική με το πάτωμά της στα 156 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, συνοδεία τα χαρακτηριστικών Airbump και τροχών μεγάλης διαμέτρου να υποστηρίζουν το περιπετειώδες και απελευθερωμένο εκδρομικό ταλέντο.
Εσωτερικός κόσμος
- Λιτή προσέγγιση, πλούσιες παροχές
- Ευρυχωρία για επιβάτες και 510 λίτρα για αποσκευές
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών και infotainment 10”
Το εσωτερικό διατηρεί την ευφυία της λιτής σχεδίασης, με καθαρές γραμμές και περιορισμό της υπερβολής. Κάτι που δίνει χαρακτήρα και κομψή αισθητική στο μικρομεσαίο Citroen. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη TFT 5,5 ιντσών που χωρίς να ξεχωρίζει σε μέγεθος σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις, καταφέρνει να προσφέρει ευανάγνωστη πληροφορία και συγκρατημένη παραμετροποίηση. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας μια μακρόστενη οθόνη 10 ιντσών αναλαμβάνει τις επιπλέον ενημερωτικές δραστηριότητες, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία γενικότερα. Θετικό στοιχείο το ότι η δυνατότητα αφής δεν ακυρώνει τους παραδοσιακούς διακόπτες για την ένταση της φωνής στο ηχοσύστημα ή τον έλεγχο του κλιματισμού.
Τα καθίσματα μπορεί να μην διαπρέπουν σε πλευρική στήριξη όμως προσφέρουν πολυθρονάτη άνεση (Advanced Comfort), την στιγμή που η πρακτικότητα βρίσκεται στα ντουζένια της. Παραπάνω από 16 αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν μέσα στην πολυτελή και σύγχρονη ποιοτικά, σχεδιαστικά και σε επίπεδο επίκαιρων παροχών, καμπίνα. Το μακρύτερο πίσω μέρος είναι ένα bonus στο χώρο αποσκευών που έφτασε στα 510 λίτρα, ενώ μόνο το στενό sedan άνοιγμά του θα σε κάνει να νοσταλγείς μια 5η πόρτα.
Φυσικά, όλα τα οφέλη του προγράμματος Citroen Advanced Comfort είναι εδώ και προκύπτουν κυρίως χάρη 20 τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο του οδηγού.
Οδηγικός χαρακτήρας
- Τρία mode (Eco, Normal, Sport) φροντίζουν για τον τρόπο απόδοσης
- Progressive Hydraulic Cushions: πατενταρισμένη τεχνολογία με δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ
- Βασική προτεραιότητα η άνεση και η αποτελεσματικότητα
O επίκαιρος σιωπηλός τρόπος κινητικότητας, εκπροσωπείται από αμεσότητα ροπής με το καλημέρα και ευκολία χρήσης. Τρία mode (Eco, Normal, Sport) φροντίζουν για τον τρόπο απόδοσης και την διαχείριση της ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh, ενώ φυσικά παρούσα είναι και η ανάκτηση κατά το φρενάρισμα. Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 136 ίππους και 260 Nm ροπή και στο δρόμο, σαν αμιγώς ηλεκτρική η e-C4X δεν εντυπωσιάζει με την τελική ταχύτητα (περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα), ενώ και οι επιταχύνσεις είναι ρεαλιστικές (στα 10 δλ. τα 0-100 χλμ./ώρα).
Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση που φέρνει εικόνες από την ασυναγώνιστη σε άνεση ένδοξη εποχή της Citroen. Κύριο μέλημα η ξεκούραστη και αποτελεσματική μετακίνηση.
Έπεται η αμεσότητα και ο σπορτίφ χαρακτήρας, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Λίγο η απόσταση από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στη γενναία διαδρομή των αναρτήσεων, και οι κλίσεις γίνονται αισθητές.
Η θεωρητική αυτονομία των 350 χλμ. μπορεί να γίνει εφικτή όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Δηλαδή με χρήση εντονότερης ανάκτησης ενέργειας (θέση B), σύνεση στην πίεση του πεντάλ ενέργειας και αποφυγή ανηφόρων. Πρακτικά λίγο δύσκολο για το ανάγλυφο της Ελλάδας, οπότε ο ρεαλιστικός στόχος των 200 χλμ. αυτονομίας, έρχεται χωρίς να συμβιβάζεις τον τρόπο έκφρασης του δεξιού ποδιού. Όσον αφορά τη φόρτιση σε wallbox 32A, ο χρόνος ορίζεται σε 7,5 ώρες σε μονοφασική παροχή και στις 5 ώρες σε τριφασική, ενώ σε ταχυφορτιστή 100 kW συνεχούς ρεύματος θέλει 30 λεπτά για το 80%.
Τελικά;
Ήρθε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στα C4 C-Cross και C5 Aircross, με την ξεχωριστή του αισθητική να προσθέτει πρακτικότητα αποθηκευτικών χώρων. Σε πείθει με το έξυπνο εσωτερικό και τις ανέσεις και διαπρέπει σε επίπεδο εξοπλισμού και μοντέρνων παροχών. Η αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν απενοχοποιεί την οδήγηση στην πόλη τόσο από την ησυχία που σου προσφέρει, όσο και από την οικολογική προσφορά σε επίπεδο ανυπαρξίας ρύπων.