Δοκιμάζουμε την Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Η Corolla επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, διατηρώντας τις αξίες που πρεσβεύει όλα αυτά τα χρόνια, με πλούσια τεχνολογία και μοντέρνα εμφάνιση

Δοκιμάζουμε την Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Η Corolla επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, διατηρώντας τις αξίες που πρεσβεύει όλα αυτά τα χρόνια, με πλούσια τεχνολογία και μοντέρνα εμφάνιση

Η Toyota επαναφέρει στο προσκήνιο το όνομα της Corolla, αφήνοντας πίσω της το Auris, το οποίο αποτέλεσε ένα μικρό διάλλειμα στην πολυετή και άκρως επιτυχημένη ιστορία της. Εξάλλου, όταν έχεις ένα τόσο ισχυρό όνομα όπως αυτό της Corolla, κάθε αλλαγή μοιάζει μάταιη. Η Corolla είναι το μοναδικό ίσως μοντέλο -μαζί με τον σκαραβαίο- που δεν θέλει συστάσεις. Με περισσότερες από πέντε δεκαετίες ζωής και πάνω από 50 εκατομμύρια πωλήσεις, αποτελεί το πλέον εμπορικό και αναγνωρίσιμο μοντέλο.

Η Toyota επιχειρεί στη νέα γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της να αναθεωρήσει πολλά περισσότερα από το όνομα. Ακολουθώντας τη νέα φιλοσοφία περί «τέλους στα βαρετά αυτοκίνητα» που ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, ακολουθεί μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση. Σε κερδίζει με την πρώτη επαφή και κλείνει πονηρά το μάτι σε κοινό μικρότερης ηλικίας, που μέχρι πρότινος αγνοούσε.

Για τη δημιουργία της έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα GA-C που έχουν τα C-HR και Prius, γεγονός που επέτρεψε στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό. Μοναδικό, που ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα του παρελθόντος, κοιτάζοντας και δείχνοντας το μέλλον. Το αρμονικό δέσιμο των καμπύλων με τις ευθείες γραμμές κυριαρχεί, προσφέροντας ένα αποτέλεσμα άκρως δυναμικό.

Δεν περνάει απαρατήρητη τούτη εδώ η νέα Corolla. Αρέσει και την κοιτάζει ο κόσμος, ρωτάει και δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον. Με μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, αλλά και χαμηλότερο ύψος, «στέκεται» καλύτερα στο δρόμο και δείχνει πιο ρωμαλέα από το Auris που αντικαθιστά. Οι φουσκωμένοι θόλοι, σε συνδυασμός με το μακρύ καπό τη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα της χαρίζουν δυναμική.

Κοιτώντας από το πλάι, η οροφή με το κυρτό τελείωμα κλέβει την παράσταση, δίνοντας μια κουπέ αίσθηση. Πίσω, ο προφυλακτήρας ακολουθεί τη εν γένει φιλοσοφία σχεδίασης, αγκαλιάζοντας τα φτερά και τα φώτα, αφήνοντας στο τελείωμά του να φανούν δυο πλατιές απολήξεις ψευδο-εξατμίσεων.

Η νέα Corolla όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν μένει στα… λούσα. Είναι πολλά περισσότερα από όσο η θελκτική της εμφάνιση μαρτυρά και αναφερόμαστε στην τεχνολογία που κουβαλά. Στη νέα γενιά της η Toyota την προσφέρει σε δύο υβριδικές εκδόσεις, με μεγάλο 2λιτρο κινητήρα ή εναλλακτικά με ένα πιο γήινο 1.800άρη, όπως αυτός του αυτοκινήτου δοκιμής μας.

Στόχος φυσικά είναι το οικολογικό προφίλ του μοντέλου και η χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις τιμές εκπομπής CO2 που περιορίζονται στα 102 γρ./χλμ. και την κατανάλωση που περιορίζεται κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. βάζοντας τα γυαλιά ακόμα και σε προτάσεις με κινητήρες πετρελαίου που παραδοσιακά διακρίνονται σε αυτόν τον τομέα.

Αναλυτικότερα, το σύστημα που κινεί τη βασική υβριδική Corolla, αποτελείται από ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.798 κ.εκ. με υψηλή σχέση συμπίεση που φτάνει στο 13:1 που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και ένα ηλεκτρικό κινητήρα 72 ίππων (53 kW) με ροπή 163 Nm. Η μέγιστη αποδιδόμενη συνδυαστική ισχύς της Corolla 1.8 Hybrid είναι 122 ίπποι και 142 Nm ροπής, που της επιτρέπει να ολοκληρώνει το τυπικό σπριντ από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Για την κίνηση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT, με χαρακτηριστικά κοινά με ενός με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση, που διαθέτει όμως πλανητικό σύστημα κίνησης και όχι με ιμάντες. Προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με τις ανάγκες και αξιοποιώντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του υβριδικού συστήματος, παράγοντας λιγότερο θόρυβο από αυτό που αντικαθιστά.

Η υβριδική Corolla ξεκινά αυτόματο στο ECO mode και αμιγώς ηλεκτρικά και παραμένει σε αυτή τη λειτουργία για όσο η μπαταρία του επιτρέπει και εφόσον δεν απαιτείται έντονη επιτάχυνση, η οποία βάζει στο παιχνίδι και τον θερμικό κινητήρα. Εν γένει το σύστημα κρατά τις στροφές χαμηλά, με γνώμονα την οικονομία και την όσο το δυνατόν αθόρυβη λειτουργία.

Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα γίνεται ανεπαίσθητα, όπως εξάλλου και η επιστροφή στον ηλεκτρικό, σε κάθε «άσε» του γκαζιού και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με το σύστημα να επιδιώκει την εμπλοκή του. Κάτι που καταλαβαίνεις και από το χορό της βελόνας του στροφόμετρου που πέφτει στο μηδέν ή ανεβαίνει στις 1.500 σ.α.λ. ή και λίγο παραπάνω ανάλογα με τις συνθήκες.

Αν απαιτείται δυνατή επιτάχυνση, τότε οι στροφές θα ξεπεράσουν τις 4.000 σ.α.λ. και θα παραμείνουν σταθερά εκεί όσο πιέζεις το γκάζι σταθερά, παράγοντας ένα χαρακτηριστικό βουητό που συνοδεύει τη λειτουργία του e-CVT. Ωστόσο, στη νέα γενιά του κιβωτίου δεν ενοχλεί τόσο, με τα dB να μένουν πιο χαμηλά και τη χροιά να μην είναι κουραστική.

Στο δρόμο η νέα Corolla με το στιβαρό πλαίσιο και τις προσεγμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, πατάει θετικά σε κάθε περίπτωση, δίνοντας προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς όμως να αγνοεί την οδική συμπεριφορά, η οποία μάλιστα σε αυτή τη γενιά ξεχωρίζει.

Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος γίνεται αποτελεσματικά, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι περιορισμένες και να μην επηρεάζουν την ισορροπία της καλής οδικής συμπεριφοράς. Ακόμα και σε «κατσαρό» οδόστρωμα η Corolla διατηρεί στενή επαφή, χωρίς να πλέει ούτε να κουράζει σε επίπεδο άνεσης. Η δύναμη εξάλλου δεν είναι αρκετή για να αλλοιώσει την ομοιογένεια, με το πλαίσιο να αποδεικνύει ότι είναι φτιαγμένο για πολλά περισσότερα άλογα.

Με μήκος 4,370 μ. πλάτος 1,790 μ. και μεταξόνιο 2,640 μ. η νέα Corolla προϊδεάζει για ευρυχωρία στο εσωτερικό της. Στην πράξη δεν επιβεβαιώνεται στο ακέραιο αυτή η εκτίμηση, αφού οι πίσω επιβάτες έχουν απλώς ικανοποιητικό χώρο για πόδια και κεφάλι. Σε κάθε περίπτωση όλοι απολαμβάνουν την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο άνω μέρος του ταμπλό να κερδίζουν στο μάτι, αλλά και στην υφή.

Προχωρώντας πιο χαμηλά συναντάμε πιο σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και δεν αλλοιώνουν την καλή εν γένει εικόνα. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, σε σωστή ανεξάρτητα από το ύψος θέση, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις που διαθέτουν κάθισμα και τιμόνι. Στο κέντρο το ταμπλό και ψηλά κυριαρχεί μια οθόνη αφής που προσφέρει πολλές πληροφορίες και δυνατότητες σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ υπάρχουν και υποδοχές για USB.

Μια μικρή κρυφή θήκη βρίσκεται κάτω από το ταμπλό που μπορεί να φιλοξενήσει το smartphone, αλλά από εκεί και πέρα το βάρος της μεταφοράς μικροαντικειμένων της καθημερινότητας αναλαμβάνου οι ποτηροθήκες ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό και οι μεγάλες τσέπες στις πόρτες. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 361 λίτρα, δεν είναι κορυφαίος, αλλά εξυπηρετεί με το κανονικό του σχήμα τη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων όπως βαλίτσες.

Η νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid είναι διαθέσιμη με τιμή που ξεκινάει από τα 20.570 ευρώ στη βασική έκδοση ECO και ανεβαίνει στα 21.760 στην πλουσιότερη Active Plus, ενώ στην κορυφαία Black Edition, όπως αυτή της δοκιμής μας φτάνει στα 25.370 ευρώ. Σε αυτή τη γενιά της η Corolla παρουσιάζεται πέρα από οικονομική, με χαμηλή κατανάλωση που βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε ντίζελ προτάσεις, ενδιαφέρουσα σε όλα τα επίπεδα. Ξεχωρίζει με την αισθητική της, έχει ενδιαφέρον οδηγικά και φυσικά την ποιότητα που χαρακτηρίζει όλες τις κατασκευές της Toyota.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!