Δοκιμάζουμε την Honda CB750 Hornet

Σταδιοδρόμησε ως τετρακύλινδρο, αλλά στις μέρες μας μετεξελίχθηκε με δυο λιγότερους. Η Honda CB750 Hornet τραγουδά το νέο της σκοπό σε δικύλινδρο τέμπο.

Δοκιμάζουμε την Honda CB750 Hornet

Σταδιοδρόμησε ως τετρακύλινδρο, αλλά στις μέρες μας μετεξελίχθηκε με δυο λιγότερους. Η Honda CB750 Hornet τραγουδά το νέο της σκοπό σε δικύλινδρο τέμπο.

Honda CB750 Hornet: Ο αντίχειράς σου πατάει τη μίζα και το μοτέρ ζωντανεύει, αλλά όχι έτσι όπως είχες μάθει σε ένα Hornet από τα χρόνια της δημιουργίας του. Η θαυμαστή τετρακύλινδρη μελωδία α λα Honda, εδώ δεν δίνει την ορχηστρική της παράσταση με τον γνώριμο σκοπό.

Μια παράσταση από αυτές που οι μηχανικοί θόρυβοι έχουν μάθει τους καλύτερους τρόπους και μπορούν να σταθούν ως εισηγητές ιδανικής λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε επίπεδο ποιότητας ήχου. Ας μην μακρηγορούμε όμως, το τετρακύλινδρο κεφάλαιο για το νεότερο Hornet δείχνει να κλείνει και να αποθηκεύεται στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ανοίγοντας το τελευταίο, στο κεφάλαιο Hornet, μας οδηγεί 28 χρόνια πριν.

Πρωτότοκο στην ιστορία ένα 250άρι τετρακύλινδρο το 1995, προφανώς για την ιαπωνική αγορά και τρία χρόνια αργότερα προέκυψε στο ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο στην Ευρώπη, η σειρά Hornet 600 και 900. Η μικρότερη και εμπορικότερη CB 600F Hornet με παραγωγή στο εργοστάσιο της Honda στην Ιταλία από το 2007, σταμάτησε την παρουσία της ως μοντέλο στην αγορά το 2014.

Για την νεότερη ιστορία του Hornet όμως τα πράγματα αλλάζουν. Η δικύλινδρη συνταγή βρίσκει επιτυχία ποικιλοτρόπως για την Honda. Στην μικρότερη κατηγορία των 500 κ.εκ., όπου ένας κινητήρας εξυπηρετεί τις ανάγκες διαφορετικών κατηγοριών, αλλά και στην μεγαλύτερη των 1.100 που επίσης αναπτύσσεται. Γιατί όχι λοιπόν να μην έχουμε και ενδιάμεσα μια αντίστοιχη εξέλιξη, με εισηγητή στο νέο μοτέρ, το νέο CB750 Hornet.

 

Σφήκα, η νεότερη

Η αιχμηρή σχεδίαση της CB 750 Hornet αποτελεί έμπνευση του τμήματος R&D της Honda στη Ρώμη και είναι ξεκάθαρο πως θέλει να προσελκύσει τις νεότερες ηλικιακές ομάδες. Μικροκαμωμένη και λεπτή, δείχνει compact σε διαστάσεις, ασχέτως αν στην ύψους 79,5 εκατοστών από το έδαφος σέλα της μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση εύρος αναστημάτων. Από μικροκαμωμένες δεσποινίδες έως και λεβεντόπαιδα θα βρουν την εργονομία της Hornet εύστοχη, με σωστές γωνίες στο τρίγωνο χέρια, πόδια, κορμός, ώστε να την απολαμβάνεις ξεκούραστα ακόμα και στην αστική καθημερινότητα.

Όπως καταλαβαίνει κανείς, εδώ έχουμε το νέο κινητήρα που βρίσκει εφαρμογή στο εμπορικότερο όνομα Transalp, αλλά και στην αναμενόμενη ρετρό CB 750. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας είναι δικύλινδρος εν σειρά, 8βάλβιδος με χωρητικότητα 755 κ.εκ., μέγιστη ισχύ 92 ίππους και ροπή 75 Nm. Ικανή απόδοση που έχει να κινήσει βάρος 190 κιλών (με υγρά), καθιστώντας την Hornet κορυφαία στην κατηγορία των μεσαίων σε αναλογία κιλών ανά ίππο: 2,1.

Συνεργάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού που από το  ηλεκτρονικό γκάζι (Ride by Wire), παρέχει τρεις επιλογές οδήγησης (Rain, Standard, Sport) και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (HSTC), ενώ ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει και το φρένο του κινητήρα. Δεν υπάρχει Cruise control, όμως το Quickshifter είναι ένα αξεσουάρ που μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά στο νέο Hornet, απλοποιώντας τις γρήγορες αλλαγές στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Μαζί με το νέο κινητήρα, ένα νέο πλαίσιο ακολουθεί αυτό το διαφορετικό δικύλινδρο concept στην naked κλάση. Ατσάλινο τύπου «διαμάντι» ζυγίζει μόλις 16,6 κιλά και η διαμόρφωση του υπόσχεται μια ισορροπημένη ακαμψία που εξυπηρετεί το αποτέλεσμα και την φιλικότητα. Οι αναρτήσεις της Showa αναλαμβάνουν την συνεργασία με το πλαίσιο και μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών, άνευ ρυθμίσεων και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό και επτά ρυθμίσεις προφόρτισης.

Το νέο Hornet φρενάρει με διπλούς δίσκους 296 χιλιοστών με ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες της Nissin εμπρός, ενώ το επιβραδυντικό έργο πίσω αναλαμβάνει μια δαγκάνα μονού εμβόλου της ίδιας εταιρείας σε δίσκο 240 χιλιοστών. Αυτονόητο και το δικάναλο ABS, αλλά μέχρι εκεί. Kοινώς μην περιμένετε λειτουργία cornering.

Ένας πολυδιακόπτης αριστερά, εξαιρετικής εργονομίας αν εξαιρεθεί το μπουτόν της κόρνας, θυμίζει ότι η 5άρα TFT οθόνη παρέχει εκτός από όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ενός πίνακα οργάνων, σύστημα συνδεσιμότητας για πλοήγηση, μουσική, κλήσεις ακόμα και φωνητικές εντολές. Υπάρχει και φορτιστής USB, αλλά είναι κάτω από τη σέλα.

 

Τσιμπάει στην κατηγορία

Βασικό συστατικό του Hornet χαρακτήρα, είναι η ευκολία χρήσης. Σε υποδέχεται με φιλικότητα, είτε είσαι άγουρος μοτοσικλετιστής είτε με αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη σου. Το τιμόνι κόβει αρκετά ώστε να μην δημιουργήσει πρόβλημα στην αστική καθημερινότητα, ελίσσεται με απλές κινήσεις και νιώθεις ότι οδηγείς μια μικρότερη σε κυβισμό, κιλά και όγκο μοτοσυκλέτα. Ο γεμάτος από χαμηλά κινητήρας χαρακτηρίζεται για την ζωντάνια του.

Στις χαμηλομεσαίες η δύναμη είναι ζωηρή και το γκάζι άμεσο, αποτέλεσμα και μιας σφιχτής κλιμάκωσης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μετά τις 6.000 σ.α.λ. η ευστροφία καλπάζει και οι σχεδόν 92 ίπποι εμφανίζονται μεγαλοπρεπώς.

Ο στρόφαλος 270 μοιρών δημιουργεί ηχητική νότα κινητήρα V2, από τους πρόποδες των στροφών λειτουργείας του. Ο καθαρός μπάσος ήχος είναι δείγμα χαρακτηριστικού σύγχρονου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα και συνοδεύεται και με ανάλογη απόδοση που γοητεύει τις επιδόσεις. Ταυτόχρονα δεν απογειώνει την κατανάλωση που στρογγυλοκάθεται στα 5 με 6 λτ./100 χλμ. κάτι που με το ρεζερβουάρ των 15,2 λίτρων μεταφράζεται σε μίνιμουμ 250 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης προσφέρει μανέτα πούπουλο, ενώ φιλτράρει τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στο βίαιο κατέβασμα ταχύτητας. Τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά είναι εδώ με πρόγραμμα ανάλογα τη στιγμή και τη διάθεση, ενώ η ελαστικότητα και η ευελιξία στην επιλογή Standard δείχνει  ιδανική στην πόλη. Για ρυθμό σε στροφιλίκι, επιλέγεις Sport ενώ στη βροχή τι άλλο, Rain που ρυθμίζει το traction στο επίπεδο 3, ρίχνει την ισχύ στο επίπεδο 1 και το φρενάρισμα του κινητήρα στη μεσαία ρύθμιση.

Η συμπεριφορά της ανάρτησης κλίνει προς την άνεση και όχι προς την σπορ πλευρά της οδήγησης. Κάτι αναμενόμενο όταν θέλεις να προσελκύσεις τους πολλούς και όχι αποκλειστικά σκληροπυρηνικούς. Οι τελευταίοι άλλωστε είναι  διατεθειμένοι να χώσουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για εξωτικότερες αναρτήσεις ή επιλογές γενικότερα στην κατηγορία των streetfighter.

H CB750 Hornet ανταποκρίνεται με ενδοτικότητα στις κακοτεχνίες, η άνεση δεν απειλείται, ενώ ταυτόχρονα ακολουθεί τις εντολές του αναβάτη. Αν όμως ο ρυθμός ανέβει προς το επιθετικότερο, διαπιστώνεις ότι τα δυνατά και εύστοχα σε όλα φρένα γονατίζουν έντονα το εμπρός πιρούνι και η ομοιογένεια συμπεριφοράς, πάει περίπατο. Μοιραία λοιπόν σε προειδοποιεί να κόψεις ρυθμό. Μικρό το κακό, το Hornet παραμένει στριφτερό και απολαυστικό.

Ο συνεπιβάτης είναι κλασσικά μια πονεμένη ιστορία στην κατηγορία και αναζητούνται οι εξαιρέσεις ανθρώπων που θα απολαύσουν μια βόλτα εκεί ψηλά, απουσία χειρολαβών.

 

Τιμή βαμβάκι

Η τιμή των € 8.750 ευρώ είναι λογικότατη, τόσο με βάση την απόδοση όσο και με τον εξοπλισμό της. Ρίχνει τον ενδιαφερόμενο στα μαλακά και υποστηρίζει με το παραπάνω τις ανάγκες που ορίζουν τα δεδομένα της κατηγορίας του. Ροπή και ευκολία στην οδήγηση, υψηλός παράγοντας διασκέδασης, οικονομίας και ρεαλισμού στην καθημερινότητα και ταμπέλα Honda προσθέτει αξία στην επιλογή Hornet. Ένα όνομα που επιστρέφει δυναμικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!