Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart #1 Pro+ με τους 272 ίππους (+video)

Το μικρότερο σύγχρονο smart κρύβει πολλά χαρίσματα κάτω από το όμορφο παρουσιαστικό του.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart #1 Pro+ με τους 272 ίππους (+video)

Το μικρότερο σύγχρονο smart κρύβει πολλά χαρίσματα κάτω από το όμορφο παρουσιαστικό του.

Το ολοκαίνουριο #1 (χάσταγκ 1), μαζί με το #3, μας ανοίγουν την πόρτα στη νέα, σαφώς πιο ενδιαφέρουσα εποχή της smart η οποία πλέον ανήκει στην κοινοπραξία της Mercedes-Benz με την Κινεζική Geely Automotive.

Βέβαια, η σχέση της μάρκας με την ηλεκτροκίνηση ξεκινά πολύ πιο πίσω, το 2014, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του fortwo. Μην ξεχνάμε κι ένα ακόμη ορόσημο της smart: το 2019 έγινε η πρώτη μάρκα που ξεκίνησε να διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, ξεχάστε τα μικρά διθέσια αυτοκίνητα που έγιναν ανάρπαστα για τις αστικές τους αρετές. Τα νέα smart είναι σαφώς μεγαλύτερα και πιο… ώριμα. Η ωριμότητα παρόλα αυτά δεν σημαίνει απαραίτητα και συντηρητισμό. Απεναντίας, το #1 εκπέμπει φρεσκάδα, τόσο με την εμφάνιση όσο και με το χαρακτήρα του. Διαπιστευτήριά του σε ότι αφορά τη σχεδίαση, είναι τα βραβεία Red Dot και iF Design.

smart #1 test drive 2025 (15)

Με μήκος 4,27 μέτρα, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι ο Βενιαμίν στη γκάμα της εταιρείας και εντάσσεται στην κατηγορία των B-SUV (παρότι ο ΣΕΑΑ το κατηγοριοποιεί στα C-SUV). Σχεδιαστικά, συμπυκνώνει το νέο σχεδιαστικό DNA της smart σε ένα κόμπακτ αμάξωμα που συνδυάζει το SUV ανάστημα με μοντέρνα χαρακτηριστικά.

Οι καμπύλες κυριαρχούν από όποια πλευρά κι αν το δεις, ενώ το βλέμμα σου θα σταθεί οπωσδήποτε στα εντυπωσιακά, ενιαία φώτα LED εμπρός και πίσω, τις πτυσσόμενες χειρολαβές στις πόρτες και στη μαύρη οροφή που μοιάζει σαν κασκέτο, προσθέτει το χαρακτηριστικό της διχρωμίας και συνοδεύεται από μια τεράστια ηλιοροφή, η οποία ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο στα παράθυρα.

Digital μινιμαλισμός

Πολύ μοντέρνα είναι η εικόνα και στην καμπίνα. Λιτές, ευθείες γραμμές συνδυάζονται με premium υλικά και πλουσιοπάροχο digital εξοπλισμό για να συμβάλλουν σε μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα για οδηγό και επιβάτες.

smart #1 test drive 2025 (25)

Εντύπωση προκαλεί η υπερυψωμένη κονσόλα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 12,8 ιντσών. Αρχικά σε αγχώνει ελαφρώς με τις διάσπαρτες ενδείξεις και επιλογές στην αρχική σελίδα και η αλήθεια είναι πως χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να περιηγηθείς και να εξοικειωθείς με το μενού και την πληθώρα λειτουργιών που συγκεντρώνει.

Για παράδειγμα, πέρα από τις πολλές ρυθμίσεις που αφορούν την οδήγηση, επίσκεψη στην οθόνη απαιτείται επίσης για τον έλεγχο του κλιματισμού και το χειρισμό των καθρεπτών, για τα οποία θα προτιμούσαμε την ύπαρξη φυσικών διακοπτών.

Αν πάλι είσαι λάτρης της ψηφιακής τεχνολογίας θα εκτιμήσεις τις δυνατότητες που χαρίζει η τεχνητή νοημοσύνη στο infotainment του #1. Για παράδειγμα, ο έξυπνος φωνητικός βοηθός απαντά στο κάλεσμα hello smart αναλαμβάνοντας να διεκπεραιώσει διάφορες λειτουργίες, να σε καθοδηγήσει προς τον προορισμό σου, να σε ενημερώσει π.χ. για τον καιρό και να απαντήσει σε τυχόν απορίες σου. Συνοδεύεται μάλιστα από το άβαταρ του αυτοκινήτου, μια αξιολάτρευτη μικρή αλεπουδίτσα.

Στην κεντρική οθόνη προβάλλεται και η εικόνα από τη κάμερα 360 μοιρών, που δείχνει όλα όσα υπάρχουν περιμετρικά του οχήματος και βοηθά π.χ. σημαντικά στους ελιγμούς παρκαρίσματος. Φυσικά, το «παρών» δίνουν επίσης η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay, Android Auto και Bluetooth, η θέση ασύρματης φόρτισης κινητού και το ηχοσύστημα με 5 ηχεία.

smart #1 test drive 2025 (26)

Τα εμπρός καθίσματα είναι αναπαυτικά, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και βολική και συνοδεύεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,2 ιντσών, ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για το αυτοκίνητο και την οδήγηση. Στις εκδόσεις Premium, Pulse και BRABUS μάλιστα συνοδεύεται από Headup Display 10’’.

Όλα αυτά, είναι άψογα διασυνδεδεμένα με το οικοσύστημα του αυτοκινήτου, την εφαρμογή hello smart και τα δεδομένα στο cloud, ενώ συνοδεύονται και από ενημερώσεις Οver Τhe Αir. Και όχι μόνο. Εφαρμογές τρίτων παρόχων, το music streaming, το podcasting, οι υπηρεσίες που βασίζονται στην τοποθεσία και τα παιχνίδια μέσα στο αυτοκίνητο, συμβάλλουν επίσης στην ευχάριστη εμπειρία του εσωτερικού.

Ευρυχωρία και πρακτικότητα για σεμινάριο

Το smart #1 επωφελείται από τη νέα πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) και το μακρύ μεταξόνιο 2,75 μ. για να προσφέρει χώρους που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα SUV. Ο αέρας στις πίσω θέσεις είναι πλούσιος τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, παρά την πανοραμική ηλιοροφή.

smart #1 test drive 2025 (29)

Χάρη στο εντελώς επίπεδο δάπεδο, ένας τρίτος θα βολευτεί με κάποιες παραχωρήσεις στη μέση του πίσω καθίσματος. Το οποίο δεν διαιρείται μόνο, αλλά μετακινείται εμπρός-πίσω, για να μεταβάλλει το χώρο επιβατών και αποσκευών (273-421 λτ.) ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Επιπλέον, ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης για να κάνει τα μεγάλα ταξίδια πιο άνετα για τους πίσω επιβάτες.

Το πορτμπαγκάζ, εκτός από επαρκή χωρητικότητα έχει επίσης εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και διπλό πάτο. Σε αντίθεση όμως με ότι συμβαίνει συνήθως, το άνω δάπεδο δεν ρυθμίζεται σε δύο θέσεις. Μπορεί ωστόσο να αφαιρεθεί εντελώς.

Οι πλάτες του πίσω καθίσματος αναδιπλώνονται πανεύκολα, τραβώντας ένα ιμάντα από το πορτμπαγκάζ, αυξάνοντας το χώρο φόρτωσης σε 986 λίτρα. Ένας επιπλέον χώρος 15 λίτρων βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Στην υψηλού επιπέδου πρακτικότητα συμβάλλουν οι πολλές και πρακτικές θήκες στην κονσόλα, χάρη και στην μετακόμιση του επιλογέα κίνησης στην κολώνα του τιμονιού.

Εγγυημένη απόδοση, ασφάλεια κι ευχαρίστηση

Το # 1 είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μπαταρίας, απόδοσης και αυτονομίας. Με ένα γρήγορο πέρασμα από τον τιμοκατάλογο ανακαλύπτεις πως υπάρχουν επιλογές με έναν ή δυο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση πίσω (2WD) ή τετρακίνηση (4WD), μπαταρία 49 kWh ή 66 kWh, ισχύ από 272 μέχρι 430 ίππους και αυτονομία έως 440 χλμ..

smart #1 test drive 2025 (2)

Το δικό μας σκούρο μπλε-μαύρο smart #1 στην έκδοση Pro+ την κίνηση αναλαμβάνει ένα μοτέρ που στέλνει 272 ίππους και 343 Nm στους πίσω τροχούς και αντλεί ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία των 66 kWh για να δώσει αυτονομία 420 χλμ. κατά μέσο όρο και εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

smart #1 test drive 2025 (4)

Η επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού είναι ακαριαία και οι προσπεράσεις γίνονται ταχύτατα, ειδικά στο sport mode οδήγησης (normal & eco τα άλλα δύο). Την ίδια στιγμή, το στιβαρό πλαίσιο και η καλοστημένη ανάρτηση εξασφαλίζουν αποτελεσματικότητα αλλά και οδηγική ευχαρίστηση! Η πισωκίνητη διάταξη συμβάλλει πολύ στο τελευταίο, αν και θα θέλαμε περισσότερο feedback από το τιμόνι.

smart #1 test drive 2025 (3)

Γενικά, το smart #1 είναι αθόρυβο, εύκολο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη και διακρίνεται για την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει σε κάθε είδους διαδρομή.

Στα της φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει ενέργεια με ισχύ έως 150 kW, φτάνοντας από το 10% στο 80% σε 30’. Σε καθημερινή βάση, μπορεί να φορτίζεται ενέργεια σε wallbox AC με ισχύ έως 7,4 kW (22 kW στις εκδόσεις Premium και Brabus).

Να προσθέσουμε επίσης πως το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει δύο ρυθμίσεις για την ανάκτηση ενέργειας. Ωστόσο, ακόμη και στην μέγιστη ρύθμιση, η ισχύς ανάκτησης δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρή. Αν ψάξεις στο μενού της οθόνης, θα ανακαλύψεις κάπου κρυμμένη τη λειτουργία e-pedal, η οποία ωστόσο δεν διακρίνεται για τη γραμμικότητά της. Έχει αργή απόκριση στο άφημα του γκαζιού και στη συνέχεια έντονη επιβράδυνση, γεγονός που σε δυσκολεύει όταν θες να οδηγήσεις ομαλά.Η αντλία θερμότητας από την άλλη αποτελεί εξοπλισμό των πλουσιότερων εκδόσεων Premium και Pulse.

smart #1 test drive 2025 (37)

Οι προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης του πακέτου smart pilot assist εξασφαλίζουν κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας σε όλες τις εκδόσεις. Το Adaptive Cruise Control με stop&go κάνει την οδήγηση σε μακρινά ταξίδια πιο ξέγνοιαστη, ενώ το σύστημα διατήρησης λωρίδας βοηθά το όχημα να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας του και το υποστηρίζει σε επικίνδυνους ελιγμούς. Πρακτικά, 5 ραντάρ και μία κάμερα τεχνολογίας 5R1V προσδίδουν στο μικρό smart δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2+.

Τελικά;

smart #1 test drive 2025 (22)

Η αλήθεια είναι πως το smart #1 μας εξέπληξε ευχάριστα. Πρόκειται για ένα απρόσμενα γρήγορο και ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και πρακτικό στη συμβίωση ηλεκτρικό κόμπακτ SUV. Χαρακτηριστικά που έρχονται να προστεθούν σε εκείνα που περιμένεις έτσι κι αλλιώς από ένα smart: μοντέρνα εμφάνιση, μεγάλη ευελιξία και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Ειδικά η έκδοση Pro+ αποτελεί την ιδανική επιλογή στη γκάμα του μοντέλου. Προσφέρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και αυτονομίας, αλλά και όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και ψηφιακών λειτουργιών και υπηρεσιών.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

smart #1 test drive 2025 (17)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!