Δοκιμάζουμε το Hyundai Tucson 1.6 Τ-GDI 48V 180 PS 4WD

Η Hyundai συνηθίζει να προσφέρει «ευρωπαϊκά» αυτοκίνητα για τους Ευρωπαίους πελάτες της και αυτή τη φορά ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς

Δοκιμάζουμε το Hyundai Tucson 1.6 Τ-GDI 48V 180 PS 4WD

Η Hyundai συνηθίζει να προσφέρει «ευρωπαϊκά» αυτοκίνητα για τους Ευρωπαίους πελάτες της και αυτή τη φορά ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς

Υπάρχουν αυτοκίνητα που υποβάλλονται σε ένα περιορισμένο facelift, μία κυρίως αισθητική ανανέωση, ώστε να εμφανιστούν πιο ελκυστικά στο κοινό μετά από λίγα χρόνια γνωριμίας. Εκείνα που αλλάζουν γενιά και εξοπλίζονται με νέες τεχνολογίες σε τομείς όπως και οι κινητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Και υπάρχουν και αυτοκίνητα που κόβουν κάθε δεσμό με τον προκάτοχό τους. Όχι γιατί δεν θέλουν να τα συνδέουν, αλλά διότι αποτελούν το σύμβολο για κάτι μεγαλύτερο.

Στην τελευταία περίπτωση ανήκει αναμφίβολα το Tucson 4ης γενιάς. Η έλευσή του ενίσχυσε την παρουσία της Hyundai στην πιο δημοφιλή κατηγορία της αυτοκίνησης, εκείνη των SUV. «Με την προχωρημένη σχεδίασή του και τους τελευταίας γενιάς κινητήρες, το Tucson είναι προϊόν-κλειδί για τη Hyundai στην Ευρώπη», δηλώνει ο επικεφαλής της μάρκας στη Γηραιά Ήπειρο, Michael Cole για το πλέον ευπώλητο SUV της Hyundai διεθνώς.

Η Hyundai συνηθίζει να προσφέρει «ευρωπαϊκά» αυτοκίνητα για τους Ευρωπαίους πελάτες. Η γραμμή παραγωγής του Tucson βρίσκεται στην πόλη Nosovice της Τσεχίας και η εικόνα του συμβαδίζει με την τάση που επικρατεί στην Ευρώπη. Σχεδιαστικά, περιβαλλοντικά, τεχνολογικά. Το design, βασιζόμενο στη νέα φιλοσοφία ‘Parametric Dynamics’, έχει ως στόχο να κερδίσει τους πρώτους «πόντους» εκ μέρους του Tucson. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούν «συνέχεια» της μάσκας, αποτελώντας ένα εντυπωσιακό σύνολο. Δυναμικές γραμμές στο πλάι και λεπτομέρειες όπως τα πίσω φώτα και ο κρυμμένος υαλοκαθαριστήρας στην πίσω αεροτομή, ολοκληρώνουν την μυώδη και συνάμα φουτουριστική εικόνα του Tucson.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εσωτερικούς χώρους από τον προκάτοχό του, το νέο Tucson δείχνει πιο επιβλητικό στο δρόμο αλλά και πιο άνετο για τους επιβάτες του. Με μήκος στα 4,5 μέτρα (+20 χιλ), πλάτος στο 1,865 μ (+15 χιλ), ύψος στο 1,65 μ (+5 χιλ) και μεταξόνιο αυξήθηκε στα 2,68 μ (+10 χιλ), τοποθετείται στο άνω άκρο της compact κατηγορίας.

Στο εσωτερικό σε κερδίζει αρχικά με τους χώρους του (οι πίσω επιβάτες έχουν επιπλέον «αέρα» 26 χιλ. για τα πόδια τους, ενώ – ανάλογα με την έκδοση κινητήρα, ο όγκος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 546 έως 620 λίτρα) και στη συνέχεια με το σύγχρονο εξοπλισμό του. Στο πνεύμα της εποχής, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό του Tucson περιλαμβάνει πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη για το infotainment, τοποθετημένης στο πάνω μέρος της φαρδιάς κεντρικής κονσόλας. Οι αρκετές οριζόντιες γραμμές έχουν ως αποστολή να τονίζουν την αίσθηση ευρυχωρίας για τον οδηγό και το συνοδηγό. Στην επιλογή των υλικών και τη συναρμογή τους αποτυπώνεται η προσπάθεια της Hyundai να μειώσει την απόσταση από τις premium προτάσεις στην κατηγορία.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται η μάρκα και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς μία μακρά λίστα από σύγχρονα συστήματα περιλαμβάνεται στο στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου SUV. Ενδεικτικά, η αυτόνομη πέδηση (FCA) με αναγνώριση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών, αλλά και λειτουργία σε διασταυρώσεις, καθώς ανιχνεύει οχήματα που πλησιάζουν όταν ο οδηγός του Tucson στρίψει αριστερά. Το Lane Following Assist έχει ως αποστολή την αποτροπή ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το Driver Attention Warning να ανιχνεύει την κόπωση του οδηγού, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driving Assist να κινεί με ασφάλεια το Tucson στον αυτοκινητόδρομο, το Intelligent Speed Limit Assist να διατηρεί την ταχύτητα του SUV στα… πλαίσια του νόμου.

Η Hyundai προσφέρει το Tucson με μία πλήρη γκάμα υβριδικών εκδόσεων, από τις ήπιες με 48V έως την full hybrid με 230 ίππους και αυτήν που μπαίνει στην πρίζα και έχει ισχύ 265 ίππους. Όλες συνδυάζονται με κινητήρα 1.6, βενζίνης ή diesel. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, ο 1.6 turbo βενζίνης 180 ίππων συνδυάζεται με 48βολτο σύστημα, την τετρακίνηση HTRAC και το γνωστό DCT διπλού συμπλέκτη, με τις 7 σχέσεις. Ο έλεγχος του αυτόματου κιβωτίου δε γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη αλλά κουμπιών, κάτι που παίρνει λίγο χρόνο να το συνηθίσεις. Επιλέγοντας τα προγράμματα οδήγησης Eco ή Comfort στόχος είναι να κινηθείς ήσυχα και με χαμηλή κατανάλωση, ενώ στο Sport ο κινητήρας έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Σύμμαχος στην πόλη είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, το οποίο όταν ο ρυθμός ανέβει εμφανίζει πάντως μία μικρή υστέρηση. Η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα ανεξαρτήτως κινητήρα και ισχύος) απορροφά ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα… δυσανασχετήσει (οφείλεται εν μέρει και στους τροχούς των 18 ιντσών).

Στο ταξίδι εκτιμάς την ποιότητα κύλισης του Tucson, την ασφαλή συμπεριφορά του, τη διαθέσιμη από χαμηλά ροπή, την άνετη θέση οδήγησης και τη λειτουργία «Sailing», κάθε φορά που σηκώσεις το πόδι από το γκάζι: Καθώς το SUV της Hyundai ρολάρει, ο κινητήρας απενεργοποιείται για μηδενική κατανάλωση. Πάντως δύσκολα θα δεις την μεικτή κατανάλωση να υποχωρεί σε μονοψήφιο αριθμό (κάτω δηλαδή από τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ), απόρροια του ισχυρού κινητήρα, του βάρους του Tucson και της παρουσίας του συστήματος 4×4. Το HTRAC επεμβαίνει όταν διαπιστωθεί χαμηλή πρόσφυση ή όταν ο οδηγός επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα, ανάλογα με το τερέν πάνω στο οποίο βρίσκονται οι τροχοί του Tucson: Mud, Sand, Snow (λάσπη, άμμος, χιόνι).

Το νέο Tucson κάνει ένα άλμα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, σε κάθε τομέα. Και καθίσταται αυτόματα μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία, με καλό βαθμό σχεδόν σε όλους τους τομείς. Δεν είναι το πιο προσιτό compact SUV, ιδίως στη διαμόρφωση του αυτοκινήτου δοκιμής, με τους 180 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο, την τετρακίνηση και το πλήρες πακέτο εξοπλισμού Distinctive: η τιμή του ανέρχεται στα 33.290 ευρώ. Καλύπτει όμως κάθε ανάγκη μίας οικογένειας, για ασφαλή ταξίδια και πρόσβαση σε δύσκολα σημεία. Η βασική έκδοση με τον 1.6 βενζίνης, μηχανικό κιβώτιο και το επίπεδο Exclusive κοστίζει 25.490 ευρώ.

δοκιμή Hyundai Tucson

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!