Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.0 TCe LPG

Το ανανεωμένο Renault Clio της δοκιμής το «παίζει» σε διπλό ταμπλό! Η εύστοχη εργοστασιακή προσφορά Bi-Fuel, συνδυασμού βενζίνης και LPG, σε χορταίνει βόλτα.

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.0 TCe LPG

Το ανανεωμένο Renault Clio της δοκιμής το «παίζει» σε διπλό ταμπλό! Η εύστοχη εργοστασιακή προσφορά Bi-Fuel, συνδυασμού βενζίνης και LPG, σε χορταίνει βόλτα.

Renault Clio 1.0 TCe LPGΣτις γνώριμες, κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας, το Renault Clio φιγουράρει διαχρονικά με κύρια χαρακτηριστικά του το στιλ μέσα – έξω, τη δυναμική του σε δρόμο και απόδοση, και την συνολική του τεχνολογία.

33 χρόνια παρουσίας από το 1990 που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά και 16 εκατομμύρια πωλήσεις. Μια πετυχημένη και συνεχιζόμενη πορεία για το Renault Clio που ήρθε, γοήτευσε και έπεισε ότι αξίζει να το εμπιστευτείς. Το μυστικό της επιτυχίας περιλαμβάνει φινέτσα και δυναμισμό, ενώ κάθε γενιά μπορεί δικαίως να περηφανεύεται για την χαρά της οδήγησης που προσφέρει στον οδηγό της.

Η νεότερη παρουσία του ακολουθεί την παράδοση και προσφέρει ένα από τα αρτιότερα supermini σε κάθε επίπεδο. Στην προκειμένη περίπτωση, η έκδοση 1.0 TCe LPG είναι ίσως το πιο απενοχοποιημένο supermini της εποχής, που καλπάζει ασταμάτητα και δεν νιώθει την άμεση ανάγκη του ανεφοδιασμού.

Renault Clio και Nouvelle Vague

Πριν ασχοληθούμε με τα κατορθώματα του μαραθωνοδρόμου της Renault, η εικόνα δίνει την πρώτη εντύπωση, που αναμφίβολα είναι θετική. Για την 5η γενιά, που έπιασε το timing της ανανέωσης, το facelift ήρθε με σύνεση και Nouvelle Vague φιλοσοφία. Άλλωστε σχεδιαστικά το Clio, ανέκαθεν ξεχώριζε στην κατηγορία του τόσο στο σύνολο της κεντρικής σχεδιαστικής ιδέας, όσο και στις λεπτομέρειες.

Η νέα φωτιστική υπογραφή σχεδίασης στους προβολείς LED Pure Vision και τα ακροβολισμένα φώτα ημέρας που σχηματοποιούν μέρος του ρόμβου της Renault, καθώς και το νέο σήμα, είναι τα στοιχεία διαφοροποίησης. Υπαρκτές και οι αλλαγές στους προφυλακτήρες, με τα διαυγή πίσω φώτα να πρωταγωνιστούν στην ανανέωση εκεί πίσω. Το αποτέλεσμα παραμένει γοητευτικό και δυναμικό, έτσι όπως συνηθίζει στις εντυπώσεις του ένα Clio.

Οι πληθωρικές διαστάσεις, το μυώδες κορμί και η προσεγμένη σχεδίαση είναι το πρώτο θετικό κλικ όταν το αντικρίζεις, κάτι γνώριμο και δεδομένο εδώ και δεκαετία. Δείχνει και είναι από τα μεγάλα της κατηγορίας του, όμως διατηρεί μια δυναμική αρμονία στο κομψά γυμνασμένο αμάξωμα με τις μυώδεις καμπύλες στα άκρα του και τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Δύσκολα θα το μπερδέψεις με άλλο και αυτό δείχνει την ισχυρή του προσωπικότητα.

Στο εσωτερικό, το σουπερμίνι της Renault κερδίζει τις εντυπώσεις με μια υλοποίηση που δεν αφήνει χώρο σε παράπονα. Σπορ, φινετσάτο, hi-tech και ευρύχωρο ενσωματώνει εύστοχα τις αρετές που αναζητάς. Τα υλικά είναι προσεγμένα και η συναρμολόγησή τους εξαιρετική για να δείχνει ποιοτικό στην προσεκτική ματιά. Σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες επιλογής μαλακών πλαστικών, όμως η χρήση επενδύσεων από ανακυκλωμένα πλαστικά τονίζουν το οικολογικό προφίλ του Clio. Συν τοις άλλοις διατηρεί τη σχέση του με γαλλική φινέτσα αναλλοίωτη, σε κάθε σημείο που πέσει το μάτι σου ή αγγίξει το χέρι σου, δείγμα της αξίας στην δουλειά της Renault.

Ο έγχρωμος, πλήρως ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων 7” έως 10”, μια σουίτα 20 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και η υιοθέτηση βιώσιμων λύσεων στα υλικά, είναι το ρεζουμέ των αλλαγών που συναντάς στο νέο μοντέλο. Η οδηγοκεντρική λογική είναι δεδομένη, η κάθετη οθόνη 7” έως 9,3” του infotainment διαπρέπει σε πληροφορία και θεματική προβολή.

Άξια μνείας είναι και τα αναπαυτικά καθίσματα, αλλά και η θέση οδήγησης με ρυθμίσεις που δεν θα αφήσει περιθώριο για παράπονα. Φυσικά διατίθενται πακέτα εξατομίκευσης για την εσωτερική διακόσμηση, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE καθώς και κρυφός φωτισμός σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

Ένα εσωτερικό περιβάλλον που δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες και προσφέρει καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Τα τερτίπια της σχεδίασης βέβαια με τις φαρδιές πίσω κολόνες και το μικρό παρμπρίζ, έχουν περιορίσει την ορατότητα προς τα πίσω. Πάντως οι πίσω, ακόμα και αν είναι καλοθρεμμένοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι και μόνο όταν έρθει και τρίτος στην παρέα θα νιώσουν αγαπημένοι!

Στην πράξη ο χώρος αποσκευών μπορεί να έχει χάσει μερικά λίτρα και να προσφέρει τώρα 391 λίτρα για αποσκευές (έως 1.069 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων), όμως αυτό οφείλεται στην θέση της κυκλικής δεξαμενής LPG που φωλιάζει στο χώρο της ρεζέρβας. Ναι, σωστά καταλάβατε δεν υπάρχει καν τροχός ανάγκης πάρα μόνο κιτ επισκευής οπότε προσοχή στις κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων.

Vive la France

Το Clio παραδοσιακά έχει μια ιδιαίτερη σχέση επικοινωνίας με τον οδηγό του. Από την πρώτη μέρα της εμφάνισής του και παραμένει υπόδειγμα επικοινωνιακής συμπεριφοράς, έννοια που τείνει να ξεθωριάσει σήμερα από τα αυτοκίνητα, πόσο μάλιστα του ανταγωνισμού.

Η ανάρτηση έχει την ενδοτικότητα που χρειάζεται για να δικαιολογήσει την καταγωγή της. Απορροφά τις ανωμαλίες με τον μαγικό τρόπο που μας έχουν συνηθίσει δεκαετίες τώρα οι Γάλλοι. Παράλληλα προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος, αλλά κι ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Αναμφίβολα η οδήγηση παραμένει ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του Clio.

Ένα αυτοκίνητο ευθύβολο, φιλικό και άνετο που καταπίνει ξεκούραστα χιλιόμετρα, χωρίς καν να ζητάει συχνά ανεφοδιασμό. Εδώ προκύπτει ένα ακόμα δυνατό στοιχείο στην φαρέτρα του. Στην ευρύτητα κινητήρων στη γκάμα, υπάρχει και ο χιλιάρης τρικύλινδρος με την Bi-Fuel λογική που απλοποιεί το τρίπτυχο απόδοση – οικονομία – αυτονομία!

Η πλατφόρμα CMF-B, που είναι νέα από το 2019 στην εμφάνιση της 5ης γενιάς, άνοιξε τους ορίζοντες του Clio προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση, όμως εδώ έχουμε μια παραδοσιακή συνταγή στην ανάγκη για περιορισμό των εξόδων μετακίνησης.

Τι κάνει η μάζα όταν νοιώθει τα έξοδα να την πνίγουν; Στρέφεται σε φτηνότερα καύσιμα και κάπως έτσι η ευρύτερη εφαρμογή του υγραερίου δίνει και παίρνει στις τοποθετήσεις εκ των υστέρων. Η Renault εδώ και καιρό προσφέρει τη δυνατότητα να αποκτήσεις ένα εργοστασιακά τοποθετημένο σύστημα LPG και το Clio είναι στην ευχάριστη θέση να το διαθέτει.

Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου, κάτι που σημαίνει ότι κατασκευαστικά είναι προετοιμασμένος για να αντέξει τις υψηλότερες θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο θάλαμο καύσης και ταυτόχρονα τις ξηρότερες συνθήκες που επικρατούν στις έδρες των βαλβίδων. Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη και η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο συμβαίνει απρόσκοπτα.

Όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπή, ενώ με το καθαρότερο υγραέριο ανεβαίνει στους 100 ίππους και στα 170 Nm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 174 χλμ./ώρα, ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και γενικά αποδεικνύεται σβέλτο σε κάθε περίπτωση, με σύμμαχο ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με σωστή αίσθηση και κλιμάκωση.

Ως Clio παραμένει κορυφαίο σε άνεση, ποιότητα κύλισης και κράτημα, με τις προτεραιότητες να βρίσκονται σε απόλυτη ισορροπία . Διατηρεί εν ολίγοις την ταυτότητά του και αναδύει το οικολογικό προφίλ ή το σπορ ένστικτο αναλόγως το πρόγραμμα που επιλέγεις στο Renault Multi-Sense.

Τρία είναι τα προγράμματα οδήγησης (Eco, My Sense και Sport) που διαμορφώνουν τις ανάλογες συνθήκες. Επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού, την απεικόνιση στον πίνακα οργάνων και την λειτουργεία κλιματισμού.

Γενικά, η κεντρική ιδέα συμπεριφοράς και αίσθησης που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι είναι μια εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στον σπορ προσανατολισμό, χωρίς αρνητική επίδραση στο υψηλό επίπεδο άνεσης. Ακόμα και με το μαστίγιο να του φερθείς αναζητώντας σπορ στιγμές, δεν ξεφεύγει προς το διψήφιο νούμερο, ενώ η καθαρότερη και φθηνότερη καύση του LPG εξασφαλίζει ταυτόχρονα το ζωηρό πνεύμα που αναζητά το Γαλλικό σουπερμίνι.

Με τις καταναλώσεις να κυμαίνονται στα 6 με 8 λτ./100 χλμ., εξασφαλίζεις μια συνολική αυτονομία που πλησιάζει τα 1.000 χλμ. μέχρι τον επόμενο συνολικό ανεφοδιασμό (39 λίτρα βενζίνης και 32 LPG), κάτι που αυτομάτως κάνει το συγκεκριμένο Clio ευχάριστα ταξιδιάρικο.

Η στιβαρή αίσθηση και η επικοινωνιακή προθυμία, τα ποιοτικά του στοιχεία και το ενδιαφέρον στήσιμο, είναι το ρεζουμέ που το κάνει να σημαδεύει την άνεση και την καθημερινή ευχρηστία με τα μέτρα και σταθμά των μικρομεσαίων της μεγαλύτερης κατηγορίας. Τα premium στοιχεία τεχνολογίας – εξοπλισμού και το συνολικό του ταλέντο είναι η παρηγοριά στην αλμυρή τιμή. Σε προσελκύει με την συνολική του αρτιότητα αν ψάχνεις σβέλτο και προπάντων οικονομικό και σύγχρονο supermini.

Σύνθημα Clio, παρασύνθημα BiFuel

Μια υπόθεση αδιαπραγμάτευτα μοντέρνα, προηγμένη και απολαυστική στην θέαση και χρήση. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης όμως, είναι ότι το μικρό ταλαντούχο μοτέρ που υποδέχεται φιλόξενα εκτός της βενζίνης και το υγραέριο, προσφέρει αξιοποιήσιμη απόδοση που μεταφράζεται σε επιδόσεις με το μικρότερο κόστος. Σημαντικό είναι επίσης, ότι το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου δεν διαφοροποιεί την 5ετή εγγύηση ή την περιοδική συντήρηση.

Το γαλλικό σουπερμίνι βρίσκεται στην ωριμότητα της 5ης γενιάς του και στην σχεδιαστική, ποιοτική και τεχνολογική του καταξίωση. Παραμένει αυτοκίνητο για τον οδηγό και αφήνει ικανοποιημένους άπαντες που θα βρεθούν στη βόλτα μαζί του. Μια βόλτα που για την έκδοση διπλού καυσίμου της δοκιμής, θα είναι μακριά και απολαυστική. Μη την χάσετε!

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!