Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 150PS «50 years»

Το VW Golf αισίως μπαίνει στο πάνθεον των αυτοκινήτων με 50 χρόνια ιστορίας και απασχολεί την επικαιρότητα με επετειακή έκδοση.

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 150PS «50 years»

Το VW Golf αισίως μπαίνει στο πάνθεον των αυτοκινήτων με 50 χρόνια ιστορίας και απασχολεί την επικαιρότητα με επετειακή έκδοση.

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 150PS «50 years»: Με το Golf η Volkswagen κατάφερε να αλλάξει τον χάρτη της αυτοκίνησης, να δημιουργήσει μια κατηγορία που όλοι οι ανταγωνιστές είχαν επικεντρωθεί κατόπιν να ακολουθήσουν την επιτυχία του.

Ο εμβληματικός σκαραβαίος, έδωσε τη σκυτάλη της επιτυχίας στο Golf κάπου στο 1974 και μέσα από 7 γενιές, το Golf κατάφερε να γίνει το διαχρονικό ορόσημο στα μικρομεσαία, το σύνηθες πρότυπο, το αυτοκίνητο που όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να αντιγράψουν.

Σήμερα με κλεισμένα τα 50 χρόνια ιστορίας το αειθαλές στην ονομασία μοντέλο της γερμανικής φίρμας, με το πιο αφοσιωμένο κοινό παραμένει το best seller αυτοκίνητο της Volkswagen, μετά από 8 γενιές και 37 εκατομμύρια αντίτυπα.

Η όγδοη γενιά του Golf λοιπόν μετά από μια 4ετία στην αγορά ανανεώθηκε και στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων ιστορίας, το πιο εμβληματικό Volkswagen παρουσίασε μια συλλεκτική – επετειακή έκδοση με την ονομασία “50 Years”.

Golf, μοντέρνο και διαχρονικό

Η σχεδιαστική προσοχή της Volkswagen διαχρονικά προσεγγίζει την νεανική διάθεση χωρίς φυσικά υπερβολές και ισορροπεί τις μοντέρνες γραμμές με τρόπο απόλυτα συνδεδεμένο με το παρόν και παρελθόν.

Από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι στον μισό αιώνα της ιστορίας του παραμένει πιστό στο δόγμα της αρχικής του φιλοσοφίας. Ποτέ δεν εφάρμοσε extreme αλλαγές στην εξωτερική εικόνα που να κάνουν τον θεατή να μπερδευτεί γι’ αυτό που αντικρίζουν τα μάτια του. Αυθόρμητα ο καθένας θα αναγνωρίσει ένα Golf, ασχέτως αν χωρίζουν την πρώτη από την ογδόη τόσα χρόνια, τόσο χαοτικές αλλαγές.

IMG 1951 copy

Παραδοσιακά κάθε νέα γενιά έχει άμεση σύνδεση με την προγενέστερη. Κάτι σαν σχεδιαστική μανιέρα που ακολουθεί την ιστορία και προσθέτει νέες ένδοξες σελίδες, χρησιμοποιώντας την βάση της συνταγής αλώβητη.

Με την πρόσφατη ανανέωση προέκυψε και η επετειακή έκδοση που βασίζεται στο εξοπλιστικό επίπεδο Style, η οποία έρχεται με μικροαλλαγές στους προφυλακτήρες, στα διαθέσιμα χρώματα και στις ζάντες αλουμινίου, ενώ οι προβολείς LED Plus συνδέονται από φωτιζόμενη μπάρα LED και επίσης φωτιζόμενο σήμα κατασκευαστή. Στη μοναδικότητα της έκδοσης περιλαμβάνεται το τρισδιάστατο λογότυπο σε εμφανή θέση του Β Pillar και το καλωσόρισμα “Edition 50” στο εσωτερικό κατώφλι των εμπρός θυρών, ενώ η υπενθύμιση της έκδοσης υπάρχει και στο κάτω μέρος του τιμονιού.

Στα ενδότερα, ο αυτόματος κλιματισμός 3 ζωνών, τα εργονομικά καθίσματα με οσφυϊκή ρύθμιση αλλά και λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού, η έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το infotainment και ο φωτισμός Ambient 30 χρωμάτων στην καμπίνα, είναι μερικά από τα προνόμια της έκδοσης.

Κατά τα άλλα, τα πλούσια τεχνολογικά ράφια του ομίλου, είναι γενναιόδωρα για το Golf που παραμένει πλοηγός στην κλάση του. Στο σαλόνι η προσοχή στη λεπτομέρεια, η φινέτσα και η υψηλή ποιότητα ξεχωρίζει και βάζει το μικρομεσαίο VW σε ηγετική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Αυτό που κεντρίζει το μάτι είναι το digital περιβάλλον που προσφέρουν οι στάνταρ οθόνες σε όργανα και κονσόλα την στιγμή που οι πρακτικές θήκες υπερεπαρκούν και η εργονομία είναι λόγος για να απολαμβάνεις Golf στην καθημερινότητα σου.

Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις και αρκετοί για πέντε ενήλικες, με τον μεσαίο να κάνει συμβιβασμούς, ενώ τα 381 λτ. του πορτμπαγκάζ δεν κάνουν πρωταθλητισμό, όμως έχουν εύκολη πρόσβαση, διπλό πάτωμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο. Εκτός των άλλων, αν χρειαστεί επιπλέον χώρος, με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.237 λίτρα.

Golf, φιλικό και υποδειγματικά αποτελεσματικό

Ο γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.5 eTSI είναι διαθέσιμος με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm. Στην περίπτωση της επετειακής έκδοσης μιλάμε για την ισχυρή βερσιόν με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT plus (Active Cylinder Management), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

DSC09724

Στις οδηγικές εντυπώσεις της ισχυρότερης βερσιόν του eTSI, το μικρομεσαίο της Volkswagen δείχνει ευδιάθετο και αεράτο σε κάθε τομέα που θα κριθεί. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής είναι καλά νούμερα για μικρομεσαίο με προσδοκίες απόδοσης, ειδικά όταν δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά.

Στην πράξη επιταχύνει ζωηρά χωρίς να σπαταλά καύσιμο, λειτουργεί υποδειγματικά με το σύστημα coasting που απενεργοποιεί τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (προκειμένου να μειώνει την κατανάλωση) και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή μπορείς να κινείσαι γρήγορα με το trip computer να κλειδώνει ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100χλμ..

DSC09736

Αν είσαι προσεκτικός θα είσαι σβέλτος με 6 – 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ αν έχεις το δεξί πόδι τεντωμένο στη μοκέτα, το διψήφιο νούμερο στη βάση του θα γίνει θεσμός. Και πάλι όμως το mild hybrid σύστημα του Golf δουλεύει αθόρυβα και υλοποιεί το καθήκον του. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και οι επιδόσεις έρχονται εύκολα (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα).

Ελάχιστα θα ασχοληθείς με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη της Volkswagen που επιτελεί το σκοπό του με μαεστρία τόσο στο κομμάτι της καθημερινότητας, όσο και αν ξυπνήσει μέσα σου ο καταδιωκόμενος.

DSC09731

Μέσω των Driving Modes σου προσφέρει ρεπερτόριο που ικανοποιεί κάθε γούστο. Από άνετες στιγμές για νορμάλ οδήγηση (comfort), οικολογική συμπεριφορά για την ατμόσφαιρα και οικονομική για την τσέπη (eco), δυναμικό setup και απόδοση για τον απαιτητικό της οδήγησης (sport) και individual για προσωπικές ρυθμίσεις. Κάθε ένα από τα παραπάνω mode, σετάρει ανάλογα τα υποσυστήματα για το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση ακολουθεί τις εντολές που δίνει ο οδηγός με το τιμόνι και το Golf στρίβει ποιοτικά, τάχιστα και αποτελεσματικά χωρίς υπερβολές σε αντιδράσεις.

DSC09778

Τις υπερβολές άλλωστε μαζεύουν τα ηλεκτρονικά, όμως δεν χάνει τα μούτρα ακόμα και αν διατηρήσεις το γκάζι στο τόξο της στροφής (με την αρωγή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού XDS). Επίσης δεν θα ανοίξει ποτέ την ουρά προς την έξοδο, μόνο θα βοηθήσει όσο χρειάζεται για την ομορφιά της οδήγησης.

Η ευθυβολία ακόμα και με ταχύτητες τελικής είναι στα υψηλά δεδομένα του και σου μεταφέρει γενικά στιβαρή αίσθηση, προσαρμοστικότητα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Μια συνέπεια πετυχημένης συμπεριφοράς που συνδυάζεται με σωστά σε αντοχή και απόδοση φρένα και ένα πακέτο που πουσάρει την εμπιστοσύνη.

Golf το λένε και είναι απλό

Η απλότητα χρήσης σε συνδυασμό με μια ουσιώδη αποτελεσματικότητα βρίσκει εφαρμογή στο επίκαιρο Volkswagen Golf, έτσι όπως πάντα μας συνήθιζε εδώ και χρόνια ώστε να ηγείται της κλάσης του. Τεχνολογικά άρτιο και επίκαιρο παντού, το Golf δίνει τη λάμψη του τσεκάροντας κάθε τομέα με θετικό πρόσημο. Παραμένει mainstream, αλλά κατά βάθος ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό στο συνολικό ζύγι ουσίας, προσφοράς και premium αποτελεσματικότητας και ακόμα και αν η τιμή θεωρείται αλμυρή, αιτιολογείται στην λεπτομέρεια, στο σύνολο και τον γενικό πλουραλισμό του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

IMG 1952

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!