Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI

Η Volkswagen με το νέο Amarok αναζητά την ευκαιρία της ανάμεσα σε πανίσχυρους ανταγωνιστές με ιδιαίτερη φήμη στην κατηγορία των pick-up.

Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI

Η Volkswagen με το νέο Amarok αναζητά την ευκαιρία της ανάμεσα σε πανίσχυρους ανταγωνιστές με ιδιαίτερη φήμη στην κατηγορία των pick-up.

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI: Η Volkswagen έχει χτίσει ένα καλό όνομα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, όμως η απουσία της στα pick up δημιουργούσε ένα πραγματικό κενό στην γκάμα. Στην αναδρομή για επαγγελματικό pick-up της Volkswagen συναντάς την εποχή Taro, μια υπόθεση που σηματοδότησε την καθυστερημένη ομολογουμένως συμμετοχή των Γερμανών στην εν λόγο κατηγορία.

Αυτή η πρώτη προσπάθεια σταδιοδρόμησε επι μια επταετία (1989 – 1996) και ήρθε κατόπιν συνεργασίας με την Toyota. Το Taro ουσιαστικά ήταν ένα Hilux με τα σήματα της Volkswagen που παρά την αποδεδειγμένη αξιοπιστία και τις καλές εντυπώσεις στους επαγγελματίες που το προτίμησαν, ποτέ δεν πέρασε σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο πωλήσεων.

14 χρόνια μετά το τελευταίο Taro, ένα αυθύπαρκτο pick up, 100% Volkswagen έβγαινε από γραμμή παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Amarok ακολούθησε την γνωστή συνταγή της κατηγορίας χτισμένο σε αμάξωμα τύπου σκάλας και εμπνεύστηκε την ονομασία του από τον λύκο στην γλώσσα των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά.

Η άποψη της Volkswagen στον Ιαπωνοκρατούμενο χάρτη των pick up, είχε απο το 2010 έντονη SUV εσάνς ώστε να τρομάζει λιγότερο τους αμύητους στα τερτίπια της κατηγορίας. Απο την άλλη όμως ακολουθούσε ζεστά την στοχοπροσήλωση στις απαιτήσεις του επαγγελματία, χωρίς όμως να ξεχνά ότι η ζωή δεν είναι μόνο δουλειά, αλλά οφείλει να προσφέρει εικόνα, ανέσεις, τεχνολογίες και διασκέδαση.

Εσκιμώοι και Νοτιοαφρικάνοι

Mε όνομα από τη γλώσσα των Εσκιμώων και γραμμή παραγωγής στην Νότια Αφρική το φρεσκότερο των Amarok απλώνει την ύπαρξή του στον πλανήτη που θέλει να κατακτήσει ή τουλάχιστον να κάνει αισθητή την παρουσία του σε πωλήσεις. Το νέο μοντέλο αποτελεί καρπό συνεργασίας με τη Ford (Ranger) και παράγεται στην ίδια γραμμή παραγωγής, ως τετράθυρο διπλοκάμπινο (Double Cab) και δίθυρο με μονή καμπίνα (Single Cab), από τα οποία στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο μόνο το πρώτο.

Σε εικόνα το Amarok παντρεύει φιλοσοφία περιπέτειας και επιβατική σχεδιαστική αισθητική και σερβίρει πρεστίζ και δυναμισμό με τη μεγάλη μάσκα και τους χαρακτηριστικούς LED προβολείς. Το εμβληματικό ψηλό ανάστημα ενός φορτηγού μήκους 5,35 μέτρων, θα σου ζητήσει να σαλτάρεις για να υπερνικήσεις τα σχεδόν 24 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση στην καμπίνα. Μια καμπίνα που θα ζήλευαν πολλά επιβατικά της premium πιάτσας, τόσο σε σχεδίαση και υλοποίηση, όσο και σε παροχές, εξοπλισμό και ανέσεις.

Πριν αναλωθούμε στα της καμπίνας να υπενθυμίσουμε ότι το Amarok είναι pick up και μάλιστα μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του κατά 100 χλστ.. Ωστόσο, το μεταξόνιο αυξάνεται ακόμη περισσότερο κατά 175 χλστ. για να φτάσει τα 3.270 χλστ., στο σύνολο. Η Volkswagen αναφέρει ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά περισσότερο χώρο στην καμπίνα για τους επιβάτες, ενώ για να μην ξεχνάμε την ουσία της αποστολής του, το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται στους 1,2 τόνους, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης, αναλόγως των προδιαγραφών (κινητήρας, κιβώτιο) φτάνει έως και τους 3,5 τόνους.

Το μεγάλο πλάτος μεταξύ των θόλων στο χώρο φόρτωσης, επιτρέπει τη δυνατότητα φιλοξενίας μιας ευρωπαλέτας είτε με εγκάρσια είτε με διαμήκη τοποθέτηση. Επειδή όλως δεν μπήκαμε στην διαδικασία της φόρτωσης αλλά απλά φορτώσαμε τα κορμιά μας με ένα σάλτο στην φιλόξενη καμπίνα του, οι εντυπώσεις περιορίζονται απο εκεί και είναι φυσικά ευχάριστες.

Εξαιρετικοί χώροι για τέσσερις επιβάτες με ποιότητα και αισθητική που θα κερδίσουν τους πάντες και εσωτερικός κόσμος που διαθέτει φινέτσα, ανέσεις και εξοπλισμό επιβατικού. Οι διαστάσεις του σαλονιού και η σχεδιαστική προσέγγιση εύκολα θα σε κάνουν να ξεχαστείς που βρίσκεσαι. Κάλλιστα θα μπορούσες να φιλοξενείσαι σε ένα premium SUV, άλλωστε στην 2η γενιά Amarok δεν λείπει τίποτα.

Εκτός από ευρύχωρο, το σαλόνι του νέου Amarok δίνει έμφαση στο ντιζάιν και διαθέτει δύο οθόνες: τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων “Digital Cockpit” με οθόνη 12΄΄, και μια οθόνη αφής 12΄΄ για το σύστημα πολυμέσων, σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό.

Στο κάτω τμήμα της κεντρικής οθόνης αφής έχει τοποθετηθεί μια σειρά φυσικών διακοπτών που επιτρέπουν εξίσου την πρόσβαση στα μενού και στις λειτουργίες των περιφερειακών συστημάτων, επιλογή που υιοθετήθηκε για λόγους που συνδέονται με τον pick up χαρακτήρα και τη δυνητική απαιτητική χρήση του.

Παρ΄όλα αυτά είναι σαφής η έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο φινίρισμα όπως προδίδει η χρήση άφθονου δέρματος στις επενδύσεις και οι γεωμετρικές λεπτομέρειες από αλουμίνιο που περιβάλλουν στοιχεία του εσωτερικού όπως ο επιλογέας ταχυτήτων και οι αεραγωγοί.

Στο πλαίσιο της ολιστικής αναβάθμισης, το Amarok επωφελείται και από μια ιδιαιτέρως διεξοδική λίστα εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης, η οποία απαρτίζεται απο 25 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, εκ των οποίων τα 20 είναι καινούρια. Αναμεσά τους το ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, αυτόματα φωτιστικά σώματα matrix Led, σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και κάμερες περιμετρικής θέασης.

Βάλε το pick-up, να παίζει!

Μιά σειρά απο έξι προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery και Load/Trailer) επιλέγονται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής αναλόγως την χρήση που επιθυμείς να υποβάλεις το Amarok, δείγμα σύγχρονης προσαρμοστικότητας που μπορεί να έχει ένα σκληροτράχηλο φορτηγό όταν τα παραδοσιακά δεδομένα του (πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτοι άξονες) παντρεύονται με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που προσφέρει η τεχνολογία.

Κάτω απο το καπό κελαϊδάει σε V6 τέμπο ένα 3λιτρος turbodiesel άμεσου ψεκασμού, όπου συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης, με πολύδισκο συμπλέκτη και πίσω μπλοκέ διαφορικό.

Το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION διαθέτει τέσσερις επιλογές: 4A (αυτόματη λειτουργία), 4H (τετρακίνηση), 4L (τετρακίνηση με κοντές σχέσεις) και 2H (κίνηση στους πίσω τροχούς) και σε συνδυασμό με τους μικρότερους πρόβολους σε σχέση με την πρώτη γενιά προϊδεάζει για βελτιωμένες ικανότητες εκτός δρόμου. Σε αυτό συμβάλλουν τα δεδομένα που προσφέρουν μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), διαφυγής (26 μοίρες) και ράμπας (21 μοίρες), ενώ στην εξίσωση της περιπέτειας υπολογίστε την απόσταση των 237 χλστ. από το έδαφος, κάτι που ωφελεί και τα υδατοπεράσματα με βάθος έως 80 εκατοστά (απο 50).

Στην πράξη αυτό που προσφέρει στο δρόμο ένα Amarok, είναι πολιτισμένες στιγμές. Η ανάρτηση απορροφά τις κακοτοπιές, δεν κοπανάει και δεν μεταφέρει στην καμπίνα αναπηδήσεις. Η εποπτεία των ηλεκτρονικών δεν θα αφήσουν ποτέ την δυσκολία να διακόψει την πορεία του σε τερέν δύσβατο, ανάγλυφο και ολισθηρό, ενώ ακόμα και στην άσφαλτο νοιώθεις μια σιγουριά ότι το θηριώδες pick up δεν κινείται ανεξέλεγκτο ακόμα και αν το οδηγήσεις σαν SUV. Τέτοια είναι η αίσθηση που σου μεταφέρει.

Μπορεί και ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο σαν επιβατικό προσφέροντας εξαιρετική για την κατηγορία άνεση και ποιότητα κύλισης, ενώ η φιλικότητα και η αποτελεσματική συμπεριφορά μπορεί να σε βάλει στο παιχνίδι της επίθεσης από στροφή σε στροφή δίχως ανασφάλειες και δράματα. Το Amarok μπορεί να ταξιδεύει όλη μέρα με το ταχύμετρο στα 160 χλμ./ώρα και τότε η κατανάλωση δεν ξεφεύγει προς το διψήφιο νούμερο, το φλερτάρει όμως.Φυσικά η κατανάλωση ανεβαίνει, κάτι που θα συμβεί κυρίως σε extreme τετρακίνητες στιγμές. Ο εκδρομικός και ξεκούραστος χαρακτήρας πάντως σε προδιαθέτει σε αναζήτηση του επόμενου σταθμού περιπέτειας, χωρίς να συμβιβάζεσαι σε εντός νομού διαδρομές.

Φορτώνει…

Το νέο Amarok αποκτά με το καλημέρα την δυναμική που του αξίζει. Οι υψηλές φιλοδοξίες όμως αντικατοπτρίζονται από τα χαρακτηριστικά του. Η συνολική αίσθηση που αφήνει τοποθετεί την Volkswagen σε δυναμική θέση στην κλάση και το μόνο σίγουρο είναι ότι μπορεί να αλωνίζει με την ίδια ευκολία στα επαγγελματικά λημέρια των Hilux, Ranger, D-Max και L200, ενώ την ίδια στιγμή τα ξεπερνάει όταν πρόκειται να κερδίσει την αποδοχή σε κοσμικές εμφανίσεις τύπου Βόρεια και Νότια προάστια.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!