Το Opel Mokka είναι ένα από τα λίγα Β-SUV που τολμούν να ξεχωρίσουν αισθητικά. Το φρέσκο εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor και το λογότυπο Blitz διακρίνεται για την μοντέρνα οπτική ταυτότητα που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον της γερμανικής μάρκας.
Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι αρκετά κόμπακτ (μόλις 4,15 μέτρα μήκος και 1,79 μέτρα πλάτος), με κοντούς προβόλους και καθαρές γραμμές που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας. Ό,τι πρέπει δηλαδή για ένα SUV που αρέσκεται σε περιπλανήσεις εντός αστικού φόντου.
Οι ζάντες 18 ιντσών, η διχρωμία αμαξώματος-οροφής (για τη συγκεκριμένη έκδοση) και τα LED φώτα ημέρας ολοκληρώνουν το πακέτο με νεανική αλλά και αεροδυναμική λογική: Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,32 Cd, χαρακτηριστικό που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Καμπίνα: Ψηφιακή, ευρύχωρη, οδηγοκεντρική
Το εσωτερικό του Mokka είναι ξεκάθαρα εστιασμένο στον οδηγό. Αυτός έχει μπροστά του το νέας σχεδίασης τιμόνι και το Pure Panel. Το ενιαίο πάνελ που φιλοξενεί δύο ψηφιακές οθόνες 10 ιντσών, προσφέρει μια “καθαρή” εμπειρία οδήγησης χωρίς πληροφοριακή υπερβολή. Έχεις αυτά που χρειάζεσαι, μπροστά σου!
Το σύστημα infotainment υποστηρίζει αναβαθμίσεις over-the-air και διαθέτει πλοήγηση, αναγνώριση φωνής, καθώς και δυνατότητα πλήρους συνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Android Auto – ακόμα και ασύρματα.
Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί για την κατηγορία, με εργονομικά τοποθετημένες θήκες για μικροαντικείμενα και επαρκή χώρο στην κονσόλα. Τα καθίσματα AGR (πιστοποιημένα από τον γερμανικό οργανισμό εργονομίας) προσφέρουν άριστη στήριξη για πολύωρη οδήγηση. Οι πίσω επιβάτες, εφόσον είναι κάτω από 1,85 μέτρα ύψος μπορούν να κάθονται άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων επεκτείνεται με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνοντας τα 1.105 λίτρα.
Οικονομία και απόδοση με τον 1.2 PureTech 145 hp Hybrid
Το νέο Opel Mokka Hybrid εξοπλίζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων PureTech, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Αυτός ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίππων) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh.
Η συνδυασμένη λειτουργία των δύο κινητήρων ανεβάζει τη μέγιστη ισχύ στους 145 ίππους και επιτρέπει στο Mokka να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, όπως κατά την εκκίνηση ή την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCT6), το οποίο προσφέρει ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, συμβάλλοντας στην αποδοτικότητα και την άνεση κατά την οδήγηση.
Το υβριδικό σύστημα διαθέτει επίσης τη λειτουργία “coasting”, όπου ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται κατά την κύλιση, εξοικονομώντας καύσιμο χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα κίνησης. Από την άλλη, εάν θέλει κάποιος να πάρει τον πλήρη έλεγχο στα… χέρια του, τότε τα paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων, μπορούν να σερβίρουν αυτή την επιλογή. Όλοι ξέρουμε όμως ότι το 90% των οδηγών δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τη χειροκίνητη λειτουργία.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Mokka Hybrid επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα τα 207 χλμ./ώρα. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 4,8-4,9 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO₂ ανέρχονται σε 108-110 g/km. Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν το Mokka Hybrid μια αποδοτική και περιβαλλοντικά φιλική επιλογή στην κατηγορία των B-SUV. Στην πράξη, η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν μόλις 1 λτ./100 χλμ. περισσότερο από την εργοστασιακή τιμή.
Ένα SUV με hatchback χαρακτήρα
Το Mokka Hybrid βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του ομίλου Stellantis, κάτι που του προσδίδει χαμηλό βάρος (μόλις 1.240 kg) και εξαιρετική κατανομή μάζας. Στον δρόμο, αυτό μεταφράζεται σε μια σφιχτή, συγκροτημένη αίσθηση, με πολύ καλή πρόσφυση και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές.
Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει αξιοσημείωτη ισορροπία μεταξύ άνεσης και σταθερότητας. Σε διαδρομές με στροφές, το Mokka παραπέμπει σε hatchback με τον τρόπο που στρίβει, με αμεσότητα και προβλεψιμότητα. Το τιμόνι, ιδιαίτερα στο Sport mode, γίνεται λίγο πιο βαρύ και προσφέρει λίγο καλύτερη πληροφόρηση.
Στο αστικό περιβάλλον, το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται μεγάλο πλεονέκτημα, με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει εντελώς σε στάσεις και το coasting mode να απεμπλέκει το κιβώτιο, μειώνοντας την κατανάλωση. Μάλιστα, αποτελεί και ένα είδος “παιχνιδιού”. Πολλές φορές υπήρξε εσκεμμένη προσπάθεια να κρατήσουμε τα ψηφία της ταχύτητας μπλε και όχι λευκά. Με αυτόν τον τρόπο η Opel διαφοροποιεί τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου, πότε δηλαδή το όχημα κινείται μόνο με ρεύμα (μπλε απόχρωση) και πότε με βενζίνη (άσπρη απόχρωση). Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, με αποτέλεσμα ένα ήσυχο και ευχάριστο περιβάλλον ακόμα και σε ταξίδι.
Το Opel Mokka Hybrid είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού: ενεργό cruise control, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και προειδοποίηση σύγκρουσης.
Το μοντέλο έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP, ενισχύοντας την εικόνα του ως ένα ασφαλές SUV. Επίσης, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας 180° και αισθητήρες περιμετρικά – καθιστώντας το ιδανικό για νέους οδηγούς ή απαιτητικά αστικά περιβάλλοντα.
Η αρχική τιμή στην ελληνική αγορά ξεκινά από τις 22.400 ευρώ με αξιοπρεπέστατο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Σε αυτήν περιλαμβάνονται ψηφιακά όργανα, σύστημα infotainment 10’’, αισθητήρες παρκαρίσματος και όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας. Βέβαια, η τιμή αυτή αφορά την βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 Turbo 136 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, χωρίς κάποιο προωθητικό πρόγραμμα. Το νέο Mokka 1.2 PureTech 145 ίππων Hybrid με το e-DCT6 που δοκιμάζουμε εδώ, είναι διαθέσιμο από την εξοπλιστική έκδοση Edition και ξεκινάει από τα 25.650 ευρώ.
Τέλος, υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν με τιμή εκκίνησης τα 37.900 ευρώ (χωρίς την επιδότηση του “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”).
Ένα ολοκληρωμένο B-SUV για την εποχή μας
Το Opel Mokka Hybrid είναι μια πολύ ώριμη και ισορροπημένη υλοποίηση της φιλοσοφίας “στιλ με ουσία” στην κατηγορία των B-SUV. Καταφέρνει να ενσωματώσει δυναμική σχεδίαση, σύγχρονη τεχνολογία και υβριδική αποδοτικότητα, χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα ή ασφάλεια.
Αν ψάχνετε για ένα SUV με μοντέρνο χαρακτήρα, πρακτικότητα και πραγματικά χρήσιμη υβριδική τεχνολογία, το νέο Mokka δεν είναι απλώς μια επιλογή — είναι ένα από τα benchmarks της κατηγορίας. Και αυτό δεν το πετυχαίνει με τεχνάσματα, αλλά με ουσία, γερμανική ακρίβεια και σοβαρή τεχνογνωσία.