Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS DGS7

Το ανανεωμένο Scala μας θύμισε πως είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη μικρομεσαίο οικογενειακό.

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS DGS7

Το ανανεωμένο Scala μας θύμισε πως είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη μικρομεσαίο οικογενειακό.

Το Scala ενσαρκώνει στο 100% τη φιλοσοφία της Skoda: ευρυχωρία και πρακτικότητα στο maximum, παντρεύονται με έξυπνη επιλογή τεχνολογιών και μηχανικών μερών από τα ράφια του ομίλου VW και προσφέρονται παρέα με πληρέστατο εξοπλισμό, σε λογική τιμή.

Το μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ της Τσέχικης εταιρίας δέχτηκε ένα σωστά εστιασμένο facelift έτσι ώστε να διατηρήσει τα πλεονεκτήματά του που το έχουν κάνει δημοφιλές στην Ευρώπη.

Η ανανέωση περιλαμβάνει πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, νέα και βιώσιμα υλικά, βελτιστοποιημένους κινητήρες και, φυσικά, ακόμη περισσότερες Simply Clever ιδέες. Στα χέρια μας έχουμε την πλούσια έκδοση Selection με τον 1.000άρη TSI και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πρώτη εικόνα

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 07

Το τσέχικο 5θυρο χάτσμπακ διακρίνεται για τη χαμηλή σιλουέτα (ύψος 1,47 μ.) με την ελαφριά κλίση της οροφής στο πίσω μέρος και ενισχύει τον δυναμισμό με νέας, πιο επιθετικής εμφάνισης προφυλακτήρες, την επανασχεδιασμένη οκταγωνική μάσκα και τα φώτα LED εμπρός και πίσω (προαιρετικά LED Matrix τα εμπρός).

Ακολουθώντας τη νέα φιλοσοφία της μάρκας, το όνομα Skoda υπάρχει ολογράφως (αντί για το σήμα) στο τελείωμα του πίσω τζαμιού, στο μέσο του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο μπορεί προαιρετικά να ανοίγει ηλεκτρικά και αυτόματα με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα. Η έκδοση Selection φορά ζάντες αλουμινίου 16’’ με ελαστικά 205/55 R16.

Εσωτερικός κόσμος

Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Scala, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός ακριβότερου αυτοκινήτου, τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και σε ανέσεις. Υπάρχουν νέα, ωραία σε υφή υλικά με χρήση είτε φυσικών και ανανεώσιμων πρώτων υλών είτε ανακυκλωμένων υφασμάτων.

Ο οδηγός κάθεται σωστά και έχει μπροστά του ένα όμορφο τιμόνι με χρήσιμους διακόπτες στα δύο μπράτσα και τον στάνταρ, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 8’’ (προαιρετικό το Virtual Cockpit 10’’).

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 10

Στο κέντρο του όμορφου ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που περιλαμβάνεται επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό και συνοδεύεται από ψηφιακό ραδιόφωνο και θύρες USB Type C. Η περιήγηση στο μενού είναι εύκολη και τα γραφικά ωραία και ευδιάκριτα, ενώ υπάρχει φυσικά και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού (Smart Link). Προαιρετικά διατίθεται οθόνη 9’’ με πακέτο πλοήγησης και Phone Box για ασύρματη φόρτιση.

Η γκάμα του Scala περιλαμβάνει δύο επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό Essence και το πλούσιο Selection της δοκιμής, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το κορυφαίο Monte Carlo. Η έκδοση Selection προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα Design Selections για το εσωτερικό: Loft, Lodge, Dynamic και Suite.

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 12

Στα θετικά συγκαταλέγονται οι πολύ μεγάλοι χώροι για τέσσερις επιβάτες (ο πέμπτος θα δυσκολευτεί κυρίως λόγω του ψηλού τούνελ στο πάτωμα πίσω) και το ευρύχωρο και πρακτικό πορτμπαγκάζ των 467 λίτρων, που μπορεί να αυξηθεί στα 1.410 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Στις Simply Clever λύσεις της καμπίνας προστίθενται νέες ευκολίες όπως οι τσέπες για smartphone στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και το αφαιρούμενο κουτί στο κεντρικό τούνελ, στο οποίο οι πίσω επιβάτες μπορούν να αποθηκεύουν μικρά αντικείμενα.

Οδηγικός χαρακτήρας

Η ανανέωση στο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda έφερε και αναβαθμίσεις στους κινητήρες. Ωφελημένος είναι και ο τρικύλινδρος τούρμπο 1.000άρης TSI evo2 της έκδοσης που δοκιμάζουμε, με βελτιώσεις υλικών και λογισμικού. Αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπή και συνδυάζεται στην περίπτωσή μας με το αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη και 7 σχέσεων.

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 02

Εντύπωση από την πρώτη στιγμή κάνει η άψογη συνεργασία μοτέρ και κιβωτίου, με εξαιρετικά ομαλές αλλά και σβέλτες αλλαγές ταχυτήτων. Οι οποίες μπορούν φυσικά να γίνουν και χειροκίνητα μέσω των μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι. Έχει επίσης εξαλειφθεί η υστέρηση κάτω από τις 2.000 στροφές. Ο κινητήρας είναι πλέον ζωηρός από χαμηλά και επιταχύνει με σπιρτάδα και γραμμικότητα το αυτοκίνητο, δίνοντας τελικά πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1’’ και τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα.

Η οικονομία καυσίμου είναι επίσης καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι τιμές που είδαμε στο trip computer κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στα 7,5 λτ./100 χλμ. (Skoda: 5,3-5,9 λτ./100 χλμ.).

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 05

Οδηγικά, το Scala παραμένει ένα εξαιρετικά ασφαλές και αρκετά ευχάριστο οικογενειακό αυτοκίνητο. Διακρίνεται για το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος και την αμεσότητα στις εναλλαγές κατεύθυνσης.

Στην ασφάλεια συμβάλλουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Στάνταρ είναι μεταξύ άλλων το Front Assist με Ανίχνευση Πεζών, το Lane Assist και το Traffic Sign Recognition. Στην έκδοση Selection προστίθεται το Cruise Control με Speed Limiter και οι εμπρός προβολείς ομίχλης LED.

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 03

Παράλληλα, η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και προσφέρει ποιοτική κύλιση, που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας κάνουν τα ταξίδια ήσυχα και ξεκούραστα.

Τελικά;

Για όποιον δεν παρασύρεται από τη μόδα των SUV και αναζητά ένα ποιοτικό και ολοκληρωμένο από κάθε άποψη οικογενειακό αυτοκίνητο σε λογική τιμή, το Skoda Scala έχει όλα τα επιχειρήματα για να τον πείσει. Όμορφο σε εμφάνιση, με άνεση και ευρυχωρία για σεμινάριο, έναν αποδοτικό κινητήρα 116 ίππων και πλούσια εξοπλισμένο στην έκδοση Selection, η οποία κοστίζει μόλις 1.000 € παραπάνω από την Essence.

Αυτό που κοστίζει αρκετά παραπάνω (2.000 €) είναι το κιβώτιο DSG, αλλά και πάλι τα 24.900 € δεν θεωρούνται πολλά για ένα αυτόματο μικρομεσαίο. Για όποιον πάντως η τιμή έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τελική επιλογή, η β ασική έκδοση Essence 1.0 TSI των 95 PS κοστίζει μόλις 20.900 €.

Skoda Scala 1.0 TSI 116PS Test 2024 06

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!