Δοκιμάζουμε το Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 PS

Το coupe SUV της Renault με το όνομα Arkana εντυπωσιάζει όχι μόνο με την εμφάνισή του, αλλά και με το τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Δοκιμάζουμε το Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 PS

Το coupe SUV της Renault με το όνομα Arkana εντυπωσιάζει όχι μόνο με την εμφάνισή του, αλλά και με το τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Η Renault είναι μία από τις εταιρείες που εξελίσσονται συνεχώς προκειμένου να απαντήσουν στις ανάγκες της αγοράς και να κατασκευάσουν τα μοντέλα που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής, αλλά και να προσφέρουν κάτι παραπάνω από απλά ένα αυτοκίνητο. Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι και το Renault Arkana.

Πρόκειται για ένα designάτο SUV με σχεδιασμό coupe, ευρύχωρο εσωτερικό, υβριδικούς κινητήρες και πολλές άλλες προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας που θα αναλύσουμε παρακάτω. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν βρουν την άνεσή τους μέσα στο εσωτερικό, καθώς και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται κυρίως στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα αισθάνονται ασφαλείς χάρη στα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας. Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει περισσότερα από όσα περιμένει κανείς και σίγουρα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και των πιο απαιτητικών οδηγών.

Το νέο Renault Arkana, ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά χάρη στη στιλάτη σιλουέτα του. Οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με coupe αισθητική και καθαρές γραμμές σε ένα SUV πακέτο. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20 εκατοστά, μια τιμή που είναι υψηλή για την κατηγορία του. Επιπλέον, τα μαύρα πλαστικά που περιβάλλουν το αμάξωμα προσθέτουν περιπετειώδη πινελιά και προστατεύουν το χρώμα του αυτοκινήτου.

Στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου υπάρχουν τα full LED φωτιστικά σώματα και την υπογραφή σε σχήμα C, χαρακτηριστικά που παρατηρούνται πλέον σε όλα τα νέα μοντέλα της Renault. Το δυναμικό design της μάσκας συνεχίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα με μια κόκκινη λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και ενώνει τα δύο φανάρια. Αυτό το στοιχείο τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου και αναδεικνύει την πληθωρική του εμφάνιση. Το μήκος του αυτοκινήτου φθάνει τα 4,57 μέτρα, το ύψος του φτάνει τα 1,57 μέτρα και το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,72 μέτρα. Αυτά τα στοιχεία εγγυώνται μία ευρύχωρη καμπίνα που θα φιλοξενήσει άνετα επιβάτες στο μέσο όρο ύψους.

Το εσωτερικό του Renault Arkana είναι σχεδιασμένο με μια μοντέρνα αρχιτεκτονική που περιλαμβάνει όλα τα τελευταία ψηφιακά “καλούδια” για να είναι εναρμονισμένο με την εποχή. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ίντσων. Επιπλέον, μπορεί να εξατομικευτεί με widgets, ενώ το ίδιο σχέδιο ακολουθείται και στην οθόνη αφής 9,3 ιντσών, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει μεγάλη επιφάνεια θέασης. Στον επιπλέον εξοπλισμό βρίσκεται το σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και οι τέσσερις θύρες USB για να μην υπάρξει ποτέ έλλειψη σύνδεσης και ηλεκτρικού φορτίου στις συσκευές μας. Αναμφίβολα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου φέρει υψηλής ποιότητας υλικών, καθώς και στιβαρή συναρμολόγηση.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η ευρυχωρία είναι σίγουρη, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες εκεί που συνήθως τα SUV με κεκλιμένη οροφή στο πίσω τμήμα χωλαίνουν.  Στο Arkana δεν ισχύει μιας και πρέπει να ξεπερνάει κάποιος το 1,85 εκ. ύψος για να ενοχλείται. Ακόμα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον “αέρα” των 21,1 εκ. για τα γόνατα τους, που πρακτικά είναι υψηλή τιμή για την κατηγορία. Ο χώρος των 30,5 εκ. για τα πόδια, αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς.

Αναφορικά για το χώρο αποσκευών, το Renault Arkana E-TECH διαθέτει 480 λίτρα (έναντι των 513 λίτρα των mild hybrid εκδόσεων) και με κανονικό τροχό έκτακτης ανάγκης. Η τιμή αυτή θα εξασφαλίσει την αποθήκευση των αποσκευών για ένα ταξίδι μιας τετραμελής οικογένειας. Φυσικά, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (2/3 – 1/3).

Το Renault Arkana προσφέρεται με υβριδικούς κινητήρες mild hybrid και full hybrid ή όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα E-TECH Hybrid. Η τελευταία, που δοκιμάσαμε, εφοδιάζεται με έναν θερμικό κινητήρα 1,6 λίτρων με ισχύ 94 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα με 49 PS και έναν ακόμη HSG (High-voltage Starter Generator) με 20 PS. Η συνδυαστική απόδοση είναι 145 ίπποι και για πρώτη φορά συναντήσαμε αυτό το υβριδικό σύνολο στο Renault Clio E-TECH. Η λειτουργία του προσαρμόζεται έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη απόδοση με την χαμηλότερη χρήση του θερμικού κινητήρα. Γι’ αυτό το σύνολο ολοκληρώνει μια μπαταρία 1,2 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ιδιαίτερης κατασκευής με τεχνολογία απευθείας από τη Formula 1. Το Arkana E-TECH μπορεί να κάνει εξαιρετική ανάκτηση ενέργειας με αποτέλεσμα να κινείται ακόμα και ηλεκτρικά για 3 χιλιόμετρα. Εάν τώρα ξεπεράσετε τα 75 χλμ./ώρα, τότε η ενεργοποίηση του 1.6 βενζινοκινητήρα είναι αναπόφευκτη.

Από πλευράς επιδόσεων, το Renault Arkana E-TECH Hybrid φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,8 δευτερόλεπτα, καθόλου άσχημα για ένα μοντέλο 1.435 κιλών. Η μέγιστη ταχύτητα είναι τα 172 χλμ./ώρα, ωστόσο η αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο από τα πρώτα μέτρα είναι πολύ σβέλτη. Ο λόγος φυσικά η αμεσότητα της απόκρισης του γκαζιού, χάρη στους ηλεκτροκινητήρες, που αναλαβάνουν δράση από το πρώτο μιλισεκόντ που το πόδι πιέζει το δεξί πεντάλ.

Η τεχνολογία που φέρει είναι ξεκάθαρα υπερ της ηλεκτροκίνησης, μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό μετακίνησής μας εντός αστικού φόντου είναι με την μπαταρία. Αυτό μεταφράζεται και σε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στην περίοδο δοκιμής μας, η κατανάλωση βενζίνης που ανακοίνωνε το trip computer κυμαινόταν από 5,5 έως 6 λίτρα/100 χλμ.

Από τη θέση του οδηγού, τα πάντα είναι ορατά, γεγονός που οφείλεται στο πόσο ψηλά είναι τοποθετημένο το κάθισμα. Οι θετικές εντυπώσεις από την ποιότητα κύλισης του coupe SUV δημιουργούνται μόλις από τα πρώτα μέτρα, ενώ παράλληλα η ανάρτηση δουλεύει με τον καλύτερο τρόπο, κρατώντας τους επιβάτες άνετους, παρόλο τους τροχούς 18 ιντσών, οι οποίοι απογειώνουν το αισθητικό αποτέλεσμα του Arkana.

Σου βγάζει έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα και όρεξη για πολύ περιπέτεια, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να κυκλοφορήσει ευέλικτα μέσα στο χάος της πόλης, παρά τα 4,5+ μέτρα μήκους. Οι πλεύσεις είναι περιορισμένες ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές, ενώ η άνεση είναι υψηλού επιπέδου χάρη στη βελτιστοποιημένη ρύθμιση των αμορτισέρ. Η απόδοση του πλαισίου ενισχύεται από το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Οι αλλαγές στα προγράμματα του συστήματος Multisense και συγκεκριμένα στο Sport κάνει την αντίδραση του κιβωτίου και την απόκριση στο γκάζι πιο άμεση, ενώ το τιμόνι σφίγγει, ώστε ο οδηγός να έχει μια απόλυτη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Εμείς όμως παραμείναμε στο Eco, ενώ υπάρχει και το μπουτόν EV, με το οποίο το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τα αποθέματα υπολοιπόμενης μπαταρίας για να κινηθεί αθόρυβα και οικολογικά. Σε γενικές γραμμές, η κάθε διαδρομή είναι ευχάριστη με το Renault Arkana.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!