Δοκιμάζουμε το Kia Niro HEV 1.6 141PS

To Kia Niro αποτελεί μία πρακτική, άνετη και ευρύχωρη λύση στην αγορά των οικογενειακών crossover, με αποδοτικό υβριδικό σύστημα το οποίο δεν απαιτεί να μπλέξετε με καλώδια φόρτισης.

Δοκιμάζουμε το Kia Niro HEV 1.6 141PS

To Kia Niro αποτελεί μία πρακτική, άνετη και ευρύχωρη λύση στην αγορά των οικογενειακών crossover, με αποδοτικό υβριδικό σύστημα το οποίο δεν απαιτεί να μπλέξετε με καλώδια φόρτισης.

Για τη δεύτερη γενιά του Niro, η Kia έχει απομακρυνθεί από τη λογική της μείξης μεταξύ station wagon και SUV και έχει επικεντρωθεί σε μία τετραγωνισμένη crossover μορφή, με ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά τώρα, είναι ότι το Niro ακτινοβολεί μία πολύ πιο έντονη προσωπικότητα, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Αν πρέπει οπωσδήποτε να το εντάξετε σε μια κατηγορία, δείτε το σαν ένα ενδιάμεσο μοντέλο μεταξύ των Xceed και Sportage.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το μήκος του Niro έχει αυξηθεί κατά 6,5 εκ., στα 4,42 μ., γεγονός που το κατατάσσει στην κατηγορία των C-SUV. Είναι αρκετά φαρδύ, με πλάτος 1,825 μ. (+ 2 εκ.), αλλά έχει χαμηλό ύψος, στα 1,545 μ.

Παρότι δεν πρόκειται για ένα ιδιαίτερα υψηλό SUV, δε θυσιάζει τίποτα στον τομέα των εσωτερικών χώρων. Το μεταξόνιο είναι 2,72 μ., και η απόσταση από το έδαφος 16 εκατοστά.

Η εξωτερική διαμόρφωση είναι φουτουριστική, με την Kia να αναφέρει πως εμπνεύστηκε από το ζωικό βασίλειο όσον αφορά τη δίχρωμη μάσκα Tiger Face, ενώ τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε καρδιογράφημα.

Ιδιαίτερα ξεχωριστή είναι και η διαμόρφωση της τρίτης κολόνας (Aero-Third Roof Pillar), η οποία τονίζει τη διχρωμία στην έκδοση Special Edition που είχαμε στα χέρια μας και παράλληλα βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση του Niro. Αυτή ενισχύεται επιπλέον με τους μικρούς εξωτερικούς καθρέπτες και επιτρέπει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση.

Υβριδική ισχύς

Το πιο σημαντικό από όλα όμως, είναι ο εκσυγχρονισμός -και εξηλεκτρισμός- της γκάμας συστημάτων κίνησης του Niro. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την πλήρως υβριδική έκδοση (HEV), που φορτίζει μόνη της εν κινήσει, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 32 kW και μία μικρή μπαταρία 1,32 kWh. Η απόδοση φτάνει τους 141 ίππους σε ισχύ και τα 265 Nm σε ροπή, που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 43 ίππων αναλαμβάνει το αρχικό ξεκίνημα, και στη συνέχεια τίθεται σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας μεταξύ 20 – 40 χλμ./ώρα, ανάλογα με την πίεση στο γκάζι και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι άμεση και ομαλή, παρέχοντας μία ευχάριστη αίσθηση απρόσκοπτης επιτάχυνσης, με τους δύο κινητήρες να συνεργάζονται αρμονικά.

Το υβριδικό σύστημα προσδίδει καλή ροπή σε χαμηλές ταχύτητες και φυσικά συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου. Σε μεικτές συνθήκες, είναι εύκολο να επιτευχθεί μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. χωρίς προσπάθεια, ενώ εντός πόλης, με λίγη αυτοσυγκράτηση, η τιμή αυτή μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.

Με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, το Niro μπορεί να αγγίξει τα 120 χλμ./ώρα, αλλά όπως είναι φυσικό, δεν έχει εκτεταμένη αυτονομία. Μπορεί πάντως να εισέλθει αθόρυβα στο πάρκινγκ ώστε να μην ενοχλήσει τους γείτονες αργά τη νύχτα…

Με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, οι αλλαγές γίνονται ομαλότατα. Η μαλακή ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση στα ταξίδια και δεν αφήνει τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος να περάσουν στην καμπίνα επιβατών.

Πίσω από το τιμόνι

Με τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι (που περιστρέφονται μαζί με αυτό), ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο (από 1 έως 3) ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνει το πόδι του από το γκάζι, αν δεν επιλέξει την αυτόματη ρύθμιση από την κεντρική οθόνη του infotainment. Δεδομένης της μεταβαλλόμενης παρεμβατικότητας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, με την ένταση της επιβράδυνσης να αυξάνεται καθώς πέφτει η ταχύτητα, είναι λίγο δύσκολη η διαχείρισή της στις χαμηλές ταχύτητες, εκτός και αν είναι στην πρώτη σκάλα.

Στην εξαιρετική εργονομία θα πρέπει να συμπεριληφθεί η τοποθέτηση του πλήκτρου επιλογής λειτουργιών οδήγησης (Eco και Sport) που βρίσκεται επάνω στο τιμόνι και επιτρέπει την άμεση εναλλαγή, χωρίς ο οδηγός να απομακρύνει το χέρι του, όταν θέλει π.χ. να πραγματοποιήσει μία γρήγορη προσπέραση.

Στην επιλογή Sport, τα paddles πίσω από το τιμόνι αλλάζουν ρόλο, και χρησιμεύουν για την αλλαγή σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο στη γρήγορη οδήγηση, κάτι που γίνεται σε ακόμη υψηλότερο βαθμό με την επιλογή απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας.

Βέβαια, η συμπεριφορά του Niro είναι επικεντρωμένη περισσότερο στην άνεση, παρά στην οδηγική απόλαυση, ικανοποιώντας ωστόσο τις απαιτήσεις της πλειονότητας των ενδιαφερόμενων για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με πέντε ακτίνες σε σχήμα Υ, αυξάνουν κατά 0,4 δλ. (σε σύγκριση με αυτές των 16″) το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα στα 10,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 165 χλμ./ώρα.

Μινιμαλιστικό εσωτερικό

Η διαμόρφωση του ταμπλό με τις έντονες ακμές, δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπίνα επιβατών που χαρακτηρίζεται από απλό, λιτό και απέριττο σχεδιασμό. Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν οι δύο οθόνες 10,25″ που είναι τοποθετημένες σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ: η μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η άλλη για τον έλεγχο του συστήματος infotainment.

Κάτω από την κεντρική οθόνη, βρίσκεται μία στενόμακρη μπάρα αφής στην οποία εναλλάσσονται οι ρυθμίσεις του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, ενώ μέσω περιστροφικών χειριστηρίων στα άκρα, μπορεί να ρυθμιστεί η θερμοκρασία για το διζωνικό κλιματισμό.

Το head-up display παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση στον οδηγό για την ταχύτητα του οχήματος (και το όριο ταχύτητας του εκάστοτε δρόμου), αναγράφει τις οδηγίες του εγγενούς συστήματος πλοήγησης και το τραγούδι που παίζει εκείνη τη στιγμή εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού, αλλά θα θέλαμε να είναι λίγο πιο φωτεινό για τις ηλιόλουστες ημέρες. Η στάθμευση γίνεται πιο εύκολη με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός.

Η έντονη καθοδική κλίση του ταμπλό (που καλύπτεται από μαλακό υλικό) δίνει την ψευδαίσθηση ότι κάθεσαι υψηλότερα από ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Οι περισσότερες επιφάνειες στις οποίες θα ακουμπήσουν τα χέρια είναι μαλακές, ενώ το εσωτερικό πάνελ των θυρών είναι διακοσμημένο με «νεφελώδεις» επιφάνειες που προσδίδουν στυλ, όπως και τα γυαλιστερά μαύρα πλαστικά στην κεντρική κονσόλα.

Το παχύ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, με δύο ακτίνες, είναι ξεχωριστό και συνάδει με το μινιμαλιστικό χαρακτήρα του εσωτερικού, ενώ υπάρχει και επαγωγική φόρτιση smartphone 15W, με σύστημα ψύξης για την αποφυγή υπερθέρμανσης.

Πρακτικότητα

O εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός μπορεί να διαμορφωθεί κατά το δοκούν και ο περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα προσδίδει στη φουτουριστική εικόνα, όπως και η διαμόρφωση των καθισμάτων, με τα ιδιόμορφου σχεδιασμού προσκέφαλα. Το μικρό συνολικό πάχος των εμπρός καθισμάτων (που έχουν πλαστικό πίσω μέρος με ενσωματωμένες θύρες USB-C), αυξάνει τον εντυπωσιακό χώρο στην πίσω σειρά. 

Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα είναι άνετα, με απαλά στην υφή ανακυκλωμένα υλικά και παρέχουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη. Οι πίσω θύρες ανοίγουν σε μεγάλη γωνία, κάνοντας πιο εύκολη την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων και την φόρτωση πραγμάτων στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Για τον compact χαρακτήρα του, το Niro εκπλήσσει με την ευρυχωρία του στην πίσω σειρά καθισμάτων (παρά την ελαφρώς καθοδική κλίση της οροφής στο πίσω μέρος) διαθέτοντας πλούσιο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα, ακόμα και ατόμων υψηλότερου αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 451 λίτρα (και επεκτείνεται σε 1.445 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων μικρών οικογενειών. Διαθέτει αυτόματη πίσω θύρα, αλλά θα θέλαμε μία πιο στιβαρή εταζέρα.

Εν κατακλείδι

Το υβριδικό Kia Niro HEV είναι η πιο προσιτή επιλογή στη γκάμα του μοντέλου, με τιμές που ξεκινούν από 33.690 ευρώ (υπάρχουν επίσης εκδόσεις Plug-in Hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές – EV). Η Special Edition που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τιμολογείται στα 39.690 €, τιμή που είναι αρκετά υψηλή, ακόμα και αν μεγάλο μέρος του επιπλέον κόστους θα αποσβεστεί μακροπρόθεσμα μέσω της οικονομίας στα καύσιμα.

Από την άλλη, μεταξύ των πολύ θετικών στοιχείων που προσδίδουν περισσότερους λόγους να το αγοράσετε, είναι η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) που συνοδεύει το Niro, η οποία συνοδεύεται από 5 χρόνια δωρεάν service. Η Kia δεσμεύεται επίσης ότι εντός της πρώτης 7ετίας, η μπαταρία θα διατηρήσει το 70% της χωρητικότητάς της.

Πρόκειται για ένα εύχρηστο, ευέλικτο, πρακτικό, άνετο και ευρύχωρο compact crossover, ευχάριστο στην οδήγηση, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στο υβριδικό σύστημα, το οποίο δεν απαιτεί να μπλέξετε με καλώδια φόρτισης. Η Kia έχει καταφέρει να του προσδώσει προσωπικότητα, με μια ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση και μερικές ωραίες πινελιές στο μινιμαλιστικό εσωτερικό. Παράλληλα, είναι πλούσιο σε τεχνολογικά καλούδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!