Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 Hybrid

Η πιο τολμηρή δημιουργία της Peugeot, το νέο 408 έρχεται να δημιουργήσει ανακατατάξεις.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 Hybrid

Η πιο τολμηρή δημιουργία της Peugeot, το νέο 408 έρχεται να δημιουργήσει ανακατατάξεις.

Αυτό είναι το νέο Peugeot 408, ένα αυτοκίνητο τόσο ξεχωριστό, που ακόμη και ο κατασκευαστής του δεν είναι απόλυτα σίγουρος που μπορεί να το κατατάξει. Η γαλλική μάρκα υποστηρίζει ότι είναι πολυδιάστατο crossover, που μπορεί να προσαρμοστεί σε πολλές κατηγορίες και δεν έχει κάποιον άμεσο αντίπαλο.

Το εντυπωσιακό, δίχως άλλο σχήμα του, περιέχει ένα συνονθύλευμα στοιχείων από διάφορες κατηγορίες, hatchback, fastback και φυσικά λίγο από SUV. Αυτό κατέστη εφικτό χάρη στο αμάξωμα με τις γενναιόδωρες διαστάσεις. Έχει μήκος 4,684 μ. που είναι πιο μεγάλο κατά 51 χιλιοστά ακόμα και από το 308 station wagon.

Ωστόσο, το σημείο κλειδί για πολλούς είναι το η αύξηση του μεταξονίου που φτάνει στα 2,787 μ. και είναι κατά 107 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του 308. Αυτό έδωσε στην Peugeot την ευκαιρία να αντιμετωπίσει ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματα του 308, που είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες.

Πραγματικά, η Peugeot υποστηρίζει ότι το 408 διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα από όλα τα μοντέλα της. Και στην πράξη ο χώρος στο πίσω μέρος είναι περισσότερος από ότι στο νέο Honda Civic, ενώ πλησιάζει ακόμα και αυτόν του Skoda Octavia.

Είναι επίσης πολύ ευχάριστο μπροστά. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι κοινός με αυτόν του 308 και η ποιότητα είναι κάτι παραπάνω από εφάμιλλη με οτιδήποτε άλλο για παρόμοια χρήματα. Το πιο πρόσφατο σύστημα πολυμέσων της Peugeot παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο και ο δεύτερος πίνακας αφής, κάτω από την οθόνη μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις συντομεύσεις που θα επιλέξεις να έχει. Θα προτιμούσαμε όμως τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι φυσικά.

Με 536 λίτρα, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι κατά 175 λίτρα μεγαλύτερος από αυτόν του 308. Αν επιλέξεις μία από τις δύο Plug-in Hybrid εκδόσεις, η μπαταρία που είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος ανεβάζει ελαφρώς το δάπεδο στον χώρο αποσκευών και μειώνει τον όγκο στα 471 λίτρα. Τιμή που παραμένει αξιόλογη, ενώ προσφέρει και επιπλέον χώρο κάτω από το πάτωμα για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

Οι εκδόσεις Plug-in Hybrid στέκονται πάνω από τις εισαγωγικές που εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 130 ίππων. Η Peugeot έχει ανακοινώσει επίσης, ότι αργότερα θα ακολουθήσει και μια έκδοση αμιγώς ηλεκτρική. Οι επιλογές PHEV είναι δύο, με 180 ή 225 ίππους και εμείς εδώ στη δοκιμή οδηγούμε την ισχυρότερη. Αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν ένα ηλεκτρικό κινητήρα με 110 ίππους, αλλά ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων αποδίδει 150 ή 180 ίππους, ανάλογα με την έκδοση.

Στα χαρτιά η διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις PHEV, όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στην τυπική μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα, είναι πολύ μικρή. Η λιγότερο ισχυρή έκδοση απαιτεί 8,1 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία, τιμή που είναι μόλις 0,3 δλ. μεγαλύτερη από την κορυφαία έκδοση, με τη διαφορά στην τιμή στην ελληνική αγορά να είναι 2.300 ευρώ, όσον αφορά την εισαγωγική έκδοση Allure Plus.

Το υβριδικό σύστημα είναι ραφιναρισμένο και αθόρυβο στην ηλεκτρική λειτουργία του, με την απόδοσή του να είναι αρκετή για να καλύψει τη μέση διαδρομή σε λειτουργία μηδενικών ρύπων. Μπορεί να υπάρχει ένα ανεπαίσθητο τράνταγμα όταν τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά συνολικά ο βενζινοκινητήρας είναι αρκετά ήσυχος.

Οι επιδόσεις με απόλυτα κριτήρια είναι περισσότερο επαρκείς, παρά εντυπωσιακές, με αυτή τη φιλοσοφία να ταιριάζει απόλυτα με τη ρύθμιση της ανάρτησης. Ενώ κάνει καλή δουλειά στην απόσβεση των κακοτεχνιών, διαπιστώσαμε ότι το πρόσθετο βάρος του Plug-in υβριδικού συστήματος το κάνει να  αναπηδά στην πόλη περισσότερο από τις εισαγωγικές εκδόσεις με τους απλούς κινητήρες βενζίνης.

Το επιπλέον βάρος δημιουργεί κάποια αδράνεια που γίνεται ελαφρώς αισθητή στις στροφές, αν και το 408 είναι αρκετά ικανό στο δρόμο, αν όχι εξαιρετικό. Το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι δεν δίνει μεστή πληροφόρηση, αλλά από την άλλη πλευρά κάνει το αυτοκίνητο εύκολο στους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες.

Η ηλεκτρική αυτονομία του 408 Hybrid αγγίζει τα 65 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση, χάρη στην μπαταρία των 12,4 kWh. Στην πράξη και κατά τη δοκιμή μας, σε μια διαδρομή πιο σβέλτη, με ταχύτητα κίνησης κοντά στα 65 χλμ./ώρα, η αυτονομία που είδαμε ήταν στο μισό από αυτή που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι τιμές για το Peugeot 408 στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1.2 PureTech και εξοπλισμού Allure, η οποία διαθέτει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Η γκάμα ολοκληρώνεται με την έκδοση Hybrid 225, που στοιχίζει 51.800 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Allure, ενώ στο ανώτερο GT φτάνει τα 55.000 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός εδώ περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (20 ιντσών προαιρετικά), ηλεκτρική πίσω πόρτα χώρου αποσκευών, προσαρμοζόμενο cruise control, με σύστημα εντοπισμού λωρίδας, θερμαινόμενο τιμόνι και τρισδιάστατο εφέ στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Συμπέρασμα

Το Peugeot 408 ταιριάζει σε όσους δεν αρέσει η ιδέα ενός απλού SUV, καθώς ακόμα και στους οπαδούς της Peugeot που θέλουν ένα 308, αλλά δεν το βρίσκουν τόσο ευρύχωρο. Σε κάθε περίπτωση παίρνεις ένα αυτοκίνητο που είναι άνετο, καλό στο δρόμο, έχοντας επίσης μια έξυπνη premium καμπίνα που σε κερδίζει. Στις κορυφαίες PHEV εκδόσεις ξεφεύγει λίγο σε τιμή και ίσως σε κάνουν να κοιτάξει λίγο πιο κάτω στις εισαγωγικές, που ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!