Δοκιμάζουμε τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid (+video)

Η σταθερή αξία Corolla με το υβριδικό χάρισμα αναβαθμισμένο στους 140 ίππους, προσφέρει την ιδανική λύση στην υπόθεση οικονομία, δυναμική παρουσία και καθαρή απόδοση. Κοπιάστε!

Δοκιμάζουμε τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid (+video)

Η σταθερή αξία Corolla με το υβριδικό χάρισμα αναβαθμισμένο στους 140 ίππους, προσφέρει την ιδανική λύση στην υπόθεση οικονομία, δυναμική παρουσία και καθαρή απόδοση. Κοπιάστε!

Toyota Corolla 1.8 Hybrid: Εδώ και 57 χρόνια το όνομα Corolla, παραμένει ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα με αδιάκοπη παραγωγή και αντίστοιχες πωλήσεις. Παραμένει το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο παγκοσμίως και μια επιτυχία που αριθμεί παραπάνω από 50 εκατομμύρια μονάδες. Η Corolla σήμερα βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να μετράει 12 γενιές από το 1966 που πρωτοεμφανίστηκε και διαχρονικά κέρδισε με το σπαθί της τη θέση της καταξίωσης.

Βασίστηκε στην παραδοσιακή ιαπωνική συνταγή «ποιότητα, αντοχή, αξιοπιστία», μια υπόθεση που στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου δουλεύουν σεμιναριακά. Η Corolla βέβαια πάντα ερχόταν με φιλότιμο να ενταχθεί στις επίκαιρες προτάσεις της εποχής της. Άλλωστε έχτιζε συνεχώς κοινό, χωρίς να βασίζεται μόνο στις σταθερές αξίες Toyota.

Μπορεί λοιπόν σήμερα τα SUV να κλέβουν τις προτιμήσεις και η αμιγώς μικρομεσαία πιάτσα να έχει χάσει την λάμψη της, όμως μια Corolla πάντα έχει τον τρόπο της να έλξει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Τραβάει την προσοχή και μάλιστα μετασχηματισμένη στην hatchback λογική και με την πιο σύγχρονη υβριδική ταυτότητα στα σπλάχνα της, κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Η νεότερη, πέραν μιας ολοκληρωτικής ανανέωσης, ορατής και αόρατης, εστιάζει λιγότερο στον εντυπωσιασμό και περισσότερο στην ουσία. Προβάδισμα στις εντυπώσεις έχει το οδηγικό αποτέλεσμα, με την εισαγωγή στην 5ης γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota.

 

Corolla 1.8 HEV, σε επικαιροποίηση στοιχείων

Η Toyota έχει επενδύσει στο νέο 5θυρο αμάξωμα, με γραμμές σαφώς πιο δυναμικές από ό,τι είχαμε μάθει στην πρόσφατη μικρομεσαία της παρένθεση με την ονομασία Auris. Μια παρένθεση που άφησε την Hatchback Corolla στον πάγκο της ευρωπαϊκής αγοράς από τον Οκτώβριο του 2006 έως τον Δεκέμβριο του 2018, με το Auris να μετρά 2 γενιές.

Από το 2019 λοιπόν, η εμπορικότατη ονομασία επέστρεψε στο μικρομεσαίο Hatchback της Toyota, με ιδιαίτερα ελκυστική παρουσία που γοήτευε ακόμα και όσους δεν θα γυρνούσαν τη ματιά τους για μια Corolla. Στην φάση της ανανέωσης, 4 χρόνια μετά διαπιστώνει κανείς ότι πλέον την συναντά αποκλειστικά ως υβριδική. Σε δυο εκδόσεις με 1.8 και 2λιτρο κινητήρα, με την πρώτη να απασχολεί τη δοκιμή μας.

Αν ψάχνεις κάτι πιο προσιτό σε Corolla, θα το βρεις στην Sedan έκδοση, που σαφώς σου προσφέρει υβριδική τεχνολογία, αλλά και έναν εισαγωγικό κινητήρα 1,5 λίτρων που εκλαϊκίζει το μοντέλο της Toyota. Από την άλλη, όποιος επιθυμεί Hatchback ή Τouring Sports (την SW εκδοχή της), θα εχει το προνόμιο να την απολαμβάνει σε φουλ υβριδική λογική με θερμικό κινητήρα 1.8 ή 2.0.

Επιστρέφοντας στην Hatchback 1.8 HEV που κάθεται μπροστά μας, διαπιστώνεις ότι οπτικά σε κερδίζει με την αιχμηρή και δυναμική της εικόνα. Διακρίνεται από τη νέα διαμόρφωση των φώτων εμπρός και πίσω, τις μικροαλλαγές στην μάσκα και στις χρωμιωμένες ενθέσεις ανάμεσα στους προβολείς ομίχλης. Η σφηνοειδής εικόνα με τις έντονα δυναμικές λεπτομέρειες στο κορμί της, είναι στοιχεία που γοητεύουν πλέον ακόμα και δύσπιστους πελάτες απέναντι σε μια Toyota, πόσο μάλιστα σε μια Corolla.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων αναβαθμίζει την εικόνα. Με 12,3 ίντσες προσφέρει τέσσερις διαφορετικές διαμορφώσεις, ενώ το σύστημα πολυμέσων Smart Connect φιλοξενείται πλέον σε μία έγχρωμη οθόνη αφής 10,5 ιντσών, με εξαιρετικά γραφικά και δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Μία σειρά από απομακρυσμένες υπηρεσίες είναι διαθέσιμες, ενώ σημαντική αναβάθμιση προσφέρει η 3η γενιά του Toyota Safety Sense, με νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και βελτίωση των υπαρχόντων. Ο εξοπλισμός δεν δημιουργεί αφορμή για παράπονα με το επίπεδο να είναι έτσι και αλλιώς υψηλό με στάνταρ αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 7 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματους προβολείς κ.ά..

Χωροταξικά, προσφέρει ανέσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας και δεν προσπαθεί να πείσει ότι καταφέρνει τις εντυπώσεις των εκδόσεων Sedan και Touring Sports, που δίνουν μια έξτρα προτεραιότητα στην ευρυχωρία. Η στενή είσοδος- έξοδος που δημιουργούν οι πίσω πόρτες και οι οριακά ικανοποιητικοί χώροι επιβατών και αποσκευών (361 λίτρα), δεν βάζουν την hatchback μικρομεσαία Toyota σε ρόλο πρωταγωνιστικό.

Ωστόσο, τα υλικά και η συναρμολόγηση τιμούν την ιστορία του κατασκευαστή και η Corolla, χωρίς να πουλάει premium εικόνα, αφήνει τις θετικές εντυπώσεις να αποκτήσουν διάρκεια στο χρόνο.

 

Αναβάθμιση υβριδικής απόδοσης

Σημαντικό μέρος του hi-tech χαρακτήρα εκδηλώνεται με το εξελιγμένο υβριδικό της σύνολο, που βρίσκεται στην 5η γενιά του και λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο ομαλά και αποτελεσματικά, αναφορικά με τη διαχείριση ενέργειας και την οικονομία καυσίμου. Στα δεδομένα του αναβαθμισμένου υβριδικού συστήματος είναι το περιορισμένο βάρος και φυσικά ο μικρότερος όγκος.

Ο ατμοσφαιρικός 1.800άρης κινητήρας σε συνδυασμό με δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν για χρήση γεννήτριας και έναν για κίνηση, προσφέρει τη συνδυαζόμενη ισχύ των 140 ίππων, αυξημένη κατά 18 σε σχέση με την έκδοση που αντικαθιστά. Η αναβαθμισμένη ισχύς και η ροπή των 142 Nm, μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου e-CVT.

Η Corolla ξεκινά πάντα ηλεκτρικά και το υβριδικό σύστημα φροντίζει κατά την επιβράδυνση να αποθηκεύει, μέσω ανάκτησης, ενέργεια στην μπαταρία ιόντων λιθίου που έχει κατά 14% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ζυγίζοντας και 16 κιλά λιγότερο από πριν.

Συνολικά ο οδηγός χρειάζεται να ανησυχεί λιγότερο για τον τρόπο λειτουργίας, πότε και πόσο δηλαδή είναι φορτισμένες οι μπαταρίες και ποιός κινητήρας είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Απλά απολαμβάνει τις αρετές του υβριδικού συστήματος στο πρατήριο καυσίμων. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία των κινητήρων είναι υποδειγματική χωρίς να δημιουργεί γρίφο λειτουργίας, ενώ μπορεί να προσφέρει επιδόσεις με μια κατανάλωση που σπανίως θα ξεπεράσει τα 5 με 6 λτ./100 χλμ..

Φυσικά υπάρχουν οι ανάλογες ψηφιακές απεικονίσεις για το “υβριδικό ραπόρτο”, όπως επίσης υπάρχουν και 3 λειτουργίες επιλογής ανάλογα με τα θέλω του οδηγού. Στο Eco mode, προτεραιότητα έχει η οικονομία, στην θέση Normal το υβριδικό σύστημα επιλέγει το καλύτερο ανάμεσα στους κινητήρες για ισορροπία απόδοσης – οικονομίας, ενώ στο EV mode ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε αποκλειστικότητα, για μικρή όμως απόσταση.

Όπως δηλώνει και η Toyota, η υβριδική Corolla καλύπτει αθόρυβα έως και το 80% των καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη. Φυσικά, στο Sport mode οι δύο κινητήρες φορτσάρουν για την μέγιστη δυνατή απόδοση. Τότε είναι που Corolla 1.8 Hybrid ξεδιπλώνει τις καλές της επιδόσεις κάτι που μεταφράζεται σε 9,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Στο δρόμο το ιαπωνικό χατσμπακ παραμένει ευκολοδήγητο. Η πλατφόρμα TNGA στην οποία βασίζεται και η ποιοτική ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) συνδυάζουν ένα στιβαρό σύνολο που εμπνέει ευχάριστα τον οδηγό. Δίνει προτεραιότητα σε μια ευέλικτη αποτελεσματικότητα, που μεταφράζεται σε ευθυβολία, ποιότητα κύλισης και σωστό συνολικό έλεγχο από το τιμόνι.

Αν επιθυμείς να την οδηγήσεις δυναμικά η επιλογή Sport διατηρεί λίγο ψηλότερα τον στάνταρντ ρυθμό περιστροφής του μοτέρ, ώστε να προσφέρει την καλύτερη συνολικά απόδοση, ευτυχώς χωρίς να απογειώνει την κατανάλωση. Όχι όμως και τον θόρυβο, καθώς το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT διατηρεί σταθερά ψηλά τις στροφές του βενζινοκινητήρα όταν σανιδώνεις το γκάζι αναζητώντας την πλήρη ισχύ.

Επικοινωνιακή με τον οδηγό της και άμεση στους χειρισμούς, η μικρομεσαία Toyota μπορεί να εκπληρώσει τόσο το “πράσινο” όσο και το δυναμικό κομμάτι της αυτοκίνησης, ασχέτως αν πλησιάζει τον 1,5 τόνο σε βάρος. Η ασφάλεια σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό με την σταθερότητα και τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις στροφές.

Το σίγουρο πάτημα και οι μικρές κλίσεις από το αμάξωμα, συμβάλουν σε ένα ασφαλές και αποτελεσματικό σύνολο που ενημερώνει, προειδοποιεί και προφυλάσσει ακόμα και αν το παρακάνεις. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους βασικούς λόγους ύπαρξης ενός υβριδικού μοντέλου, που εκτός από οικονομία και καθαρότερους ρύπους απολαμβάνει την ελεύθερη καθημερινή πρόσβαση στον μικρό δακτύλιο της Αθήνας.

Η σταθερή αξία Corolla

Η σταθερή αξία της Corolla σε συνδυασμό με την εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία δείχνει να ενσωματώνει λόγους που αξίζει να επενδύσεις. Αποτέλεσμα και οικονομία, ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο για την καθημερινότητα, αλλά και έξω από αυτήν.

Αξίες διαχρονικές που συνοδεύουν το όνομα Toyota με πλήρη 6ετή εγγύηση, αλλά και 11 έτη (χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων) για την αρτιότητα λειτουργίας της υβριδικής μπαταρίας. Αν η αγορά ενός αυτοκίνητου σήμερα δεν είναι επένδυση, η Toyota με την υβριδική Corolla έχει τον τρόπο της για να σε πείσει για το αντίθετο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!