Mercedes–AMG SL43: Παραπάνω από 70 χρόνια ιστορίας για την SL μέχρι να φτάσουμε στην σημερινή 7η γενιά της. Μια ιστορία ένδοξη, συνδεδεμένη με τους αγώνες από το 1952 και με αποδεδειγμένα σπορ ταυτότητα πασπαλισμένη με αριστοκρατία.
Με την αγωνιστική έκδοση 300 SL, η Mercedes-Benz σημείωνε τη μία επιτυχία μετά την άλλη σε πίστες σε όλο τον κόσμο από το 1952 και μετά, έτσι το όνομα SL έγινε γρήγορα θρύλος.
Ακολούθησε το 1954 το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL, η γνωστή Gullwing λόγω του τρόπου με τον οποίο άνοιγαν οι πόρτες του και θύμιζε τα φτερά του γλάρου. Άλλα ορόσημα στην ιστορία του μοντέλου ήταν η «Παγόδα» (1963-1971), η αειθαλής R107 (1971-1989) η οποία παράχθηκε για 18 χρόνια και ο διάδοχός της, η R129 (1989-1995).
Όπως και να έχει αυτή η luxury sport roadster εκδοχή της Mercedes εδραιώθηκε στο χρόνο καταξιώθηκε στο κοινό στο οποίο απευθύνεται και εξελίχθηκε σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής της, με προτεραιότητα να βρίσκεται σε έναν ηγετικό ρόλο στην κλάση του.
7η γενιά Mercedes SL Series by AMG
Η νέα Mercedes-AMG SL έχει κωδικό R232 και εξέλιξη στο Affalterbach κατασκευαστική έδρα της AMG. Επί της ουσίας, αυτός είναι και ο λόγος που ο κατασκευαστής συνοδεύεται από το δημοφιλές και δοξασμένο εσωτερικό τμήμα εξέλιξης της Mercedes, πριν την ονομασία του μοντέλου.
Στο Affalterbach οι κινητήρες συναρμολογούνται εξ ολοκλήρου στο χέρι, σύμφωνα με την AMG αρχή: «One Man, One Engine», ενώ στη δομή της SL43 συναντάμε ένα αυτοφερόμενο αλουμινένιο πλαίσιο που αντικαθιστά την πλατφόρμα MRA (Modular Rear Architecture) της Mercedes και είναι σαφώς πιο άκαμπτο.
Σχεδιαστικά διαπρέπει και έχει καταφέρει να συνδυάσει το αθλητικό στιλ μιας σπορ κατασκευής με την αριστοκρατική εικόνα που οφείλει να έχει μια premium κατασκευή αυτής της κλάσης.
Ούτε κραυγάζει, ούτε όμως υστερεί σε δεδομένα οπτικά και ουσιαστικά. Σε όλη αυτή την διάρκεια των χρόνων άλλωστε παραμένει διαχρονικά ένα roadster, με την εμφάνιση να προσελκύει το βλέμμα και να το γοητεύει για ώρα, ως ένδειξη θαυμασμού. Πόσο μάλιστα η νεότερη SL που η έμπνευση των σχεδιαστών έπιασε δημιουργικό τόπο.
Οι καθαρές της γραμμές, οι μεγάλοι τροχοί απο 19” έως 21”, το μακρύ και φαρδύ καπό και η μυώδης πίσω όψη προσθέτουν πόντους δυναμισμού, ενώ εκτός από τις στρογγυλές αντί για τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης και τους οριακά λιγότερο επιθετικούς προφυλακτήρες, έχει την ίδια εμφάνιση με τις V8 εκδόσεις.
Η SL43 χρησιμοποιεί συστήματα ενεργής αεροδυναμικής, όπως το Airpanel, με τις οριζόντιες γρίλιες στην επάνω εισαγωγή αέρα να ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κανονικά, οι γρίλιες είναι κλειστές για μειωμένη αντίσταση αέρα. Μόνο όταν ορισμένα εξαρτήματα έχουν φτάσει σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες και η ανάγκη για απαγωγή θερμότητας είναι ιδιαίτερα υψηλή, ανοίγουν και επιτρέπουν τη ροή μεγαλύτερης ποσότητας αέρα προς τους εναλλάκτες θερμότητας.
Στα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής περιλαμβάνεται και η πτυσσόμενη πίσω αεροτομή που είναι πλήρως ενσωματωμένη στο προφίλ του αυτοκινήτου και αλλάζει θέση ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Από ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, η αεροτομή ρυθμίζεται σε πέντε διαφορετικές γωνίες κλίσης, είτε για τη βελτίωση της ευστάθειας είτε για τη μείωση της οπισθέλκουσας.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μια υπόθεση με πολλούς πρωταγωνιστές. Το τιμόνι AMG performance σε δέρμα Nappa με πλήκτρα τιμονιού AMG, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα AMG, με ταπετσαρία από τεχνητό δέρμα και φυσικά ένα digital μεγαλείο, τόσο όσο το χρειάζεσαι.
Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών αναλαμβάνει την κύρια πληροφόρηση του οδηγού, ενώ για το σύστημα πολυμέσων χρησιμοποιείται μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 11,9 ιντσών, με δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης της κλίσης της επάνω στην κονσόλα.
Το infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει διάφορα στιλ ενδείξεων και περιλαμβάνει φυσικά φωνητικό βοηθό με δυνατότητα εκμάθησης. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεταλλικοί αεραγωγοί με στιλ τουρμπίνας, ποιοτικές ενθέσεις και επιφάνειες σε ένα αποτέλεσμα που δηλώνει premium, τεχνολογικά πλήρες και σπορ ταυτόχρονα.
Η μαλακή υφασμάτινη οροφή έναντι της σκληρής που είχε ο προκάτοχός της, είναι μονόδρομος στην σύγχρονη SL, με το όφελος σε βάρος να είναι 21 κιλά κάτι επίσης ευεργετικό για το κέντρο βάρος που χαμηλώνει. Η ηλεκτρική διαδικασία ανοίγματος διαρκεί 15 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ή με εντολή μέσω της οθόνης του infotainment, ενώ ανταποκρίνεται με ταχύτητες μέχρι 60 χλμ./ώρα.
Αξιοθαύμαστη είναι η εφαρμογή της, η ηχομόνωση και οι έξυπνες παροχές όπως το σύστημα Airscarf που στέλνει ζεστό αέρα στο περιοχή του λαιμού για ανοιχτές βόλτες μέσα στο καταχείμωνο.
Οι ανέσεις μπροστά είναι αδιαπραγμάτευτες, πίσω όμως προορίζονται περισσότερο για μικρά παιδιά, αλλά παράλληλα δίνουν μεταφορικές λύσεις, αφού ο όγκος του χώρου αποσκευών με την οροφή αναδιπλωμένη περιορίζεται στα 213 λίτρα. Αν πάλι η οροφή κουκουλώσει την καμπίνα, ο χώρος αποσκευών ωφελείται κατά 27 λίτρα.
H δίλιτρη τετρακύλινδρη SL
Η σύγχρονη Mercedes-AMG SL 43 μπορεί να θεωρηθεί βενιαμίν, είναι το δίλιτρο καλωσόρισμα στην ανώτερη roadster γκάμα της γερμανικής φίρμας κάτω από τις τετρακίνητες SL 55 και 63 με τον 4λιτρο V8.
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 4κύλινδρος εν σειρά δίλιτρος βενζινοκινητήρας, ο οποίος για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, μια τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1.
Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους σχεδόν τεσσάρων εκατοστών ενσωματώνεται απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και κινεί ηλεκτρικά τον εν λόγο άξονα, επιταχύνοντας τη φτερωτή προτού αρχίσει να την κινεί συμβατικά η ροή των καυσαερίων.
Ο εξηλεκτρισμός του στροβιλοσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία και βελτιώνοντας την επιτάχυνση από τη στάση. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG).
Γνωστός στους μηχανολογικούς κύκλους ως M139, ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1.991 κ. εκ. τοποθετείται εδώ και χρόνια εγκάρσια στα compact μοντέλα Mercedes-AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων.
Ωστόσο, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων AMG Speedshift MCT 9G με προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό που εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται.
Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport+ προσφέρει μεγιστοποιεί την αίσθηση κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία Race Start, η οποία εξασφαλίζει «αγωνιστική» επιτάχυνση από στάση.
Και μια που έχουμε φτάσει εδώ, όλη αυτή η μηχανολογικά και ηλεκτρονικά καταρτισμένη ορχήστρα προσφέρει μια απόδοση 421 ίππων και 500 Nm ροπής που έχουν να τα βάλουν με τα 1.820 κιλά της κατασκευής και να προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις για να μην σου λείπουν τα κυβικά των V8. Για την ιστορία, η SL43 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, και η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 278 χλμ./ώρα.
Μέχρι τώρα μια SL διακρινόταν παραδοσιακά για την εικόνα και αποτελεσματικότητα της, την καλοτάξιδη και αθόρυβη προσφορά της, αλλά δυναμικά εστίαζε περισσότερο στον sport touring χαρακτήρα, παρά σε αυτόν που ζητάει επιθετικότητα σε στροφές.
Τώρα βέβαια η εμπλοκή της AMG σε αυτή την επίκαιρη γενιά της την απογείωσε. Παραμένει ένα σπουδαίο roadster έτσι όπως πάντα την γνωρίσαμε, αλλά ωφελείται εκεί που πρέπει για περισσότερη οδηγική ευστοχία.
Υπάρχουν 5 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport +, Individual και Race), ώστε η SL να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τις ανάγκες σας, αλλά ακόμα και στο Comfort η αίσθηση και η πληροφόρηση είναι καλύτερη από κάθε άλλη προηγούμενη γενιά.
Η δυναμική οδήγηση είναι μέσα στο ρεπερτόριο της μπορεί και ντριφτάρει αν της το ζητήσεις, αν και δείχνει μια ξεκάθαρη προτίμηση σε καθαρές γραμμές και αποτελεσματικά περάσματα με επιβράβευση μια γεμάτη οδηγικά σπορ αίσθηση από το πακέτο πλαίσιο-ανάρτηση-τιμόνι και φρένα, έτσι όπως θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο που δηλώνει και ταχύτατο. Εκτός όλων των άλλων…
Ορόσημο
Στα 70 έτη της ιστορίας της, η SL μεταμορφώθηκε από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ανοιχτό, πολυτελές sportscar, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αναδειχθεί σε θρύλο. Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL 43 θέτει άλλο ένα ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της αρχικής SL με μοναδική πολυτέλεια και τεχνολογική υπεροχή.
Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια. Συνεπώς, η Mercedes-AMG SL 43 προσφέρει μια πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα επιθυμιών των πελατών, από σπορ και δυναμική, έως πολυτελώς κομψή.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ