Δοκιμάζουμε το Skoda Kamiq 1.0 TSI 116PS DSG7

To Skoda Kamiq ανανεώνεται στο μέσο της ζωής του και γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία των B-SUV, με βελτιωμένο κινητήρα και πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Δοκιμάζουμε το Skoda Kamiq 1.0 TSI 116PS DSG7

To Skoda Kamiq ανανεώνεται στο μέσο της ζωής του και γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία των B-SUV, με βελτιωμένο κινητήρα και πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Το Skoda Kamiq πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά το 2019, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV και γνώρισε σημαντική εμπορική επιτυχία. Πρόσφατα, δέχθηκε μια ουσιαστική ανανέωση που περιλαμβάνει πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, νέα και βιώσιμα υλικά, βελτιστοποιημένους κινητήρες, πλουσιότερο εξοπλισμό, και φυσικά νέες καινοτόμες λύσεις Simply Clever της Skoda.

Η Skoda έχει χτίσει τη φήμη μίας αξιόπιστης μάρκας που προσφέρει σε προσιτές τιμές αξιόλογα αυτοκίνητα με έμφαση στην πρακτικότητα, την εργονομία και τη λειτουργικότητα, με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας του Ομίλου Volkswagen.

Ταυτόχρονα, η τσεχική μάρκα καταφέρνει σε συγκεκριμένα μοντέλα της, ένα εκ των οποίων είναι και το Kamiq, να παρατάσσει προτάσεις που έχουν πιάσει το νόημα της αίσθησης που πρέπει να δίνει ένα αυτοκίνητο στον οδηγό του, για την αλληλεπίδραση με το δρόμο.

Σπάνια ένα SUV μας αφήνει τόσο θετική εντύπωση από την πρώτη κιόλας επαφή, κάτι που στα μάτια μας το κάνει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις μίας αρκετά ανταγωνιστικής αγοράς. Η οδηγική του συμπεριφορά «φέρνει» περισσότερο σε hatchback, παρά σε SUV, διατηρώντας όμως ανώτερη ποιότητα κύλισης ενός ανυψωμένου από το έδαφος πλαισίου. Αυτά συνοδεύονται από εξαιρετικούς χώρους για τις compact διαστάσεις και υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Είχαμε στη διάθεσή μας το ανανεωμένο Skoda Kamiq με τον turbo βενζινοκινητήρα του 1 λίτρου που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG, στη μεσαίου επιπέδου έκδοση εξοπλισμού Selection, η οποία προσφέρει τέσσερις επιλογές διαμόρφωσης του εσωτερικού. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε την ανώτερη (αλλά όχι ανώτατη) επιλογή Dynamic με σπορ καθίσματα καθώς και το Color Concept, όπως αποκαλεί η Skoda την αντίθεση χρώματος της μαύρης οροφής.

 

Πρώτη εικόνα

  • Ανασχεδιασμένη οκταγωνική μάσκα, νέες ποδιές εμπρός και πίσω
  • Νέες αεροδυναμικές ζάντες 18” με φαρδιά ελαστικά
  • LED σε όλες τις σκάλες φωτισμού

Με μυώδες καπό, «αιωρούμενη» οροφή με στιβαρές μεταλλικές μπάρες και αεροδυναμικές ζάντες 18” νέου σχεδιασμού, οι οποίες περιβάλλονται από τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ με διαστάσεις 215/45/18, ο SUV χαρακτήρας είναι εγγυημένος και τονίζεται από τις έντονες γραμμές στο σχεδιασμό του αμαξώματος και τους μικρούς προβόλους.

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν την ανανεωμένη έκδοση, πέραν των τροχών, είναι οι νέοι προφυλακτήρες και η ανασχεδιασμένη οκταγωνική μάσκα με κάθετες γρίλιες που προεξέχουν. Η μάσκα είναι πιο επιθετική και πλαισιώνεται από πιο λεπτούς προβολείς, με κρυστάλλινες μονάδες LED, οι οποίες αναλαμβάνουν πλέον όλες τις λειτουργίες φωτισμού, με την ένταση της μεγάλης σκάλας να έχει αυξηθεί κατά 40%.

Skoda Kamiq (17)

Δυναμικά φλας στο εμπρός μέρος αποτελούν μοναδικό στοιχείο στην γκάμα της Skoda και συνδυάζονται με νέους προβολείς ομίχλης LED. Στο πίσω μέρος, τη διαφορά κάνει η αναγραφή του ονόματος της μάρκας με κεφαλαία γράμματα, αντί για το έμβλημά της, καθώς και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Καινούργιο σχεδιασμό έχουν οι ποδιές μπροστά και πίσω, με τη δεύτερη να διαθέτει διαχύτη με τρία ανοίγματα.

Η εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων πρώτων υλών, που χρησιμοποιούνται σε μέρη όπως οι θόλοι των τροχών, το κανάλι νερού κάτω από το παρμπρίζ και την επένδυση οροφής, αυξάνουν περαιτέρω το ποσοστό βιώσιμων υλικών.

Skoda Kamiq (22)

Εσωτερικός κόσμος

  • Flat bottom τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 8” και κεντρική οθόνη αφής 8”
  • Χώρος αποσκευών 400 λίτρων

Τα τύπου μπάκετ καθίσματα με μονοκόμματο προσκέφαλο που μοιάζουν με αγωνιστικά, τραβούν ευθύς αμέσως το βλέμμα με την πρώτη ματιά στο εσωτερικό. Καθώς κάθεσαι σε αυτά, σε «αγκαλιάζουν» και στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα σου, ενώ η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι πολύ εύκολη. Η επένδυσή τους αποτελείται από συνδυασμό υφάσματος και μικροΐνες suedia, υλικό το οποίο κοσμεί και επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών και δίνει premium αίσθηση, καθώς συνδυάζεται άψογα με τις κόκκινες διακοσμητικές πινελιές της επιλογής σχεδιασμού Dynamic.

Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με είναι πολύ βολικό στη χρήση και διαθέτει μικρά paddles αλλαγής σχέσεων για το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8” και η κεντρική οθόνη ίδιων διαστάσεων για το σύστημα infotainment αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.

SKODA KAMIQ interior 2024 2

Για τα σύγχρονα δεδομένα, η κεντρική οθόνη είναι λίγο μικρή, αλλά κάνει τη δουλειά της άπταιστα και η ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto γίνεται απρόσκοπτα. Η κάμερα οπισθοπορείας δεν μας έλειψε ιδιαίτερα, καθώς οι αισθητήρες στάθμευσης και η απεικόνιση της απόστασης εμποδίων στην κεντρική οθόνη μας κάλυψε πλήρως, αλλά δεν θα λέγαμε όχι και σε αισθητήρες εμπρός.

Στο σύνολο, το εσωτερικό δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με την αισθητική του, αλλά χρησιμοποιεί ως γνώμονα την πρακτικότητα και την εργονομία. Όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει και η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι αψεγάδιαστη. Τα φυσικά χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού είναι εύχρηστα, και υπάρχουν δύο θύρες USB Type C για τους εμπρός επιβάτες. Υπάρχουν αεραγωγοί κλιματισμού και για τους πίσω επιβάτες, καθώς και άλλες δύο θύρες USB-C.

SKODA KAMIQ interior 2024 1

Το Kamiq αξιοποιεί την πλατφόρμα MQB A0 καλύτερα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο του Ομίλου VW, προσφέροντας περισσότερο χώρο εντός των 4,241 μ. μήκους του αμαξώματος. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο 2,64 μ. και τους μικρούς προβόλους, που μεγιστοποιούν τους χώρους εντός της καμπίνας. Για τους πίσω επιβάτες, παρέχεται εξαιρετικός χώρος στην περιοχή του κεφαλιού, παρά το σχετικά χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου (1,56 μ.), ενώ η ευρυχωρία είναι πολύ καλή και στα γόνατα.

SKODA KAMIQ interior 2024 3

Ο χώρος αποσκευών 368 λίτρων (λόγω και της ρεζέρβας που βρίσκεται από κάτω και «κόβει» 32 λίτρα σε σχέση με την έκδοση που διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού) καλύπτει τις ανάγκες, αλλά είναι από τους μικρότερους που παρέχονται στα αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB A0. Επεκτείνεται σε 1.363 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Τα μοντέλα της Skoda είναι γνωστά για τις Simply Clever λύσεις που προσφέρουν. Στο πλαίσιο αυτό, το Kamiq διαθέτει νέες ευκολίες όπως οι τσέπες smartphone στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων και το αφαιρούμενο κουτί στο κεντρικό τούνελ, στο οποίο οι πίσω επιβάτες μπορούν να αποθηκεύουν μικρά αντικείμενα. Παραμένει η πάντα διαθέσιμη ομπρέλα στην κρύπτη της πόρτας του οδηγού και πλέον διατίθεται μια βάση tablet και για τα σπορ καθίσματα.

Skoda Kamiq (20)

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Η ισχύς του turbo κινητήρα 1 λίτρου αυξήθηκε στους 116 ίππους
  • Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων
  • Ευέλικτο στην πόλη, με κύκλο στροφής 10,1 μ.

Η εξελιγμένη έκδοση του ιδιαίτερα «σπιρτόζου» χιλιάρη 3κύλινδρου turbo κινητήρα 1.0 TSI evo2 σε εκπλήσσει με την ευστροφία της. Είναι πάντα πρόθυμος να προσφέρει άμεσα τη ροπή 200 Nm ακόμα και σε υψηλότερες στροφές, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο αποδοτικός, χάρη σε περαιτέρω βελτιώσεις υλικού και λογισμικού. Αυτές περιλαμβάνουν μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και στροβιλοσυμπιεστών μεταβλητής γεωμετρίας (VGT).

Η βέλτιστη αναλογία ανάφλεξης αέρα-καυσίμου είναι πλέον διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και η ισχύς του κινητήρα έχει ανέβει από τους 110 στους 116 ίππους, τους οποίους κάνει διαθέσιμους στην πληρότητά τους 500 σ.α.λ. νωρίτερα. Αυτό επιτρέπει να πραγματοποιηθεί η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και παρότι δεν πρόκειται για… αγωνιστικές επιδόσεις θα σου φανεί ότι έρχονται νωρίτερα.

Skoda Kamiq (1)

Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται στα 195 χλμ./ώρα και δεν του λείπει η σταθερότητα όταν το κοντέρ περάσει στις τριψήφιες ενδείξεις. Το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων κάνει τις αλλαγές σχεδόν ανεπαίσθητες, και είναι έτοιμο να αποδώσει άμεσα την ευστροφία του κινητήρα επί το έργο, αλλά είναι λίγο απότομο στο ξεκίνημα. Τα δυνατά φρένα σου παρέχουν αυτοπεποίθηση να αυξήσεις το ρυθμό σου.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή και περιορίζει τις εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αυτό όμως σημαίνει ότι ορισμένοι κραδασμοί από τις κακοκτεχνίες της ασφάλτου θα… βρουν το δρόμο τους προς την καμπίνα επιβατών, χωρίς όμως να επιβαρύνεται σημαντικά η ποιότητα κύλισης. Αλλά αυτό για μερικούς μπορεί να θεωρηθεί μικρό τίμημα για την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά που προσφέρει το Kamiq, με το σύστημα διεύθυνσης να σε εκπλήσσει με την αμεσότητά του.

Μέσα στην πόλη, οι compact διαστάσεις και ο μικρός κύκλος στροφής 10,1 μέτρων επιτρέπει στο Kamiq να… «χώνεται» παντού με χαρακτηριστική ευκολία.

 

Σε πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες μπορεί να διατηρηθεί στην περιοχή των 7,5 λτ./100 χλμ. με λίγη συγκράτηση από μέρους του οδηγού, καθώς η ευστροφία του 3κύλινδρου μοτέρ έχει και το κόστος της, αλλά το ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα κάνει τις επισκέψεις στο πρατήριο πιο σπάνιες.

Νέες προσθήκες στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της ασφάλειας είναι το Easy Light Assist, το οποίο ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τη μεσαία σκάλα φώτων, και το αναβαθμισμένο σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPM+). Στο επίπεδο εξοπλισμού Selection, είναι στάνταρ τα εμπρός φώτα ομίχλης LED και το Cruise Control με Speed Limiter για ξεκούραστα ταξίδια. Η απενεργοποίηση της ειδοποίησης υπέρβασης ορίου ταχύτητας και διατήρησης της λωρίδας είναι εφικτή με δύο κλικ στα χειριστήρια του τιμονιού, κάτι που θα βολέψει αρκετούς οδηγούς.

 

Τελικά;

Στιβαρό και ευχάριστο σε εμφάνιση, χωρίς πολλές φανφάρες, το Skoda Kamiq με τη φειδωλή – όσον αφορά τον αισθητικό τομέα – ανανέωση στο μέσο της ζωής του, υπενθυμίζει τα φανερά του ταλέντα. Αποτελεί μία πρόταση που σίγουρα πρέπει να εξετάσεις αν ψάχνεις για ένα κόμπακτ SUV. Σφιχτή ανάρτηση, αμεσότητα στο τιμόνι και καλή διαχείριση βαρών σε πιο σβέλτο ρυθμό το κάνουν επίσης ευχάριστο στην οδήγηση.

Ο κινητήρας είναι ενισχυμένος, ο εξοπλισμός πιο πλούσιος και τα σπορ καθίσματα σε κάνουν να θέλεις να καθίσεις ώρες σε αυτά. Ευέλικτο στην πόλη, προσφέρει εργονομία και πρακτικότητα, με πλουσιοπάροχο χώρο στα πίσω καθίσματα, θυσιάζοντας όμως λίγο αυτόν του πορτμπαγκάζ (στην έκδοση με ρεζέρβα). Ίσως η καμπίνα του να μην είναι η πιο αθόρυβη που μπορείς να συναντήσεις, και μάλλον πρέπει να είσαι αρκετά προσεκτικός για να πετύχεις την κατανάλωση που επιθυμείς.

Παρότι η τιμή του ανανεωμένου Kamiq έχει αυξηθεί και ξεκινά πλέον από τα 21.900 ευρώ, με την έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής να βρίσκεται 3.000 ευρώ ψηλότερα, εξακολουθεί να αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση όσον αφορά τη σχέση ποιότητας/τιμής και τον εξοπλισμό που προσφέρει. Συνοδεύεται δε από εγγύηση 4 ετών.

Skoda Kamiq (4)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!